Syyskuun Pulinat

Mamma_76 niin oot ihan oikeessa että keskustella pitäis, olen tämänkin aamun yrittäny herralle soitella mutta eipä tuo suvaitse vastata puhelimeensa.
Menen nyt pääsiäispyhiksi vanhempieni luo toiseen kaupunkiin niin saanpahan olla ainakin ihan rauhassa ja kattoo nyt sit sen jälkeen mitä tuo mies keksii. Eiköhän se koko pääsiäisen juhli.
Ei vaan enää oikein inspaa koko jätkä kun ei osaa tosissaan edes puhelimeensa vastata ja kertoa mitä tekee.
En edes ymmärrä miten voi olla joku noin lapsellinen!!

Mutta asiasta kukkaruukkuun, oletteko te ostanu niitä kotidopplereita? ja jos olette niin mistä? yritin tuolta raskauskeijulta mut mun mielestä vähä hämyä toimintaa?? kummalliset maksusysteemit sun muut... Jos sais käytettynä niin olis tietenkin parempi. Niin ja onko ne toimineet ihan hyvin ja minkä merkkisiä omistatte?
 
Mä hankin tuollaisen kotidopplerin ihan hetken mielijohteesta ja voin sanoa, että olen ollut tosi tyytyväinen. Juurikin tuolta raskauskeijun liikkeestä ostin. Sydänäänet kuuluivat rv 12 alusta alkaen. Helpottaa kummasti omaa mielenterveyttä ja karistelee "piruja" olkapäiltä kun saa itse kuunnella milloin haluaa :) Varsinkin kun itsellä välillä ollut melkoisia juilimisia tuolla alavatsalla, niin kuuntelu antaa mielenrauhan.
 
Moikka!

 Tänään onkin sit ihan uusi päivä ja aivan loistava fiilis! Neuvolalääkärissä kaikki hyvin ja kuulin ensimmäistä kertaa vauvan sydän äänet!! Liikuttava kokemus, olin vaan yhtä hymyä. Painoa ei ollut tullut lainkaan, mitä kyllä ihmettelen, kun tahtoo nuo herkut maistua. Sain kyllä kysyttyä kaikki mieltä painavat asiat, ku se lääkäri on oikeen mukava ja kiva. Tosin mukana oli myös joku harjoittelija, siinähän sitten olin oikeen kahden pällisteltävänä. Ja sitten vielä hyviä uutisia! Saadaan uusi isompi kämppä ja vielä samasta talosta. On niin tykänny tästä meidän talosta je seudusta, et tää tuntuu ihan lotto voitolta! Ensin täytyy kyllä käydä sitä katsomassa ja sit tehdä päätös, että otetaanko me se.
 Tässä sitä huomaa miten mieli-alat heittelee, kun eilen oli ihan hirveä päivä ja tänään tosi hyvä, jopa työtkin maistu. Ja jumppaan aijon mennä, tulee vaan nii hyvä olo liikunnasta. En ainakaan itse ole huomannut että vielä vaappuisin. Tuli vain mieleen edellisistä keskusteluista tuo vaappuminen.
 
Mites se sokeri rasitus-testi? Minkä perusteella se tehdään? Tehdäänkö kaikille? Tänään vaan siellä neuvolassa kävi ilmi, että itse joudun siihen jossain vaiheessa.
 
Mä oon tilannut Amazonista dopplerin, mutta vielä ei oo tullut kotiin asti. Myös edullinen verenpainemittari on tilattu, kun silläkin on ihmeen rauhoittava vaikutus ja sillä on käyttöä raskauden jälkeenkin. Lainamittaristakin tuli lohtua eikä neuvolassa mitatut korkeat arvot olleetkaan todellisia, koska kotosalla on ihan hyvä arvot niin aamulla kuin illalla.

Mies vähän moitti minua dopplerin hankkimisesta, että se on turha ostos, mutta minusta tuntuu, että nyt se itsekin odottelee sitä nyt tosi kuumeisena [:D] Itsekin vähän soimasin itseäni siitä, etten ottanut halvinta doppleria, kun halusin sellaisen johon tulee näkyville sykelukema ja jossa sen äänen saa ulos kauittimista niin ettei tarvitse korvakuulokkeilla kuunnella. Minusta oli kuitenkin tarkoituksena, että voidaan molemmat kuunnella yhtä aikaa ja sit niitä sydänääniä voi soitella puhelimen kautta vaikka lapsen isovanhemmille [:)] Myönnetään, että se oli aika heräteostos, mutta jotenkin en osaa harmitella sitä enää, vaan odottelen innoissani, että se tulee. 
 
henuli1: ihanaa, että meni hyvin ja sait kuulla sydänäänet. Mahtavia myös kotiuutiset, sulla tosiaan taitaa olla hyvä päivä [:)] Joillain aineenvaihdunta (kilpirauhasen toiminta) kiihtyy aika paljonkin raskausaikana, joten saa syödä ihan tosissaan eikä paino välttämättä nouse kovinkaan paljon. Toisilla taas keho varastoi vielä normaalia enemmän. Itsellä edelleen se -9 kg, mutta toisaalta syönkin kuin lintu. Onneksi en ole kuitenkaan laihtunut enää sen jälkeen kun oksentelu loppui. Täytyisi jotenkin väkisin vaan ruveta syömään enemmän, mutta jostain kumman syystä pahoinvointi vei ruokahalun, nälän ja janon, ja homma on pysynyt niin, vaikka pahoinvointi on pääasiallisesti jo ohi. Mulla on ilmeisesti jonkinlainen tahaton "anoreksia" tai jotenkin niin, että mielellä ei olisi mitään ongelmia syömisen kanssa, mutta kroppa ilmeisesti on aivan liiaksi tottunut syömättömyyteen eikä kaipaa ruokaa, vaikka siellä olisi se napero, joka varmasti kaipaa!
 
LOMA PISTE FI!!!!!

Nyt on tää misu loppuun poltettu ja alan laillisesti löhöileen ja lopetan vasta pääsiäisen jälkeen, korkeintaan vaihdan sohvalta sänkyyn tai toisin päin[:D][:D][:D][:D].

Ei irtoa pulinoitakaan!

Kaikille kaikkea kivaa!!!!

 
moikka!

PojanÄiti: SITÄ SAMAA! Nauti kunnolla ja voi paksusti!

Pippula: Kaitsä syöt edes raskausvitamiineja? Ja eiköhän se niin mene, että kyllä se luonto järjestää sen nälän, kun aika tulee..
Ja pitäähän sitä naisen saada tehdä heräteostoksia aina välillä[:D]

henuli1: Ihanaa, kun olet noin hyvillä mielin! Ja onnitelut hyvistä uutisista!
Meillä sokerirasitus tehdään, jos BMI ei ole normaalin rajoissa.

annie^: Ottaa nyt saikkua ja lepää- HYVÄLLÄ omallatunnolla. Se on se sun keho kertomassa sulle, että nyt nainen, relaa![;)]

H1987: Ei kuule- ei tommonen peli vetele!
Se on nähtävästi sun aprikoitava tilanne ja tehtävä päätökset, jotka ovat parhaaksi sulle ja vauvalle.
Mutta odota kuitenkin, että pahin raivo laantuu[;)]
Ja olen todella pahoillani, että kukaan jotuu kokemaan tollasta. Mutta toisaalta, tähän ikään asti olen nähnyt ja kokenut jos jonkinmoista ääliö käyttäytymistä ja jos toi on kerta/pari luontosta, kehottaisin keskustelemaan asioista avoimeste, mutta jos tätä on vuosien ajan ollut, niin kyllä se nyt on niin, että EEEEERITTÄIN harvoin ihminen muuttuu.

Celina: Kuulostaa liikkeiltä[:D] Koetahan jaksaa työkiireiden keskellä!

ON: Täällä on tänään tuntunut kovimmat potkut tähän asti[:)]
Huomenna pohjanmaalle reissuun ja muutenkin... tänään on ollut hyvä päivä.
Taidanpa antaa pojille iltapalan ja rahoittua sohvalle hyvän treenin uuvuttamana!


Ihan parasta pääsiäistä kaikille!!!
 
Heipä Hei ja Hyvää Iltaa!

Huom!!! Huomenna siirrytäänkin tuonne Huhtikuun Hemaiseviin Pulisemaan, eli jatketaan siellä [:)]

Meillä myös siirrytään Pääsiäisen viettoon, joten täältäkin pidän taukoa. Ensi viikolla lähdemmekin sinne reissuun [:D] JiiHaa!!!

Toivottelen Kaikille Oikein MunaRikasta Pääsiäistä!



 
Kaika kyllähän sitä joskus aiemmin oli tollasta käyttäytymistä mut loppu sillon ja näköjään tuli takas. Juttelin mieheni veljen kanssa tänään eikä hänelläkää ollu mitään havaintoo siitä mistä mieheni mulle on suuttunu tai mikä sitä vaivaa.. oli vaan aamulla rapuloissaan soittanu kun tarvinnu kyytiä jonnekin.
Mut ajattelin ainakin YRITTÄÄ ottaa rauhallisesti pääsiäisen tienoon niin jospa sitä sen jälkeen jotain käsitystä tähänkin saa...

KAIKILLE IHANAA PÄÄSIÄISTÄ <3 SYÖKÄÄ PALJON SUKLAATA <3 nammm.. kerranki saa "luvan" kans herkutella
 
Saatiin onneks ukon kanssa sovittua :) Sillä oli kuulemma hermo mennyt töitten ja kaiken painostuksen takia (töissä) niin oli ajatellut vähä irtiottoa ottaa.
Lupasi ettei enää ikinä tee niin ettei vastaa mulle puhelimeen kun yritän soittaa.
Eilen tunsi jo vauvan liikkeetkin mahan päältä :) kyllä oli innoissaan.. "vielä vielä" :D
Aloin jo laitella vauvankin huonetta, koottiin eilen pinnasänky ja hoitopöytä. verhotkin jo ikkunaan pistin [;)] ei malta odottaa ei, ja kun kevät tulee niin entistä enemmän virtaaaaaa...
 
Heippa hei taas!!

Siitä onkin aikaa ku viimeksi kirjottelin, en ees muista milloin.. Nyt sitä ollaan menos jo 17rv, joten nopeesti on aika kulunut. Ensimmäisessä ultrassa, joka oli parisen vkoa sitten, näkyi pienen pieni ihminen <3 Voih, olimme niin otettuja mieheni kanssa <3<3 Rakenneultra ois 17.5, sitä odotellessa   <3<3
 
En olekaan vähään aikaan kirjoitellut. Olen taas viikonlopun töissä. väsynyt kaiken aikaa ja tulee nukuttua myös usein päikkärit. Koirien kanssa on välillä kiva käydä pitkillä lenkeillä, kun alkaa oleen aika keväiset ilmat. Kohta tuleekin jo 20 viikkoa täyteen ja vauvan liikkeitä on jo tuntunut monen viikon ajan. Viikonpäästä minulla on seuraava ultra ja toivon, että saisin myös sukupuolen tietää. Käytiin tossa eilen vaateostoksilla ja uudet kengät piti saada. Mahaa alkaa oleen jo sen verran, että tarvitsi uusia paitoja ja housuja, jotka mahtuu päällekin. Vähän on jo suunniteltu vauvansängyn paikkaa ja muuta, vaikka onkin vielä aikaa. No täällä voidaan ihan mukavasti.
 
Ohhoijjaa, minulle on tullut uudestaan aina nälkä-fiilis! Silloin ihan alussa oli tällaista, sitten katosi ja nyt uudestaan..
Juuri äsken kävin jääkaapilla ja pitää kai uudestaan pomppia sinne kohta.
Neuvolasta taidan seuraavaksi kysellä, että miten kannattaisi syödä ettei koko ajan tarvitsisi syödä uudelleen..
Mutta pieni vaiva tämä :)
 
Moikka teille, jotka pitkästä aikaa kirjoittelette!
Kiva kuulla, että kaikki ok.
Me ollaan menty kuukausi ketjuihin, eli tuolta Huhtukuun Hemaisevat osioista löytyy tuoreimmat uutiset.
 
Takaisin
Top