Syyskuu

Näin vahingossa työpaikkailmoituksen just mulle sopivasta paikasta ja vielä täältä uudelta paikkakunnalta. Onhan tää ihan hullua hakea työpaikkaa alle kk ennen laskettua aikaa mut aion silti hakea! Eihän siinä mitään kuitenkaan menetä.. Harmi vaan et innostun aina eli varmaan taas tullaan tippumaan ja korkealta :D Olispa vaan toisessa päässä henkilö joka osaa nähdä asioita pidemmälle
 
Hei jnk, toi on niin ärsyttävä tilanne! Itsekin oon hakenu paria paikkaa tässä kun nyt tuntuu olevan auki just sellaisia paikkoja täältä lähialueelta, että ois ihan mun juttu ja olis jopa koulutusta vastaavaa alaa. :) Kannattaa ajatella, että laittamalla hyvän hakemuksen voi jäädä jonkun mieleen ja ensi vuonna saada sitten jonkun paikan. :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Nimenomaan! Tällain itsekin ajattelin, laitoin myös hakemukseen että raskaudesta huolimatta olen erittäin motivoitunut (tai kai sekin jo kertoo jotain jos kuukausi ennen synnytystä hakee töitä). Mulla ei siis oo mikään tarve päästä mahdollisimman nopeasti takaisin töihin, mutta oman alan töitä ei vaan ihan kauheesti oo tarjolla joten oli vaan ihan siksi pakko tarttua :)
 
Lulu, kuulostaa siltä että sulla voi piankin olla tositoimet edessä jos oot jo 2 cm auki :eek: Tosin se mikä vielä lisää tätä odottelun tuskaa on just se, ettei mistään oo ikinä mitään takeita! Paikat voi olla kypsät tosi pitkään ilman että synnytys käynnistyy, tai sit ihan raakilekohdunsuu voi yhtäkkiä kypsyä päivässä ja synnytys alkaa, ota nyt niistä sitten selvää :meh: Mutta kypsät paikat varmaan kuitenkin lisää todennäköisyyttä synnyttää pian :rolleyes:
 
Hyvää mammalomaa! Nauti vapaudesta!

Mä kävin eilen töissä, oon ollut poissa nyt joku kuutisen viikkoa (eka kesäloma ja heti perään äippäloma). Oli kiva käydä ja nähdä työkavereita, mutta ei sellasta oloa tullut, että olispa kiva avata kone ja jäädä tänne... :D Ehei, mieluummin lähdin kaupungille hömpöttämään ja nauttimaan ei oo pakko tehdä mitään -tunteesta :)
 
Oi olkaa onnellisia te, jotka voitte liikkua yms! Mulla on varmaan kuukauden ollut jo kielto raskaisiin hommiin ja kyykkimiseen. Onneksi oon kuitenki saanu olla kotona, ettei töissä tarvi olla.
Suunnittelin kesän alussa, että kun jään töistä pois niin reissailen lähikaupungeissa kavereilla ja shoppailemassa. Mutta ei puhettakaan :sad001 välillä normikotihommatkin on liikaa kun tulee supistuksia.
Jos joskus vielä tähän tilaan pääsen, toivon hartaasti säästyväni näiltä vaivoilta :D
 
Just tuommosta. Mulla ei oo enää varsinaista kieltoa liikkumisille, mutta pelkkä pikakauppareissu tai kirjasto puhumattakaan kotiarkihommista on suoritus sinänsä. Mulla on ruvennut tulemaan lisäksi kuumia aaltoja. Kastun läpimäräksi ja kestävät tunnin.

Lasten suusta se totuus jne... esikoisen kaveri oli kylässä. Ruokapöydässä katteli mua pitkään ja tuumasi esikoiselle: "Teijän äiti näyttää muuten tavalliselta ihmiseltä, mutta se on niin ku mummu, se on ihan väsynyt."
 
Välillä on niitä päiviä, että pelkkä ruoanteko tuntuu hankalalta :/
Hirveästi oon tottunu kaikkea tekemään ja monesti piti kärsiä oloista koko päivän touhujen jälkeen, ennen kuin tajusi että ehkä on parempi vain ottaa iisisti ettei paikat pehmene ennen aikojaan.
 
Mullekin tulee noita kuumia aaltoja ja yhtäkkiä ihan tuskahiki päässä niin et hikivesi tippuu hiuksista :oops: Nolottaa välillä tommonen.
Nyt oon maannu kaks päivää nuhakuumeessa ja olo ei oo mitenkään parhaimmasta päästä :sad001
Ensviikon keskiviikkona olis viimeinen työpäivä ja sit alkaa mammaloma :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Kaveri ohensi tänään vähän mun tukkaa ja leikkasi latvat. Mulla ei ole lähtenyt hiuksia koko raskauden ajan juuri ollenkaan joten oli paksuuntunut vähän liikaa. ImageUploadedByVau Foorumi1442341751.497133.jpg
 
Vähänkö vain Lulu?? :hilarious: Mun päässä edes ole noin paljon hiuksia kun sulta vähän otettiin..:grin
 
Mites muiden kuontalot raskauden aikana? Mulla hiukset on kasvanut ihan kauheesti ja ovat hyvässä kunnossa. Tähän vaikuttanut varmasti myös vuoden alusta aloittamani kasvivärjäykset. Kynnet kasvaa myös kovasti, saas nähdä miten tilanne tässä muuttuu lähitulevaisuudessa kun alkaa imetykset...
 
Mä en ole huomannut mitään eroa hiuksissa ja kynsissä. Toisaalta oon kyl ollu viimesestä reilusta parista vuodesta jonkun puolitoista raskaana. :)

Se että synnytyksen jälkeen hiukset voi harventua ei muuten johdu imetyksestä. Johtuu siitä, että raskausaikana on lähtenyt vähemmän hiuksia ja niitä on sitten enemmän kerralla, joilla olisi jo ollut "lähtöaika". Eli tapahtuu, imetti tai ei. Tämän muun muassa olen oppinut seurailemalla Imetyksen tuki ry:n FB-keskusteluita.
 
Saman sanoi mun kampaaja tuosta hiustenlähtö asiasta synnytyksen jälkeen kuin unipupu. Mulla raskaus selkeesti vähentää hiustenlähtöä, hiukset rasvoittuu myös vähemmän ja kynnet kestävämmät (normaalisti kovinkin liuskoittuvat). Esikoista odottaessa oli sama homma ja koin hiukset jo liian paksuiksi. Oheni kyllä sitten synnytyksen jälkeen, mutta onneksi maltilliseen tahtiin. Ai niin, mulla hiuksissa oma väri, niin selkeesti myös tummuu raskaana ollessa.
 
Apua! Toivottavasti ei tullut ohennettua liika jos synnytyksen jälkeen alkaa taas lähtemään kourallisina.
 
Täällä ollut hiukset ja kynnet priimakunnossa koko raskauden ajan. Aiemmin piti pestä vähintään joka toinen päivä (okei joo, tuli kans treenattua enempi). Mutta nykyään pesen hiukset vain 1-2 kertaa viikossa, eivät rasvoitu lainkaan ja ovat niin hyväkuntoiset olleet. Ja nyt kun luin juttuja täältä, niin tosiaan, hiuksia ei myöskään ole lähtenyt päästä juuri lainkaan koko tänä aikana. Kynnet kasvavat vahvoina ja nopeasti, myös iho on monien mielestä hehkunut. Tiedä sitten siitä :happy112
 
Ekassa raskaudessa mulla meni tukka ihan hirveään kuntoon raskausaikana, leikkasin sen tosi lyhyeksi ihan siitä syystä. Kynnetkin oli huonot ja iho. Tässä raskaudessa taas tukka on paksu ja kiiltävä, ja kynnet ei oo koskaan ollu näin hyvässä kunnossa. Ihan samalla lailla oon mielestäni syönyt tms molemmissa raskauksissa... go figure.o_O

Mieskin on huomannut ettei mulla tällä kertaa oo ollut niitä jäätäviä turvotuksia mitä esikoisesta, koskapa se totesi tässä yks päivä: "Et muuten näytä ollenkaan yhtä pöhöttyneeltä kuin sillon viimeksi". Kiitos kulta :shifty: Taisi kyllä tarkoittaa että olen hehkuvampi nyt kuin viime kerralla tms, mutta eipä tuolla aina ole ihan sana hallussa :hilarious:
 
Mulla lähti edellisen raskauden jälkeen aivan älytön määrä tukkaa.. Ehkä tossa 6kk synnytyksestä alko sitten näkymään sitä vauvatukkaa, on aika huvittava näky esim. ohimoilla.
Missähän ketjussa siitä lapsiveden menosta ja sängyn suojaamisesta puhuttiin..?
Mulla kuului/tuntui siis sunnuntaina naps ja samantien lirahti vettä pieni määrä ja aika pian sitä tulikin valtoimenaan. Ultrien mukaan lapsivettä kuitenkin normaali määrä. Toki tämä oli käynnistetty synnytys ja voi jollain tapaa erota perinteisestä. Mutta jos vielä olisin raskaana ja tämän kerran kokeneena, niin kyllä suojaisin sängyn.
 
Mulla lähtee raskausaikana paljon vähemmän hiuksia kuin tavallisesti. Raskauden jälkeen onkin sulkasato ollut aina hirveä, pahimmillaan noin 3-4kk synnytyksestä. 6kk kohdalla on ainakin aiemmin alkanut helpottaa. Pitäisikin käydä lyhentämässä hiuksia lähiaikoina, niin ei olisi puolimetrisiä hiuksia joka paikka täynnä. Onneksi tässä päässä kyllä on mitä lähteä, niin ei oo kaljuuntumista tarvinnut sentää pelätä. :P
 
Takaisin
Top