Syyskuu

Leina

Piirimestaruustason postaaja
Lokakuunmammat 2015
Oon pitänyt päiväkirjaa raskauden alusta ja hassua lukea ajatuksia ennen ensimmäistä ultraa. Nyt ollaan jo todella pitkällä! Kirjoitan siis vauvalle kirjettä odotusajalta.
 
Mä oon kuullut koko raskauden ajan vinkkejä eräiltä ihmisiltä että tee sä sitten niin, kun mä en tehnyt ja nyt harmittaa. esim. mitata mahaa joka viikko/kuukausi, ottaa kuva joka viikko/kuukausi, kirjoittaa päiväkirjaa jne. ..ja en oo mitään niistä tehnyt. Ollunna vaan, kuvia otettiin lasta varten ja tarkoitus ois ottaa vielä pari. Musta on kivempi kirjoittaa sitten lapsesta kirjaan hänen kehityksestään. Harmittaa kun musta ei ole sellaista koskaan kirjoitettu.
 
En minäkään esikoisen odotusajasta mitään kirjoittanut ja nyt se on vähän harmittanut kun mitään en muista. Siksi on kiva, että jää tästä odotusajasta jokin muisto, jonka voi sitten antaa lapselle.
 
Mikä on mielipide syntyneet-ketjusta? Mun mielestä olis ihan kiva omin sanoin kerrottu ilmoitus, mutta ketjun puolella ehdotettiin listaa, joka jokaisen pitäisi sitten kopioida edellisestä viestistä. Musta se on vähän tylsä, mutta mikäköhän nyt olisi yleinen mielipide.. Synnytyskertomusta tuskin kovin moni pitkästi ilmoituspuolelle kirjoittaisi ja musta olisi kiva, jos siellä ei hirveästi olisi muuta keskustelua..siksi ehdotin onnitteluja "tykkää" nappulalla ja kirjoitan tähän ketjuun tätä mielipideasiaa.
 
Mä ymmärsin aiemmasta viestittelystä, että nimenomaan lista tehdään ja sitten erikseen synnytyskertomukset toiseen ketjuun... Sori, jos aiheutin nyt hämmennystä :) Mä jotenkin ymmärsin sitten väärin...
 
Jos naputtelee kännykällä voi listan kopioiminen olla vähän hankalaa. En tiedä mikä olisi fiksuin tapa.
 
Mustakin olis kiva että syntymäilmoituksen sais tehdä vapaamuotoisesti, silloin myös omat fiilikset sais tuoda ilmi samalla. Pitempi tapahtumakuvaus ja kommentit sitten synnytyskertomus-ketjuun. Syntyneet-ketjussa olis tosin selkeintä jos alkuun joku jaksais päivittää listaa samoin kun lokakuisten listaakin. Hommaahan siinä tosin on, varsinkin jos ilmoitukset on vapaamuotoisia. En tiädä mikä olis paras ratkaisu.

Mä oon jaksanu muutaman viikon välein kirjottaa päiväkirjaa oireista ja ajatuksista. Mahaakin oon mittaillut viikoittain mut niitä mittoja en oo kyllä mihinkään merkannut. Nyt on tasan metri :D
 
Mun mielestä kans olis ihana kun jokainen saisi kertoa tuolleen ilmoitusluontoisesti. Ketjun alussa pitäisi olla sit se lista mihin aloittaja poimii tiedot. Olettaen toki että ilmoittajat laittaa taktiset tiedot selkeästi esille.
 
Minustakin siinä alussa olis kiva se selkee lista, mutta toki työläs. Mutta onnittelut olis toki sujuvampi tykkäyksin, kun sitten on sivutolkulla onnitteluviestejä. Myös, jos päädytään listaan, olis listanpäivittäjällekin helpompi jos olis vain niitä synnytys ilmoituksia viesteissä.
 
Sen takia ajattelin tuota, että jokainen kopios listan ja lisää itsensä ettei tarvi kenenkään yhden olla kokoajan päivittämässä... Mutta en tiedä kyllä mikä olis paras vaihtoehto, jos kopioiminen on hankalaa... Mä teen itse aina kaikesta listaa, niin varmaan siksi automaattisesti ajattelin, että listaa tarkoitettiin :D Listasta kyllä näkisi kivasti kaikkien syntyneiden tiedot kerralla :)
 
Ahdistaa, jännittää eka perhevalmennus tänään! Enkä oikein tajunnut osoitteesta missä se on, että jännitää sekin ja tajuuko mies lähteä ajoissa töistä kotiin, kun syödäkin pitäis ennen. Happea! :eek:
+mä oon ollut koko päivän ihan huonovointinen ja väsynyt. Kiva mennä sinne lopenkyllästyneen näköisenä.
 
Totta muuten, ensi kuussa synnytetään! La 17.10.

Vähän jo jännittää, hyvällä tavalla siis!
 
Mä pelkään että menee jo tän kuun puolelle, kun 1.10 la ja pojukin arviolta viikkoa isompi... :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Mulla kans la 21.10, mutta oon silti kaikille sanonut että loka-marraskuun vaihteessa syntyy, kun esikoinen 21.12 lasketulla ajalla syntyi vasta tammikuussa kuitenkin... Eli asennoidun synnyttämään marraskuussa, ja yllätyn iloisesti jos pääsen jo lokakuussa :D
 
Megara, mullakin fiilis että tässä kuussa voi tulla jo, koska la 2.10. :) Epäilen, että bebe päättää tulla maailmaan mulle 30v lahjaksi eli kuun lopussa :)

Eikä siinä mitään, kaikki valmista, vielä jos ehdittäis synnytysvalmennus käydä ennen :D Toki parasta olisi, jos tyttö malttaisi vielä neljä viikkoa ootella ja kasvaa.
 
La samoin 21.10, joten marraskuullekkin voi mennä. Toivottavasti ei tässä kuussa ku niin monta asiaa on vielä vaiheessa. :)
 
Sama täällä Megara ja Aino J, LA 3.10 ja tyttö viikkoa isomman kokoinen!
Huomenna synnytystapa-arvio, niin taas tietää enemmän!
 
Mulla on taas semmoinen olo että vauva on mahassa vielä pitkään, saattaa mennä ylikin. La 19.10. Eilisessä vanhempainvalmennuksessa tosin tätsy kertoi että vauva on kyllä jo valmis maailmaan viikolla 34! Mikä järkytti mua suuresti, yöllä en sitten saanut unta kun mietin mitä kaikkea on vielä hankkimatta ja tekemättä. rv nyt siis 33+2.
 
Iiks, ens kuussa JO?! Ja toisaalta vihdoin :D Ärsyttää yks kaveri joka vaan kommentoi että oon itsekäs kun haluan lapsen syntyvän jo, että paras olisi hänelle mitä kauemmin pysyy vatsassa. No totta kai tuokin mutta olo on sen verran tukala että en panis pahakseni jos syntyis hieman etuajassa.. Laskettu on siis 15.10.
 
Takaisin
Top