Syyskuun Pulinat

Mulle ei sanottu mitään kun varasin varhaisultra ajan että pitääkö rakko olla mahd täynnä vai tyhjä. Ainakin muuten kun vatsan aluetta ultrataan niin rakko täytyis olla täynnä. Osaatteko neuvoa.
 
Mulle ainakin kaveri sano, että pitäis käydä vessassa ennen ultraa.. mut en sit tiedä. Kannattaa kysyä varmaan... Minä varaan kans huomenna ekan ajan ultraan :)
 
Huomenna varhaisultraan... ja sanottiin että rakko pitäis olla täynnä. Hui. Jännittää. Onko mun sisällä oikeasti joku ihmisen alku?

Celina - täällä ilmoittautuu toinen ei-nukeilla-leikkijä! Ei kai se voi mahdotonta olla...?

2 viikkoa nyt yököttänyt herkeämättä, ja se pysyy pois vain syömällä. Lihoan kohta ihan hirveäksi palloksi, kun on pakko ahtaa jotain koko ajan.
Viikkoon ei urheilukaan oo oikein onnistunut, jos tekee muuta kuin makaa ruikuttaen sohvassa, yökötys kasvaa ihan mahottomaksi.
 
Moikka!

15 tuntinen koulupäivä takana. Phuuh!

Celina & Jf: Ei täälläkään ole nukella leikitty vaikka pojat kyllä olisi halunnu jossain vaiheessa..onneksi on noita leikkikavereita, jotka nukkeilee mielellään.

Jf & Tiko: Aiku ihanaa päästä tarkistamaan vauvan vointi[:)] Sitten hetimiten kertomaan meille kokemukset[:D]

OMAA: Mua alkaa jo huolestuttamaan kunnon oireiden puute. Ei mitään muuta kuin vatsa turvonnut[:@]
Monta keskenmenoa kokeneena sitä alkaa tosissaan toivomaan pahoinvointia ja kipeitä rintoja[8|]
Mutta nyt työnnän noin ajatukset taka-alalle ja hengittelen rauhassa perjantai aamuun saakka.[:D]
 
Hei vain kaikille! :)
Sivusta olen hetken verran seuraillut ja nyt päätin uskaltautua itsekkin tänne kirjotteleen.
Esikoista odotan ja plussasin 8.1. 19.9 pitäis olla laskettuaika... Katsotaan kuinka käy... :)

Olen siis 25 vuotias tytteli Pirkanmaalta.
Oireita ei ole vielä juurikaan ollut, mitä nyt kaamea nälkä pitkin päivää ja vessassa tulee juostua koko ajan. Niin ja palelu on ihan käsittämätöntä...
Viikkoja on nyt kasassa 5 ja rapiat päälle. [:)]
3.2 olis sit eka neuvola-aika. Toivottavasti päästään sinne asti.:)
 
Heips taas pitkästä? aikaa! [:)]

Täällä taas valvon ja ei meinaa pysyä hereillä ollenkaan..
Kyllä mä oon "kateellinen" ku kaikilla neuvola jo hyvissä ajoin.. Tosiaan syyskuun alussa la ja neuvola vasta helmikuun alussa, kai neuvolatäti ajatteli ettei mulla niin kiire oo.. [&:]

Jatkuvaa öklöoloa ollu ja väsymystä ja housut kiristää, tissit kipeenä eli kaikkea löytyy! [:)]

Ekoille ollaan kerrottu raskaudesta ku eivät muuten ymmärtäneet ettei päästä reissuun syyskuun alussa.. [:D]

Viikonlopulla kutsuu etelän aurinko, mutta tällä kertaa ilman punkkua... [:D] varmaan pidän lentokoneen vessaa jatkuvasti varattuna.. [8D]

Ihanaa odottelua kaikille!!!
 
Huomenta kaikille...muutaman haamuplussan jälkeen tein clearbluen testin joka näytti puhtaasti negatiivista...menkat ei ole edelleenkään alkaneet,mutta ilmeisesti häikkää on nyt jossain muualla eikä niin että olisin raskaana...onnea kaikille plussanneille ja mukavia hetkiä odotuksen parissa;))
 
Huomenta!

chaos74: pahoittelut negasta, mutta oletko käynyt terveyskeskuksessa tarkistamassa tilanteen?
Paljon jaksamista!

Omaa: Jos en olisi raskaana, niin mulla olisi näihin aikoihin ovulaatio ja eilen tuli ihan kunnollista ovulaatiolimaa..
Ja chaos74 uutiset luettuani, mun on pakko mennä tänään ostamaan vielä yksi testi[&o]
Onko muilla ollut oireita ovulaation aikoihin tai menkkojen alkamisajankohdan aikoihin?

Hyvää päivän jatkoa kuitenkin kaikille!
*lähtee ostamaan raskaustestin*
 
Kaika, mä voin yrittää lähettää sulle mun oireeni, saisit öklön olon koko päiväksi riippumatta siitä mitä syöt vai syötkö ollenkaan[:)] Mä ottaisin ihan mielelläni ton sun oireettomuuden[:)]

Juicyfruit ihanaa, että sulla menee öklöolo ohi syömällä, mulla se ei auta ollenkaan. Jatkuvasti sellanen olo kun ois krapula. Tosin krapulaki menee ohi syöden, mutta ei tämä. Tosin, jos herään joskus 8 aikoihin aamulla ja syön sillon ekan kerran, ni olo on vähän siedettävämpi loppupäivän.
 
Duunistaki soitteltiin tossa aamulla et haluisinko tulla tekee ylimääräisen vuoron, ni oli pakko sanoa, et en välttämättä, ku on nii huono olo, et luulen et oon tulossa kipeäksi.. En siis aio töihin ilmoittaa mitään, ennen ku vasta joskus viikolla 12 aikasintaan. Meiltä jää maaliskuunalussa sopivasti toinen tyttö mammalomalle, ni siihen peräänhän on hyvä ilmoittaa omasta raskaudestaan[;)]
 
Minä taas!

Ai miten niin ironista...

Kävin ostamassa sen digitaalisen viikkonäyttöisen ja ajattelin, että käynpä samalla tuoretta ruisleipää kaupasta.
Kassajonossa eka yökkäys ja kotiin kovalla vauhdilla toinen yökkäys eteisessä ja koska oli jo kova pissihätä, tein sen testin
samalla. Odottaessani tulosta tuli oksennus.
Ja tulos raskaana 3+[:D]

Nyt oksentanut kaksi kertaa ja ei kiva, kun ei ole mitä oksentaa- kahvia ja vettä ainostaan nauttinut[:'(]

..jotta näin täällä...
 
Onneksi olkoon Kaika! Kiva, että tuli sulleki ällötys ja selkee plussa, vaikkei se oksentelu kivaa olekaan [:D]

Mulla on nyt jo kaks viikkoo tehny jatkuvasti mieli perunamuussia.. Oli äskenki pakko käydä kaupassa ostamassa ainekset ja nyt hellalla kiehuu perunakattila[:)] Mä en siis normaalisti syö perunaa oikeastaan ollenkaan, mieluummin sitten riisiä ja kokojyväpastaa.. Töissäki oli viime viikolla pakko käydä lounastauolla ostamassa einesateria missä oli perunamuussia[:D] Mikähän lie suolan, rasvan tai muun "puutos".. en tiedä.. onneks perjantaina pääsen kyselemään mitä kaikkea saan ja en saa syödä[:D] Luultavasti kuitenkin syön vähän kaikkea mitä ei saiskaan, kun oon niin huonomuistinen, etten kaikkea kuitenkaa muista[:D]

Tietääkö muuten kukaan, tehdäänkö sokerirasitustesti Helsingissä kaikille, vai vaan osalle? Oon kuullu, että ainaki Espoossa se tehtäis kaikille. Mä oon jo valmiiks aiheuttanu ittelleni huonoa oloa ajattelemalla sitä sokerilitkua mikä sitten pitää juoda[:D] ja niitä kaikkia verikokeita mitä tulee edessä olemaan[:'(]
 
[:D] Täällä ollaan yhtä hymyä. Ultran tulos oli kaksi vauvaa. Toinen näkyi hyvin ja sydän sykki, mutta kakkonen oli sen verran piilossa (katveessa) ettei saatu näkymään kunnolla. Parin viikon päästä uudestaan katsomaan, että sykkiikö hänenkin sydän. Helpottunut olo, ja tuli taas todellisempi olo koko raskaudesta :)
 
Kaika...yritin päästä neuvolaan ja terveyskeskukseenkin soitin että olisin päässyt verikokeisiin...no neuvolasta sanoi että odottaa seuraavaan kiertoon ja jos kuukautisia ei kuulu niin sitten katsotaan mitä tehdään...terveyskeskukseen ei päässyt kun pitää mennä lääkärin kautta eikä ollut aikoja..asutaan tällaisella pienellä paikkakunnalla ja palvelut on joskus mitä on...eli ihan haalean plussan sain viime sunnuntaina kun menkat oli viikon myöhässä...testi oli predictor..tänä aamuna tein clearbluen testin ja oli negatiivinen...olen kyl paljon lukenu ihmisistä jotka on plussanneet hirmu myöhään vasta...mulla oli pari päivää pientä tuhruilua..eli paperiin tuli pyyhkiessä ruskeeta ja sit kerran sellanen ruokalusikallinen verta...tässä jo mietin et olisko ollut kiinnitysvuotoo sillon...sit kun olis kuukautisten pitäny alkaa niin 4 päivää oli alaselkä ja alamaha hirmu kipee ja ilmavaivoja kamalasti...ainut realistinen asia minkä oon huomannut on jatkuva pissillä ravaaminen...huonovointisuutta on ollut mut voi johtua refluksitaudistakin...ja massu on turvoksissa ja housut ikävästi painaa...mulla oli reilu vuosi sit tuulimunaraskaus ja tässä on sit pelottanutkin jos on taas sama tai kohdunulkoinen raskaus...ajatukset liitelee toivosta epätoivoon...ei ehkä kannattas vielä hanskoja iskee tiskiin...mut välillä vaan yrittää koveta itselleen ja kieltää turha toivominen...täytyy nyt odotella millon pääsis tuohon verikokeeseen...olen lukenut aika monta juttua tuosta raskaushormoonin hitaasta erittymisestä vaik on raskaana tai sitten että jostain syystä ei erity virtsaan...eli onhan tuota toivoa vielä mut pönttöpää kun on niin itteensä kiusaa ristiriitasilla ajatuksilla[:D]
 
Niin ja vielä...tuo mun kuukautiskierto on 28 päivää...ainakin ollut...tosin ikähän kyllä tekee tepposiaan...mene ja tiedä[:D]
 
Mulla on predictorista vain huonoa sanottavaa, olen kerran saanut sillä selvän plussan kun EN ollut raskaana. Tapahtui viime syksynä reilusti km:n jälkeen, mutta myös piiiiitkä aika ennne seuraavia vuotoja (mulla oli silloin 105 päivän kierto).

Toivotaan Chaos, että saisit kuitenkin vielä hyviä uutisia.

Täällä tuli iloittua liian aikaisin. Maanantaina vielä sain selkeän plussan... mutta viimeyönä sitten heräsin ihan pahuksenmoisiin mahakipuihin ja nyt vuotaa kuin seula. Tämä oli sitten toinen tapaus putkeen tuon nelkun jälkeen.

Eli toivottelen teille kaikille hyvää jatkoa ja ihania odotusaikoja ja vetäydyn takavasemmalle kokoamaan itseäni.

En kyllä tiedä enää miten tästä eteenpäin.... kaipa vielä kerran kokeilee ja jos sama taas tulee eteen niin sitten taidan hakea jo kierukan, että saa vetää henkeä vähän aikaa.
 
chaos74-
Onko sulla mahkuja päästä yksityiselleultraan? Tai raivoomalla kunnalliseen ultraan?
Onhan toi nyt paskamaista, jos pitää odotella viikkoja menkkoja tai tulosta ylipäätään..
Varsinkin jos kyseessä on kohdunulkoinen ( en siis halua maalata pirua seinälle), niin eikös se voi tehdä
aikalailla hallaa tuolla johtimissa?
Vielä sen verran tosta Predictor testistä, että se on nähtävästi antanut jollekkin väärän plussan..lueskelin jotain keskustelua tuolla yleinen raskauskeskustelu puolella...
Toivottavasti saat asiaan selvyyden vielä tällä viikolla!
VOIMIA!
 
Onneksi olkoon Tiko!! Aivan ihana uutinen [:)]

chaos74 mulle on mun kaverit (joilla on omia lapsia jo) sanoneet, että haalea plussa on sekin plussa. Mut kannattaa odottaa vielä jonkin aikaa.. Mä tein ekan testin päivää ennen menkkoja ja oli selkee nega, mut sit kaks viikkoo sen jälkee tuliki todella selkeä plussa. Ja siis oireet alko viikko sen jälkee ku menkkojen ois pitäny alkaa, ja sillonki oli vaa rinnat kipeenä mikä on mulle ihan normaali menkkaoire.

Voisko joku muuten pitää mulle lyhyen kertauskurssin noista kaksosista [:)] Kun mulla on mielikuva, että jos isän suvussa on kaksosia, niin on suurempi mahdollisuus saada kaksoset, mutta mitä jos niitä on äidinkin puolella? Kun siis mun miehen suvussa on hirveästi kaksosia (ja kuulemma ainaki joskus ollu kolmosetki) ja mun omassa suvussa on tietääkseni vaan yhet kaksoset. Meinaan vaan, että onko joskus tulevaisuudessa kuinka todennäköistä, että mullekin saattaisi kaksoset joskus tulla [:D] En ehkä välttämättä ekoina lapsina kaksosia haluais, mut tietty jos tulee ni sit tarttee hommaa vähän hoitoapua jostai[:D]
 
Miltäs nyt tuntuu....noo oon koko ajan ollut sitä mieltä, että haluan kaksoset koska raskautuminen oli vaikeeta. Mut nyt on sellanen olo, et en tiiä, oikeesti kaksi??? Olis voinu ensin harjotella yhden kanssa ja seuraavaksi saada ne kaksoset. Mut eiköhän tämä tästä.
 
Takaisin
Top