SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Vitsi miten ootki noin aikaansaava ampiaispesä! Mäkin voisin haluta osan tosta energiasta :wink

Ja muuten tosi ihania nuo sudenkorennot, tekis mieli matkia :)
 
Numea: en tarkottanut, että syntyisi keskosena, vaan muutamia päiviä etukäteen (ite synnyin 5 pv ennen). Kaverilla meni yli LA:n ja kuulemma niitä kyselyitä "joko synnytys alkaa" tuli monta kertaa päivässä joka päivä. Meni kuulemma hermot.

Aamutorkku: Voimia teille. Rakkaan ystävän menetys on rankkaa, vaikka tietää, että valinta oli oikea.
 
Huhhuh. Lasten kans sairaalassa nielyviljelyssä taas kun koko koulun lähettivät. Käytiin kotipizzassa lounaalla. Voimat loppu heti syötyä ja hädin tuskin pysyin jalkeilla kaupassa kun lapset shoppas plus oikea jalka puutuu seistessä ja kävellen! Ajoin vanhempien luokse makaamaan sängylle sydän hakkaa ja silmät ei pysy auki. Jos vähä lepoa ja uudestaan kauppaan...
 
Oho, Caarina, ei kyllä kuulosta hyvältä tuollainen. Ootko nukkunut huonosti? Soittelisin neuvolaan... :Heartred
 
Kuulostaa Caarina siltä, että vauvan ja itsesi kannalta olisi tärkeää tarkistuttaa, että kaikki on varmasti kunnossa. Ja varmasti onkin, mutta sehän selviää soittamalla neuvolaan ja tarkistuttamalla tilanne.
 
Meidän neuvolaan soittamalla ei kyllä selviä yhtään mitään :mad:. Olen aivan raivoissani, kaksi päivää juossut labroissa antamassa erilaisia näytteitä. Tänään sieltä piti soittaa tuloksista, eipä soitettu. Kun soitin itse niin neuvolantäti luetteli kasan arvoja joista ymmärsin ainoastaan hemoglobiinin ja se nyt niistä vähiten kiinnosti. Kun kyselin mitähän arvoja nämä ovat, niin maksa-arvoja, jotkut oli yli jotkut alle mutta ei hän osannut niitä tulkita ja minulle ovat silkkaa hepreaa. Täti käski myös lopettamaan antibioottikuurin jonka lääkäri oli päivää aiemmin määrännyt ilman että tulokset oli vielä edes tulleet....

Nyt sitten odottelen että ensi viikolla joku osaisi tulkita tuloksia ja ottaa yhteyttä. Oireet ovat siis kova vatsakipu ja siitä johtuva oksentelu. No kiva jos ei oteta vakavissaan, itse olen todella huolissani ja koko päivän vaan odotellut soittoa neuvolasta.
 
Mitäs hittoa! Jos mie osaan näin lähihoitajana tulkita labrat niin mitenkäs hitossa muka terkka ei osaa? Eikä terkka voi sanoa että lopeta ab-kuuri jos lääkäri on sen määrännyt :angry1
Ite laittaisin kyllä ehdottomasti valitusta tuosta koska eihän se nyt vaan voi noin mennä!
Toki ymmärrän että turha tavallaan niiden on soittaa sulle jos ei ole kaikki labrat tulleet.. Mut kyllä tuo nyt kuulostaa todella hämmentävältä touhulta..
 
Tänään kävin lenkkeilemässä pellolla ja meidän tyhmä koira läträsi kuralätäköissä. En ois kyllä millään jaksanu pestä, mut pakko oli. Ei oikein taivu enää. Nyt pitäis leikata koiran turkki lyhyeks vielä kun taipuu siihen. (vesikoiran turkki leikattava pari kertaa vuodessa lyhyeks tai menetettävä hermot jokaisen kurakelilenkin jälkeen)
 
Kaikki labrat oli tulleet tänään ja tänään sieltä piti soittaa, mutteivät siis soittaneet. Varmaankaan lääkäri ei vaan ollut ehtinyt katsoa tuloksia. Eilen lääkäri alustavien tulosten perusteella määräsi ne antibiootit kun eukosyytit oli koholla. Sen neuvolantädin asenne vaan oli pöyristyttävä ja epäammattimainen. Sanoi myös ettei tämä nyt ole päivän päälle ja joskus ensi viikolla lääkäri tulkitsee tulokset...

No soitin terveyskeskukseen ja sieltä terkka osasi tulkita tuloksia ja oli muutenkin oikein ystävällinen. Eikä muuten poikkeamissa ollut kyse maksa-arvoista kuten neuvolasta sanottiin vaan munuaisarvoista.

Joka tapauksessa parit verenkuvan arvot olivat viitearvojen ulkopuolella muttei hälyyttävästi ja lääkäri palaa asiaan jos tarvetta jatkotoimenpiteisiin. Ihana terkka pelasti viikonlopun. Neuvolan terkasta annan kyllä palautetta seuraavalla käynnillä.
 
Numea, sinuna soittaisin päivystykseen ja kyselisin niitä tuloksia sieltä ja sanoisin että neuvolasta ei osattu tulkita niitä.

Muok, kerkes tuleenkin jo sun vastaus väliin.
 
Mä oon kerran saanut soiton terveyskeskuksesta, että "päivää, sun leukosyytit on koholla ja epäillään vakavaa tautia jne" kunnes kerkesin keskeyttää, että kilpparituloksia mä vaan odottelin. Kävi ilmi, että kertoili vahingossa väärän potilaan tuloksia. Tuli vaan mieleen noista ammattitaidottomista ihmisistä.
 
Olo alko helpottaa. Kävin kuumaa suihkussa ja nukuin. En uskonut tätä mut maksoin lapsille että pelaisivat hetken xboxia et sain nukkua. He ovat olleet todella villillä päällä kun sairastaneet kotona...

Vauva möyrii kovasti ja tuntuu istuvan virtsarakon päällä. Liikkeet taa tuntuvat sellaisilta että olisi kääntynyt perätilaan.

Meidän neuvola on auki vain kahtena päivänä viikossa ja perjantai ei ole se päivä. Puhelimella saa soittaa tällöin 10.30-11.30. Päivystykseen en voi/voinut lähteä lasten kanssa, äiti ja isä lähtivät reissuun joten olen lastenhoidollisesti omillani nyt viikonlopun.

Olen kyllä touhunnut paljon. Kuukausi tehty remonttia, siivonnut, ja ollut kipeiden lasten kanssa kotona. Herännyt aamuisin 6.30 ja illalla vasta maate, päivällä en tapaa maata paitsi nyt tänään. Tuli kyl mieleen että nyt kun tulee rv29,niin ei sitä sais varmaan enää touhaa niinku ei olis raskaana.
 
Jättäisin kyllä shoppailureissut minimiin ja lepäisin muutenkin aina kun mahdollista/siltä tuntuu. Minkä ikäisiä isommat on? Ymmärtäisivätkö jo jos selittäisi, että vauvan hyvinvoinnin takia sun tarpeen levätä extraa?
 
Normaalisti ymmärtävät, ovat 9 ja 10. Nyt ovat joutuneet olemaan kuumeessa sisällä ja energiaa kertyy ja ei olla uskottu yhtään mitään. Sanon yleensä että vauva ei halua että äiti tekee sitä tai tätä tai että vauva haluaa että äiti menee nyt hetkeks pötkölle... :) tänään ei ole kuumetta. Pojalla vielä kyllä sydäntä särkevä yskä... Toivoin jo salaa että joku soittais ja hakis ne vaikka hoploppiin tai elokuviin tänään... :P
 
Vitsi miten ootki noin aikaansaava ampiaispesä! Mäkin voisin haluta osan tosta energiasta :wink

Ja muuten tosi ihania nuo sudenkorennot, tekis mieli matkia :)

Sudenkorentoja vain tekemään! :) Niitä tekee muutkin. Mukava pieni muistaminen. Tänäänkin yhden askartelin eskarilaisen kaverin synttärilahjaan mukaan. Vielä pitäisi 12 kpl tehdä ja toivon, että saisin myytyä.. Esikoisen luokkaretkirahastoa varten.

Yleensä nyt niin aikaansaava ole XD. Nyt on ihme spurtti tullut ja paljon pirteämpi ollut. Nyt kun noin menin kirjoittamaan, niin ens vko jotain muuta XD.
 
Ampiaispesä: Kyllähän ne tunteet yllätti mutkin. Jotenkin vaikee olla, ku ainut jolle voin puhu, miltä oikeesti tuntuu, on mun mies. Tuntuu, ettei kukaan mun kavereista halua edes kuulla, ettei raskaus oo pelkkää ruusuilla tanssimista ja sit puff, lapsi onkin sylissä. Oon joillekin sanonut, et mahan kasvaminen tuntuu oudolta, ja etten tunne oloani kovin itsevarmaksi, ku oon aina yrittänyt pitää mahan mahdollisimman pienenä. Siihen sit saan vaan, et "älä viitti" ja "ihan normaalii mahan kasvu on". Tiedän, mut ku ongelma on pään sisällä. Voi hyvin olla, et ku jouduin hoitaa kahden ihmisen työt ja heräämään aiemmin, ni meni kuuppa jumiin :D


Mutta hyvä, että pystyt puhumaan miehellesi ja kuuntelee :Heartred. Ja, että olet täälläkin asiasta sanonut, niin hyvä, että saa asian purkaa, eikä jää mieltä painamaan.
 
Jälleen ylimääräisessä ultrassa käyty. Ultrassa kaikki oli mun tilanteeseen ja viikkoihin ja läpikäytyihin ongelmiin nähden hyvin. Kohdunsuu oli sisältä ja ulkoa kiinni, välissähän ulkosuu oli jo sormelle auki ja raotti, tänään pehmentynyt kylläkin mutta kiinni sekä ulkoa että sisältä. Painaessa vatsaa ei myöskään reagoinut. Pituudeltaan kohdunkaula oli 34mm eli pidempi kuin viimeksi 1,5 viikkoa sitten, siitäkin huolimatta, että eilinen reissu aamusta iltaan oli fyysisesti rasittava ristiäisiin Tampereelta Uusikaupunkiin. Mahtavaa! Lääkäri muistutti, että helpolla tulee hakeutua päivystykseen ja että olisi hyvä vielä kerran seurata tilannetta, joten jo ensi viikon torstaina on seuraava ultra, silloin 33+1. Lääkäri muistutti myös aina ja edelleen rasituksen välttämisestä ja yhdyntäkiellosta sekä toivoi, että pääsisimme 34 viikolle asti. Vissi ero suomalaisen ja venäläisen lääkärin välillä: Tämä ihana venäläinen lääkäri ei nytkään hehkuttanut, että kaikki olisi hyvin, vaan että nyt on kaikki "ihan hyvin, sanotaanko normaalisti", kun tähän mennessä ei ole ollut normaalisti. Ei siis pidä itsestäänselvyytenä, että tästä vauvasta vieläkään tulisi täysiaikaista, vaikka tilanne onkin nyt näin hyvä. Päivä kerrallaan toki tässä eletäänkin eikä tulevasta tiedä ja tosissaan on vielä miltei 2kk täysiaikaisuuteen, mutta itse taas koen, että asiat on nyt tosi hyvin siihen nähden, miltä heinä-elokuussa näytti. Kohdunkaulan tilanne on nyt parempi kuin silloin oli ja nyt on viikkoja jo kuitenkin miltei 32 täynnä. Olen vihdoin normaalilla alueella raskauden suhteen, joskin erityisseurannassa, koska raskaus kaikkinensa sisältänyt niin paljon epänormaalia ja aina ja edelleen supistuksia tulee herkästi ja normaalia enemmän. Vauvan paino oli tänään keskikäyrällä 1960g eli enemmän kuin kumpikaan meistä on painanut syntyessään. Minä itse tosiaan olen syntynyt keskosena 1800g ja mieheni keskosena 1640g. Syke vauvalla oli tänään 147 ja lapsiveden määrä oli normaali. Kaikki oli siis hyvin. :)

Rv 31+5
 
Takaisin
Top