SYYSKUUN kukertavat keskustelut

puuh puuh...olipas hauska pinup tyttöjen ilta. ja olo on puuh puuh...hieman heikottaa...


meil syödää kaikkia puuroja. en ole enää huomannu että vehnätekis oireita..toisaalta en oo pelkkää vehnäpuuroo nyt antanu. enemmä meillä noi ikenet o aiheuttanu tuota kitinää.  voitte kuvitella sitä huutoo ku äiti otti tytön syliin ja anto yöllä pullosta maidon...pikkasen suututti sitä ku ei tissille päässy.

ei mulla se riisipuuro vetisty. kun kiehauttaa veden ja sitten siihen sekoittaa sen jauhon niin ei vetisty mut jos siitä vielä lämmittelee nii se vetistyy. kun sitä ei tartte lämmitellä enempää.
 
Meillä aamu- ja iltapuurona popsitaan joko Nallen tai myllynparas kaurapuuroa tai Nallen Kaura-Ruispuuroa tai Myllynparas 4-vilja [:)]

Niin ja terveisiä Tampereen reissulta. Niin se ojasen pojun pusero ripustettiin sinne kattoon killumaan... Ovella jaettiin NESSUJA [:D] hupaisaa... Käytiin kebulla ennen peliä paikassa nimeltä Evin (?), Yohanna tiedätkö paikan? [:)] hyvät sapuskat..

Aava oli ollut tosi kiltisti mummon ja pappan luona hoidossa, äiti on oikein ylpeä täällä. Vauvauinnissa käytiin tänään pitkästä aikaa, edellisestä kerrasta 1,5kk. Typy oli vähän ihmeissään sukeltelusta ja polski tosi hienosti jalkojaan vuorotellen (yleensä uinti kuulema sellasta delfiini uintia jalat yhdessä).

Onnea Jossu88 [:)]
 
Niisuneiti, en tiä sitä paikkaa. En kauheesti muutenka tiä Treen paikoista.
 
Blääh, ihme möllötystä, tuntuu ettei saa mitään tehtyä ja lenkkeily ei nappais sitten yhtään! Josko koittas väkisi lähtee, ni eiköhän se siitä.
 
Minto: Jee! päästään tosiaan vertailemaan pahoja olojamme[:D] kivaa [:)][:)] no joo, ei se pahoinvointi vaan se syy siihen [:)][:)]
Mä luulen että LA ois toukokuussa, mutta varmaks en voi sanoo kun kierto ollu tosi epäsäännöllistä koko kevään ja kesän, mutta toivottavasti pääsis ultraan jo ennen sitä 12 viikkoa kun niin vaikee vielä uskoo että oikeesti oon raskaana vaikka päivisin kyllä niin oksettava olo että pitäis jo ruveta uskomaan[:)][:)]
Kerettiin jo palauttaa tytön vanhat pienen pieneet vaatteet ja muut ihan vauvojen tavarat niin nyt haaveilen jo "uusien" hankinnasta ja kaksosten rattaista..no joo..ei ehkä ihan vielä pitäis innostuu näin paljoo[:)] täytyy vaan taas kärsivällisenä odotella että kaikki menee hyvin [:)]
 
Ihania uusia vauvauutisia <3 Onnea teille ja teidän perheille [:)]

Joona oli tosi, tosi levoton öisin varmaan viikon ja eilen sitte illalla sain annettua "ylimääräisen" maitopullon niin poika nukku pitkästä aikaa 7 tuntia putkeen!!!!!! JEE!!! Tosin, koira hoiti ettei ite saanu nukkua katkotonta yötä =/ Halus pihalle 4 aikaan ja vissiin kävi pissalla. Ehdin ite jo nukahtaa sohvalle sillä aikaa ku Leepu oli ulkona. Päästetään koira ulos yöllä, jos pyytää, koska Leepu ei oo ikinä öisin pyytänyt ulos turhanpäiten, fiksu koiruus [:)]

Meillä piti siirtyä takasi sosesapuskaan (syötettiin jo rakeisempaa ruokaa), koska Joona aloitti sylkemään palaset lattialle. Kiellosta vaan nauretaan tai sitte kitistään ku ei saa tehdä [:'(]

Ja nyt vaan odotan että pääsen laittamaan vihdoin ja viimein Joonalle oman huoneen [:)] Suunnitteilla limen väristä seinää (yks seinä), autoratamatto [:D] ja jotku ihanat, värikkäät verhot [:)] Koiralle piti ostaa peti ja aletaan Leepu totuttamaan nukkumaan olohuoneessa sillä. Nukkunut tähän mennessä sohvalla, joka on tulevassa Joonan huoneessa. Jotain aitaa suunniteltu ovelle ettei tarvi sulkea ovea sitten kun Joona "muuttaa omilleen" [:D]
 
me syödään kaikkia ruokia sekaisin. niin soseita kuin normejakin. Tänää annoin soseruokaa ja toisella kerralla lisäsin siihen riisiä joukkoon..

Meillä jälleen kerran teki vehnä oireet. tytön pyllypunanen ku paistikas. ja yritäppäs tälle neidille antaa ilmakylpyjä..eihä se pysy paikoillaan ja tapana sitten kun päästää meneen vapaasti nii heti lurauttaa..ja matot lattialla ny.noo jospa se siitä.pestään sit mattoja useammin.

Kivaa oli tänää antaa kaverille neuvoja ja ohjeita kun se sai juuri tietää että odottaa vauvaa. annoin sille sitten noita opuksia luettavaks, elän sitten niitä tuntemuksia täällä hänen kauttaani. Käytiin sen ja pinjan kanssa kävelee melkein neljä tuntia tuolla ihanassa aurinkoisessa iltaisessa syyssäässä. ideana että pinja nukkus päikkärit. no eihä se mitää nukkunu. kahteli tyytyväisenä ympärilleen ja hihitteli yhelle yyber söpölle pojalle ja tuijotti oikein sen perään että sinne se menee..kieltämättä aika hyvä mies maku tytöl mutta sille o 15-20v vähä liia vanha :P.
 
Meillä likka sit päätti eilen nousta polvilleen pinniksessä. Ekalla kertaa polvilleen ja sit heti tokalla jo suorille jaloilla.. Oli tuolla hauskaa [:D] Aloin miettimään heti, et pitäskö pinniksen pohjaa pudottaa alimmalle tasolle... hmm...

Täällä vaan sataa :( eilen oli kiva aurinkoinen päivä kaiken sateen keskellä, mut jälleen vaan sataa... No, kuhan viikonloppuna paistas aurinko, niin muulla ei väliä. Se puolalainen kaveri tulee meinaa perjantaina. Vitsi mä oon innoissani [:)]
 
Meillä nukuttaminen ollut omaan sänkyyn taistelua, ja sunnuntai-aamuna Minttu melkei tippui sieltä kun innostui kiipeämään jotenkin ihmeellisesti yläpulikan päälle ja varpaat ilmassa vaikka sängyn pohja ihan pohja asennossa!! Siirryttiin sitten matkasänkyyn nukkumaan, jonne laitettiin vaan pinniksen patja! Onneksi nyt on pikkuhiljaa huutaen tottunut et omaan sänkyyn nukahdetaan, vaikka huudon kanssa!! tuntuu vaan tosi pahalta huudattaa toista!

Meil on täs naapurissa 3 kotiäitiä ja vauvat, heidän kans alettiin käymään srk:n perhekerhossa. Siellä lapset saavat leikkiä keskenään, mutta vanhemmat ovat mukana..


Kuulin viimeviikolla radiosta keskustelun, Maahanmuuttajista jotka hakevat turvapaikkaa suomessa. Samalla mainittiin heidän kuukaudessa saatava rahasumma. Alla oma mielipide asiasta, koska ottaa niin pattiin kun Suomea mainostetaan hyvinvointivaltiona, mutta kuitenkin omat jätetään paljon vähemmälle kuin MaMu:t jotka tulevat tänne rötöstelemään ja pahimmillaan tappamaan ihmisiä! Varsinkin kun viimeaikoina on paljon puhuttu nuorten psykiatrisita palveluista yms , kun ei ole resursseja järjestää sitä määrää, että jokainen saisi hoitoa mahdollisimman pian!
- Onse kumma mihin suomi laittaa verorahansa! Ei ole mitään MaMu:ja vastaan kunhan tienaavat itse rahansa täällä ja elävät maassa maan tavalla.
Nekin verorahat voisi käyttää kotiäitien tukemiseen ja nuorten sekä vanhusten hyvinvoinnin edistämiseen! Kotihoidon tuki n. 314€/ kk ja vastaanottokeskuksissa olevat turvapaikan hakijat saavat 290€ / kk käyttörahaa. Kotiäidit tekevät arvokasta työtä lastensa hyvinvoinnin eteen, mihin Mamut tarvitsevat rahaa? lähettääkseen kotimaahansa köyhille sukulaisilleen?! Mitä järkeä on suomalaisten raataa ja maksaa ahteri kipeänä veroja, kun nekin verorahat käytetään ihan hukkaan!?! Ja sitäpaitsi: Euroopan maista Suomessa on kaikista suurin käyttöraha summa jonka MaMut saavat.

Mulla on ystäväpiirissäkin maahanmuuttajia, ja he tekevät älyttömästi töitä jotta elättävät itsensä ja perheensä!

Mua on tuon radiokeskustelun kuultuani ruvennut ahdistamaan meidän tuleva rahatilanne, kun jään hoitovapaalle! Onneksi tulee veronpalautuksia lähes 600€ jotta niitä voi käyttää aina vähän kuukaudessa tiukanpaikan tullen ja keikkoja pystyn tekemään..

 
mun on kans pakko tulla tänne kertoo,että meille tulee vauva[:D]siis aivan ihanaa..ton laskurin mukaan la ois 2.5 mutta huomenna on eetun 8kk neuvola,niin siellä samalla katotaan pitääkö paikkansa..vähän jänskättää miten tässä jaksaa hoidella eetua,kun mulla on ihan kauhee väsymys koko ajan ja pahoinvointi on yhtä paha kun viimeks..
onnea myös mintolle ja jossu88 ihanista vauvauutisista[:D]
 
[:)]Äh, mä en nyt kyllä jaksa muistaa mitä kukin on mistäkin kirjoitellut, mut ilmoittelenpas vaan minäkin taas olemassa olostani :).

Ens alkuun kuitenkin ihan mielettömästi onnea Jossu88:lle[:)]!!! Tulin tässä vain pohtineeksi, et eikös se olekin jotenkin vaan hassua, et toiset käyttää ehkäisyä ja tulee siitä huolimatta "yllättäen" raskaaksi ja toiset ei sitten taas niin millään, vaikka kuinka yrittäisivät ja toivoisivat [:(]. Mut kyllä mä edelleenkin jaksan uskoo, et kaikella on tarkoituksensa ja meidänkin aika koittaa vielä [;)]... Kiitokset muuten mintolle; taisit kommentoida "jossain vaiheessa jotain mukavaa" asiaan liittyen [:D].

Mekin ollaan jouduttu laskemaan pinniksen pohjaa jo n. 3vkoa sitten, kun poika nousi yllättäen siellä seisomaan! Onneksi tämä tapahtui päivällä eikä esim yöllä, kun oltais muut nukuttu.

Huoh, musta tuntuu, et mä nykyisin vaan siivoon,siivoon ja siivoon... Ja, vaikka kuinka siivoon niin tuntuu, et aina on vaan sotkuista [:(]!


Mut nyt raejuuston, mehukeiton ja vehnäleseiden kimpppuun! Moro!
 
ainiin.. aiemmin unohdin laittaa ONNITTELUT MASUASUKEISTA JOSSULLE, MINTOLLE ja MAMMALLE!!
 
Onnea myös kaikille uutta vauvaa odottaville!
 
Mrrr, tollaset ihmiset on ärsyttäviä niin kun toi Manin naapuri!
 
Meillä on laskettu aikoja sitten pinniksen pohja. Nyt tyttö nousee koko ajan jo jaloilleen, joka paikassa mistä vähänkin saa tukee (pöydät, seinät, rahi..). Ja liikkuu kun hyrrä, ja repii kaikki kaapeista ulos, dvd:t, kengät... Ja meillä tapahtu nyt se eka sängystä putoominen. Nostin yöllä viereen (en ees muista kun oli niin väsyny, minkä takia en tajunnu tehä "valleja" esteeks), ja siitä sitten. Ei tullu onneks mitään, yöllä kuuntelin tunnin hengitystä, ja eilen seurasin koko päivän, mutta ihan normaalisti käyttäyty. Eikä mitään kuhmujakaan tullu.
 
Täällä on kans ollu yöt levottomia. Toi kääntyilee yöllä unissaan, ja pelästyy aina sitä ja herää. Hain varastosta ton pehmusteenki takas pinnasängyn laidoille.
 
Blääh, mistähän sais virtapiikin, on jotenkin niin laiska olo ja tuntuu ettei saa mitään tehtyä. Ja kuka siitä siivoomisesta puhu, tuntuu kans et vaikka kuinka siivoo ni aina on sekasta ja pupenaa lattioilla! Ei uskois et noin pienen kans jo tulee sontaa uskomaton määrä! No, johtuu varmaan siitä et on kuitenkin niin paljo kotona. Huomas taas maanantaina kun oli koko päivän menossa, et oli paljo siistimpää!
 
Yohanna: mä poistin sen mun naapuriviha-avautumisen tuolta tekstistäni, mut siis todellakin iso MURRRRRR [:@] [:D]!!!!
 
Mä jo ihmettelin et mistä Yohanna yht äkkiä höpisee Manin naapureista [:D][:D][:D] Mäki haluun tietää mitä ne on tehny!:D
ONNEA mamma86!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3 Alkaa näitä vauvoja ilmaantua! Tuleekohan Mammalle sit Vappuvauva [;)] Must on ihanaa saada just kevätvauva, ei tartte pukea niin paljon ja kaikki on muutenki helpompaa ja valosampaa!

Muut valitteli väsyä, mä taas oon piristyny vihdoinkin!!! PAhoinvoinnit on loppu ja nyt oon ollu ihan ku uus nainen! Oon jaksanu siivota ja puuhata koko ajan, ihanaaa [:)] Mut ennen tätä meilki oli paskasta enkä jaksanu mitään tehä, toki likasta on nytki koko ajan, mäki välil mietin et miten pienestä voi tulla niin iso siivo. Oliskohan ihmisillä jotain syysväsymystä? ku kylhän toi harmaa sadesää masentaa...

Me laskettiin pinnasängyn pohja alas silloin ku muutettiin yläkertaan. Nuutti ei oo vielä noussu siellä seisomaan mut halusin laskea sen todella hyvissä ajoin ENNEN ku mitään vahinkoa sattuu! Mulla ei oo Elegian ongelmaa etten yletä sinne alas kyykkimään mut hitto että SELKÄ tulee kipeeks ku paijailee illalla ja rauhottelee. auts [:@] ei oo hirveen ergonominen asento se....
 
Tää nyt ei koske meitä nyt mutta tulevia uusia mammoja ehkä yms!

http://www.iltalehti.fi/perhe/2010092212388739_pr.shtml
 
Onnea Jossulle ja Mammallekin ihanista raskausuutisista! Mintoa mä oonkin jo ehtinyt onnitella. [:D]

Täällä edelleen kuukautisia odotellaan, ja pitäis vissiin löytää pian joku sopiva ehkäisymuotokin. Kondomit on niin epäromanttisia... [;)] Cerazettet jätin testimielessä pois, ja kuinkas ollakaan en enää ole ollut ihan niin herkkis kuin aikaisemmin! Hassua sinänsä, että kun oon syöny niitä kuitenkin tosi monta vuotta ennen raskautta, niin enää ne ei sovikaan. Mitäs ehkäisyjä teillä on käytössä, suositelkaa mulle jotain??? Lisättäköön vielä että JOS nyt sattuis vahinko käymään niin ilolla otettaisiin pikkusisarus vastaan, vaikkei hän varsinaisesti suunnitelmissa olekaan...

Käytiin tänään 8kk lääkärineuvolassa, uudet mitat on nyt 11,8kg ja 74cm. Päänympärys 46,5cm. Muutaman sentin kun vielä kasvaa niin on jo puolet äitinsä pituudesta... [:D] Kaksi alahammasta on tullut ja eka flunssa sairastettu. Liikkumismuotona edelleen kävely (ensiaskelautolla, tai äidin sormesta kiinni pitäen), lattialla olo on ihan evvk. Edes istuminen ei herraa kauheasti kiinnosta. Eivät olleet neuvolassakaan asiasta huolissaan, sanoivat että jotkut skippaa kokonaan ryömimisen ja konttaamisen ja alkaa suoraan kävelemään, jospa Oliver sitten kuuluu siihen kastiin. [:)]

Kohta se on meillä äitiysloma ohi, enkä ole saanut vieläkään aikaiseksi lähettää kelalle hoitovapaapapruja. Olen nyt äitiysloman aikana tehnyt töitä freelancerina, enimmäkseen viikonloppuisin niin se ei vaikuta äitiyspäivärahaan. Joulukuusta eteenpäin ajattelin yhdistää hoitovapaalla olemisen, opiskelun sekä freelancerhommat. Kysyin Kelalta ja kuulemma tuo on aivan mahdollista, kiva juttu! Nähtäväksi jää että kuinka se käytännössä onnistuu... [:-]
 
HEi muuten! Olisko kellään lainata/myydä sellasta mahan tukivyötä!! Ku haluisin sellasen nyt käyttöön et jos sillä estäis selkäkipuja! Oon kuullu et ne oikeesti toimii! Viime raskaudesta niin pahasti muistissa kauheet kivut [&:]

Onpa Oliver ihanan iso poika jo!!![:)]
 
Takaisin
Top