SYYSKUUN kukertavat keskustelut

Europa menee Turusta Tukholmaan ja takas. Ei maihin ollenkaan. Kestää sen 23h, ilta laiva. Galax on aamulaiva ja ihan syvältä.. Siellä ei ol yhtään mitään [:D] Turha paatti...
 
Joo ku mä oon kattonukki et siin on niinku kaks vuoroa... mut siis eli siel laivalla sit on tekemistä päivällä? ettei tunnu vaan silt et pitää istuu ja oottaa et se tulee maihin:D sellanen vois olla kiva Nuutin kans. meiltä kun o Turkuun melkein yhtä pitkä matka ku stadiin et sillee ihan sama kummasta lähtee laivalle. tietty mikään ei voita symphonyn ja serenaden kävelykatuja [:)]
 
hienosti meni reissu! oli oiekin mukavaa ja miltsu on todella reipas matkailija. hurmasi koko tukholman![:D] huvittavaa kävellä kadulla kun kaikki vastaan tulijat hymyili ja lirkutti neidille. Ja hän tietty rattaissa suu messingillä ja huuteli mummoille.
laivalla nukuttiin samassa sängyssä ja mahduttiin hyvin. ei tullu edes mieleen kysyä sitä matkasänkyä. no ens kerralla sitten...
sit kierreltiin vanhaa kaupungia ja kuninkaanlinna mut vaan ulkopuolelta ku oli niin aikainen aamu. Ja mentiin lautalla djurgärdeniin ja siellä wasa-museoon. Oli aika vaikuttavan näköinen se paatti!!
sit treffattiin yks tuttu joka opasti meidät syömään ja sit sellaiseen näköalatorniin kahville. sit käytiin vielä hänen luona kylässä ja sieltä metrolla laivalle. Ihan viimeiseks siinä metrossa meinäs neidillä lähtee hermo ku nukutti mut ei malttanu nukkua ku oli niin jännää. Mut sit se väsy voitti.
Ja yö laivalla meni hienosti, mitä nyt mulla oli vähän ahdasta.
Ja me matkustettiin viikinki-laivoilla. Eipä siellä laivalla mitään niin ihmeellistä tekemistä näin pienelle lapselle ole... baareja koko paikka täynnä. Mut pallomeri oli tosi hieno paikka[:D]
Mut iihanaa taas olla kotona!
 
Nyt mä sit varasin meillekki reissun! Eli Silja Europalla lähetään lauantaina 25.9, mmiehellä on just synttärit edellisenä päivänä! harmitti ku Deluxehytit oli jo menny, mut saatiin ikkunahytti ja vauvansänkyki odottaa sit siel jo valmiina:D Tosi kiva lähtee vähä tuulettumaan! toiv ei oo hirvee tuuli joka keinuttais ku muutenki huippaa ja on paha olo. mut tosi kivaa, nyt on mitä odottaa [:D][:D]
Kiva kuulla et Yamanki reissu oli menny hyvin! Tukholmaan mäki haluisin, mutta nyt on tällänen miniristeily tiedossa ekaks.
Mites Niisuneiti tuolla Europalla on noi ruokapaikat? Silloin ku mä oon siel viimeksi ollu, siel oli mäkki [:)] mä en varannu mitää ruokia etukäteen ku aattelin et lapsen kanssa ku mennään ni helpompi siellä tsekkaa sit tilanne.
 
Buffetissa pärjää tosi hyvin lapsen kanssa, on syöttikset jne..
Food garden on sit sellanen mis saa lappaa lautasen täyteen sapuskaa ja maksaa sen köntsä hinnan (13€ muistaakseni).
Ruoka on hyvää molemmissa..
Onhan sit tietty Taurus(?) A'la Carte ravintolakin...
Baarit ja kuppilat tietty on.
Lapsille on järkätty paljon kaikkee ohjelmaa, nyt viimeks oli jotain aarteen metsästystä tms, kasvomaalausta, muumipeikon synttäreitä jne.
Kyl se päivä menee nopeesti siinä [:)]
Heh, mä lähen Aavan ja puolalaisen kaverin kans sillo 25.9 piknikille, eli galaxilla affenanmaalle ja Europalla takas [:D]
 
Niin ja sit tietty Europalla tosi kätsy Lastenmaailma jossa vaipanvaihtopisteet, mikrot, pallomeret sun muut. Tax Freen liki kannella 7(?) 
 
No mut kiva kuulla että siel homma hoituu! Luulenpa et illan buffet passataan mut se lounasbuffet vois olla jees! Ja vaikka lapsi on noin pieni niin varmasti sinne lastenmaailmaan voi mennä ihmettelemään ja kattelee, Nuutti varmaan on ihan innoissaan kaikista meiningeistä [:D]
Hih ai säkin niisuneiti sit varasit risteilyn [:D] kauan siellä Ahvenanmaalla jää aikaa olla maissa?
 
Ja taas!!! illalla puoli kymmenen aikaan pinja huuti sängyssään ku nokka oli tukossa niin naapuri hakkas seinää. meillä on hiljaisuus kello 22,30 vasta. soitin vuokran antajalle. sano että kirjelmä heille niin he pistäävät asiasta noille kirjettä. jos jatkuu nii sitten katotaan uuvelleen tilannetta.
 
VITTU mitkä naapurit Kayliesilla!!!!! Siis mulla meni hermo teidän puolesta!!! Jumalauta lapset itkee, se on vaan fakta! Kaikkihan sen tietää ettei se kivalta kuulosta mutta sit voi muuttaa omakotitaloon jos ei kestä sitä et naapureista kuuluu ääntä! siis vituttaa tollanen...:(

Neuvolassa käyty, sekä omassa että Nuutin [;)]
Nude on tänään tasan 8kk, 9,9kg ja 72cm ja päänympärys 47cm
Meillä oli ihan uus terkka, siis vastavalmistunut.. huomas että oli kovin epäröivä ja sil kesti aika kauan ku naputteli koneelle mun raskausjuttuja yms.. sit ihan vikaks jätti verinäytteiden oton, nuutti alko olee jo ihan poikki ku oltiin oltu jo tunti siellä ja alko just huutamaan ni sit se ehdotti et otetaan ens kerralla ku hän haluaa ottaa rauhassa... Mulle se sopi koska se katto mun suonia ja mietti et saakohan hän noista... Mulla tulee paha olo verikokeista ja mietin et mitähän tästäki tulee..hohhoi... onneks ei siis tänään otettu. HB oli mulla 136 ja verenpaine ja pissa ok! Painoa oli sen verran et joudun sokerirasitukseen:/ vittu! Et sen siitä saa ku tekee muksut "samoihin kiloihin". Mulla olis ollu vielä 10kiloa matkaa lähtöpainoon... no nyt pitää yrittää ettei tulis niin paljon kiloja lisää.
Huomenna sit neuvolalääkärille ku ei saatu aikaa samalle päivälle, eka kuitenkin ultra klo 10! pikkasen jännittää!!!! 
 
Käytiin tänään Aavan 8kk neuvolassa..
Pituutta neidillä on huimat 72cm ja painoa 9160g. Py on 46,7cm (isopäinen likka [:D])
Maanantaina lääkärissä ei tykänny yhtään ku setä katto korvat, mut tänään ei ollu moksiskaan ku ne katottiin uudelleen, ei ilmesesti olleet niin kipeet enää.
Toinen hammas on puhkeemassa alas eteen, vähän näkyy, mut ei tunnu [:)]
 
Meki käytii lääkärineuvolassa tänään, siellä kaikki ok! seuraava sit vast 1,5v ikäsenä!
Ja sitte olin ultrassa!!! Siellä se pikkuinen kölli, sydämen syke näkyi selkeesti<3 Muuta ei sitte näkynytkään ku oliki vasta viikot 8+2. Laskettu aika on siis 19.4.2011 [:)][:)][:)] Uuteen ultraan meen sit 30.9, sit näkee jo enempi! Mut oli ihanaa nähä et kyllä siellä pikkuinen vaan oli hengissä ja jopa vähän liikkukin<3 [:)][:)][:)][:)]
 
Voi ihanuutta [:)] Kaipailen jotenkin sitä hirvittävän kamalaa raskausaikaa...
Täytyy varmaan käydä ostaas se testi... Syön niitä pahuksen pillereitä (Meliane) ja nyt ku pitäs olla vuotoo, ni eipä ole.. Hmmm... Plus sit väsy ja mielialavaihtelut.. Mietityttää..

Likan mielestä on yli kivaa potkii lasiovia kaapeissa, availla laatikoita ja kaappien ovia (ei niitä lasisia).. Siitä tulee varmaan oikee täystuho tiihonen..., huh
 
Kyllä mä suosittelen raskaustestin ostoa Niisuneiti [;)] Se voi tärpätä nopeemmin ku arvaakaan hihiii.. ja siis joo, se on kumma miten nopeesti unohtaa raskausajan! nyt oon ihan äimänä mitä kaikkee tähän liittyykään:D Neuvolasta kysyttiin et tarttenko niitä "meille tulee vauva" opuksia, niitä en sentään ottanu [:D] Mut siis niin ihanaa olla raskaana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja onneks oli vaan yks alkio siellä [;)] kaksoset olis kauhuskenaario meille!
 
mie ku söin enne raskautta melianee nii mulla ei ollu viimoseen puoleen vuoteen ku korkeintaan päivän verran pientä tiputtelua, välillä ei ollenkaan mitään.

Tää o nii jännää ku nyt ku tulee menkat nii vuoto o yhtä kovaa ku ennenkin mutta ei minkään sortin kipua yhtään. en ees tajuu ku alkaa. outo tunne.iha kiva silleen ettei ennee tartte särkylääkettä ton takii syödä.


Pinja 8kk <3
 
Voi ihania uutisia minto <3!! MÄKIN NIIIIIIINNN HALUUUUUUUUNNNNN!!!! Mutta katsotaan nyt sitten milloin tuo "luontoäiti" on meidän kanssa samaa mieltä [:(]. Toivossa kuitenkin kovasti elellään, et vaikka menkat ei oo vieläkään alkanu niin tärppäis edes jolloinkin lähitulevaisuudessa!!!! Tuo Ukkokin lähti vain nyt viikoks taas "sotimaan", höh [:(]. Ite lähden sitten huomenna ajelemaan velipojan ja pikkumiehen kanssa kohti pohjoisen kotikontuja (olen siis "pohojammaalta" kotoisin [:)]).

Meilläkin Mico porhaltaa jo vauhdilla ryömien pirttiä ympäri. Sähköjohdot, pistorasiat yms.yms. kiinnostaa tietty paaaaljon enemmän kuin mitkään muut omat "tyhmät" lelut :). Laatikoita ja kaappeja availlaan myös kovasti täälläkin!

Voi, ilmoittelehan niisuneiti sitten heti, kun oot testin tehny, et mitä se näytti! Täällä jännitetään ja myötä eletään taustajoukoissa [:D].
 
Niin, ja ONNEA PINJA 8KK [:)]!
 
Öistä.. Meillä mennään näin.. kuudelta on jo niin väsy illalla et iltapesu ja puuro naamaan, maito yläkerrassa ja sit sänkyyn eli nukahtaa siis 18.30-19.30 välillä. Ennen nukku aina yleensä siihen asti ku miehen kello soi seiskalta mut nykyään JOKA aamu tasan klo 5.45 Nuutti herää kitisemään, noh nousen ja haen maidon ja annan sen nopsaan ja takas sänkyyn ni yleensä sit nukahtaa ja koisii noin tunnin, puol kasi kasin maissa sit ylös. En tajuu miten se voi herätä aina SAMAAN AIKAAN?!? no mä en ite sit enää saa unta ikinä ja siks oonki niin poikki iltasin ku päivät alkaa mulla klo 6.. Mut oon tosi ilonen et nukkuu noinkin hyvin, yöllä ei heräile ollenkaan tai jos herää, juttelee hetken yksinään ja nukahtaa uudestaan, öisin ei oo tarvinnu enää moneen kuukauteen syötellä tms. Mä kuolisin jos olis yöheräämisiä koska oon niin väsyny koko ajan.. et silleen on kyllä tosi helpot yöt... kun sais JOSKUS edes nukkkua vähän pidempään.. no, meil on viikonloppuna molemmilla yhet aamut kun toinen saa nukkua ja toinen hoitaa pojan, siin on vaan se ongelma et mä herään kuitenki aina Nuutin ääniin ja vaikee saada sit unta uudestaan.. Ennen olin hyvinkin sikeäuninen, nykyään pienikin ääni herättää... Tänään mm aamukuudelta makasin sängyssä ja kuuntelin ku perkeleen hiiret syö talon välissä seiniä.. Miten niistäki pääsee eroon!?! onks muilla hiiriä? Mä en oo ikinä niitä nähnyt, kuullu vaan.... rasittavaa..heti ku alko viileet yöt ni ne tulee.

Nuutti ei nouse vielä seisomaan, nykii kovasti kyllä pinnoista ja lattialla ollessa yrittää tempoa tuolin jalkoja ja lelukoriaan mut tosiaan ei viel ihan riitä voimat nousuun, sen sijaan kontataan ja kovaa [:D]

Onko muilla muuten käynyt silleen et vauvan tulon jälkeen  on kaverit vähän niinku jääny pois elämästä? Kyllä mä meseilen ja facebookissa kuulumisia vaihtelen mut en oo aikoihin nähny kavereita ja oikeestaan oon huomannu ettei hirveesti edes kaipaa niitä. Osalla tuntuu olevan elämää vaan viikonloppusin ja aina pitäs dokata, mä en sellasta jaksa. En haluis kavereita baarissa nähä ku ei siel pysty juttelee, enkä jaksais valvookaan niin myöhään [:D] Mut on kyllä huomannu miten tärkeä perhe on, me viihdytään kotosalla ihan kolmisteen, ei kaivata joka vkl vieraita tai ryysitä jonnekkin kylään. Ja nyt ku tää raskausväsymys on niin järkkyä ni en halua edes mitään ylimäärästä ohjelmaa, riittää et arjesta selvii. Jotkut ei muuten vaan sitäkään ymmärrä et voi olla oikeesti niin väsy ettei jaksa muuta ku lapsen hoitoa.. Miten pieni lapsi voikin viedä kaikki mehut [8D] Mut tätä äidin työtä en vaihtais kyllä mihinkään vaikka tänäänki aamulla olin niin väsyny että ihan itku pääsi.
Mä ootan mun mieheltä tietoa miten sen työhaastis meni! olis parempi liksa uudessa työssä mikä olis erittäin tervetullutta, mun tulot ku lokakuusta alkaen on sit sen 314euroa, WOHOOOOOOOOO\o/
 
meillä nukutaan silleen että kuuden aikoihin enne seiskaa jos nukkuu vajaan tunni unet niin nukahtaa illala 9-10 väliin yö unille ja syö yöllä vaihtelevasti 1-5 kertaan. Mutta jos ei nuku enne seiskaa unia ollenkaan niin kasin ysin aikaan nukahtaa ja nukkuu korkeintaan puol tuntia ja sen jälkeen valvoo puolille öin enne ku nukahtaa unille. Että kova o aina yritys saaha se nukkumaan enne ilta seiskaa toiset päikkärit. joskus siitäkin huolimatta lähemmäs puolilta öin nukahtaa vasta.

Ja tämä tapahtuu vaikka heräisimme kasilta aamulla. sillo se vetää vaa useammat päikkäri päivän aikana. Mut toi 17-19 väli o sellanen että jos ei nuku nii sitä valvotaan myöhemmins itten. yleensä pinja herää 9-11,30 välillä aamulla virallisesti.

ollaan sitä rytmiä yritetty pitää yllä kaikessa mutta neiti ite päätti että on samanlainen ku äitinsä eli illan virkku aamun torkku.

Minto: rotan loukut on noissa paras vaihtoehto. Jos myrkyttää nii on vaarana että esim.seinän väliin kuolee ja sitten on useamman viikon ajan kiehtovat aromit ja voi tulla seinään rasvaläiskä...kokemusta kotipaikalta. Ja ne ei välttämättä oo hiirii vaa niitä päästäisiä.eli hiirestä pienempii. ainakin meil kotona on viime vuosina ollu vaa niitä talossa. hiiret ja rotat ollu naveltalla sitte.

Juu on kaverit kaikonna. eivät ees enää soittele. jopa nämä kaverit o kaikonna joilla o lapsia. se ihmetyttää. me oltas kyl valmiita kyämäänkin toisten luona mut tuntuu ettei niil oo koskaa aikaa ja sit ku menee käymää nii tuntuu etteivät jouda istumaan paikoilleen hetkeksi. ja mun ongelma o se et läheisimmät kaverit o matkojen pääs. Pinjan kummi o lähellä mut se sai vakipaikan pitkän matkan päästä nii se o rättiväsyny aina nii en raski hirveesti sitä sitten rasittaa että mennään sinne ellei ite kutu tai tuu käymää.
 
Täällä on ollu yhtä helvettiä yöt jo toista viikkoa [:@] Syödään useaan kertaan ja kitistään muuten vaan. Vittu, mä oon niiin väsyny. Tänä aamuna aloin itkemään ku Joona alotti kitinät. Ukko oli just yövuoron jälkeen tulossa nukkumaan ja selvästi mietti jättääkö unet väliin ja nousee pojan kans. Onneksi sain vielä tunniksi tainnutettua Joonan (kylläkin tuttia sai olla vähän väliä laittamassa suuhun. Ja Joona ei herää enää hyväntuulisena vaan kitisee ja vänkää vastaan. En tiiä, mikä helvetti on! Hampaat? Maha kipee? Liian vähän ruokaa? Liian paljon ruokaa? Huoh! [:o] En ole pariin päivään saanu edes vaihettua yövaatteita päivän aikana pois päältä ku ei vaan jaksa. Nytki pitäis koira lähtee käyttään lenkillä ja seki tuntuu niiiiin ylitsepääsemättömältä asialta ettei mitään järkee. Onneksi ukko lähtee pojan kans mummolaan niin kömmin kyllä sänkyyn ja vedän peiton korviin ja tapan sen, joka uskaltaa mua häiritä sitte [X(]
 
Takaisin
Top