Syyskuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kun mulla ne lapsivedet meni niin maha oli sen päivän löröllä. Sain maitohappobakteeri tabletteja joka auttoi tilanteeseen. Olivat vähän jytympiä kuin omani ja sain kaksi päivässä. Maanantaina kuin sain käynnistystabletin ..aavistin että tänään synnytän vaikka hoitaja oli että et välttämättä vaikka supistuksia tulee.. Tiesin siitä kun mahani reagoi. Ensin oli kiinteää kakkaa, sitten kolmen tunnin aikana kävin kaksi kertaa ja tuotos oli melko löysää olematta ripulia. Toisaalta erittäin hyvä, sillä enpä laskenut alleni synnytyssalissa. Asia millä synnyttäjiä pelotellaan. En myöskään pissannut siihen. Kävin viimeisen kerran pissalla klo 22. Ja vauva syntyi 1.55.. Vettä pitää ottaa supistusten välissä pieniä suullisia ettei kurkku kuivu. Parempi huutaa kun kurkku ei ole kipeä. ;)

Kutsukaa kätilö sarjassa tehdään aina suolihuuhtelu ennen synnytystä, joten ajattelin myös kokeilla sitä. En haluaisi ulostaa synnytyspöydällä, vaikka kätilöt ovat siihen tottuneita. Pitäisi vaan ajoittaa se hyvin, mikä ei ole ensikertalaiselle helppoa.

Lulu, aika monessa sairaalassa tarjoovat peräruiskeen synnyttämään mennessä...

Mä oon niin kypsä jo tähän raskaanaoloon. Tervetuloa vauva, vaikka heti.

Kypsä mamma täällä myös. Fyysisesti oon ihan valmis puskemaan tän ukon ulos. Henkisesti pelottaa ihan mielettömästi mitä arki tulee olemaan kahden pienen kanssa!

Ei se suolihuuhtelu aina riitä. Ainakaan jos on kärsinyt ummetuksesta koko raskauden. Mulla ei maha löystynyt mitenkään ennen h-hetkeä. Kun menin laitokselle synnytys jo käynnissä, otin tarjotun vesiperäruiskeen ja toimitin kahdesti pöntön niin täyteen että meinasi putket tukkeutua. Sitten salissa maha toimi aamun aikana vielä kahdesti lattialle ja pöydälle. Jostain vasta luin että vauvalle on hyötyä siitä kun altistuu äidin ulosteelle synnytyskanavassa. En muista mitä bakteeriflooraa se siitä saa mutta jotain hyödyllistä. :cat: Ja ei ulostamista tartte pelätä. Kätilöt on tottuneet ja siibiavat hetkessä pois niin kuin muutkin eritteet. Siinä tuoksinnassa ei merkkaa mitään.

Blaah, koiralla oma tapansa toivottaa tällä mammalle hyvää synttäriä! Oksennusta siivoilin puol viidestä kuuteen ja kehtasi vielä matolle pissiä. Vihdoin kun pääsin takaisin nukkumaan, niin heräsin siihen että näin unta, kun lapsivedet meni.. tosiasiassa ne ei menneet, vaan oli tulla pissat alle. Noh, tästä on hyvä jatkaa aamukahvilla ja murun ostamalla daim-kakulla ♡

Oon kans aivan kypsä tähän raskaana oloon. Mitä nopeammin tää tulee ulos sitä parempi. Bläh

Minä näin viime yönä unta, että vauva oli syntyny ja osasi jo liikkua tosi hyvin :D piti olla koko ajan varuillaan ettei tipahda jostain ja ei voinu jättää yksin hetkeksikään. Lisäksi taistelin siinä unessa imettämisen kanssa.
Siitä tulikin mieleen, että minkähän mallisia rintakumeja ois hyvä ostaa?

Rintakumi asiaan suosittelen neuvoja ja kokeiluja osastolla synnytyksen jälkeen. Etukäteen ostetut voi osoittautua huonoiksi ja joutuu silti niiden ostoreissulle jälkikäteen.

Me oltiin viimeksi ostettu jotkut rintakumit etukäteen, mutta sitten sairaalassa kätilö antoi paremman kokeiltavaksi. Piti sitten lähettää mies etsimään niitä samoja kotiin. Ennakkoon ostetut jäivät siis käyttämättä.

Mulla oli mielestäni vatsa toiminut ihan ok koko raskauden ajan ja vielä ihan hetki ennen synnytystäkin, mutta eipä tuo tilanteeseen vaikuttanut. Siinä kohtaa kun yhtään isokokoisempaa vauvaa koittaa tähän maailmaan ponnistella, niin ei kyllä paljon kerkeä pohtia mitä kaikkea muuta tuotosta alakerrasta pihalle pääsee, kunhan saisi sen vauvan ulos. [emoji1] Kyllä mäkin siinä tuoksinnassa sen verran tajusin, että varmana tulee jotain muuta nyt kun vauva, mutta kun seuraava raju supistus odottaa jo vastaanottajaa niin ei siinä paljon jää häpeilylle saumaa. Tsemppiä vaan kaikille tulevaan! Pää-asia, että saadaan monta vauvelia turvallisesti maailmaan, tuli sitten kakka mukana taikka ei.

Neito141015, mulla aamu alkoi samalla tavalla, koiran oksua siivotessa :D hyvää syntymäpäivää tästä ihanasta aamu herätyksestä huolimatta :D

Neidolle hyvää synttäriä! :)

Onko teistä uudelleen synnyttäjistä kukaan oksennellut synnytyksen lomassa? Sekin on kuulemma aika yleistä, mutten ole itse ikinä kuullut keneltäkään suoraa kokemuksia.

Muutomilta olen kuullut että ovat oksentaneet synnytyksessä, mutta heillä ei ole mennyt sitten muutenkaan synnytys oikein putkeen. Mut harvinaista se vissiinkin on?

Täällä on tänään sadepäivän kunniaksi saatu vaihdettua huoneitten järjestystä niin, että poju saa oman huoneen!
Saas nähä mitä isäntä tuumaa illalla kotiin tullessaan.. Hiukan kielteli siirtelemästä Parisänkyä& divaani sohvaa itsekseen, mut hyvin ne näytti liukuvan kylellään huoneesta toiseen! :angelic: Tän päivän urakka oli nyt tässä ja pieni pakollinen lepo hetki on nyt paikoillaan. Poju ja koira kattovat ihan ihmeissään molemmat, että mistäs päin mammalla nyt tuulee :wideyed: mä vaan haluan jotain konkreettista valmiiks ennen typyn tuloa mm. sen vaatteet järjestykseen.:shy:

Minä oksensin muutaman kerran esikoista synnyttäessä (aukeemisvaihe <3-6cm). Oksentelu loppui epiduraalin saatuani, mutta vähän etova olo jäi. Kätilö joutui painostamaan mut juomaan jaffaa, mikä kyllä sitten pysyi sisällä. Ilmeisesti oli mun reaktiota kipuun, tai sitten aikaisemmin saamaani vahvaan kipulääkkeeseen. Toisaalta ruokahalu hävis jo ennen vahvempaa kipulääkettä supistusten voimistuessa.

Mä en oo koskaan ajatellut et se olis jotenkin harvinaista. Mä oksensin esikoise synnytyksessä ja mulla oli ihan ''normaali' synnytys, ei siis mitään komplikaatioita ja kympin tyttö synty. Ilokaasusta tuli paha olo. Kätilö anto miehelle sellasia pusseja valmiiks, eikä ollut edes paikalla kun täytin niitä :D En myöskään joutunu mitään jaffaa tai mitään juomaan ja heti kun olin pari kertaa oksentanu tulikin jo parempi olo. Vaikka kätilö väitti loppuun saakka ettei ilokaasusta voi tulla paha olo, mä väitän et se johtu siitä. Meni kaikki pahat olot niin nopeesti sit kuitenki ohi, enkä ilokaasua sen jälkeen enää ottanu. Kätilö sano et reagoin uuteen tilanteeseen oksentamalla. Tiedä häntä, mutta enpä usko koskevani ilokaasunaamariin tällä kertaa.

Mun kaksi kaveria ovat oksentaneet synnytyksen lomassa. Jotkut vaan reagoi kipuun oksentamalla, esim joillakin migreenikin huipentuu oksuun.

Toi kakkajuttu on muakin mietityttänyt. mut täytynee vaan muistaa se, että kätilöt ovat nähneet kaiken ja kai siinä synnytyksen ollessa päällä ei moisia ehdi miettiä :)

Hyvä tietää, että sekin voi olla odotettavissa! Oikea eritteiden kirjo, voi mies parkaa, itse sitä tuskin jaksaa murehtia tai olla kiinnostunut siinä kohtaa koska tulee mitäkin mistäkin päästä, kuhan se vauva tulis. :D

Mullakin lensi oksennus isossa kaaressa, ihan kun jossain b-luokan leffassa kun ne vaan avaa suun niin sitä vaan tulee kaaressa :D kun tunsin että kohta tulee kunnon oksu niin pyysin ämpäriä.. Sain sellasen pienen pahvisen kulhon missä lääkärit pitää instrumentteja tms ja voitte kuvitella että siihen meni ehkä desi tavaraa ja se tunne kun tuntee että kun Mä avaan suun niin sitä tavaraa tulee sitten litratolkulla :'D alotin siihen pikkukulhoon ja sit vähän lattioille ja ympäriinsä kunnes kätilö juoksutti roskiksen eteen..

Takaisin