Syyskuu

Puoli kolmelta tuli taas tippaa ja kuunneltiin ne käyrät vaikka sanoin että on potkinut. Hyvin pysyi syke ja tulin hirmu onnelliseksi. Alkoi löytyä taas se positiivinen asenne. Jotain viiltelyä/menkkakipua on alavatsassa ja sain siihen lämmitettävän geelipussin. Ihanaa..koittakaas te liitoskipuisetkin! Käyrässä oli näkynyt myös yksittäinen duoistus ja silloin mua viilsikin ja toi toco numero nousi 55:teen. Kuulemma yksi yksittäinen ei välttämättä mitään tarkoita.
 
Ihan kuin yöllä olisi tullut kaksi harjoitussupistusta. Ikinä ennen ei ole tullut, siksi pelästyin pitääkö tässä nyt synnyttämään lähteä. Maha meni kovaksi ja kyllä se vähän sattuikin, onneksi jäi siihen kahteen. Muutenkin vaikea nukahtaa kun jotain iänikuisia juttuja tulee mieleen mm. teiniajoilta. Hormonit.
 
Huoh muhun alkaa vaikuttamaan nää ennenaikaisina syntyvät kun unissani synnytin viime yönä sellaisen. Ravasin puol yötä kusella ja aina kun viimein nukahdin niin sama uni jatkui ja yritin hoitaa unessa mun pientä. Tosi tokkurainen ja kiukkuinen olo nyt...
Alkaa synnytys pyöriä näköjään jatkuvasti mielessä nukkumaan mennessä varsinkin ja siitä tulee sit näitä unia..
 
Minivöö, mmamaxfive, kyllä on turvallisia rauhoittavia tabletteja. Nukuin viime yön hyvin sen jälkeen.tänään heräsin just äsken pissahätään mutta uskon että nukahdan pian uudestaan. En nyt muista mitä sain mutta kysy ihmeessä neuvolasta heti maanantaina! Vauva mölöö tänä yönä mahassa enemmän kuin viime päivinä..piti tänä yönä kuunnella ylimääräistä käyrää mutta kysyn jos ei tarvitsekaan. Alunperin se piti tehdä minun pyynnöstäni. Eilen illalla oli huono kuuluvuus ja jouduin makaamaan käyrällä kaksi tuntia. :/ lopuksi vasta saatiin tasainen rytmi. Säikähdin todella kun joku mainitsi synnytyssalin. Mies oli onneksi vielä paikalla vaikka vierailuaika oli aikoja sitten mennyt. Miehet saa olla ei siis ajeta pois jos jotain on meneillään. Ainoastaan silloin ehkä jos mulla ois ollut huonetoveri. Tositilanteessa ei kuulemma silloinkaan. :)
Opamoxia oot varmaan saanut. Sitä tarjoavat sairaalass unta antamaan.
 
Täällä pyörinyt kanssa mielessä kaikenmaailman entisen elämän, sinkkuvuosien ja teiniyden ihastukset, mokailut, tapahtumat jne jne. Melkoisia ajatuskaaria sanoisinko niin :laughing001 viime yö meni pissiramppauksesta huolimatta ihan ok, joten olo on selvästi heti parempi :) ite ramppaan päivisin siis vähintään kerran tunnissa pissillä, jos paljon touhua niin välillä useamminkin. Eli kävellessä typy painaa rakkoa jatkuvasti. Mutta eipä tämä loputtomiin kestä.:dance008
 
Ihan sama homma lumileopardi! Miksi ihmeessä kaikki ihastukset ja exät pitää miettiä läpi siinä vaiheessa kun yrittää nukahtaa?
 
MamaXfive, mulla ihan sama! 9 tunnin sikeet unet yhdellä vessakäynnillä. Närästyksestä ei tietookaan, vähänkö on hyvä olo pitkästä aikaa! Kiitos omeprazol.

Näin unta että vauva oli syntynyt jotenkin ilman mun läsnäoloo, äitini ja siskoni avustuksella. Sain tietää yllätyksestä kun menin kylään ja paikallahan oli ennen mua jo koko suku. Tutustuin lapseeni siis viimeisenä. Se oli tyttö tuuheilla punaisilla kiharoilla ihan niin kun oon kuvitellutkin aina. Kurja fiilis jäi kun tuntui et kaikki tarkkaili mun äitiyden opetteluani ja oli tiennyt syntymästäkin ennen mua. Enkä ollut saanut synnyttää. Olin tuntevinani vielä potkuja mahassa ja haaveilin että siellä olis vielä toinen että saisin kokee synnytyksen. Liittyneekö sektiopelkooni tää ajatus?
 
Hannah! Mulla ohjelma jotenkin sekosi pe. En pystynyt lähettämåän viestejä kuin kerran. Lainasin umpimähkään tekstiä iun yritin saada viestikentän toimimaan, ja tuo lainaus sun tekstistä lähti vahinhossa... En saa viestiä nyt poistettua. Toivtavasti tää vesti nyt lähtee.
 
Hienoa minivöö että sait nukuttua! Ja hyvä että lääke auttaa. Täälläkin Nukuttiin vaihteeksi hyvin.

Kaikenlaisia unia myö nähhäänkin :) ja kaikkea se meidän alitajunta käsitteleekin:p itse vielä moisilta unilta suunnilleen välttynyt.

Sektiota en ole itse kokenut, mutta siihen jos päädytään niin siinä kuitenkin turvataan äidin ja vauvan henki karkeasti sanottuna. Ja tekijät on varmasti ammattitaitoisia ihmisiä, että eikun luottavaisin mielin vain synnyttämään!:)
 
Ja eiköhän ne oo vauvan omat vanhemmat ketkä vauvan näkee ensimmäisenä.. Tai ihan riippuu haluuko päästää vieraat kattoo vauvaa enste:joyful: (kauheeta..)
 
Minä kanssa viime yönä ekan kerran synytin unissani, tai siis tarkemmin aloitin vasta eli lapsivedet meni sänkyyn. Varmaan johtui siitä kun eile vaihdoin lakanat ja mietin et pitäiskö joku kosteussuoja jo varuilta laittaa, enkä laittanut:happy:
 
Juu en mä hurjan paljoo sektioo pelkääkään niinkun en muutenkaan osaa oikeestasn pelätä mitään synnytykseen liittyvää. Se menee kuitenkin niin kun menee. Toivoisin vaan et alakautta onnistuis, koska sektio tarkottais mahdollisesti et on joku hätä tai muuten vaan paljon riskejä. Ja just siks myös et en ehkä kokis synnyttäneeni enkä sais heti lasta syliini (en usko et olisin miehelleni siinä tilanteessa kateellinen, harmittais vaan ettei itse pääsis ihmettelemään vauvan ensihetkiä). Luotan kyllä lääkäreihin ja kätilöihin ja jos tulee tarve niin sektiopäätös on varmasti helpotus lapsen ja mun terveyden kannalta. Varmaan uni johtui just näistä ajatuksistani vaan. Mut enköhän mä paikalla kuitenkin oo vauvan syntyessä :D
 
Luulen minivöö kanssa, että sä ainakin olet synnytyksessä läsnä. :D Ja ei sektion tarvitse välttämättä aina tarkoittaa suuria riskejä tai hätää.
Mulle laitettiin synnytyssuunnitelmaan/-toiveisiin, että mikäli näyttää siltä, että synnytys ei syystä tai toisesta etene, tehdään sektio päätös ajoissa ja rauhassa, jotta itse kuitenkin olisin tajuissani ja tilanteessa mukana - ja pääsisin olemaan vauvan kanssa mahd pian. Alatie synnytystä ensisijaisesti toivon myös. :)
 
Tänneki Lapittarelle onnittelut! Tuuthan kertomaan kuulumiset tuoreeltaan heti kun jaksat meitä onneltasi muistaa... Sulla nyt uusi elämä käsissä. Ihanaa:love7!
 
Katselin just synnytysteni kestoja. Eka 11h, toka 5h, kolmas 3h ja neljäs 6h. Jännittää et kuinka pitkä kidutus tällä kertaa edessä. Huolestuttaa myös, että onko kaikki valmista niin kotona kuin henkisestikin H-hetken koittaessa.

Luin myös, että kuopuksen syntyessä valvoin 3 vrk lähes yhtäsoittoa. Ensin meni yö synnytykseen ja seuraavat omaan innostukseen ja ylikierroksilla haahuiluun. Vauvalle en kirjoitusteni mukaan voinut leperrellä kun aina vaan itketti kun oli niin ihanaa.

Olin näköjään kirjoittanut ylös jokaikisen onnitteluviestin! Olipa kiva lueskella niitä näin 9.5 vuoden jälkeen. Olin kirjoitellut muutenkin fiiliksistä synnärillä. Täytyypä käydä ostamas joku kiva vihko ja tehdä sama!
 
Mamaxfive, kuulostaapa kivalta että olit pistänyt muistiin nuo onnitteluviestit! Itse sain juuri viime viikonloppuna raskauspäiväkirjan saatettua ajan tasalle. Siihenkin hommaan tuli lisää motivaatiota, koska esikoisen raskauspväkirjaa on ollut tosi kiva selailla tässä raskaudessa ja vertailla.

Täällä muuten mielialat vaihtelee aika taajaan, välillä tuntuu siltä että synnytys on ihan nurkan takana kun ajattelee, että viikon päästä vauva on jo täysiaikainen, ja välillä taas meinaan vaipua epätoivoon kun ajattelen että toisaalta voi pahimmillaan kestää vielä kuus viikkoa jos menee yliaikaiseksi :eek: Fiiliksen vaihtelu johtuu varmaan siitä kun toi haarukka on niin iso; synnytys voi alkaa periaatteessa koska vaan tai sit tosiaan vasta n. 1,5 kk päästä. Synnytys on mielessä lähes koko ajan, useita kertoja päivässä ja aina öisin. Esim. joka kerta kun nousen yöllä pissalle, mielessä käy että mitä jos nyt menisikin vedet. Veikkaan et vielä pari viikkoa niin oon ihan hermoraunio :dead:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä myös synnytys mielessä lähes koko ajan! Ja tunnistan itseni noista että yöllä aina vessassa käydessä miettii että jos nyt menis vedet tai herkästi yöllä supistaa että josko näistä lähtisi synnytyssupistukset käyntiin...
Yrittäny nytki itselleen tolkuttaa että nauttisi vielä näin ensarina vapaasta ajasta ja tekisi kaikkea mitä pystyy vaan tekemään sellasta joka sitten vauvan synnyttyä joutuu hetkeksi sivuun :grin mutta alkaa kyllä olla todella kärsimätön olo ja jos joutuu vielä viikkoja odottamaan, tulee niistä toooodella pitkät o_O
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Viime yönä näin unta että tuli vaaleanpunaista verta paperiin vessassa. Oli niin todellinen etten heti ollut ihan varma oliko uni tai todellisuus. Tänään oli kohdunsuu auki jo 2 cm, joten toivottavasti synnytys lähtisi käynnistymään piakkoin.
 
Takaisin
Top