SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Piti lähtee töistä kotiin kesken päivän kun on niin huono olo. Heikottaa, huimaa ja kuvottaa. Ehhh!

Hienoa sinja että asiat järjestyy :)

Tänään on jotenkin tosi väsynyt fiilis ja nukuin huonosti. Menin suomen pelin jälkeen nukkumaan eli about yhdeltä ja ekan kerran heräsin sit jo 4:00.. Jostain syystä on nykyään vaikea nukahtaa uudestaan heti :(
Onneks tänään on vähän niin kuin lepopäivä ku oon monta päivää putkeen touhunnut paljon..

Selkäkipuihin suosittelen kokeilemaan piikkimatolla pötköttelyä iltaisin, jos vain mahdollista. Itsellä auttoi edellisraskaudessa ja nytkin aina välillä makoillut. Selkävaivat on hankalia - tsemppiä!

Mä en tajua mitä tapahtu... :D

Olin hakemassa pizzaa lasten kanssa. Tilasin neljä mutta sain vain kolme. Sanoin tilanneeni neljä ja setä meni tekemään vielä yhtä. No tämä pizzanpaistaja oli oikesti ihan hullun komea ja charmikas ja mä katoin kuola poskella ku se paisto pizzoja ja Mulle tuli tunnontuska että laskutettiinko mua vain kolmesta ja rupesin laskemaan ja tonkimaan kuittia. No setä toi mulle neljännen pizzan ja sain maksaa vielä siitäkin :P sitten hän kääntyi ja antoi mulle 1,5l cociksen kaupanpäälle rehellisyydestä. Mun oli hymy korvissa ja lähin ajeleen kotiin. Puhelin soi ja samaan aikaan kun vastasin mies soitti niin isäni ajoi autolla vastaan kun oli reissusta tulossa. Mies kysyi missä olen ja vastasin vahingossa että "töistä tulossa" (en käy töissä oikeasti) sit hetken hiljaisuus ja aloin nauraa niin että pissat meinas tulla housuun. Loppu 15km auton ratissa oli aika vaikeaa.. Mies ei ymmärtänyt ja oli ihan että mikä tota naista oikein vaivaa?? Kyseli lapsiltakin että missä äiti oikeen oli "töissä"??

Ristuksen hormonit.... :D

Jestas mikä yö.. Herätykset 2:30, 4:45, 7:00 ja 8:00. Hieman vitutti kyllä siinä kohtaa kun kello soitti puoli 11.. No onneks sit kuitenkin jaksoi nousta ylös ja jatkaa ns normaalia rutiinia.

Huonosta yöstä huolimatta sain raahattua itteni jopa melkein tunnin lenkille. Vaikka joutuu kävelemään hitaasti niin eipä tuo haittaa kunhan vaan liikkuu :)

Nyt sit laittamaan leipätaikina nousemaan, pyykit koneeseen ja taikinan noustessa on hyvin aikaa imuroida.. Mies lähti lentämään vielä kun pääsee niin siitä ei ole apua tänään mut onneks pystyn ihan rauhassa touhuamaan omaan tahtiin.. :)

Täällä kans väsy painaa. Oltiin eilen aamupäivällä koko perheen ja miehen äidin kanssa keskustassa asioilla. Aika vaan kului ja oltiin kotona vasta ennen kahta. Esikoinen äkkiä päikkäreille (menee yleensä klo 12 aikaan). Heräili sitten vasta ennen neljää, ruoka-aika siirtyi, rikä lapsi ollut tietenkään illalla väsnyt, kun olis pitänyt nukkumaan mennä. Hillui reilu tunnin, ennen kun lopulta simahti vasta 22.30 maissa. Pääsin itse nukkumaan puoliltaöin (normaalisti menen 22-23 aikaan). Myöhäisestä nukkumaanmenosta huolimatta lapsi oli tasan klo 8 tänä aamuna tikkana pystyssä, itse olisin kyllä voinut vielä nukkua...
Mutta eipä mitään, meen tänään kaverin kanssa syömään, saa hetken omaa aikaa. :) Ja miehellä ensi viikko töitä, jonka jälkeen loppuu soppari ja jää kotiin ansiosidonnaisella. Päästään jakamaan lapsenhoitovastuuta paremmin ja minäkin toivottavasti saan vähän enemmän huilia loppuraskaudesta.

Mulla oli kans niin paska yö, kahteen asti kyttäsin kelloo, sen jälkeen heräsin tunnin välein vessaan, puol kuus soi miehen kello ja enpä sit enää unta saanu. Oma kello olis soinu kuudelta, seiskaan tulin töihin ja neljältä pääsen. Pläääh!!

Mullaki väsypäivä. Ulkona en ole ees käynyt. Oon maannut sängyssä vaan, hetki sit siirryin sohvalle ku sain yövaattet vaihdettua pois... No esikoinen yhtälailla aatamin asussa siivoilee huonettaan :D

Yks hyvä puoli, ei ensimmäistäkään supistusta tai muutakaan kipua kun vaan makaa... :P pitää tästä varmaa lähtee kauppaan et pääsee takas makaamaan...

Tänään ois tarvinnut käydä kaupassa mut passitin miehen sinne samalla sit ku tulee kotiin niin saa luvan käydä..

Mä en ymmärrä omaa äitiäni. Ei olla ikinä oltu kovin läheiset, mutta nähdään silti n. Kerran kuussa. Kerroin hänelle ensimmäisenä raskaudesta, koska ajattelin, että tämä olisi lähentänyt välejämme. Hän kysyi tuolloin milloin on laskettu aika ja vaihtoi sen jälkeen puheenaihetta, ei edes onnitellut. Olemme nähneet myös kahden kesken muutaman kerran raskauteni aikana, mutta hän ei ole kertaakaan kysynyt tai sanonut mitään siihen liittyvää. Olen vähän ihmeissäni, sillä kyseessä on hänen ensimmäinen lapsen lapsensa. Ja oikeasti munkin maha on jo sen verran iso, että asiaa ei voi tavatessa olla huomaamatta.
Itse en osaisi edes kuvitella etten voisi olla millään tapaa kiinnostumatta jonkun tutun raskausuutisesta, saati oman lapseni. Vaikka kyseessä olisi vieraampi henkilö, niin mielestäni kuuluu ihan vain hyviin tapoihin onnitella, vaikkei asia itselle olisi kovin merkityksellinen.

Olemme ihmisinä todella erilaisia, mutta tällä hetkellä tuntuu erityisen raskaalta tavata häntä. Itselläni on raskaus mielessä koko ajan ja haluaisin siitä edes muutaman sanan vaihtaa, mutta ihan periaatteessa ei tee mieli ottaa asiaa edes puheeksi, koska toista ei tunnu kiinnostavan.

Onneksi sentään anoppi on avoimen innoissaan ja hänen kanssaan on myös mukava vaihtaa ajatuksia raskauteen liittyen :Heartred

Täälläkin väsypäivä. Esikoinen kun peppuun ammuttu karhu, mikään ei kelpaa, kitisee vaan. Koira oksenti ja ripuloinut koko päivän, saanut olla vähän väliä viemässä sitä ulos. Toivottavasti alkaa nyt helpottaa. Koiralla loppui antibioottikuuri torstaina, luultavasti jotain jälkivaivaa siitä kun maha oli sekaisin jo kuurin aikaankin. Ressu ❤

Päivässä hyvää: Hmm.. Irtikset oli sittarissa tarjouksessa ja niitä ostettiin :grin pizza uunissa myös ja kohta koko perhe saunaan. Kunpa poika tuosta ilostuisi vielä ja koiran vatsapurut helpottaisi. Illalla vois pötkötellä jonku pääntyhjennysleffan parissa.

Ajattelin lähteä huomenna reissuun. Mitenhän sitä jaksaa ajaa 3h. Ennen ois menny heittämällä, mut viimeaikoina oon ollu niin väsynyt laiskiainen että huhhuh! No onneks ei oo kiire, ni voi pysähtyä vähä väliä.

Meillä ollut ihan mukava päivä, vaikka vähän hermot kiristyi anopin kanssa. Meidän remppa etenee, ihanaa! :) Nyt kuitenkin vähän kiristelee ja tulee harkkasupistuksia, eli lepoa nyt!

Uuuuwah! Sain leivottua ja ruoka oli yllättävän hyvää. Sit paistoin äsken vielä satsin lettuja! Nyt vielä leffaa pitäis jaksaa katsoa ennen nukkumaan menoa..

Lapset halus pyjamabileet ja leffaillan. Sopii minulle :P käytiin pesulla jo klo 19 ja yökkärit niskaan. Pari tuntia kuunneltiin musiikkia ja lapset oli tyynysotaa, nyt herkkujen keskellä kattotaan saapasjalkakissaa... Taitaa mulle tulla pian uni.... :D

Täälläkin on kauhea väsypäivä, jostain syystä en saanut nukuttua. Muuten on kyllä ollut kiva päivä, olin porukoilla evakossa kun mies hioi ja maalaili seiniä. Ehkä täällä vielä jonain päivänä näyttää muultakin kuin työmaalta :D

Kiukutteluaamusta :smiley-angry016 ihanan seesteiseen iltaan, mitä ny noilla vähän kierrokset nousi välillä :smiley-bounce005...
Herkuteltiin pienimpien kanssa punajuuripizzaa kynttilänvalossa ja Billie Holidayn lauleskellessa taustalla. Oli kuulemma parempaa kuin meidän vakio kinkku-ananas-aurajuusto!! Muut reissussa ja ihmeen rauhallinen koti.

Maha alkaa olla niin iso, että täytyy ihme asennoissa haarat levällä vähän sivuttain kumarrella.. eipä tartte puolukkaan ees yrittää tänä syksynä. Kenkien solmiminenkin on jo haastavaa. Jaa-a.. minkähänlaiset asialliset ja helposti sujautettavat työ(matka)kengät hankkis???
Etusivulla hyvä kuva.

Anoppi toi miehen 9.30 aamulla kotiin. Ei ollu kuulemma mitää ottanu ei vaa viittiny tulla yöllä ettei herätä meitä. Ympäripyöreesti sano olleensa laihialla yötä vaik vaasaan lähti juhlimaan. Kovasti kertoili ketkä kaikki oli tapellu ja hakannu toisensa, paineli suihkuun ja meni nukkumaan. Mä olin kuulemma ihanarakaskultamussukka ja kovasti kyseli onko vauva potkinut (ei kysy koskaan) ...jotenki mua taas epäilyttää... No ei kai aikunen mies tekis mitää mikä olis epäedullista parisuhteelle, en tiiä...

Takaisin