SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

ampiaispesä

Puuhakas puhuja
Ja niin kuukausi on taas vaihtunut.

--
Itse kävin tänään nlassa kuuntelemassa sydänääniä, kun masukki ollut eilisestä aamusta lähtien vaisu/hiljainen. En ole liikkeitä tuntenut kuten yleensä. Esim nukkumaanmennessä ihan olematonta liikehdintää.
Kaveri oli kuitenkin liikkuvainen ja sykkeet terävät. Vaihtelua 125-150. Olisiko pojan sykkeet?
 
Mullahan oli ekassa ultrassa jotain 170 ja jälkimmäisillä kerroilla kun on kuunneltu niin jotain 150 :) ja poika tosiaan tulossa.

En jaksais jotenkin millään odottaa seuraavaa neuvolaa.. Tai niin vähän se kyllä pelottaa ku on kuitenkin lääkärille aika ja se on kuulemma tosi nopea käynti..

Niin juu päivitin blogiin kuvia äitiyspakkauksen sisällöstä. Toi lelu on niinkin söpö ja se makuupussi :Heartbigred
 
Mullahan oli ekassa ultrassa jotain 170 ja jälkimmäisillä kerroilla kun on kuunneltu niin jotain 150 :) ja poika tosiaan tulossa.

En jaksais jotenkin millään odottaa seuraavaa neuvolaa.. Tai niin vähän se kyllä pelottaa ku on kuitenkin lääkärille aika ja se on kuulemma tosi nopea käynti..

Niin juu päivitin blogiin kuvia äitiyspakkauksen sisällöstä. Toi lelu on niinkin söpö ja se makuupussi :Heartbigred

Mulla ois ens ti uusinta sokerirasitustesti.. luulin, että seuraava nla olisi sit torstaina 8.9. mutta olikin vasta 15.9 XD. Tänään sain ihme kumma nopeasti ajan, kun ilmoitin huolestani.

Meillä on tytöillä ollut sekä tyttöjen että poikien sykkeitä. Ja kuopuksellakin (poika) tais tyttöjen sykkeet olla.

niin mie huomasin blogikirjoituksesi. Klikkasin jo lukeakseni, mutta sitten: enpäs luekaan, koska eka haluan katsoa tuosta omasta paketista, kun en enää muista minkälainen pakkaus oli tälle vuodelle :D
 
Mun tyttö sykkii nyt 150+. Aikaisempi tyttö sykki 160+ ja esikoispoika 150+. Hmmm... Ei se ultra nii 100% varma oo kun mun tytöksi todettu tuntuu ainavain pojalta:D
 
Joo eihän noi ole kiveen hakattu nuo sykkeet :) jokainen pieni on erilainen samalla tavalla ku me aikuisetkin :D

Mulla toi seuraava neuvola menee tonne 26.9 ja tuntuu että siihen on kauhean pitkä aika. Mut sit kans sain samalla viimeks ajan verikokeeseen 5.9 ja toiseen neuvolaan vielä ton ekan jälkeen jos tarvii se mikälie piikki tuikata persukseen.. Se jälkimmäinen neuvola on sit jo 20.10.

Niin ja huomenna on aika klo 11 psykologille.. Saa nähdä sit mitä siellä kerkeää ja kuinka monta kertaa tässä sit siellä pitäisi käydä.. Mut parempi vaan että pääsee keskustelemaan asioista..
 
Hirvee, tai sii kiva liikunnallinen päivä tänään. Kävin työpaikalla kuntotestissä, tällä kertaa UKK-testi cooperin sijaan. Saa siis itse valita. Aina ennen oon juossu cooperin. Sit vielä työpaikan puolesta fustraa (syviälihaksia & niskaa ja hartioita) ja nyt vielä illalla kävin vetämässä koirajumpan, jossa tosin lähinnä koira jumppaa.
 
Minä kävin vaan lenkillä ja mies sanoi että olen hidastunut :D toki, jos 3km kestää kävellä 50min :D

Kävin tänään aamupäivällä hammaslääkärissä poraamassa hampaan. Nyt oli eka kerta kun teki pahaa selällä makuu!! Ensin tuli etova olo ja pelkäsin että rupee oksettamaan, sitten tuli kylmä hiki ja hengitys tiheni. En kehannu sanoo mitään ku ne oli just laittamassa paikkaa, sain sitten nitkautettua lantiota enemmän toiselle kankulle ja olo helpottui. Hirvee kuumuus! Piti viel ottaa hampaasta röntgenkuva ja maha sai oman panssarisuojuksen :D ei kuulemma ollut vaarallinen annos säteilyä.
Nyt on muutenkin tullut sellaisia kuumuuskohtauksia, ihan yllättäen lyö päälle armottoman hien ja puuskututtaa.
 
Mä oon kade teille jotka saatte osallistuu noihin tapaamisketjuihin! :P ihan turha tänne pojanmaalle omaa ees tehdä, listassa oli vks vissiin kolmella synnärinä ja esim. Vaasa Seinäjoki akseli on niin vaikea siirtymä täkäläiseen kulttuuriin :D
 
Pakko myöntää, et on kyl monipuolinen toi kelan lähettämä laatikko. Oon jossain valitellut, ku kisu herättelee öisin huutamal ja raapimal ovee. Noh, viime yönä mä sit blokkasin pääsyn makkarin ovelle sillä ruskeella pahvilaatikolla, josa pakkaus tuli. Ja sai muute parin maukasun jälkeen taas nukkuu :Heartred Tais jäpikkä tajuta pointin :D
 
Luin illalla nukkumis asennoista. Takaraivooni jäi kummittelemaan että selällään nukkuminen aiheuttaa keskenmenoja ja että makaaminen niin että istukka on alimmaisena voi tuottaa häiriöitä istukan verenkiertoon. Myös mahallaan nukkumista kritisoitin. Näin ollen voisin nukkua ainoastaan vasemmalla kyljellä koska istukka on kohdun oikeassa seinässä ja osin etuseinässä. Arvatkaa vaan heräsinkö useasti yöllä kääntymään takaisin vasemmalle kyljelle... Huoh. Ei saa lukee mitään. Muoks. Ja niin, olen katkassut vasemman solisluuni pyöräilyonnettomuudessa ja luuhun on kehittynyt piilonivel joten luu vääntyy maatessani vasemmalla kyljellä eli olen vuosia vältellyt makaamista vasemmalla kyljellä...
 
Onko jossain sellainen tieto, että ei saisi nukkua sillä kyljellä, missä istukka on? Selällään nukkumista ei suositella raskauden edetessä sen vuoksi, että voi painaa isoja suonia, jotka vie verta vauvalle (ja äidille). Yleensä tulee myös huono olo itselle, jos nuo suonet ovat ahtaalla.
 
Ei kyljellään makuun kanssa muistaakseni ollu mitään mainittu mut selällään maatessa kohtu itsessään painaa varsinkin noita jalkoihin lähteviä isoja verisuonia. Muistaakseni suonikohjuja saattaa tulla, puutumista jne. Lisänä sit tietty vielä että jos tuo vataa-aortan toiminta häiriintyy niin se voi vaikuttaa sit jo kohdun verenkiertoon..
 
No siis nämä luin suoni24 spekulaatiopalstalta. Ainoa josta oli tutkimus, oli tuo selällään nukkuvan kohonnut km riski. (ranskalaistutkimus tjsp) toisaalta on ymmärrettävää että varsinkin jo isompi vauva voi painaa istukan verisuonia ja istukka jää maatessa alle. Tästä oli paljon kirjoitettu kokemuksia kuinka sydänäänet heikentyneet jne. Istukan jäädessä puristuksiin. Mutta enpä tiedä. Jokainen raskaus on erilainen ja mun on paha maata muutenkin kun verenkierto alaraajoihin on niin huonoa. Ennen raskauttakin puutui jalat ja vasen puoli kehosta.
 
Mä nukun vieläkin puoliks mahallaan. Neuvolasta kysyin onko ok niin sano et sit ku ei tunnu enää hyvältä niin luonnostaan vaihtaa asentoo. Selällään nukkuminen tuntu neuvolatädinki mielestä olevan pahasta. Varsinki loppu ajasta.
 
Joo siis niin kauan ku itellä on hyvä olla tietyssä asennossa niin ei ne sitä neuvolassa kiellä.. Poikkeuksena tosiaan toi selällään makuu.. Ja nää tuntuu kaikki olevan vähän sillai että "saattaa lisätä riskiä" jne.. Eli maalaisjärjellä menen eteenpäin kuten tähänkin asti :)
 
Höpöttelemässä psykologin kanssa käyty. Teki kyllä hyvää vaikka loppujen lopuks tuli hieman pillitettyä.. Noi asiat on vaan niin raskaita ja sit ku heitetään nää hormonit siihen päälle ja omat pelot omasta käyttäytymisestä synnytyksen jälkeen niin oikeastaan olis ollu ihme ellen olis pillittäny..
Poju ei kauheasti tykkää kyllä näistä tämmösistä pillityshetkistä tai siitä että oon ihan surkealla mielellä ku liikkuu ihan kauheasti sillon ihan ku yrittäisi lohduttaa mua jotenkin..

No jos sit keskittyisi seuraavaksi tekemään lounasta itelle ja siivoamaan kotia..
 
Noo, itte parkusin ihan kunnolla, ku kävin koulupsykologilla x) Ei siis ollut mitenkään sivistynyttä, tyyliin pari kyyneltä poskella, vaan ihan räkä poskella itkin. Mut kyllä se itkeminen kummasti helpotti oloa. Nykyään itken kaikkee ällösöpöä. Mut muuten mua ei saa itkemään, vaik normaalisti oon tosi herkkä.
 
No siis mun on vieläkin vaikeuksia tossa.. Sanoin siitä psykologillekin kun se kysyi että missä vaiheessa sossu on tullu kuvioihin noissa lapsuuden asioissa (ei ikinä).. Meille on opetettu että ikinä ei saa näyttää että joku asia on huonosti.. Joten itkeminen jossain muualla ku kotona on tosi huono asia joka tapahtuu ehkä kerran vuodessa jos edes sillon..
Jos alan oikeasti kunnolla parkumaan just räkä poskella niin sulkeudun ihan täysin enkä pysty puhumaan sen jälkeen ennen kuin olen rauhoittunut taas..
 
Voi sentään Fuji! Tosi hyvä juttu, että olet päässyt juttelemaan asioistasi jollekin. Ei itku ole häpeä, eikä huono asia. Se voi puhdistaa ja keventää myös. :Heartred
Itsellä on hieman yllättäen tullut tällä viikolla kaksikin kertaa huudettua miehelle ja vähän itkeä tirautettuakin. Jotenkin on pinna hieman kireällä ja väsyttää... Harmittaa aina jälkeenpäin, kun tulee tiuskaistua. Tyhmänä sitä olettaa ehkä liikaakin toisen osaavan lukea mun ajatuksia ja kun ei osaakaan, alkaa jossain kohtaa keittää. Pitäis vaan ihan reilusti sanoa suoraan mikä ottaa päähän, niin ei tulis näitä. yritän viimeiseen asti olla olematta "nalkuttava akka", ja jos mies ei vaan tajua, niin helposti teen itse niitäkin hommia, joita olen toivonut hänen ymmärtävän tehdä. Hohhoijaa, ehkä voisin vaan alkaa vähän suoremman linjan, niin pysyisi kaikkien mieli parempana. :happy:
 
Joo siis halusin ite päästä keskustelemaan noista asioista ku tavallaan on iskenyt pelko että kohtelen sit omaa lastani ihan kamalasti :sad001 tai jos hermostun johonkin mitä lapsi tekee että huudan tai jopa kuritan fyysisesti :sad001 vaikka siis tiedän kun järjellä ajattelen asioita että miten pitää toimia jne niin silti herää pelko niistä omista kokemuksista mitä lapsena on kohdannut. Onneks tota voi myös jatkaa lapsen syntymän jälkeen niin pitkään ku tuntuu siltä että täytyy päästä keskustelemaan.
 
Takaisin
Top