SYYSKUUN kukertavat keskustelut

Negaa näytti testi. Toisaalta hyvä, toisaalta vähän pettyny... Mikään ei ole hyvä [:D]

Meillä mennään puol kympiltä yöunille ja herätään kasilta. Ei heräillä yöllä.

Kaverit on tosiaan kaikonnu, on toki tyttöjen iltaa vietetty, kerran isommalla porukalla ja sit yksittäisten kamujen kanssa oon käyny kaffella joko Aavan kera tai ilman. Tekee sekin ihan hyvää mennä välillä ihan kaksin jonku kaverin kans syömään [:)] Tytölle tekee hyvää olla isin kanssa kotona ja mulle tekee hyvää olla tytöstä erossa hetken. Sekä sit kaverit saa jakamattoman huomion [:)]
Lupailin tuossa yhdelle et lähen kattoo CMX:ää marraskuussa ku ne tulee Turkuun [:)]
 
Meillä nukutaan 21/22-8/10, eikä herätä yöllä syömään. Nyt on heräilly kun tulee liikkeet uniin, mut nukahtaa takas kun vaan kääntää selälleen ja silittää päätä. Ja onpas ollu vilkas kausi tää 7kk!! On opittu meneen, istuun, ryömiin, konttaan, nouseen polvilleen (ja kerran jaloillekin), ja ylös puhkes 3. hammas (siis yhteensä kolmas, tulihan tossa edellisiin 3kk väliäkin).
 
Mulla on pysyny kavereihin aika lailla välit. Jotain vaan tullu ny nähtyä useemmin (sellasia kellä on lapsi tai on tulossa), ja jotain harvemmin mut kuitenkin pysyny. Oikeestaan vaan yhteen on välit "viilentyny" aika paljon, kun sitä näkee vaan baareissa (ei tee viikolla ikinä mitään). Ja tykkään ite viäkin käydä viihteellä, en tosin niin paljon kun ennen. Mutta ohan se ihanaa päästää välillä tuulettuun kunnolla!
 
voi JT10 kun kuulostat väsyneeltä?!! outoa jos Joona ei lainkaan edes nukuttuaan ole hyväntuulinen.. mut kunnon unet auttaa. Muista laittaa kännykkä kiinni ja koirta tyytyväiseks! Meillä ollu kans melkoista kitinää mut ei ole vaikuttanut nukkumiseen.
meillä nukkumisrytmi seuraavanlainen:
iltatoimet 19-20
nukkumaan 20-21
nukutaan 21-06
tissille ja sit viel pienet torkut max klo8 asti. Yleensä 15-30min.
aamukonttailut ja vaipanvaihdot. Meillä ei syödä aamupalaksi muuta ku tissiä
uudestaan nokosille klo 10 mennessä
klo 11 syödään ja sen jälkeen leikitään/ulkoillaan
klo 13 tienoilla unta palloon 1-2,5h
sit syödään tissimaitoa
klo 16 ruokaillaan
leikitään/ulkoillaan
ehkä n. 30min nokoset tai sit ei
ja taas klo 19-20 iltatoimet


meillä on noustu tukea vasten jo reilun kuukauden ajan. ja nyt on muutaman kerran kävellyt tukea vasten mut sillai vahingossa niin et ei ole vielä itse tajunnut mitä teki. eilen alkoi nousemaan tukea vasten niin et nostaa jalan ensin eteen ja ponnistaa sen varaan.
ja nyt miltsu on alkanut nostamaan esineitä pöydälle/hyllylle ja antamaan ihmisille käteen. Ja jos kysyy missä on lamppu niin hän katsoo lamppua ja osoittaa sitä.
Ja tänään hän "oppi" pitämään ääntä kun hengittää sisään!! kuulostaa ihan kun joku huutaisi haudan takaa, aivan järkyttävän karmivaa korinaa![&:]
ja myös hampaita narskutetaan... yök yök yök
 
meillä valvottiin viime yönä??!! ihmeellistä? heräili joskus puol neljän paikkeilla ja jonkun aikaa seisoskeli ja pöhki ympäri sänkyä. Tykkää nukahtaa uudelleen mun käden päälle kun työnnän sen pinnojen välistä[;)]
Ja narskutti hampaita yöllä ennen ku nukahti... voi yööööökkk mua inhottaa se ääni!!

mut nyt ollaan lähdössä vauvauintiin taasen ja täytyy mennä herättämään typy[:D]
 
VOIMIA VOIMIA VOIMIA VOIMIA HIAWATHA JA JT10 ja muutkin väsymyksen ja kitinän kanssa kamppailevat!
MEilläkin on välillä samaa, se tuntuu välillä niin turhauttavalta kun ei tiedä mikä toista auttaisi:( Mulla on kans ollu niin väsyneitä päiviä et itkettää koko ajan. Tuntuu niin taivaalliselta ku saa pojan esim päikkäreille ja hetken saa ite maata sohvalla. Ei oo helppoa näköjään tää ikä noilla ku liikuttaa ja hampit sattuu ja kutittaa.

Ja on se niin että ei miehet voi ymmärtää mitä on väsymys kun on kaikki päivät lapsen kanssa, se on ihan eri kun työpäivän jälkeinen väsymys. Työmatkoilla on aikaa ajatella, ei tartte kuunnella kitinää, ruokalassa saa SYÖDÄ RAUHASSA KUNNON ATERIAN ( siitä oon eniten kade mun ukolle[:D]) yms yms.. Mut joo, mä aina sanon sit viimeistään aika tiukastikin mun miehelle et nyt tartten apua. Koska kun hän tulee töistä  ni kyllä mä oletan että osallistuu Nuutin hoitoon ja niin se onneks tekeekin. Meillä on nykyään silleen että mies kylvettää ja laittaa Nuutin nukkumaan, koska usein oon ite jo siinä vaiheessa niin kuollu ja pahoinvoiva ( joo, mulla on MYÖS ilta/yöpahoinvointia:() et parempi et hän tekee sen homman. Ja pidän tärkeenä sitä isälapsisuhteen luomiselle että koska mä kuitenkin oon niin paljon enemmän pojan kanssa ja isän aika on rajallisempi, ni se pitää hyödyntää. Pitää taas joku krt mennä yöks jonnekki muualle ja jättää Nude ja isi kaksin, muistutukseksi mitä meidän arki on [;)] se tehoaa joten vinkki esim Hiawathalle, jospa miehesi sitten ymmärtäisi ja osallistuisi enemmän?

Meillä oli tänään ihan kiva päivä vaikka oonki ollu huonovointinen, Oltiin Lohjan keskustassa markkinoilla ostamassa metrilakuja ja pyörimässä. Sit mentiin viel järven rantaan missä oli tivoli. Nuutti vähän eka pelkäs sitä kovaa musaa mut sit se tykkäs kyl katella valoja jne. harmi et oli vähän huono sää:(
Nyt nyytti on jo yöunilla ja me varmaan aletaan kattoo leffaa kera metrilakupussukan [:)] Toisaalta voisin mennä jo yöunille!!!

Ai niin ja piti viel sanoa et Yaman Miltsu kyllä on kehittyny tosi huimasti koko ajan!!! osottelee lamppuja yms [:)][:)]Tosi hienoa!!! Me muut perässä sitte[;)]

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!!!
 
Päivä autoilua takana..
Lähettiin jo aamulla enne kymppiä Loimaan kautta Forssaan, siellä pari tuntia, sit Vihtiin, siellä kolmisen tuntia ja Lohjan kautta kotia.. En mä tiä miten me Hanko- Lohja tielle eksyttiin, ku piti löytää Turun motari.. Noooh... [:D]
Ihan katki loppu poikki.. Huh, huomenna vois kävästä MLL:n kirpparilla tuossa nuokkarilla.. Piti itekki mennä myymään, mut jotenki unehtu koko juttu. Täytyy kattoo mihkä noita romppeita sais hävitettyy.. Vuokrata joku kirppari paikka jostain pariks viikoks..
 
kiitti minto. Kyllähän se kehittyy, välillä sellanen olo et vois hetken vaan odotellakin hetken eikä koko ajan mennä toohottaa...
olin tänään reissun päällä ja iskukki oli tytön kans kotona. Heillä oli menny hienosti. Olivat menneet traktoria ajamaan ja typy oli nukahtanu syliin melkein alkumetreillä. Isi kuulosti kovin ylpeältä ja tyytyväiseltä kun oli saanut pidellä nukkuvaa lasta sylissään. Vähän oli kuulemma käsi puutunu.
ja ehdin viel illaks kotiin niin et sain tissit tyhjennettyä![:D]

aamulla oli mukavaa vauvauinnissa. Miltsu osaa jo sulkeltaa ilman kannutusta, heti kun alkaa laskea 1,2,3 ja ku sanoo SUKELLUS ni tytöllä on silmät kiinni ja posket pullollaan! niin söpöä...[8D]

meillä kävi mummi ja miltsun isän täti kylässä... tällä tädillä on ollut aivokasvain ja siitä seurannut kasvohalvaus ja toinen puoli kasvoista roikkuu. Hän oli niiin onnellinen kun miltsu ei pelännyt häntä ollenkaan vaan meni naurussa suin syliin monta kertaa. oli ihanaa nähdä että pieni lapsi saa aikuisen oikeasti hyvälle tuulelle ja onnelliseksi. varsinkin kun täti oli viime viikolla saannut kuulla että kasvain on uusiutunut...[&o]
 
no niin nyt ollaan sit flunssassa![&:] miltsulla lämpöä 37,7 ja nenä vuotaa. mulla kurkku kipeä ja mies yskii. ei päästä tänään muskariin[:(]
 
Moi vaan!
Täälläkin on valvottu öitä ja ite olen flunssassa ja tietysti myös neidillä alkas nokka vuotamaan...
En tiedä minkä vuoksi on ollut levotonta tuo pienen neidin oleminen öisin ny puolisen viikkoa... Annoin torstaina ensimmäisen kerran enemmän vehnää, hampaita tulee varmaan kohta taas lisää ja sitten olin ensimmäisen kerran torstaina illalla pois kotoa 19-21 jumppaa vetämässä. Koko viime viikon alkupuolen illat meni hyvin, neiti nukahti yöunille ennen klo 19 ja sitten jos havahtu, niin iskä kävi vaan laittamassa tuttia suuhun ja tyttö rauhottui takas nukkumaan. Torstaina nukahti kanssa yöunille hyvin, mutta oli herännyt heti kun ovesta lähdin ulos, eikä nukahtanut ennen kun tulin takas. Ei onneksi ollut huutanutkaan kurkku suorana. Ihmeellistä, niin kuin olis vaistonnut mun lähteneen. Voisko nyt sitten varmistella, että olen paikalla? Siis, vatsavaivoja vehnästä, eroahdistusta, hampaita, flunssaoireilua?!?!
Tiedä häntä!!!!

Hiawatha, joo meillä on kuusi hammasta ja lisää ihan hilkulla tulossa... Jos ennen poskihampaita oliskin sitten pieni tauko hampaiden tekemisessä [:D] Yöimetysten vähentäminen meni viime viikon alun hyvin. Imetin sillon ennen 19 ja sitten yhden kerran yöllä ja sitten aamupuuron jälkeen. Tuttia laitettiin suuhun 3-5 kertaa yössä. Nyt siinä mentiin sitten levottomina öinä takapakkia lähtötilanteeseen. Ihan jo tän alkaneen flunssankin takia olen nyt tiheämpään imettänyt yölläkin, viime yönä 4 kertaa. No, hiljaa hyvä tulee. Kaikki vie näiden pienten kanssa aikansa, kun uutta opetellaan....
Uuden opettelusta puheen olleen, olen koittanut puurojen kanssa opettaa vähän karkeamman ruuan syömiseen, mutta aika kakomista se vielä on. Tahtoo kaikki juuttua kurkkuun vielä kiinni, ja aika toivottomia ilmeitä neidillä on kun pyörittelee suussaan karkeampaa puuroa. Usein olen joutunut keittelemään kahet puurot, kun karkeempi on jäänyt syömättä. Harjoiteltu muutamalla lusikallisella siis.... Vaan kai näissä uusissa asioissa on edettävä vähitellen ja oltava sitkeä harjoittelemaan...

Tsemppiä! Älkää antako flunssan tai unettomien öiden lannistaa!!! Vaikka väsyttää ja tuntuu välillä kurjalta, niin aina sillon yritän itselleni muistuttaa, että pahemminkin vois olla. Flunssat, normaalit hetkittäiset hampaiden puhkeamisesta johtuvat valvomiset on kuitenkin aika pientä. Ainakin minä olen kiitollinen, että lapsi ei ole sillä tavalla sairas, että vaatis sairaalahoitoa tms.
Niin, ja loppuun vielä neuvolakuulumiset. Pituutta 69,7cm ja painoa 8250g pipo 45,9 cm. Tasaiseen kasvaa [:)]

Niin, ja muskarissa on ollut kiva käydä. Viime viikolla neiti rupes myös puhumaan enemmän. Hakee tavuja tätä ättä, pap pa, ja harjoittelee kovasti sanomaan rrrrr Hauskan kuulosta [:D]
Lissu
 
Meilläkin tuli kolmas hammas viikko sitten, ja lauantaina oli tullu kaks lisää samana päivänä! Eli saldona ny viis hammasta. Neuvolaa saadaan venailla sinne ens kuun alkuun asti (kun tyttö on jo melki 9kk). Nyt vaihdoin vaatteet 74cm, ja tuntuu kun ois ollu shoppailemassa kun on laatikollinen uusia vaatteita.
 
Eilen oltiin patikoimassa, on toi manduca sitten vaan huippu keksintö!!
 
Jee, tein äskön sämpylöitä ja lihapiirakoita, enkä oo sortunu maistaan yhtään! Sitkeesti viä tää viikko läskihaastetta jäljellä, ja meinaan jatkaa siihen asti et viä 2-3kg lähtis.
 
Meillä on nyt kolme yötä nukuttu paremmin, huh! Tänään poitsu pääsee mummun hellään hoivaan yökylään notta saadaan isukin kans nukkua univelat pois [:)] Hampaita kai tuo tekee. Ekan hampaan aikaan oli sama homma. Sillon yöt oli levottomia ja hammas tuli parin viikon levottomuuden jälkeen. Ja on Joona ollu tyytyväisempi ku on heränny [:)] Valoa siis tunnelin päässä [:D]

Voi kyllä oikeesti olla tyytyväinen että on perusterve lapsi vaan aina sitä pitää jostain saada kitistä [:D]
 
Sehän on ihan hyvä. että on tämä foorumi jossa voi päästellä paineita ja harmituksia ulos. Jos vauvat pitää öisin hereillä, uskon että oma jaksaminen on hakusessa. Jaksamista väsyneille äideille!
Jotenkin ollut vähän alakuloinen olo vaikka meillä on yöt suht mennytkin. Heräillään noin 4 kertaa, mutta uni tulee ihan 5 min sisällä eli ei varsinaista valvomista. Silti on vähän siipi maassa...
 
Se on siis pakko olla tää ikä näillä lapsilla ku valvottaa... ku kaikilla tuntuu olevan enempi tai vähempi unionkelmaa... huoh
Kohta on niin pimeetä päivät ja yöt et eiks se sit oo sama koska valvoo [:D] Mulla lääke siihen et meillä herätään joka aamu klo 6 on se et meen salkkareiden jälkeen jo sänkyyn, luen ehkä tunnin ja sit nukkuu. 9 tunnin yöunilla jaksan sit nousta ja päiväki sujuu ihan mukavasti ( silloin kun ei oo paha olo).

Nyt oon äitillä täällä Espoossa kylässä. Tulin eilen päivällä ja pistin Nuutin täällä nukkumaan, sit lähettiin siskon kans reippaalle tunnin sauvakävelylle! Ai että teki hyvää! Sit mutsilla odotti lämmin sauna ja hyvä iltapala:P Äiti läks just töihin ja mä mietin et jäisinkö toiseksikin yöksi, tääl on kivaa:D Sit on taas kiva palaa maalle ku on hetken ollu kaupungin hulinassa. Ainoo miinus et on huono keli, ei pääse puistoon:/

Mitäs muuta... ei kai meille mitään erikoista.. ens viikolla laivalle sitten[:)] En keksi mun miehelle mitään synttärilahjaa joka on ens viikolla, HELP! täyttää 28v.... ku jollain olis kuitenki kiva muistaa. ehkä tänään meen shoppaamaan ku kerran täällä kaupungissa ollaan [;)]

Ai niin oon unohtanu harmitella Niisuneidin negaa testissä :/ tiiän ton tunteen ku toisaalta on helpottunu ehkä että oli nega ja toisaalta tulee paha mieli:/ mul oli ihan sama aluks .. mikään ei oo hyvä. Mut ai ai sitä fiilistä kun se sit onki plussa!!! sitä ootellessa muillekkin [;)] Enää kaks viikkoa seuraavaan ultraan ja sit näkeeki pikkusesta vähän enemmänki ku sydämen sykkeen! Kävi ilmi et yks tuttukin odottaa samaan aikaan. lapsia vaan tupsahtelee joka välissä! Että ehkä palstalaisiakin esim Mania toivottavasti pian onnistaa! [;)]
Mites muuten Kayliesilla on siellä kotona tilanne miehen tytön kanssa? Onko yhtään helpottanut? Tai löytyny ratkaisuja pulmiin? Hope so!

Nuutti nukkuu ja mä vaan hengailen täällä, ku ei oo omassa himassaan ni eipähän tartte miettii esim kotitöitä:D ehkä tosiaan jäänki toiseksi yöksi:)
 
Meillä on edelleen flunssa... räkää valuu mu´t ei enää kuumetta.
ja meillä ei nukkumisessa tällä hetkellä ongelmaa paitsi niin päin et vaan nukkuis. taitaa vähän väsyttää kun sairastaa.

mites ne meni ne suositukset et kuin kauan pitää olla kotona sairastelun jälkeen? vauvauinti ens la jää varmaan väliin...

ja sit miltsulla on päässä patteja[:o] ilmeisesti hyttynen päässy pistämään. outoa vaan et en ole sisällä nähny hyttysiä ja ulkona on ollu lakki päässä ja ne on just sillä alueella mikä jää lakin alle... todella isoja molluskoita ja niistä vuotaa hieman keltaista visvaa... 5 pattia ja sit otsalla 10 ihan pientä punaista läikkää jotka ei turvota... kortisoni salvaa olen niihin laittanu.

no niin kai se sit tarttis pukeutua haalareihin ja lähteä ulos sateeseen. [:-]
 
No se tyttö joutu nyt puheterapiaan kun puhe ei ole ikäisensä tasolla. ja motoriikka tutkimuksiin kun on kömpelö...(ei mitenkään se paino voisi vaikuttaa kenties)) mut on se aina ollu kömpelö vähä...myös sillo ku oli hoikempana. Mut muuten eipä oo hirveesti muutosta. Äitinsä edelleen sama petolinnun perse. SORI.
Menee hyvi ku ei oo tyttö tääl. mietin tuossa että pistäskö ukon lasten kanssa perjantaina mummolaan vaan meneen niin empähä mä olis hermoheikkinä sitten kun saisin olla totaalisesti rauhassa ees yhen päivän ja yön. olispaha sillekkii vähä opettelua tuo kahen lapsen kanssa touhuaminen ja siel olis mummo avuksi kuitenkin tarpeen tullen. täällä jos se hoitaa noita nii mie en osaa olla taustapiruna vaan.


sairastelun jälkeen...hmm.. eikös se oo iha oman tuntemuksen mukaan miltä vaikuttaa. päivä pari. Pinja ollu viime viikon maanantaista lähtiin flunssassa. Nyt ei oo nii pahasti ennee räkänen ellei sitte eilen saanu kaverin muksulta uutta tartuntaa.Mut jos pe iltana ei hirvveesti räkä valu tai ei ollenkaa nii mennää kyl vauva uintiin.

Aika outoja patteja..näyttäsin ite lääkärille. ei meil mikää hyttysen purema vuotanu missää välissä mittään.


hitto ku sais mies tietää että pääseekö se jompaan kumpaan hakemaansa paikkaan töihin. ei oo viel kuulunna yhtää mitää ja niiden olis pitäny jo ilmottaa oliko juu vai ei päätös. HUOh. vois harkita sitä asunnon vaihtoa sitten.
 
Toi on tosi inhottava tilanne teillä Kaylies ku jos se ex ei oo yhteistyöhaluinen ollenkaan vaan on inhottava:( koska luulis et hänkin ajattelis lapsensa parasta?!?! vai onkse sit mustis sulle tai jotain.. noi on vaikeita asioita...
Mut ilman muuta mies ja lapset mummolaan jos siltä tuntuu! saat omaa aikaa [:)] Mäki varmaan jään la kotiin ku mies menee Nuutin kanssa vanhemmilleen, saan levätä ja varsinkin jos on huono olo. Jos ei oo ni kyl se ihan hiljanen talo hetken aikaa kuulostais aika ihanalta[:D] pitkä lenkki koirien kanssa ja vaikka saunaan ja hyvä ruoka! Mä pidän erittäin tärkeänä että myös isät viettää jo pienestä kahenkeskistä aikaa koska jos äidit on mukana, niinku kaylieskin hyvin sano ettei sitä ikinä sit voi olla takapiruna, vaan sit aina äiti puuttuu hoitoon yms. Miehenki pitää selvitä yksin [;)] ja siinä ne suhteet luodaan kuitenkin, kahenkeskisissä touhuissa ku ei oo äidit häärimässä [:D]

Mut nyt ruuan tekoon, Nuutti nukahti! Edelleen oon täällä soukassa mutsilla. Eli ihan Piuden nurkilla! Mitähän hänelle muuten kuuluu? joko on paskempi fiilis josta viimeksi puhuit ni helpottanut?

palataan taas!
 
Nii ja piti viel yamalle sanoa et meilki on vielä hyttysiä, Nuutilla oli yks pvä päässä kans pari paukamaa vaikka en ollu niitä itikoita sisällä nähnyt. Mut jos ne on epämääräsiä ja niistä jotain vuotaa ni mäki kyllä näyttäsin lekurille?!?

PARANEMISIA pikku toipilaille!!!<3
 
Takaisin
Top