Syyskuun Pulinat

Huomenta vaan!

Joo- on tosi mukavaa, että on noita pulisijoita lisää!

sikarokotteesta- mä otan, jos raskaus etenee puoleenväliin saakka..

kertomisesta- meillä tietää lähinmmät mun kaverit ja molempien vanhemmat ja isovanhemmat.
Koin viimeksi, että oli mukavaa, kun ei tarvinnut surra ja toipua "salassa". Ja minulla kun on keskenmenoja jo aikalailla, niin
ehkä sitä osaa jo nopeammin suhteuttaa asian osaksi elämää..tosin viime kerta saikäytti oikein kunnolla[&:]

OMAA NAPAA: Meillä anoppi jo kyseli, että koska sitten tällä kertaa saa alkaa ostelemaan vauvalle tavaroita..jotta näin, sanoin , että odottaa nyt maaliskuulle[:D]
Nyt pitäisi ryhdistäytyä viikonlopun jäljiltä ja kuntoilu alkakoon..sittem ruokaa laittamaan, autopesuun ja luennolle..

Olispa jo perjantai!
 
Ehkä mäkin uskaltaudun liittymään tänne. Meni sitten syteen tai saveen!

Elikä 35- vuotias ja pikkunelonen tulollaan. Laskettuaika 18.9.2010. Alkuraskauden ultraan on 2 viikkoa, joten jännäystä on ainakin sinne saakka. Raskausoireita ei pahemmin ole, joskus tulee vähän etova olo kun vatsa on tyhjä, mutta se lähtee syömällä. Yksi keskenmeno ja tuulimuna peräjälkeen on koettu ja sitten tulivat kaksoset[:D] Toivottavasti masussa nyt asustelisi joku, jolla olisi sellaiset tarrasukat että...
 
Tervehdys!
Jännittäen liityn joukkioon mukaan.[:)] Tässä on jo pari viikkoa saatu hehkua positiivisesta testistä, ja sitäkin pidempi aika vielä edessä päin.[:D] Raskaus iloinen yllätys, ja ensimmäinen meille molemmille. Luultavasti LA ois 13.9. Seuraavaksi odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä.
 
Kivaa kuulla täällä muidenkin oireilusta!
Mulla on nyt 6+4 ja on jo useamman päivän ajan ollut tosi paljon pahoinvointia. Sitrushedelmät on apuna - uskokaa pois, sitruunan nuuskiminen auttaa :) Onko jollain kertoo lisävinkkejä kuinka öklöoloa helpottaa?? Ihme juttu, että tämä pahoinvointi on näin alussa näinkin reilua..
PS. Tänään varhaisultraan!!
 
Pitäisi lähtä kolmikon kanssa ulos, mutta taas karkasin tänne ja nuo kaksi keskimmäistä leikkivät. Tänään 1v täyttävä "vauva" roikkuu tuossa tissillä, vaikka pyhästi vannoin jättäväni muut kuin iltanukutusimetyksen heti plussattuani. Mutta eihän sitä voi toisen syntymäpäivänä tehdä!

Paha olo ei täällä vielä ole jokapäiväistä, mutta jossain vaiheessa luultavasti ainakin se jatkuva etominen taas tulee päälle. Nelosta odottaessa siihen auttoi niinkin suositeltava keino kuin se, että työnsi sormet kurkkuun ja oksensi. Silloin siis ei oksennus irronnut itse vaan piti avittaa. Kakkosta ja kolmosta odottaessa oksentelin muutenkin koko ajan ja siihen ei auttanut mikään. Nyt olen huomannut noita ajoittaisia yökötyksiä - esim. tuossa tunti sitten pesin kuopuksen pyllyn ja ei siinä mitään, mutta kun piti vaipasta huuhdella isommat kökkäreet pyttyyn niin johan yökötti. JA minä sentään olen vuosien mittaan vaihtanut yhden jos toisenkin kakkavaipan ja pessyt lasten oksennuksia milloin mistäkin, normisti nuo eivät todellakaan inhota! Saa nähdä mitä tuleman pitää, onko nyt mokoman takia siirryttävä käyttämään toistaiseksi kertavaippoja, jos kestojen huuhtominen muka on niin inhottavaa!

Eilisen oli pää kipeänä ja jo mietin, mahtaako taas käydä kuten kolmosesta, josta päänsärky kesti viikot 5-13 ja samaan aikaan piti olla myös oksentamassa jatkuvalla syötöllä. Ainakin nyt kuitenkin ihan hyvä olo... palelee tosin vieläkin.

Kivaa muuten, että täältä näyttää löytyvän muitakin, joilla on jo useampia lapsia entuudestaan!

Ei, kyllä nyt pitää mennä pakkaamaan vaatteet itselle ja tenaville päälle ja lähteä pihalle ennen kuin alkaa tulla pimeä!
 
Onpas täällä paljon uusia juttuja ja uusia ihmisiä! Kivaa.

Tuosta sikarokotteesta: mä olen sen ottanut, sain jo heti ensimmäisten joukossa kun olen hoitoalalla töissä. Eipä tarvi sitä enää miettiä.
 
Hmm...mihinkähän mun kirjotukset on täältä kadonneet?Vai oonkohan kenties ite sekoillu jotain...kun en oo tänne aiemmin kirjotellut...[:D]
 
Jessus kun väsyttää[&o] Olen kärsinyt unettomuudesta jonkin aikaa ja nyt alkaa ottamaan voimille. Välillä kuuma ja sitten taas kylmä, vuoto ei ole lakannut vaan lisääntynyt reilusti, saapi nähdä olenko vielä parin viikon päästä plussalla kun testaan [:(]
Mukava täällä kuulla että monien hankaluuksien jälkeen voi aurinko paistaa [:)] kuten orkidealla on käynyt, antaa toivoa kummasti.

Töissä reperisin palaverissa itkeä tihuttamaan kun olin niin väsynyt, saain työkaverit huolestumaan ja että nolotti sitten myöhemmin, vaikka toisaalta oli mukava huomata että välittävät.

Nyt koitan painua sänkyyn, jospa unimatti tulisi ja antaisi kunnolla hiekkapussista[:D]
 
Mulla on ollut myös tuota unettomuutta lähes 4 viikkoa pian! Nukun puolentunnin-tunnin pätkissä. Todella rasittavaa. Sit päivällä on ihan poikki ja illalla kun menee sänkyyn mutta sit ei saa nukuttua. Joku yö nukuin puol 11:sta 03 ja oli suorastaan luxusta. Mutta siihen se sit taas jäi. Ja hiki on valtava yöllä ja tuntuu että pissa hätäkin olis jatkuvasti. Enää 33 viikkoa. . . Taitaa kyllä järki loppua ennen jos ei ala uni tulla. Tytöistä aikanaan nukuin yöt paremmin kuin koskaan. Olen aina ollut huono nukkumaan mutta tämä on ihan kaameaa. No toivotaan että muuttuu vielä iloksi.
 
Sama homma täälläkin niin kuin Tamillakin, et ku hoitoalalla olen, olen jo saanut aiemmin tämän sikarokotteen.
 
Rv 6+1 ja oireita ollut jatkuvasti raskauden aavistamisesta asti. Ei minkäänlaista phv kuitenkaan, maha pömpöttänyt alusta asti aika lailla turvotuksesta johtuen, ei edes farkkuja oo voinut pitää jalassa montaa tuntia kerrallaan. Ja jatkuvaa pientä juilimista alavatsalla ollut, nyttemmin alkanut rintojen lievä kosketusarkuus, aiemman turvotuksen lisänä. Ei ole oireet ainakaan vielä tuntuneet pahoilta, ainakin tuntee kun kehossa tapahtuu jatkuvia pieniä muutoksia tulevaa varten.[;)]
 
Innoissaanhan sitä täällä ootellaan tulevaa.
 
Iltaa! Onpas täällä ollu vilkasta tänään, kivaa [:)]

Mä huitaisin yhdeksän ja puolen tunnin työpäivän ja siihen jumpan päälle, luulisi, että uni maistuu.. Mutta unettomuutta on ollut mullakin. Plussaamisesta meni viikko niin, että sain unen päästä kiinnni vasta joskus yhden-puol kahden maissa ja sitten n. tunnin pätkissä nukuin kunnes kello soi viiden ja kuuden välillä! Sitten viime ke-to vedin 10h yöunet ja sen jälkeen tilanne on vähän korjautunut. Viime yö oli taas vähän huono, mutta toivotaan, että paluuta entiseen ei ihan heti tulisi.

Voi, Iltatähti71, toivon niin kovasti, että sun tiputtelu loppuu tai ainakin olisi vaaratonta! Oon ollut ihan kauhuissani, vaikka omalla kohdalla tilanne on ainakin tänään helpottanut.

Malina2: Miten varhaisultra meni? Mitä selvisi? Saiko sieltä jo jonkun kuvan mukaan? Kauanko lääkärillä käynti kesti? Ite meen tosiaan viikon päästä tiistaina ja pitäisi sieltä kiireenvilkkaa töihin suoriutua... [;)]

Omaa oloa: jos ei kerran muuten mikään huolestuta, niin se että oireita ei juurikaan ole... Ei ainakaan pahoinvointia, palelee kylläkin ja nälkäinen olo on inhottava ja tietty tissit on turvoksissa + kipeät. Että näillä mennään. Viikosta on tulossa ihan kamalan kiireinen, mutta onneks se tarkoittaa sitä, että raskauspäiviä kertyy nopeasti.
 
Olis niinkuin tänään ekaneuvola ja huomenna eka ultra. Saa nähä mitä sanotaan. Ei pahoinvointia oikeastaan ollenkaan. Pikkunälkä koko ajan ja mielitekona tällä hetkellä on jäätelö.
 
Melli: varhaisultrassa oltiin joku 25 minsaa, itse ultraus oli nopea alle 5 minsaa. Sydämensyke näkyi (6+4)  ja lyöntejä oli 70 kertaa minuutissa ja kaveri oli 7mm pituinen :) Pienestä se on lähdettävä. Lääkäri antoi kuvan mukaan. Noh, eihän siitä amatööri oikeen mitään osaa katsoa muuta kuin semmosen jännän möhkäleen, jonka lääkäri kertoi olevan alkio ja sydän ja sikiöpussi. Helpotti kun se sanoi että sykkeen toteamisen jälkeen 95% mahkut jatkua normaalisti. Noh, toivotaan vaikka mielessä onkin että jonkunhan tohon 5 prosenttiinkin on kuuluttava. Peukut pystyyn vaan :)
 
Iltatähti71: lääkäri mainitsi myös ohimennen tiputtelusta sen, että joskus raskauden alussa kohdussa on niin paljon toimintaa että se aiheuttaa tiputtelua. Sitten voi olla kuulema myös niin että sikiöpussiin kertyy hieman ylimääräistä verta, joka poistuu ja näkyy tiputteluna. Tämä kuulema vaaratonta. Toivotaan, että tämä olis syynä sulla :) Tsemppiä!
 
Moikka kaikille!

malina2- voi ku ihanaa! Mä en jaksa odottaa mun uä:tä, joka on ens perjantaina..
Voi syke ja kaikki!

OMAA: Täällä sitä koulusta tuntien välissä heti täällä pöllöilemässä[:D]
Mulla on ollut tosi oireetonta, ainut on tää vatsan turpoominen..ei farkutkaan mene jalkaan..
Joten todella odotan, mitä siellä ultrassa näkyy..
 
Malina2 mulla ainaki helpottaa vähän "laihempi" sitruunatee (haudutan yleensä teetä sen 5minuuttia, jos on aikaa[:D]) eli varmaan 1-2min haudutettu ois tarpeeks laihaa. Mä kerkesin täällä jo tuulettamaan, että toi öklöolo ois multa kadonnu, mutta se teki comebackin.

Yritin soittaa neuvola-aikaa, ni terveysasemalla todettiin, että pitää soittaa suoraan omalle neuvolan terkkarille.. anto onneksi suoran numeron, mut hetken mietin et mistäs sen numeron nyt sit muka sais.. mut klo 12 alan sinneki pirauttelee, ni toivottavasti vähän viisastun [:)] Onneks tänään on aikaa odotella kun työvuoro alkaa vasta tossa illemmalla.
 
Ja minä taas [:)] Soitin sinne neuvolaan, niin sain heti perjantaille ajan, ja se terkkari onnistu jotenki laskemaan et oisin 8.viikolla?? Yllätti siis viikolla, koska tosiaan 7. viikkoa mulle kaikki laskurit on antanu. Mutta perjantaina saan taas vähän lisätietoa missä mennään [:)]
 
Ihanaa oikeasti omin silmin nähdä, ettei ole ainoa noiden alkuraskauden vaivojensa kanssa. Täällä onkin jo 10 minuutin lukemisella tullut hyvä vinkki sitruunateehen, jota meinaan huomenna töissä kokeilla. Tänään keskusteltiin työkavereiden kanssa ruoista ja alkoi etomaan niin, että meinasin laatata näppikselle. [:D] 
 
Itellä on rinnat kipeät, närästää, pahoinvointia, alavatsatuntemuksia ja väsyttää välistä niin, että jos enempiä haukottelis rankentaisi kohta kottarainen pesän suuhun. [;)] Ja tätä tilannetta ei yhtään paranna se, että on niin paranoidi olo välistä, että mikä on normaalia ja mikä ei? Onkohan tuolla ketään kyydissä (neuvola vasta rviikolla 7)? Miten sitten kun laps on täällä - kuin pärjää nainen, joka EI koskaan ole tykännyt lapsena leikkiä nukeilla? Ja hyvinä hetkinä sitä vaan menee fiilistelleen. Kaikki on niin hienoa ja uutta, kaikki on hyvin, ja ei kai tuon lapsen hoito ja kasvatus kovin vaikeempaa ole kun koirien... [:D]
 
Ja kaikille alkuvaikeuksien keskellä eläville - voimia teille kaikille. Kauheaa, kun ei itse juurikaan voi kun odottaa kuinka käy. [:o]
 
täälläpä ilmoittautuu uusi odottaja. :) Oon siis 21-vuotias lähihoitaja Kuopiosta ja mies on 27-vuotias "reissumies". Kummallekin tämä on ensimmäinen raskaus. Ollaan siis 5 viikolla ja la olis vau:n laskurin mukaan 21.9. Neuvolaan ajattelin ens viikolla soitella.
Oireita ei vielä ole kovin paljoo ollu. Pientä nappailua alavatsassa ja jatkuva kylmyys. Täälläkään ei yöllä saada nukuttua kuin pätkissä. Yleensä siis omaan todella hyvät unenlahjat. Yökötystä ja oksentelua ei oo ilmaantunu.. VIELÄ.
Jospa pieni pysyisi kyydissä loppuun asti. Tervetullut on. :)
 
Huomenna se tapahtuu, varhaisultrapäivä [:D] tosin pelottaa ja jännittää, koska perjantaista asti mulla on ollut olo etten edes ole raskaana. Mut sitte eilen alko aamupahoinvointi, lievänä onneksi, eli tökkii aamupala. Kiva kun syön aamupalan aina töissä, niin siinä on kiva närppiä ruokaa ja selitellä miks en syö. Ja sit jos ei syö, niin on nälkä ja pahaolo. Huoh!
 
Takaisin
Top