Syyskuun Pulinat

Iltaa.
Kamalan pitkä työpäivä takana. Kaamea väsy. Oikeastaan nyt ekakerta kun olen todella väsy. Eilen illalla myös tunsin itseni väsyneeksi kun menin sänkyyn ja nukuinkin putkeen puol 11-03! Jee. Eikä ollut hiki kun heräsin. Loppu yön sitten nukuin katkonaisesti.

jee huomenna perjantai ja viikonloppu vapaa.
 
Huomenta!

Uhmaan kohtaloani ja tulen ilmottautumaan odottajiin, kun Kaika jo on huhuillutkin.

Täällä mennään vasta rv3+4, la syyskuun lopussa... Aivan uskomatonta, että sain taas plussan jo rv3+1 (kakkosesta plussasin rv3+0). Viides villahousu olisi tulossa, kuopus täyttää maanantaina vuoden. Eli noin 1v 8kk noille tulisi ikäeroa (luultavasti vähän vähemmän, kun mulla lapset tuppaavat syntymään ajoissa), JOS matkassa pysyy. Heinäkuussa koettu varhainen km.

Tuo km-raskaus oli melkein oireeton... toisin on tällä kertaa. Palelen aivan täysillä! Ja minä kun kuvittelin palelleeni nelosta odottaessani. Mutta silloin se oli vain iltojen riesa ja helpotti aina kuumalla suihkulla, nyt ei puhettakaan suihkun suomasta helpotuksesta. Viimeyönä heräsin 11 jälkeen (nukkumaan piti tietysti mennä yhdeksältä) kamalaan horkkaan, johon ei auttanut edes lämpöpatterin (miehen/kuopuksen) kainaloonotto. Nyt aamulla tarkistin lämmöt, kun ajattelin, että JOS kylmäisyys johtuu sittenkin nousevasta kuumeesta, 37 näytti, eli kuumetta ei ole. Selkä juilii ja välillä tuntuu alavatsallakin, eli KAI se sitten pitää uskoa!

Mikä ihme siinä on, että vaikka jo noinkin monta tenavaa on synnyttänyt niin ei tahdo millään uskoa todeksi, että tosiaan voisi olla raskaana.
...Mutta tickerihän se heti piti tehdä!!---
 
Tervetuloa tättärä ja huomenta muuta!

Tänään reissuun anoppilaan ja isoanoppilaan. ollaan reissussa koko viikonloppu, joten pinnistelen pysyäkseni poissa[;)]

Kaikille tänne rentouttavaa oikein ihanaa viikonlippua!!
 
Tervetuloa joukkoon Tättärä, lisäsin sut listalle [;)] Ja huomenta vain kaikille muillekkin mammoille!
Mukavaa ja Rentouttavaa viikonloppua Kaika ja muille myös.
Itse olen nyt n. viikon pois koneelta, joten päivitän listaa kun taas palaudun.
Aamulla oli todella huono olo, ja sitten iskikin pääkipu. Onneksi sain senkin panadolilla ja pienellä levolla ohitse. Nyt otan rauhallisesti viikonlopun, ja nautiskelen arjen onnellisista hetkistä [:)]
 
Nyt on ilmeisesti jo niin pitkä aika plussaamisesta ja oireet vähenneet (eilistä pahoinvointia lukuunottamatta) että on eilisestä asti ollut olo, etten edes ole raskaana. Alkuinnostus on haihtunut, ja nyt on pakko saada jotain uusia todisteita. Olen kyl aina ollut sellanen, etten usko asioihin ennen kuin saan todisteita. Neljä päivää niin saa ne kauan kaivatut todisteet [:D] ja vois taas jopa uskoa asian.
 
Heissan! Minäkin ilmeisesti tänne siirryn / kuulun nykyään :) Yritin noista aiemmista teksteistä vähän kattella mitä kaikkee ootte ittestänne kertoillu, ni tiiän mitä kaikkea "pitää" kertoa[;)] Tän sivuston laskurin mukaan ois laskettu aika 7.9, neuvolaan en oo vielä kerenny ees soittelemaan kun tänä aamuna vasta plussasin, mutta tiistaina ehdin sinnekin pirautella. Ensimmäinen lapsi siis kyseessä ja ja.. mitäs sitä.. oireina väsymys (varsinkin iltapäivisin, eli nuokun töissä [:D]), jatkuva oksettava olo söin usein tai en ja rinnat tuntuu painavan 1000kg kumpainenkin, mut onneksi urheilutoppi auttaa nukkuessa, kylmäkin saattaa olla varsinkin iltasin, mutta ainaki sormet on jatkuvasti jäässä ja mies kauhuissaan asiasta [:D] Tosin mun mieheni totesi jo viikko takaperin, että soita neuvolaan sä oot raskaana.. näki kuulemma rinnoista sen. Niin joo, ja olen tosiaan 24 vuotias [:)] 
 
Tääläkin edelleen aivan täysin epäuskoinen olo. Ja kun asioista on senkin verran kokemusta kuin on, niin koko ajan jännittää tekikö sitä aivan vikatikin hypätessään näin aikaisin odottajiin. Mullahan ei edes ole kuukautiset myöhässä vielä millään omalla kaavalla (ja etenkin, kun ottaa huomioon edelliset 105 ja 54 päivän kierrot)... ja tämän YÖimetyksen niin mitä tahansahan voi vielä tulla eteen.

Eilen vietiin esikoinen kaverinsa synttäreille ja samalla reissulla käytiin keskimmäisten tenavien (ja minun isäni) kanssa pitkästä aikaa uimahallissa - ihanaa oli pitkästä aikaa, mutta kyllä PALELI! Heti alkuun vietin puolisen tuntia kyykyssä kaulaa myöden lastenaltaan/porealtaan lämpimässä vedessä. Sitten pulahdin isoon altaaseen uimaan ja vähältä piti, etten heti lähtenyt hampaat loukkua lyöden saunan puolelle! Uin kuitenkin kuutisen sataa metriä (650m tarkasti- tarkoitus oli vähintään se normi kilsa), ennen kuin luovutin. Teki niin pahaa, kun vettä meni suuhun ja aloin pelätä oksentavani sinne altaaseen. Muutenkin nyt on ollut muutamia lieviä pahoinvoinnin aaltoja havaittavissa. Tyttö nautti täysillä, kun vauva oli kotona mummun ja isin hoidossa ja isoveli vaarin kanssa miesten saunassa niin kerrankin äiti oli vain hänen käytössään, kun saunassa oltiin. Hieman huvitti, kun siellä saunassa oli jotain mummoja, jotka juttelivat lastenlapsistaan ja muutenkin tuttavaperheiden ristiäisistä ja nimistä. Yksi totesi, että nykyään tavataan antaa usein se kolme nimeä lapsille, kun suvun vanhat nimet halutaan kiertoon ja perheessä on lapsia se yksi tai kaksi niin eipä noita muuten tahdo voida sovittaa. Oli siinä pakko tokaista, että vaikka minullakin tässä vain yksi on mukana niin kyllä noita jo jokunen enemmän on kuin yksi tai kaksi.

Sitten lisää olotilaa: alavatsaa nippailee. Toissailtana huomasin, että pakko oli avata housunnappia, kun niin turvotti vatsaa. APUA, ei kai mun vielä tarvitse mammahousuja kaivella kaapista! Lisäksi tuo tissitakiainen alkaa tosiaan sattua tisseihin, kaipa se oikeati pitäisi harkita imetyksen lopettamista, kun huomenna on yksivuotissynttäritkin jo edessä! Sitäpaitsi, jos hyvin menee, niin eihän mun asian kanssa kovin pitkää taukoa tarvinne pitää!

Tulipa jaaritus, lukekoon ken jaksaa!

NIIN JA ONNEA PURRILLE! NAUTI TÄYSILLÄ ENSIMMÄISESTÄ RASKAUDESTASI, SE ON IHANAA JA IHMEELLISTÄ AIKAA, JOTA EI TAKAISIN SAA!
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille!
Ja kiitos kala- ja urheilukommenteista, nyt ois norjan lohesta puolet eiliseltä jääkaapissa, nam.
Urheilu on ollut vain haaveissa, väsyttää niin maan ***sti!

Tättärä jo puhuikin mammavaatteista... ootteko jotenkin vaihtaneet vaatteita?
Mulla on maha vähän turvoksissa, ja kosketusarka. Farkut ahistaa, joten kävin ostamassa farkkuleggingsit. Ihan perusosastolta, mutta kuminauhavyötärö on kiva. Perusleggingseissa palelee pakkasella, nämä on paksummat. Näihin sitten voi kivasti yhdistää tunikoita. Mutta tissit on järjettömät superpallot, täytyy katsoa semmoiset puserot etteivät korostu. Miesvaltaisella alalla ei halua megaboobseja...[8D]
 
Heippa!

Ajattelin ilmoittautua mukaan syyskuisten odottajiin... Olen lukenut itseni tärviölle kaikenmaailman tuulimuna- ja keskenmeno-keskusteluja ja täällä vaikutti olevan mukavan positiivinen meininki!

Odotan esikoista, loppiaisena plussasin ja nyt 6+0 -> LA 12.9. Oireita on: päivällä palelee ja yöllä on HIKI, alavatsaa juilii ja nälkä yllättää monta kertaa päivässä, vanhat rintsikat ei mahdu päälle enää.. Flunssainen olo tai oikea flunssa on vaivannut tämän viikon, vähän nuutunut olo koko ajan. Joinain päivinä tuntuu, että oireita ei ole ollenkaan ja sekös vasta huolestuttaa!

En ole ikinä-koskaan-milloinkaan osallistunut netin keskustelupalstoille, joten neuvottehan, jos pulmia tulee.. Kunhan ehdin näihin vähän perehtyä, mäkin halua tuollaisen vauva-tickerin..

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Tervetuloa uusille Purri ja melli!

Ihanaa olla kotona!
Vatsaa turvottaa, joten paksuja legginsejä ja trikoohameita täälläkin käytössä..Toisaalta reissussa syötiinkin kaikenmaailman roskaa, joka ei ainakaan helpota turpoamista..
Pitäähän sitä naisen joskus relata..ja huomenna jatkuu treenit, joten eipä hätiä..

Täällä odotellaan ku kuuta nousevaa ens perjantaita, jotta saa varmuuden asioiden tilasta..

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Onnea ja tervetuloa mukaan kaikki uudet plussaajat!

Tänään ollut taas ihme nipistelyä vatsalla. Ja mun alapäätä vihloo. Tie mitä on?

Väsy alkaa painaa enkä saa mitään aikaiseksi. Mukava vaan olla ja laittaa silmät kiinni kun siltä tuntuu. Olen alkanut nukkua suu auki. . . Joku yö heräsin omaan kuorsaukseen ja kuolaan niin että tyyny märkä. Tuntuu kun en saisi nenä kautta tarpeeksi happea. Ihme oireita. Yö hikoilu on vähän helpottanut. Tän on pakko olla poika kun ei tytöistä tälläisiä oireita ollut. Toivottavasti ei jää pysyväksi. Ei mitenkään mukavaa.

ensi viikolla tulee jo 7 viikkoa täyteen! Aika menee nopeaan.
 
Iltaa kaikille! Uusi jäsen ilmoittautuu plussasin 16.1 rv 4+3 ja hirvittää edes olla täällä näin aikaisin. Olen käynyt lukemassa näitä keskusteluja kesästä asti ja nyt päätin osallistua. Tämä on ihan uutta minulle, tuollaisen tickerin minäkin halua kunhan ensin selviän alkujärkytyksestä.

Minulla siis jo teini-ikäiset tytöt(15 ja 17)ja nyt itse 38 vuotiaana odotan iltatähteä [:D] Kaikkia alkoi kesällä 2009 kun huomasin olevani raskaana hormonikierukasta huolimatta! Lääkärit ihmettelivät ja kättärillä sanottiin mahdollisuuden olevan 0,01%..eipä helpottanut oloa yhtään, todettiin pian tuulimunaraskaus ja kaavinta tehtiin sitten elokuussa[&o]  Siitä se ajatus sitten lähti kun tajusin miten hyvältä koko raskausajatus oli tuntunut kaikkien vuosien jälkeen ja olemme sitten tasaisesti puuhanneet vauvaa [8D] kunnes nyt napsahti!

Tiedän että on vielä varhaista juhlia, mutta en voi olla kuin mitään ihanaa ei olisi tapahtunut. Mies on realistisempi ja odottaa että sydänäänet kuluvat kunnes haluaa edes ajatella kunnolla asiaa. Tänään tuli tippa verta kuntosalikäynnin jälkeen..pelko nousi heti kurkkuun ja pakkohan se on nyt sitten odotella jos tulee lisää ja tehdä testi uudestaan viikonpäästä ennen kuin uskallan edes varata aikaa neuvolaan.Kääk!
 
Onko teillä muilla ollut tiputteluvuotoa? Jossain luki että sitä voi esiintyä eikä tarkoita välttämättä keskenmenoa.

Ja oletteko ottaneet sikaflunssarokotteen?

Tami: kuulostat ihan minulta, jopa tuo kuolaaminen [;)]
 
Iltatähti71 mä tiputin viikon verran "vanhaa" verta, ja plussasin siitä seuraavalla viikolla ihan selkeen plussan.. lisäks mulla on pari kaveria joilla on tullu 1-4 kunnon menkat, vaikka ovat olleetki raskaana... En ainakaa vielä huolestuis tosta[:)]

Mulla on onneksi toi pahoinvointi hellittäny eilisen jälkee ja toivottavasti pysyyki poissa *koputtaa puuta*. Ei ollu ollenkaan kivaa, kun ei tienny, että uskaltaako sitä syödä mitä tahansa vai vaan helposti nieltäviä (=helposti oksennettavia) ruokia. Mutta tänään oon sitten palellu ku horkassa, mut siihen oon jo lähes tottunu, ku muutenki oon varsinainen vilukissa välillä [:)]
 
Moikka,

Iltatähti71- mulla ainakin tuli viimeksi pientä veristä vuotoa parin päivän ajan samaan aikaan, ko normaalisti menkat, elikkä siinä 7.-8. viikolla..ja kaikki jatkui siitä ihan normaalisti kehittymistään
Ja kakkosta odottaessa sain tooodella voimakkaan verenvuodon rv 10.- siis sellaisen, että joutui pyyhkeen laittamaan housuihin ja taksilla päivystykseen. Siellä tuli hyytyneitä isoja klimppejä pois, mutta uä:ssä katsoivat, että kaikki olikin kunnossa. Synnytin täysiaikaisen lapsen. Tosin epäilivät olleen kaksoisraskauden toinen, joka meni kesken..mutta tiedä häntä.
Mutta tuolloin musta tuli paljon ja kirkasta verta + niitä klimppejä..
Joten eiköhän toi tiputteluvuoto ole ihan normaalia ja ilman kipuja ei turhaan kannata huolestua.
Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!
 
Tip, tip... tiputtelee. Kun tämä nyt jo muillakin tuli puheeksi. Mulla on ollut kanssa pientä vuotoa jo neljänä iltana. Sitä on niin vähän, että hyvä kun edes huomaa. ONNEKSI se ei ole lisääntynyt yhtään, vaan lähinnä määrä vaihtelee eri päivinä! Oon silti ihan huolesta soikeana... Varhaisultran varasin yksityiselle viikon päästä tiistaille, jolloin 8+2. Äiti sanoin käyneensä joskus aikoinaan samalla gynellä, joka oli kuulemma nuivea eukko, mutta mulle riittää että se osaa käytellä ultralaitetta! [;)]

Ootteko muuten kertoneet kenelle vauvan odotuksesta? Meillä tietää molemmat tulevat mummot ja isomummo. Mutta vannotettiin niillekin, että sen laajemmalle ei vielä haluta uutisen kulkeutuvan.

Sikainfluenssa-rokotetta en oo saanut ja unohdin siitä kysyä terkkarilta, kun varasin (jo) ekan neuvolan. Enkä oo ees kunnolla vielä pohtinu, että ottaakko vai ei... Mitä mieltä ootte?

Mistä noi teidän, esim. Tami ja Tättärä, tickerit on?

Nyt on nälkä, joten pakko mennä...
 
Muumi-matikalla kun laskee, niin väärinhän se menee... Eli tokihan mun varhais-ultra on viikoilla 7+2, kun kerran reilun viikon päästä meen sinne [:D]
 
Meillä tietää vasta kaverit ja miehen suku... Joudun viel miettimään miten parhaiten selitän omalle suvulleni, kun tää uutinen voi olla aika kova järkytys osalle.. mutta ajattelin että jos ennen veljen syntymäpäivää onnistun pääsemään neuvolaan, niin kerron sitten siellä synttäreillä, kun oisi ainakin koko suku koolla, niin ei tarvitsisi kaikille erikseen soitella[:)]
 
Hei kaikki!
Kiitos Purri, Kaika ja melli! Lohdutti heti kuulla ettei ole epänormaalia, ehdin jo panikoida..[:)] Ja melli, minä kerroin heti yhdelle ystävälle joka ollut hengessä mukana kesästä asti, muill ei kerrota ennen kuin käyty neuvolassa. Vaikeaa olla kertomatta koko maailmalle kun haluaisi hihkua onnesta[:D] onneksi täällä voi tuulettaa!

Minä olin ennen tätä ajatellut etten ota sikaflunssarokotetta, mutta nyt mietin uudestaan, meillä työnantaja tarjoaa mahdollisuuden ottaa sen työpaikalla näet.

Melli, noita tickereitä löytyy ainakin lilypie.com sivulta...olen nähnyt täällä muualtakin otettuja mutta sieltä ainakin.

Me ollaan siis uusioperhe, oltu yhdessä pari vuotta ja jouluaattona mies kosi! Hääpäivää ei olla mietitty, tosin puhuttiin jotta pienet intiimit häät ja luultavasti ennen vauvelin tuloa maailmaan. Voisi sanoa, että tämä vuosi alkoi ihanasti [:)]  Nyt kun tuo tiputtelu vain hiljenisi.
Ollaan ostettu matka New Yorkiin ja lähtö maaliskuussa, voisi sanoa kai sitä kihlausmatkaksi. Kai sitä voi matkustaa ihan hyvin vaikka 12 vk ei olekaan tullut täyteen? Siis tietääkö kukaan onko vaarallista?

Olen yrittänyt perehtyä nykyajan vauvasivustoihin ja etsiä tietoa asioista joita en silloin ensimmäisten kanssa edes ajatellut. Täytyy sanoa että tieto lisää tuskaa. Ikä tuo tietty omat juttunsa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, minä taidan yrittää mennä nukkumaan hieman rauhallisimmin mielin !
 
Huomenta!

Tervehdys kaikille vanhoille ja uusille palstailijoille!

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua eilisen jälkeen! Kiva, kun porukka alkaa löytää tiensä tänne. Ja vähitellen meikäläisen epäilijänkin on vain uskottava (Eilenhän taas piti yksi testi tuhlata ja plussaa tuo edelleen näytti).

Noista alkuraskauden vuodoista, mulla on ollut noita neljässä raskaudessa. Yksi päätyi keskenmenoon (5. rv6-7), yksi keskosen syntymään (2. rv31+1) ja kaksi täysaikaisiin synnytyksiin (1. rv39+5 ja 3. rv37+3). Tällä kertaa ei VIELÄ ole vuotoja ollut (myöskään nelkkua odottaessa ei ollut lainkaan).

Meillä on täällä koko viikonloppu juhlittu ja tänään ja huomenna juhlat jatkuvat omassa piirissä (tänään kuopuksen 1v-synttärit ja huomenna esikoisen 13-v synttärit). Eli turvotusta on senkin takia ihan kiitettävästi, kun kakkua on jo muutamaan otteeseen tullut mussutettua.

Meillä on tänään perhekerho (alkaa 9.30) Tyttö tuossa on jo malttamattomana lähdössä, joten kaipa se on mentävä etsimään ipanoille kerhovaatteet. Palailen paremmalla ajalla kommentoimaan ja höpisemään taas omiani.
 
Takaisin
Top