Syyskuun säpinät

fmw84, minä odotan kans vielä... Kai vauva jouluks syntyy :rolleyes:

Tää on kyl ihan uus kokemus olla näin pitkään raskaana, nyt jo yli 6pv kauemmin kuin esikoisesta, taitaa vaan olla vähän lunkimpi tapaus, jolla ei ole niin kovaa kiirettä maailmaan....:happy:
 
Täälläkin vielä odotellaan! La oli 24.9. Nyt kyllä supistellut jo tosi kipeesti ja melko säännöllisesti aamuviidesta saakka. Kerran soitin jo Kättärille mutta kehottivat vielä odotteleen kotona. Siellä oli itse asiassa sulkukin silloin.. en tiedä mikä nyt sit olis tilanne
 
Mulla nyt 41+0 ja tänään oli aamu puol 6 asti pieniä supistuksia ja tullut pientä rusehtavaa vuotoa.
Esikoista odotan saapuvaksi ❤️
Ehkä ensi yönä.. Jännittää kyllä kovasti.

Paljon onnea Zeinika!
 
Täälläkin supisteluja ollut jo pitkän aikaa, nyt tulee kipeitäkin mutta eivät vaan säännöllisty millään. No ehkä tässä ennen joulua vaavi on sylissä
Jorvissa useamman kerran käyneenä kuullut että sielläkin ollut sulut monta kertaa viime viikkojen aikana. Taitaa joillekin noita vauvoja ainakin siis syntyä
 
Sama vika täällä, ei supistukset muutu tarpeeks säännöllisiksi :/
 
En supistelujen vaan jatkuvasti uusiutuvan migreenin takia.
Käyrillä viime viikolla tuli hyvin supistuksia kätilönkin mukaan, mutta ei ne vaan mihinkään oikein tätä hommaa vie.
Eilen äitipolilla tehtiin tarkoituksella vähän kovakouraisempi sisätutkimus. Alavatsa ollut siitä lähtien kipeä mutta vain satunnaisia supistuksia missä kylläkin kipua jo mukana.
 
Huu, no toivottavasti supistukset säännöllistyis! Meillä kummallakin :wink
 
Varmasti jossain vaiheessa , jäädään odottamaan kummalla ensin :)

Onhan tää jännää muutenkin, ensin piti pelko sektio tulla. Nyt oon synnyttämässä alakautta enkä oo oikein päättänyt mihin meen synnyttää ku lähtö tulee :)
 
Täällä myös supistelee lähes päivittäin, mutta ovat säännöllisiä sen max 2h, kunnes aina lopahtavat... Nyt toisaalta oon saanu jo nukuttua sen 6h/yö, kun melkein kaks viikkoa unet oli sen 4h pätkissä.. Et olis kyllä jo voimiakin synnyttää.

Tänään alle 2vkoa käynnistyspäivään, et parempi syntyä ennen sitä....
 
Hyvä että saat nukuttua. Itsellä unet olleet pari viikkoa supistelujen ja päänsärkyjen kanssa tosi olemattomia.
Monella tuntuu supistuksia olevan kiusaksi asti. Pakko vaan yrittää lohduttaa että ei tässä joka tapauksessa enää kauaa mene tuli milloin tahansa :) Toki tuon käynnistyksen itsekin haluaisin välttää kun huono kokemus edellisestä.
Nyt kyllä outo yö takana, ei pahempia kipuja mutta uni ei vain ole tullut koko yönä. Äsken vessassa huomasin että rusehtavaa vuotoa tulee ihan reilusti, ja nyt jomottaa vatsaa. Toivottavasti vielä tähän tulisi ne supistukset mukaan :)
 
fmw84, kyl sul taitaa olla synnytys jo tosi liki :) Oisko ens yönä jo vauva sylin puolella :wink Pidän peukkuja :)
 
Täytynee sanoa että oon aika pettyny kajaanin sairaalan toimintaan, tai ehkä enemmänki yhen kätilön ko koko sairaalan. Eilen aamulla aloin vuotamaan verta ku seula ja soittelin osastolle 11 aikaan että mikä on normaalia enää ja mitä mun pitäs tehä. Sanottiin vaan et jälkivuoto saattaa yhtäkkiä yltyä kovasti ja kaikki silti ok. Väitin vastaan että ei tää oo ok jos kylpypyyhkeetkää ei piä pöksyjä kuivana tuntia kauempaa. Kuulemma verta vois pakkaantua ja hölähtää housuun viel näinki pitkän ajan jälkeen synnnytyksestä yhtäkkiä. Sieltä ei siis saanut mitään apua ja sokeasti vähä luotin niitten sanomaan. 14 soittelin sit oman paikkakunnan päivystykseen et vuoto ei ala loppua ja heikko olo alkaa iskiä. Siellä pääsin tarkastukseen mutta pienen paikkakunnan sairaalalla ei ollu asiasta tietävää lääkäriä ja ne ei saanu selville miks vuodan ja mistä niin paljon. Ne soitti sitte kajaaniin ja kaasu pohjassa mut vietii naisten polille tutkimuksii. Epparin sisimmät tikit oli löystyny ja haava oli revenny uusiksi syvemmälle katkoen ison verisuonen. 17 pääsin leikkuriin jossa tikit uusittii ja sain lisäverta ja nesteytystä.
Tympäsee hullun lailla et mun hätää ei otettu tosissaan heti alussa ja et paranemine alkaa alusta. Haava oli jo melko hyvä eikä kipuja ollu mut nyt taas ollaa sängyn vankina ku ei saa mitään tehä ja pitää välttää kaikkee rasitusta.
 
Hui kamala! Kyllä mulle ainakin sanottiin kysymättäkin, et lorisemalla vuotaminen ei kuulu asiaan. Tsemppiä paranteluun!
 
Hui riikkarii mitä oot joutunu kestämään. Me kotiuduttiin eilen sairaalasta ja tuossa poju vieressä kuorsaa. Yllättävän helppoa ollu jo sairaalassa ollessa. Me otettiin kättärillä perhepesä eli oltiin omatoimisten osastolla 2 hengen huoneessa missä ei saanu isät yöpyä. Melko pitkälti olin poitsun kaa kahdestaan mitä nyt isukki muutaman tunnin vieraili ja tietty muut vierailijat kävi. Siellä osastolla oli siis meininki et kaikki itse hoidetaan, apua ja opastusta annetaan jos pyytää muuten ei hoitajat käyny. Yhen kerran imemisotetta katottiin ja synnytyskeskustelu käytiin. Itse toivuin tosi hyvin eikä kysyttävääkään ollu, kätilöt moneen kertaan ihmettelikin omatoimisuuttani:) Nyt kotona hyvin imee, maito on noussu. Tyytyväinen pienimies, ei paljoa itke mitä nyt joskus vetää hirveet raivut jos ei saa tissistä otetta heti:D Ja isä josta raskausaikana välitin parisuhde palstalla on yllättäny positiivisesti. Osallistuu mielellään hoitoon, huolehtii mun syömisestä ja juomisesta, on ihan hullaantunu poikaansa. Ainut ongelma on itelläni nuo tikit mitä sain 3kpl on meinaan kipeet ja vessaan ei tee mieli mennä ku on niin kivuliasta. Ahkeraa suihkuttelua harrastettava joka käynnillä, lisäks tänää annoin ilmakylpyä haavoille mikä teki hyvää. Kävely tekee hiukka kipeetä mut kävin silti heittää pienen lenkin ku isi jäi pojan kaa, oli niin nätti ilma ja kyllä teki hyvää:)
 
Ihana ellikki et miehes on muuttunut :)
Sun 3tikkiä kuulostaa niin vähältä ja helpolta kun mua ommeltiin kasaan kahen lääkärin toimesta se tunti. Eivät suostuneet kertomaan edes montako tikkiä sain koska olisin kuulemma järkyttyny. Mut moneen kerrokseen ovat niitä laittaneet.
Mies sano et oli ollu sen näkönen värkki ku ois räjähtäny ku se halus kurkata sinne tikkauksen aikana. :D
 
Tsemppiä minunkin puolesta parantumisiin.

Täällä yksi syyskuinen joka venyy lokakuun puolelle. Rusehtava vuoto jatkuu, varmaan limatulppaa mutta eipä muita merkkejä. Supistelee päivittäin, mutta ei kipeästi eikä säännöllisesti. Huh...vielä voi ens viikko mennä masun kanssa. Tänään 40+2.
 
Mäkin just tajusin ettei meille tulekaan syyskuista vaan lokakuinen :D ♡ tänään rv 40+3.
 
Tsemppiä viime metreille tytöt ♡
Riikkarille pikaista paranemista. Hurjalta kyllä kuulostaa että kätilön mielestä tuollainen vuoto olisi normaalia!
 
Takaisin
Top