Syyskuun Pulinat

Mä muuten pillahdin eilen illalla itkemään kun olin niin väsyksissä....
 
 
 
 
Jeee...tickeri toimii! [:)]
 
Mun mielestä tuo 2009 pakkaus on ihan kiva, tuon oloasun väri ei ollut mun mieleen, ja eikä ole sitä kevyt toppapukua.
Mutta ei mua haittais, vaikka tuon saisin. [;)]

Tami Onnistuit! [:D]
 
Niin olikin. Siis kivannäköinen toi 2009 pakkaus.
Mutta ei kait kaikki voi tykätä kaikesta.. Mulle tosin käy mikä vaan, kunhan sais tän raskauden loppuun..
 
Niinpä! Pitäisi olla onnellinen pienistäkin arjen asioista. (Jopa toivoen, että tervehdin wc-pönttöä, jotta tietäisin kaikki olevan ok.)
 
Jee!

Mä sain lähetteen varhaisultraan- eipähän tartte maksaa [:D]..näin opiskelijana toi oli iloinen uutinen.
Vaikka, jos en olisi saanut, olisin mennyt yksityiselle tarkistuttamaan istukan tilan ja tietenkin samalla mahdollisen sykkeen..
Vaikka ei toi sykkeen näkyminen kauan lämmitä, koska viimeksi meni kesken 11+2.., mutta osataanhan ainakin varautua mahdollisessa km:ssa/synnytyksessä, jos nyt samanlailla istukka...
 
Hei kaikki ja kiitoksia tervetulotoivotuksista!
 
Mulla on ollut nyt yli vuorokauden vain vähän paha olo. Jees mahtavaa!!!
Mutta heti alkoikin sitten hirvittää, että onko joku vialla kun ei enää tunnukaan siltä kuin olisi juonut koko yön tequilashotteja... Mulle ei siis mikään kelpaa.
 
Ja viime yönä sain nukuttua. Loistavaa sekin. Lohdullista, että muillakin on ollut samaa vikaa eli nukkumattomuutta.
 
Eilen käytiin hiihtämässä, kun vihdoin pakkanen hellitti. Olin aika vetelä, tuntui kuin kunto olisi laskenut ihan surkeaksi. Miten teillä muilla? Siis voihan se johtua siitä nukkumattomuudesta, mutta vieköhän tämä raskaus jaloista tehot? Mutta ihanaa oli. Tosi kaunista ja ihana ilma, lisäksi vielä nukkuminenkin onnistui.
 
Ja ps. nimmari tuli valittua kun koko ajan tekee mieli hedelmäisiä asioita. Vaikkapa purkkaa.
 
Taas minä[:D]

Juicyfruit- juu täälläkin hieman saamaton olo..
Mä taas olen heräillyt aamuyöstä aikaisin viime aamuina ja kaupanpäällisiksi käyn myös toiletissa yöllä 3-4 krt[:@]

Mä olen vielä lomalla tämän viikon, joten siksi kokoajan täällä..ajattelin ottaa kunnos sohva+kirja+netti+tv päivän tänään..
 
Täällä taas! [&:]
Samaa äklöoloa löytyy täältäkin, kunhan vaan muistais syödä.. [8|]
Yleensä oon hyvä nukkumaan mut nyt oon heräilly jatkuvasti yöllä ja päivällä väsyttää.. Tietty kiva vielä kun tekee pelkkää yötyötä niin väsyttää entistä enemmän.. Mutta kyllä tämä tästä! [:D]
 
Huomenta kaikille.
 
Täällä takana jälleen yksi lähes nukkumaton yö. Kokoajan heräilin, käänsin ja väänsin. Kerran heräsin kamalaan viluun ja muutoin oli hirveä hiki. Pissahätäkin vaivasi pariin kertaan. Kauankohan tätä jatkuu? Silmät seisoo jo päässä ja näytän zombielta. [&:]
 
Eilen illalla oli etova olo, kokoajan tarvi syödä vähän jotain että ellotus pysyi poissa. [:'(] itkeä tihrustin vähän väliä..... kyllä on nyt hormonit päälaellaan.
 
Huomenta täältäkin!

Nyt voi sanoa, että hormoonit täälläkin jyllää. Aamulla oli sitten ensimmäinen yökkäys, jonka sain onneksi ohi hörppäämäällä pikaisesti appelssiinimehua. Olo on kuin olisi vatsa pumpattu ilmaa täyteen, mutta kuitenkin nälkä. Vaikka nukuin hyvät unet viime yönä (havahduin kerran huonoon asentoon, sattui rintoihin) niin olen todella väsynyt, aivan kuin jyrän alle olisi jäänyt. [:D] Hyppisin onnesta, jos ei olo olisi näin väsy...

*Omituisten otusten kerhoon* [;)]
 
Huomenta tänne!

Täälläkin hieman tökkii kahvi, kun en ole vielä ehtinyt syödä mitään..
Muuten ei muuta kuin pissillä ravaamista..

Tänään siis olisi se varhaisultran varaaminen[:)]
Sovin neuvolatädin kanssa, että varaan neuvolan vasta kun olen käynyt ultrassa..

Loistavaa päivän jatkoa kaikille!
 
Kiitos samoin sulle Kaika, mulla oli myös oikeastaan ekaa kertaa koko aikana nyt ettei kahvi maistunut. Mutta hyvähän se vain jos kahvinjuonti jää. Olen nimittäin aina ollu melko kova sitä kittaamaan ja nytkin menny kyllä aina yli sen 3kkp päivässä niinkuin suositus olis..
Mutta nyt se taitaa vähentyä..
 
On tää ihme hommaa tämä raskaana oleminen.
Jotenkin hassua, kun edelleen näyttää ihan normaalilta, joskin silmät on umpeen turvonneet...

Silti on vaikka millainen olo, ja en taida olla ainoa.

Oon edelleen ihan hämmentynyt kaikkien ohjeiden kanssa. Pitäis syödä kalaa mutta välttää kaikkia kalalajeja. Ja pitäis urheilla, mutta välttää kaikkia urheilulajeja. En ymmärrä. Ymmärtääkö joku muu? Minä tarvitsen neuvolaa ja äkkiä.

Hiihtoa ei taidettu suositella, mutta sen avulla oon saanut nukuttua joten aion jatkaa ellei olo muutu.
 
Päivä vaihtui ja raskaus eteni 6+2 vaiheeseen Meneehän tää aika nyt suht nopeesti, kun on sellanen olo että just olisin vasta sen testin tehnyt ja viikkoja oli vasta 4.

Kärsimättömänä odottelen ensi viikon ultraa. Maha saattuu, jos housut painaa väärään kohtaan. Äsken sattui jopa venyttely, tai sattuu muutenkin sängyssä asennonvaihdot välillä. Ihme viiltelyä tuolla sivuilla. Järkeilin ettei se ainakaan olisi kohdunulkopuolinenraskaus, kun sattuu molemmilta puolilta. Olen tietämätön mutta eikö se sitten olisi jommassa kummassa munanjohtimessa. Jos näin niin miksi sitte sattuis myös toiselta puolelta. On vaikeeta pitää itsensä järsissään näiden oireiden kanssa [:)]
Ilta meni taas nukkumiseen, mutta onneksi näiden oireiden lisäksi ei ole sitä pahoinvointia vielä tullut. Ja poissa saisi pysyäkin.
 
Iltaa tai yötä taas!
Kylä nukkuessa (päivällä) pitää useemmin käydä vessassa ja uni on levotonta..
Ku olin illalla lähdössä töihin niin säikähdin kyllä todella, toiselle puolelle munasarjaan veti ja sattui vietävästi.. Mutta nyt onneks helpottaa toivotaan että oli jotain ohi menevää..
Housut kyllä puristaa kovasti ja turvottaa..
 
Huomenta kaikille!

Juicyfruit- Kypsennettyä kalaa voi mielestäni syödä turvallisin mielin 2-3 kertaa viikossa.
Ja liikunnasta: kaikkea saa harrastaa, jos ei tunnu pahalta.
Mun maalaisjärjellä ajateltuna...
Korjatkaa joku, jos olen väärässä!

Omaa:
Täällä odotetaan ens viikon 22.1. uä:tä, jossa tarkastetaan istukka ja sen kiinnittyminen ja sydänäänet.
En vaan millään malttais odottaa!!
Ja sitten meniski aika vähän nopeemmin, ku olis neuvola ja ensimmäinen virallinen ultra, jonka jälkeen ollaankin jo toivottavasti kärsitty tää ensimmäinen kolmannes kunnialla.
Raskausoireeton vuorokausi takana ja en tykkää siitä ollenkaan, koska kaikki mun keskenmenot ovat olleet keskeytyneitä (=ei ala vuoto itsestään)..
Tai ehkä mulla on vähän paha olo, kun nyt oikein ajattellen..tai sitten se on vaan nälkä, kun en ole vielä sängystä noussut aamiaiselle..

Mutta ihanaa päivää kaikille, meikätyttö jatkaa lomailuaan vielä tän viikon[:D]
 
Päivää Mammat!

Sekavat on fiilikset...hmm. Kävin pienellä aamukävelyllä, jotta piristyisin, mutta kas kummaa, nyt väsyttää entistä enemmän. Pienet nokoset tekee hyvää, ennen kun lapset saapuu koulusta, ja saa askarrella sapuskaa nälkäisille kasvaville nuorille.

Kaika: Nopeasti tuo aika menee, löhöilet,löhöilet ja löhöilet [;)] (lisänä hyvä kirja ja suklaata)

Juicyfruit: Haukeen on täyskielto,Itämeren kalaa voi syödä(mutta ei usein). Silakkaa ei sovi syödä usein.
 Kasvatetussa lohessa ja Norjanlohessa on vähiten ns.myrkkyjä, joten niitä voi syödä. Ei graavina,harmikseni [:@]

Ja nyt katoan sohvalle [:D] (suklaapala suussa,Nam!)
 
Mä sitten varasin ajan ultraan. 27.1. suosittelivat että viikkoja olisi 7 ja risat.

Tänään pientä nipistelyä alavastalla. Muuten ihan sidettävä olo. Mitä nyt tuo yöllinen heräily jatkuu. Hiki ei ollut viimeyönä.
 
Huomenta...
 Mitä kaikille kuuluu? Täällä on vielä hiljaista, mutta kun päästään pidemmälle, niin eiköhän juttua ala tulla.

Eilen tuli sitten itku, kolmasti. Enkä oikein tiedä syytä... Ukko reissussa, joten yksinäisyyskin painaa, ja sitten kaipaa sitä toista vierelle..Pitämään kädestä kiinni, ja sanomaan että kaikki menee ihan hyvin. Jotenkin turvaton olo ilman tuota toista puolta [&o]
Taidan tänään ottaa itseäni niskasta, ja siivoilla...saa ajatukset välillä jonnekkin muualle. Vanhin poika saa luvan hoitaa matot, eikä mun tarvi keksiä siihen syytä, koska olen äiti [:D]
Te jotka odotatte toista tai kolmatta tai... millon masu on alkanut pömpöttämään niin,että tavalliset housut ei mene jalkaan? Ei siis turvotuksen vuoksi, sitä tuntuu olevan tällä hetkellä. Nyt toivotan päivän jatkeita ja tarrasukkia [;)]

Pst.On vähäsen sekava kirjoitus näin aamusta[:-]
 
Huomenta minunkin puolesta!

Joo, taitaa olla niin, että kaikki vähän jännäilee, kuinka käy raskauden kanssa..
Itse ainakin..ja ei oikein halua vielä hehkuttaa tai fiilistellä.

Ihanaa on, että huomenna lähdemme viikonlopuksi reissuun ja maanataina alkaakin koulu, joten ensi viikko meneekin hujauksessa siihen perjantaihin opiskelujuttuihin keskittyessä.

Mitäs te muut teette? Itse olen siis opiskelija. Lopetin työt ja siirryn nyt kokonaan uusille urille.
Me asutaan ihanassa talossa länsi-uudellamaalla.
 
Takaisin
Top