Syyskuun Pulinat

Vointi on kuin raskaana olevalla,väsyttää, itkettää,naurattaa,pelottaa, pissattaa, yököttää ja nälättää vaihtelevasti. Sain neuvola ajan tänään varattua 28.1 olis, juteltiin,että vois laittaa aikaa sinne varhaisultraan, mutta sitä katsotaan sitten. Ketuttaa kun joutuu taas kaikki paprut kirjottelemaan uusiks.Se alkoholikyselykin, ja molemmilta. Eivät kuulemma arkistoi niitä.
Lähisukulaiseni sitten paukautti eilen, että ei voi nukkua samassa sängyssä ukkonsa kanssa enään. Odottaa nyt viidettä [:D]Ja La. on päivää aikasemmin mua. Kerroin sitten sille kierrellen, tietää miten kävi viimeks mulla... Nyt sitten vaan rukoillaan,että iltatähti pysyy kyydissä, ja saadaan kisata loppuun asti, kumpi on synnärillä ekana. Tosin hän synnyttää satakunnassa [;)]

Päivä kerrallaan pitäs koittaa, ja olla ajattelematta huonoja asioita, mutta ei sillekkään mitään voi. Kunnei uskalla vielä olla onnellinen, eikä hehkuttaa vaikka tekis mieli huutaa koko maailmalle. Lehtiä selaillessa löysin tänään ihanan kevyt haalaripuvun, ja ensin haaveilin että olis söpö iltatähdelle, ja sitten hetkessä tuli kyyneleet silmiin,ja mitä jos. Kun ei voi olla/elää kuin normisti vaan on kuitenkin huomioitava raskaus, joka kuitenkin voi päättyä huonosti, niin...ei tiedä mitä uskaltaa ajatellakkaan. Ymmärsiköhän kukaan mun höpötystä? Aika masentavaa sellasta.Hmm.

Oma napa pyöritelty, niin mites kaikilla muilla menee? Ja onko kenelläkään tietoa, mitä kummaa tuolle edelliselle topikille tapahtui?

Toivottelen makoista illan jatketta kaikille mammoille!! [:)]
 
Moikka!
Nopeesti ennen uutuussarjaa :-)

Mamma_76- mä ymmärrän sata% sua.

Sormet ristissä, että kaikki pääsee loppuun saakka!
 
Moikka kaikille!

Kaupoilla shoppaamista oli tänään ja syystä tai toisesta yllätin itseni mammaosastolta hiplailemasta[:D]
Eeeettä näin. En kuitenkaan ostanut mitään (hyvä minä!).

Nyt olisi vuorossa kuntopyöräilyt, kun ei tonne pakkaseen kyllä halua lähteä kävelemään..

Ja käytetäänkö me syyskuiset nyt yhtä ja samaa (tätä?) ketjua vai mitens te muut tuumitta?

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka.
Mulla iski tänään joku kumma epävarmuus ja oli pakko käydä ostamassa raskaustesti. . . Apteekin oma. No tietty sieltä tuli 2 tummaa viivaa ikkunaan. Että on ihminen pöhkö.

Mulla on tissikipu helpottanut aika lailla. Kamalan painavat ne on. Alavatsalla on kumma painon tunne ja vessassa saa hypätä koko ajan. Nälkä ei saa tulla yhtään, muuten tulee heikko olo. Vähän on ollut välillä etova olo. Oksentanut en ole aikaisemmissa raskauksissa ja toivottavasti en tässäkään.
Tuntuu että housut painaa mahaan. On tuollaisia lantiomalli housuja. Tarvii täällä kotona kaivaa isännän olohousut käyttöön kuten viimeksikin.
Miten teillä jo aiemmin raskaina olleilla on tullut edellisillä kerroilla painoa? Mulle tuli ekassa 18kg ja tokassa reilu 20kg! Mietin että mahdanko taas paisua noin. Hyvin kilot kyllä lähti.
 
Kaika: Yllätin itseni samoista puuhista, voi kun oli pikkuruisia vaatteita [:)] En kuitenkaan vielä ostanut, ja tuskin ostan nooin pieniä ollenkaan. Pojat on ollu sen verran kookkaita syntyessään. Josta muistui mieleen, että ekasta oli synnärillä mukana 58-60cm vaatteet jäppiselle, ja kun tuli kotiin lähdön aika, niin eihän ne päälle mennyt.Mies sitten käväsi kotoa hakemassa 70cm vaatteet pojalle [:D] Eka painoi syntyessään 4380g, toinen oli sitten hentoinen 3535g. *huokailua*

Ihan mukava päivä oli, sain muuta mietittävää ja tapasin vanhan työkaverini kaupoilla. Nyt saunan lämmitystä, villasukat jalkaan ja käperryn soffalle töllön ääreen.

Mukavaa viikonloppua kaikki Mammat[;)]

Muoks: Tami, olen aina ollut hoikka, ja vaikka syön kuin hevonen,en ole lihonnut mihinkään suuntaan.Molemmista pojista tuli noin 10-12kg lisää, ja kun synnytys oli ohi, kilot karisi mukana. (Ekasta jäi kiva löysä nahka roikkumaan, jota sitten naurettiin aamuyön tunteina miehen kanssa)[:D]
 
Arrggh mä vihaan näitä oireettomia päiviä. No onneks maha alko taas pikkuriikkisen sattumaan niin on taas jotain fiilistä, että olis raskaana. On kans tehnyt mieli ostaa uusi raskaustesti ja testata näyttääkö se vielä plussaa. Mut ens viikon kun jaksaa vielä töissä, niin sitte voi alkaa odottelemaan ultraa :D
 
Moikka!
Myönnetään- mä olen tehnyt sen tiistain digitestin jälkeen eilen ja tänä aamuna kaupan halpis liuskatestin.
Molemmissa oli haalee viiva. Joten jos noi plus se digin Raskaana sais mut jo uskomaan että raskaana ollaan[:)]
Ja menkatkaan ei ole alkanu...
Muutta mutta ei ole helppoa nää ekat kuukaudet tai viikot tai itseasiassa päivät!

Itse taivun sittenkin sinne 7+ viikoilla ultraan menoon, koska haluan varmistaa, että istukka on oikein tällä kertaa :-/
Ja jos ne sydänäänetkin sitten kuulis...ja sitten vasta alkais se jännitys. Mulla meni viimeksi kesken 11+2 [:(]

Tai voiko syke nähdä jo rv 6+..pitääpä tarkastaa...

Ja vähän lisää omaa napaa: Oireeton on ollut täälläkin päivä...
 
Hei kaikki ja onnea!

Minäkin ilmoittaudun tänne! Ensimmäinen lapsi tulossa, ja jännittää koska olen jo näin vanha, eli 35v. Riskejä siis on.
Yritin jo tuonne toiseen ketjuun, mutta se jotenkin hävisi...

En kyllä oikein vielä usko tätä todeksi. En varmaan usko ennen ultraa. Miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa?!?
Oletteko toiset menossa ihan vaan virallisiin neuvoloihin vai myös yksityisiin lisäksi?

Olo on kyllä ihan törkeä. Yököttää ja heikottaa koko ajan kun en just syö. Öök. [:'(]
Kuuluuko olla ihan kuin kauheassa krapulassa koko ajan?
Tämän viikon olen töissä esittänyt normaalia ihmistä, vaikka tosiasiassa olen ihan sekaisin, ja oikeesti tekis mieli mennä pöydän alle makaamaan.
 
Huomenta kaikille!

Tervetuloa Juicyfruit! (nam! mun yksi mun lempipurkista)
Ihan ekaksi- vanha?? Höpö höpö, nainen parhaassa iässä[:D]
Ja valitettavasti kuulut niihin, joilla ellotus on raskausoire..itse kyllä ottaisin tässä vaiheessa mielelläni jonkin pahoinvoinnin, jotta tuntisi olevansa raskaana..

ON: Mulla on toosi oireetonta ja sekös saa mut huolestumaan[8|]. Jo siinä määrin, että olen iloinen lievästä ummetuksesta [:D]
Maanantaina soittelen neuvolaan ja kysyn ekaksi sieltä, saanko lähetteen kunnalliseen ultraan viikoilla 6/7+ ja jos en, niin sitten menen yksityiselle viim ensi kuun alussa...
Tänään suunnitelmissa mennä kaverin synttäreille pikapikaa ja siitä sitten leffaan/syömään ukon kanssa.
Ja sitten aamun vinkki: älä katso paranormal activity- leffaa, jos olet lähiaikoina öitä yksin kotona[:D]
Mä en edes uskaltanut mennä veskiin viime yönä yksin..
 
Huomenta kaikille.

Juicyfruit: tervetuloa mukaan. Kivaa saada lisää väkeä juttelemaan. Ja muuten mä olen saman ikäinen. Mä sain täältä vahvistuksen ettei olla vanhoja tässä iässä :)

Omaa: mun yöt on aivan kamalia! Heräilen jatkuvasti, tissit on tiellä ja sattuu, maha oudon oloinen ja mulla on aivan hirveä HIKI! Melkein sais vaihtaa yöllä kuivat lakanat. Toivottavasti hormonitoiminta tasoittuu pian! Sit päivällä on vilu. Nyt syömään jotain kun alkaa tuntua heikolta. Hauskaa päivää kaikille.
 
Moikka kaikille tuleville syyskuunlasten äideille!

Mitä teille kuuluu?

Itsellä on raskausoireet ollut kadoksissa ja vähän jo odottelen huomista, että pääsee soittamaan neuvolaan ja varaamaan ultran viikolle 7+..
Toisaalta viimeksi mulla alkoi kuvotus n. rv 5 ja meni kesken, joten jos tässä oliskin vähäoireinen raskaus, joka päättyisi onnellisesti..niinkuin kaksi ekaakin[:)]
 
Täällä tänään tosi turvonnut olo! Mun maha on aivan hirveä pallo! Vatsa aika ummella, tänään tosin toimi ihan kiitettävästi mutta silti pömppis on. Mitäköhän laitan huomenna töihin jalkaani? Selkä osoitti jo eilen vähän kipeytymisen merkkiä ja tänään on aikas kipeä, vanha vaiva aina välillä nostaa päätään. Olen maannut liikaa ja ei tykkää siitä. Vatsaa ikävästi sattuu jos jotain kovin tekee. Taitaa tulla samanlainen kuin edellisestäkin odotuksesta että tarvii vain olla. Todella tylsää!

Viime yö taas hikipäässä nukuttu. Tyynyn olis saanut vääntää kuivaksi! Mitäköhän tästä tulee?!

Toivottavasti huomenna parempi olo.

Ja tuo tyttöjen perään uliseva koira ottaa mun hermoon! Viikko vielä niin on tyttökoirat täällä juoksunsa juosseet. Aargh. Ensiyönä taas korvatulpat korviin. Vai mihin tuon otuksen laittaisi nukkumaan. Muilla täällä onneksi hyvät unenlahjat.
 
Huomenta!
 
Jee pitkästä aikaa 1. yö ilman kaameaa hikoilua =) Selkä vähän kipuilee ja tuo Panadol ei siihen oikeen auta. Isännältä meinasi eilen muuten tippua silmät päästä, kun näki mun tisut ja mahan.... ne on valtavat. Mä alan oieesti pelätä että tulee ne 2 vauvaa mistä on aina leikillään vitsailtu.
 
Nuvokaa nyt tyhmää miten saan tuo tickerin näkyy......
 
tickeristä:
kun olet mieleiseksi muokannut, valitse se pseudohtml muoto ja sitten copy siitä laatikosta koko rimpsurämpsy ja paste allekirjoitukseesi vau.fi- oma käyttäjätili..
auttoiko?
 
Kun olet tehnyt sen litanian, älä ota sitä ensimmäistä koodia mikä näkyviin tulee vaan sen yläpuolella lukee kohta:Forum signatures ja klikkaat siittä missä lukee:PseudoHTML, UBBCode and BB Code Ja Kopioi se koodi [;)]  Sen jälkeen menet Oma käyttäjätili ja liität sen koodin Allekirjoitus kohtaan.selkenikö yhtään?

Ja Huomenta vain kaikille... Olo on, en oikeen itsekkään tiedä. Väsyttää... Viikonloppu meni lähinnä nukkuessa, eilen sain itsestäni irti, ja kävin pienellä kävelylenkillä. Nyt pitäisi siivoilla yms. vaikkakin se on aika turhauttavaa, pojat kun saapuu koulusta kotiin, niin... #¤&%#! Viime viikon alku, yöt nukuin jotensakkin levottomasti kylmä ja kuuma vuorotellen, ja nyt viikonloppuna nukuin tosi hyvin yöt. Joka vähäsen pelottta, kunnei olekkaan enään kylmä, eikä ällötä, eikä ummeta. *Menen kaappiin piiloon viikolle 12 asti*



muoks*Kaika ehti [:D]
 
[:D] Olis sellanen on/off nappi ajatuksille, niin sitten kun ajatukset harhailee negatiivisiin, voi laittaa Offille. Jeps, ei taida olla mulla kaikki murot kulhossa [:-]
Tässä olen koittanut päästä kelan sivuille ihailemaan äitiyspakkausta, mutta ilmeisesti on ylikuormitusta sinne suuntaan...ja kun vihdoin pääsin, niin en löydä 2010 Äitiyspakkausta kuvina mistään.
Joko olette muut syyskuun mammat käyneet katsomassa?
 
en ole vielä, mutta ei varmaan vielä löydy..ainakin pidemmallä olevat valittelevat, koska joutuvat ottamaan 2009 pakkauksen..
mutta mä taidan mennä kanssa katsomaan onko se ny niin kamala..
 
Takaisin
Top