Syyskuun supinat!

Onnea kovasti hömppis!Ihania uutisia.Ja onnittelut kaikille muillekkin uusille plussaajille.

Miun pää taitaa lahota lopullisesti.Milloin on kahvikuppi jääkaapissa tai suodatinpussia oon tunkemassa kahvikuppiin keittimen sijasta.Ajatukset vissiin jossain muualla?Kotona ei naura kuin mies, mutta töissä on tullut aika koomisia tilanteita:) Töihin paluu on ollut loman jälkee rankkaa,hirmunen väsy.Tänäänkin otin töiden jälkeen tunnin unet ja veikkaan ettei unta tarvitse odotella kun nukkumaan pistää.Aamuvuorot on hankalia huonon olon takia,yövuoroa en ole vielä joutunut tekemään..auts.

Mukavaa viikonloppuja kanssasiskoille!:)
 
Tapsu: no hyvä että sun mies sentäs nauraa.. ;) mä oon lukinnut kahtena peräkkäisenä aamupäivänä mut ja pojan ulos kun ollaan oltu lähdössä puistoileen.. Siis avaimet oon jättänyt sisälle. ja soittanut sit miehelle töihin et voisitko rakkaani tulla päästään meidät sisälle... (niin ja sitä ei kauheesti naurattanu jstn kumman syystä)

Mä en oo suoraan sanoen kehdannut soittaa siihen ovenavausnumeroon, kun siitä on n. kuukausi kun olin vähissä vaatteissa pikasesti hakemassa etupihalta rattaiden alaosasta jotain tavaraa, poika juoksi ulos ja tuuppas oven lukkoon. Sieltä tuli sit sellanen vähä vahingonilosesti naureskeleva parrakas ukkeli avaan meille oven....
 

kiitos kaikille :)


noko, ilmoitappas heti uutiset, toivotaan että sinultakin se pikkuinen sieltä löytyy :)

Pääskynen, lääkäri tosiaan olisi antanut jo seuraavalle päivälle tyhjennys lääkkeet. Onneksi kuuntelin vaistoani <3

 
Moikka kaikille !

Hömppis: aivan ihana uutinen !!!!! Onneksi luotit vaistoosi !

Kävin muuten viemässä tiistai aamuna neuvolaan sen virtsatestin, minua pyydettiin eilen soittamaan tulokset - neuvola ei ollut auki. Joten soitin aamulla. Sanoivat että testini on lähetetty jatkoviljelyyn ja että minun pitää soittaa sinne uudelleen iltapäivällä. Kiitin ja lopetin puhelun. Olenpa minä typerä !

Nyt mietin, että mitäköhän se jatkoviljely voi tarkoittaa..... Onkohan jotain ongelmia.....? Miksi minä en kysynyt mitään lisää.........???

Nyt sitten tässä hieman huolestuneena odottelen iltapäivää - ja aika menee hitaasti! Mieheni kyllä oli sitä mieltä, että älä nyt ainakaan etukäteen stressaa asiaa...sehän voi olla normaali asia....

 
Mietintämyssy, multa on mennyt ihan ohi, että mikä virtsanäyte? Mitä sieltä on ollut tarkotus tutkia? Ainakin jos tutkitaan virtsatieinfektioita, niin pikatesti antaa plussan tai negatiivisen, mutta sitten se viljely vasta kertoo mitä bakteereita virtsassa on. Ennen viljelyä ei kannata antibiottejakaan antaa. Mutta jos sulta on jotain muuta tutkittu niin sitten en osaa sanoa. Vai oliko toi se, mikä aina neuvolassa käydessä jätetään? Sittenkin veikkaisin juuri bakteeriviljelyä. Voiko pissasta edes tehdä muita viljelyitä, tuli vaan nyt mieleen? :D Eli ehkä pikatesti on hälyttänyt ja nyt viljelyllä varmistetaan mitä siellä on.
 
Kuten Pääskynen jo sanoikin niin bakteeriviljelyhän se varmasti on, Mietintämyssy!
Ja ideana juuri se, et löydetään juuri oikea antibiootti sille bakteerille mitä sieltä kasvaakaan, et ei mitään hälyttävää :) Kerrohan sitten miten asian kanssa kävi.

Ja ihana uutinen hömppiksellä, en siihen aikaisemmin kommentoinut, koska en huomannut...!

Täällä podetaan väsya ja mielialan vuoristoratoja.........
 
Heips vaan kaikille!

Täällä uusi mamma ilmoittautuu mukaan. Pojat 6/07 ja &/10, km 2/12 9 rv:lla. Nyt 28.9 olisi ollut laskettu aika :/ Km:n jälkeen meni miehen kanssa vielä huonommin kuin ennen (sitä ennenkin oli ongelmia, riitaisaa), ja lopulta päätimme erota. Molemmat samaa mieltä, että ero ainoa oikea ratkaisu nyt. Olin todella onneton liitossani. Olin ihan valmistautunut olemaan yh:na vaikka kuinka pitkään, mutta sattumalta tapasinkin aivan ihanan uuden miehen, vaikka ketään en tosiaankaan ollut etsimässä. Hänkin oli eroamassa (tosin pidemmällä jo prosessissa) ja tosiaankin sattumalta treffattiin ja juttu luisti todella hyvin. Olemme puhuneet toistemme kanssa aivan kaikesta maan ja taivaan välillä ja hyvin syvällisistä asioista, avoimuutta jota en koskaan kokenut edellisessä liitossani. Meidän treffailu ei siis ole ollut vain alun hattaraa ja pilvilinnnoja, vaan molemmat ovat jo nähneet elämää, vaikka mies onkin 4 vuotta nuorempi (täyttää 27 tänä vuonna).

No, alusta lähtien vietettiin todella paljon aikaa yhdessä ja nykyinen mies on todella hyvä mun poikien kanssa, lapsirakas ja mikä parasta todella kiltti, mukava, ihana mies minulle. Nopeaa meidän eteneminen on ollut kun vasta pari kk ollaan tunnettu, mutta kuten sanoin, meillä oli heti alusta asti selvät sävelet ja tunne, että tämä on nyt jotain aivan erilaista ja oikeaa, vaikka molemmat olleet naimisissa aiemmin.

Toissapäivänä tein testin ja plussaahan se näytti. Oireita oli jo ollut jonkun aikaa: mahan nippailuja, alaselkäkipua, kauheata väsymystä ja kuvotusta myös alkanut tulemaan. Miehelle lapsi on ensimmäinen ja hän on aivan onnensa kukkuloilla. Moni tulee varmasti järkyttymään meidän etenemisestä, mutta tämä on meidän elämä ja kun kumpikin meistä halusi lapsia (minä lisää ja hän omia), niin miksi sitä aikailemaan, kun itsekin olen jo 31 v., jos vielä lisääkin vaikka tahtoisi. Entinen mieheni ei vielä tiedä edes uudesta miehestäni, mutta kerron sitten jossain vaiheessa kun on hyvä aika, periaatteessahan mikään pakko ei olisi kertoa, enkä todellakaan halua loukata häntä, mutta näin vain kävi, että täysin odottamatta onnettomasta suhteesta poispäästyäni tapasinkin ihanan ihmisen. Raskaudesta en halua oikein kenellekään kertoa ennen ultraa, edellisen km:n jälkeen. Kerrankin raskaus tuntuu niinkuin sen pitäisikin, onnellista aikaa miehen kanssa, yhteistä odotusta.

Aivan alussahan tässä vielä ollaan rv 4+1, mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin. Pahoinvointi varmasti kasvaa vain, ensimmäisestä oksensin 8kk ja toisesta 3kk.

Tsemppiä kaikille toukokuun mammoille!
 
Pieni kukkutimuru sykkeillä sitä täältäkin löytyi masusta! Viikot ovat kuitenkin vasta jotain 6+3, eli kovin pienihän tuo vielä ja eipä sitä siis vain näkynyt aiemmin ultrassa, aivan kuten hömppiksellä... Ja ilmeisesti samanlailla kuin Pimatsu:llakin että toinenkin ontelo löytyi mutta siellä ei asukasta sitten ollut.
Mahakipujen syyksi paljastui 4cm kysta munasarjassa, mistä siis ilmeisesti johtuvat nämä toispuoleiset vihlomiset. No, sielähän sekin sitten tulee mukana.
 
Sinne varhaisultraan ei tosiaan kannata liian aikaisin rynnätä ettei tuu hukkareissua.. :) Onnittelut NoKolle sykkeellisen otuksen löytymisestä!
Livi, kuulostaapa ihanalta tuo uus suhteesi. :) Mekin edettiin mun miehen kanssa tosi nopeasti ja musta se on ollut ihan paras ratkaisu, mitäs sitä vatvomaan jos on selvät sävelet ;)
 
Vihdoin viimein lääkärillä käyty ja kaikki tutkimukset tehty ja kaikki oli meidän pikku prinsessalla hyvin :)
Voi huokaista helpotuksesta :)

Nyt sitten vaan odotellaan ensimmäistä ultraan niin nähdään onko masussa kaikki hyvin :)
 
Mimsu - Mullakin venyy tuo neuvolaan pääsy. Tarjosivat ensin aikaa lokakuun puoleen väliin jolloin viikot paukkuisivat jo kolmeatoista. Väänsin kyllä hetken asiasta terkkarin kanssa ja sain lopulta ajan 4.10., jolloin viikkoja on silloinkin jo 10+1. Aika myöhään mun mielestä, kun kuitenkin haluaisin seulontoihin... Kysyin terkkarilta lääkärin ajasta ja sanoi, että aikaisintaan viikolla 14-15 pääsee lääkäriin. Varasinpa sitten ajan yksityiselle ja pääsen sinne heti seuraavalla viikolla (9.10) ja tuttu lääkäri lupasi ultrata samassa yhteydessä ja niin loppuu tämä epätietoisuus... Mua jäi vain vähän vaivaamaan se, miksi neuvola siirtää ajat niin myöhäiseksi. Esikoisestani kävin neuvolassa jo kahdeksannella viikolla... Liekö siellä sitten niin kiirettä tai jotain...
 
akidi: no johan! Tosi lähekkäin ovatkin meidän tytöt syntyneet! Toivottavasti löytyisi pian jo varmuus että teidän pikkuisella olisi kaikki hyvin.. Onnittelut kaikille plussanneille mammoille, nimet ei meinaa pysyä päässä kun ollaan vauvan kanssa armottoman flunssaisia, snirf.. Täällä testit näyttää vaan sitkeästi negatiivista niin joudun varmaankin jättäytymään pois supnoista :(. Huomenna tosin teen vielä testin.. Onko muille käynyt niin että ensin tulisi haamu ja sen jälkeen vain negatiivista? Haamun sain tosin clearbluella, olisiko sillä testillä mahdollisesti helppo saada valepositiivinen tulos?
 
Clearbluen tavallinen testi on todella ikävä testi, koska siihen ristiin saattaa tulla helposti 2 viivaa vaikka ei olisikaan raskaana. Niiden viivojen pitää olla yhtä paksut, että tulos on positiivinen. Itse olen päättänyt etten osta muita clearbluen testejä kuin digitaalisia, ettei tule ns vääriä plussia.
 
Mä tein tänään apteekin omalla raskaustestillä ja tuli sellanen haaleen vaaleenpunanen toinen viiva siihen tikkuun joten oletan nyt ainakin olevani raskaana! Ainakin olo on sen mukainen, jatkuvasti pahaolo, muttei mitään oksennuksia sentään ja päätä jomottelee :( Hassua miten erilaiset oireet kun ekassa raskaudessa kun silloin rinnat oli kipeet ja alavatsaa juili! Huomenna soittelen neuvolaan, tänään rv 5+3 <3
 
akidi: Mahtavaa että tytöllä on kaikki hyvin!  =)  Voit nyt huokaista siltä tiimoilta helpotuksesta.

hömppis: Aivan mahtavia uutisia,että sykkeet löytyi ja oli vain viikot pielessä. ONNEA! =)

Suvi-Tuuli: Onnea plussasta ja kyllä minä sinuna miettisin mitä itse haluan. Olet jo 38v ja olette periaatteessa eronneet miesystäväsi kanssa. Voihan olla,että hän hermostuu jos haluat pitää lapsen,eikä halua olla enää tekemisissä sinun tai lapsesi kanssa, mutta toisaalta sekin voi olla alkushokkia ja kukapa tietää jos hän vaikka muutaman vuoden päästä haluaakin tavata välillä lastaan. Jos kadut edelleen aiempaa aborttiasi, niin kuulostaa siltä,että olet jo päätöksen tehnyt ja nyt vain jännität miten pärjäät tulevaisuudessa. :)  Vaikka sinulla ei ole miestä (ja kukapa tietää vaikka uusi odottaisi jo kulmantakana...) on sinulla ymmärtääkseni läheiset välit muuhun perheeseesi ja hekin varmasti auttavat ja tukevat sinua tässä asiassa parhaansa mukaan. Tunnen yksinhuoltaja äitejä ja hyvin ainakin minun tuntemani neidit(eri ikäisiä) ovat pärjänneet. Osalla on isä mukana kuvioissa ja osalla ei ole, mutta hyvin heillä silti menee ja en ole kuullut yhdenkään heistä katuneen päätöstään. Onnea siis sinulle ja jaksamista tuleviin myllerryksiin!  =)

Ja ONNEA myös kaikille uusille plussanneille! Teitä on taas tullut tänne monta lisää.  =)

Minä sain viimeviikolla ne uutiset joita epäilinkin. Veren hcg-arvo oli jotain 0.16, alle 1 kuitenkin mikä on "normaali". Vuotokin alkoi torstaina. Jättäydyn siis pois linjoilta. Olo on todella kurja ja pettynyt ja seuraavaan ovulaatioonkin aivan "liian" pitkä aika... Pitäisi keksiä jotain muuta ajankohtaista mietittävää, jotta ei keskittyisi niin paljon tähän.  Hyvää odotusaikaa teille kaikille ja onnellista äitiyttä!  =)
 
armiliisa: Minä sain ClearBluen tavallisella tesitllä 2kertaa haalean positiivisen (2pv välein). Oli raskausoireet ja olin onnellinen. En tehnyt silloin muita testejä. 2viikkoa myöhemmin oireet katosi ja tein apteekin testin --> negatiivinen. Todella kauhea pettymys ja surkeus. Viimeviikolla vielä veritestistä asia tarkastettiin (kun kuukautiset olivat silloin 1kk sitten aivan onnettomat)ja arvot alle 1, eli normaalit, ei raskaana. En tiedä onko kyseessä ollut tuulimuna vai näyttääkö ks. testit vain mitä huvittaa. Olen kyllä aiemminkin kokeillut ks. testejä ja silloin saanut niistä kunnolliset negat ja nyt ennen apteekin testiä sain Clear Bluella omalaatuisen kapean plussan. Kannattaa siis ehkä varmistaa tulos kuitenkin jollain muulla testillä,jotta ei jää häiritsemään.  =/
 
Lotte: joo, siis nuo clearblue plus testit oon jo päättänyt jättää ostamatta kun näyttää muka aina plussaa.. Tosi ärsyttävää kyllä kun tulee ensin niin onnelliseksi plussasta ja sitten kun tekee jonkin toisen testin niin paljastuukin negaksi.. Oon kyllä jo ihan sekaisin näiden testien kanssa.. Tänään aamulla tein Davidin puikkoraskaustestin, josta tuli hyvin omalaatuinen kapea toinen viiva- olettaisin plussaksi? Parin tunnin päästä tein saman testin uudestaan ja nega.. Voisin jättää kokonaan tämän testaamisen ja uskoa olevani raskaana vasta kun tunnen potkuja. Harmi kun sinullakin on vielä plussat pysyneet miinuksella, pidetään sormet ja varpaat ristissä ensi kuuta varten :D.
 
Mä oon jo melkeen luopunu toivosta että masussa joku kasvais ja kaikki ois hyvin. Yli viikkoon ei oo ollu huonoa oloa ja muutenkin olo melkolailla normalisoitunut, ainoostaan tissit hiukan kipeet ja turvoksissa ja mahaa turvottaa. Ja vielä viime pe vessassakäynti pelästytti totaalisesti, aloin vuotamaan. Pe ja la hiukan punaisempaa vuotoa ja sen jälkeen ruskeaa hyvin niukkaa joka jatkuu edelleen. Mutta kaksi kertaa km kokeneena tää on kyl erilaista, paljon niukempaa ja ilman kunnon "kokkareita". Kauheeta olla epätietoinen. Torstaihin asti pitäis malttaa ultraan...

Mä käyn täällä joka pv lukemassa muiden kuulumisia, olen siis fiiliksissä mukana. Toivonmukaan kirjoittelen tänne torstaina iloisissa merkeissä :)
 
Mulla on myös varsin kirjava testausputki takana. Ensimmäisen haamun sain clearbluen tavallisella testillä (oli ihan oikean levyinen, mutta vain juuri ja juuri erottuva), seuraavana aamuna clearbluen digitesti näytti negatiivista). Asia kun jäi vaivaamaan, tein kolme päivää myöhemmin uuden clearbluen tavallisen testin. Tällä kertaa siihen tuli jo ihan selvä sininen värikin ja oikean levyinen viiva, mutta edelleen melko haalea. Sen viivan mieskin näki ihan selvästi, joten ajateltiin, että tärppäsi kuitenkin. Edellisestä viikonlopusta viisastuneena ostin seuraavaksi aamuksi Predictor early-testin jonka pitäisi näyttää tulos jo aikaisessa vaiheessa. Kyllä siinä itku meinas päästä, kun testi oli negatiivinen. Testirumba jatkui kahden päivän välein, kun oireet vain pahenivat eikä menkkoja kuulunut. Tein vuorotellen apteekin omaa testiä,predictoria, ja clearblueta, mutta puhtaita negoja sateli (sekä niitä cb:n haamuja), vaikka oma vaisto sanoi muuta.

 Ajattelin jo seonneeni ja kehittäneeni kaikki oireet vain mielikuvituksessani, kunnes viikkoa myöhemmin (melkein 2 viikkoa ensimmäisestä testistä joka näytti haamua) apteekin testiin tulikin sitten selkeä vaaleanpunainen haamu! En ollut uskoa, kun oli vielä iltapissa, mistä testasin. Lähetin miehelle valokuvan ja voi sitä onnen määrää, kun mieskin vahvisti että näkee viivan testissä :) Aamulla uusi testi ja yhä selvä vaaleanpunainen viiva. Kolme päivää myöhemmin clearbluen digi näytti viimein positiivista ja kun se Predictorin negatiiviset jäi vaivaamaan mua, tein senkin vielä viikko apteekin positiivisen tuloksen antaneen testin jälkeen. Ja kyllä, viimein siihenkin tuli kirkkaan punainen viiva (tällä kertaa jo tummempi kuin kontrolliviiva)! Kaiken kaikkiaan taisin epäuskossani tehdä yhteensä 5 selvästi positiivista testiä ennen kuin uskoin näkemääni... (Ja nyt niistä kolme viimeisintä on tuolla kaapissa tallessa, että voin aina halutessani kurkkia niitä - eli joka päivä) 

Mutta samaa mieltä olen siitä, että clearblue oli aika vaikeaselkoinen testi. En jaksa uskoa että olisi ollut vielä oikea positiivinen se ensimmäinen, kun kaikki muut merkit näyttivät negaa vielä kaksi viikkoa eteenpäin...
 
Takaisin
Top