SYYSKUUN kukertavat keskustelut

Minto: mä ainaki sain sairaalalta lainaan sellasen kunnon vyön, minkä sai säädettyä päällä sopivaksi. Olikohan se IS- vai SI-tukivyö?!!?
 
Elegia, nyt kun mainitsit miten hankalaa tuo kelan lappujen täyttäminen on niin taidan siirtää sitä vielä kuukaudella... [;)] Sitäpaitsi, ihminen on tehokkaimmillaan pienen paineen alla... [;)] Joo, nähään vaan torstaina! Mullon hieronta 11-12 mut sen jälkeen käy! Tuuttekste meille vai miten?

Minto, mulla ois sellanen Anitan musta tukivyö, se oli mun siskolla lainassa mut nyt sekään ei tarvii sitä enää. Oli kyllä aivan loistava apu liikkumisessa kun mullahan alaselkä oli välillä tosi kipee. Voin myydä sen sulle tosi edullisesti jos et muualta löydä... [:)]
 
me ollaan flunssasta selvitty ja seuraavaksi levottomuutta aiheuttaa hammas numero 9! Kyllä on pienellä rankkaa, just kun edellisestä kiusasta toipuu ni seuraava tulossa.
katseli ´ko kukaan eilen illalla dokumenttia lasten univaikeuksista? aika hurjaa.. siinä oli joku noin 8v. tyttö joka nukkui vain 3h yössä!! hiukan oli äiti väsyneen näköinen. Mut senkin tytön unet saatiin paremmaks ku perhe alkoi noudattaa selkeää iltarutiinia ja lopussa sanottiin että tyttö nukkui 8h yöunia. Oli muuttunut iloiseksi ja pirteäksi lapseksi. kannattaa siis pitää iltarutiinit ja olla tiukkana nukuttamisessa ja yöheräilyissä ettei liikaa höösää.

meillä onneks nukutaan loistavasti. Eilen illalla nukahti puol 10 ja heräs aamulla tasan klo 6 tissille ja siitä vielä reilun tunnin unet.
Pinniksen pohja on ollu jo pari kuukautta alhaalla ja laitoin kans reunasuojan kun kolauttelee päätään öisinkin. ei kyllä anna sen häiritä ja välillä tuntuu et tahallaan heiluu päällään niin et kolisee pinnoihin.
ja mä en kans yllä sinne pinniksen pohjalle esim pusuttamaan. onneks harvemmin joutuu pidempää aikaa roikkumaan siinä reunalla.

hihhiii... mä sain vihdoin suostuteltua miehen jättämään kortsut yöpöydän laatikkoon[:D][:)] vähän kyllä narisi vastaan mut suostui kuitenkin. valitti et mä en kuulemma toimi vielä kunnolla kun menkat ei ole alkanu!!
ja pöh sanon minä! sitä tulee raskaaksi jos on tullakseen. Onneks mä en tahdo itsekään muistaa sitä et tavallaan voi olla mahdollista olla raskaana. muuten mä koko ajan miettisin ja tunnustelisin et tuntuisko mahdollisesti jotain oireita jo??!!

ja sitten vielä hoitovapaasta... onko jollakulla käsitystä saako hoitovapaalla ollessaan tienata kuinka paljon? siis hoitolisää ei saa jos on tuloja niin ja niin paljon mut tarkoitan et vaikuttaako tulot hoitovapaan rahaan mitenkään?
 
no just noin mäkin olen ymmärtäny et hoitovapaalla saa tienata eikä vaikuta hoitorahaan. Kiitti elegia kun vielä selvensit. Mä olen niin huono näissä ja muissa virastotason asioissa...[:-] Ei muuta siis kun hommia vaan lisää että pysyy äiti ja isikin leivässä!
 
Täytyyki selvitellä saako sitä hoitolisää vaikka ois ite töissä. Kun ollaan se tän vuoden viimeset 6vko vuorotellen töissä, et tyttö menee vasta vuoden alusta hoitoon. Hih, onneks tarkistin muuten sen tarkan töihinmenopäivänkin, oisin muuten tunkenu päivää liian aikasi! Eli meenki ti 23.11 (enkä ma 22.11 niin ku eka aattelin).
 
Meillä oli neuvola päivä. Joona on 9280g ja 71,6cm [:)] Joona ei reagoinu siihen kuulontarkastuslaitteeseen yhtään ja syykin selvisi...pojalla tärykalvot punotti, olivat sameat ja eivät liikkuneet kuten kuuluu. Antibiootit korvatulehdukseen. Toivottavasti yöheräilyt johtuis tuosta. Ei osattu yhtään arvata tollasta.

Jotaki piti kirjotta, mutten muista mitä [:D]
 
kiitos onnitteluista[:D]

minto,juu saas nähä miten käy tuleeko vappuvauva[:D]esikoinenhan syntyi 6pv etuajassa..vai sulla rupee jo pahoinvointi helpottaa,mulla vasta on kunnolla alkanut.millon sulla oli la?oot sen varmaan jo maininnut,mut en oo kauheesti kerinnyt tällä palstalla vieraileen..

voi kun teillä on JT10 jo iso poika[:D]meillä oli tänään eetun 8kk neuvola ja painoa oli 7800 ja pituutta 68..alakäyrillä mennään,mut hyvin kuulemma kasvaa[:D]meillä ollaan kontattu reilu kk ja pari viikkoa sitten eetu nousi sängyssään seisomaan,vähänkö mä säikähdin!!ja äkkiä sit vaan tasoa alemmas..
 
olettehan te kaikki jo käyneet katsomassa näitä ihania kuvia??!!
http://milasdaydreams.blogspot.com/
 
Meillä taitaa pituuden poika periä isältään. Vuoden vanhemman serkkunsa ottaa Joona kohta kiinni painossa ja pituudessa [:D]

Hittolainen, mä en muista vieläkään mitä mun oikeesti piti tänne kirjottaa [:D][:@]

Noi kuvat on aivan ihania! Äidillä mahtava mielikuvitus! [:)]

Nukkumaan tästä joutaa, öitä mammat [:)]
 
Meillä oli eilen 8kk lääkärineuvola (mico oli kyllä jo 8kk ja 8pvää). Harmitusta tuotti, kun mico on muutenkin tosi pieni (menee kyllä ihan samoilla käyrillä, ku isänsä) niin sillä raukalla oli paino TIPPUNU melkein 100g viime kerrasta =(. Olin purskahtaa itkuun, kun lääkäri totesi tämän [:(]. Uskon, että tuo painon tippuminen johtui siitä, kun mico ripuloi 3pvää hampaan puhkeamisen myötä ja on alkanu nyt liikkumaan tosi paljon. Noh, meillä on kuitenkin taas ens kuussa ekstra tarkkailuneuvolakäynti. Meidän on pitäny siis käydä joka kk mittauksissa. Niin siis Micon mitat oli 7136g ja 68,5cm. Micolle mahtuu ihan hyvin siis vielä 62cm vaattteetki! No, pääasia, et lapsi on terve, kasvaa ja kehittyy hyvin ja Mico on kyllä aina ollu tosi helppo lapsi, et täytyy ottaa huomioon tuo geeniperimä [:)]. Mut silti inhottaa, kun tuo koko asia on niin tapetilla [:(]...
 
Noh, sit vähän iloisempiin asioihin [:D]. Voi miten vinhaa, kuinka monelle täällä on pikkukakkonen jo tervetullut [:)]! Jännä seurata missä vaiheessa kukin "tuplaviivoista" ilmoittelee [:D]! Toivotaan, et meidän ei ihan kauhee kauan tarvis odotella! Onko kaikilla muilla jo menkat alkanu paitsi mulla ja Yamacraw:lla? Mä lopetin siis imetyksen 23.8., mut menkkoja ei vaan näy eikä kuulu *hmph*! Ja raskaana en siis ole. Ikävä kyllä [:(].
 
Mut nyt täytyy alkaa laittaa itteä kuntoon vauvakinoa varten, kun mico nukkuuu! Ainiin; ihana yö takana! Mico nukkui putkeen 10h (klo20-06) [:)]!!!

Muksua syyspäivää kaikille!
 
Minto:mulla olis baby sherba, mutta mulla o kaveri raskaana nii lupasin sille sen. Toisaalta toi oli sille iso ku kokona o L. maksoin 30e siitä netin kautta ostettuna ja jälkeen päin huomasin että huutonetistä olis saanu pilkkahinnalla. toi on vaan vähä ku vyön näkönen mutta minusta parempi kuin tk:n SI vyö tai baby belt. koska se on tukeva jämäkkä.


Meillä päin meni noi hoitolisät sun muut vähä erilailla valitettavasti tai sitten kelan täti ei osaa asiaansa. kunta lisää ei taas meillä saa :(


Pinja eilen neukkarissa: 8795g ja 69cm minusta se mittas pituuden huonosti ja sitten neuvola täti sanokin että saatto jännittää ylävartaloo että hänenkin mielestä on pidempi. no näillä mennään.


Voe että sain eilen REKRYYTIN!!!JEEE!!! toivottavasti se ei nyt heitä hanskoja tiskiin enne ku o tienannu ees laukun. sitte vvoi kyllä heittää. tahon saaha sen rekrytointi lahjan :D

Olo on tööt. pinja herättelee 2h välein eikä rauhotu mitenkään muuten kuin tissille.ja nyt aamusta veti tunnin huudot. no se näky selvästi masusta johtuvan. mut työ yöllinen alkaa käydä jo vähä rankaksi. korvat katottu ei mitää. et varmaa ne hampit tai sitten ne ja masu. en tiiä. alan olla välillä jo suu pyöreenä että mikähä o homma nimi.

tarjouskilpailu menossa siitä talosta.ja nyt se sitten kun tiedetään henkilöt muutenkin niin suoraan kyselee tiukkaa hintaa ilman välikäsiä.
 
joo ei ole menkat vieläkään alkanu mut toisaalta imetän edelleen useita kertoja päivässä. Eikä olis niin väliksi alkaakaan[;)]
mut aika jännä juttu eilen illalla ja yöllä... mulla oli tosi kylmä koko illan ja yön. Nukuin kahden peiton kans jne. mut ei yhtään nuhaa tai mitään... sit yöllä kun mis tuli työmatkalta kotiin joskus klo 2 maissa kävin mittaamas lämmön. J amittari näytti 38,3!! siis mulla ei ole ikinä kuumetta!
Ja lisäks oli vatsa löysällä ja alaselkää jomotti. Jos sitä alkaa oikein spekuloimaan et mikä noita oireita aiheuttaa....??? Siis keeran ollaan harrastettu peittojen heiluttelua ilman ehkäisyä ja siitä on nyt 4-5?? päivää aikaa... en kai mä voi olla raskaana? tai siis voin joo mut olisko se noin äkkiä ja helposti tärpänny? kun ei niitä menkkojakaan ole alkanu. Nyt oikein huvittaa mun edellinen viesti tänne et joo en lainkaan odota ja ajattele et voisko sitä olla raskaana[8D]
no täytyy odottaa pari viikkoa ja tehdä testi....

mut nyt koiran kans lääkäriin. sillä on ihan ihmeellistä ihottumaa ja korvat turvoksissa??[8|]
 
Onnea kaikille uudelleen vauvautuneille! Ihana lukea teidän tärpeistä [:)]
Mukava myös kuulla noita 8kk:n neuvolakäyntejä. Meillä olisi ens viikolla edessä, saa nähdä miten on tyttö kasvanut.

Itse oon vähän luopumassa hiljalleen ajatuksesta saada toinen pienokainen. Meillä on aika stressaavaa aikaa. Vauvan kanssa menee kyllä hyvin, mutta rakentaminen on tuonut ylimääräistä stressiä. Lisäksi mun äiti sairastelee ja oon sen vuoksi ravannut nyt Kotkassa viikottain. On se niin väärin, ikää vasta 61 vuotta, mutta ei taida pystyä kauaa kotona asustamaan. Sit vielä tähän tuo koira jota en oo saanut aisoihin. Se taitaa vielä kaiken kukkuraksi pelätä muita koiria, joten en oikeesti tiedä missä oon mennyt pieleen.

Kelan hoitolisän täytin muuten netissä (suosittelen). Päätös hoitovapaastakin oli tullut jo nettiin heti seuraavana päivänä. Olin vähentänyt itse vuosiloman, mutta päätöksessä olivat sen huomioineet eli tuki sisälsi tuon loma-ajankin. Nyt pitäisi varmaan alkaa hakea hoitopaikkaa, vaikka ei oo tarkoituskaan palata töihin kun vasta ens kesän jälkeen. Sellaista tällä erää.
 
oliko sulla Mella se koirakouluttaja käymässä vai oliko se jollain muulla?

meidän koiruuden ihottuman syykin selvis... erittäin ärhäkäs hiivatulehdus. Kiva vaan tähän saumaan ylimääräistä rahanmenoa, koiran eläinlääkäri kuluihin on palanut jo 700e VIIKOSSA!! Onneks on vakuutus että saa edes osan takaisin. puolentoista kuukauden äippärahat... huoh[&o]
 
Meillä ei ollut kouluttajaa, mutta nyt mietin josko pitäisi harkita vakavasti. Sit tuo koira vaikuttaa vielä turhautuneelta, kun nylkyttää tyynyä alvariinsa. Tiedän että uroksilla usein tapana, mutta tää meidän on narttu.
 
Meillä kävi koirakouluttaja joku aika sitten. Muutimme joitain käytöksiämme koiran suhteen ja nyt kotona on rauhallista, jos vaan koiruus saa tarpeeksi liikuntaa ja virikkeitä.

Mella: suosittelen lämpimästi ongelmakoirakouluttaja teillekin!
 
Hiawatha, jos vaiks tällanen "maailman paras" porkkanakakku kelpais????? [:)]

160g Munia
270g sokeria
   -vaahto

90g rypsiöljyä
90g margariinia
   -lisää edelliseen

200g jauho
4g suola
3g ruokasooda
5g leivinjauhe
4g kaneli
250g porkkanaraaste
   -lisää massaan

paista 160C noin 35min /kunnes kypsä!!!

Kumoa kakku väärinpäin ja anna jäähtyä

Kuorrute:

80g tuorejuustoa
120g tomusokeria
4g vanilijasokeria
40g margariiniä (huoneen lämp.)
    -vaahdota varovasti, levitä jäähtyneen kakun päälle
hasselpähkinä rouhetta päälle jos tykkää (tuo kivan maun)

Sit vaan nauttimaan [:)] NAMSKIS!!!
 
voi niisuneiti tuo on ihan super hyvää!! kiitti reseptistä voisin minäkin kokeilla. Mut laititpas pahan ku nuo määrät on grammoja!!! iiik mä olen sellane pottupeukalo et en tiedä yhtään et kuinka monta munaa on 160g[&o] joo... on mulla keittiövaaka....
 
Takaisin
Top