Syyskuu!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anna_ mitenköhän ne Boobin before&after-paidat? Mulla ei niistä kokemusta itsellä, mutta ideana, että käyvät raskaus- ja imetysaikana.
Imetysvaatteisiin kandee mun mielestä kyllä panostaa! Mulla niitä jäljellä esikoisen ajalta ja sit kesän aleista hankin edullisesti laatua :) kiva ottaa ne käyttöön sitten! Sitä ei ikinä tiedä, kuin kauan loppujen lopuksi tulee imettäneeksi, ei mullakaan ollut etukäteen mitään muuta ajatusta, toivoin vain, että onnistuisi nyt edes se puol vuotta.. Ja sit siinä vierähtikin kaks vuotta! Ja jos niitä imetysvaatteita ei sitten tulis nukkavieruiksi asti käytettyä, niin niille on kyllä kysyntää, esim
Fb-äitiys&imetyskirppikset.. :)

Ihanaa ihanaa ihanaa, pääsen tänään omaan kotiin kolmen viikon äidin/anopin höösäyksen päätteeksi <3
Vointi alkaa olla sekä henkisesti että fyysisesti tukala, kovasti toivon että ensi viikolla pienokainen syntyisi, olisin niin valmis jo! Olo on kuin pikkutyttönä joulua odottaessa :D

Onkohan tämä sitä pesänrakentamisviettiä, kun ollaan kokoajan miettimässä, miten tuota olohuonetta saisi mukavammaksi :) Kaappeja siivoiltu ja viimeisiä vaatteita pesty. Asumme kaksiossa, niin tuntuu, että tämä makkari on aika täynnä jo. Äitini sanoi, ettei hirveen täyteen kannate kotia laittaa :D Pitäis viedä osa tavaroista varastoon, mutta kun sinnekään ei enään mahdu! Siellä on kyllä kasapäin kirpparitavaraa, mutta minä saamaton en ole saanut vietyä niitä sinne :BangHead Sanoinki miehelle, että jos anoppi tai oma äitini tulee jonkun ajan kuluessa vauvan synnyttyä, niin sitten voi viedä, että voivat hoitaa pöytää :laughing002
Asuukos kukaan muu kaksiossa? Miten ootte saanu tavarat mahtumaan :)?

Lilli meillä asutaan myös kaksiossa. Tila on kyllä riittänyt. Sitä tavaraa ei kai meillä ole sitten niin paljoa. Esim ei ole hoitopöytää hommattu, hoitoausta pyykinpesukoneen päälle aluksi. Pinnasänkyäkään ei vielä ole koottu, se kyllä tulee sitten viemään makuuhuoneessa suuren tilan. Mutta ei meillä muutenkaan ole makkarissa kun sänky, koiran sänky, ja sitten vielä pinnasänky :D

Juu, meki jätettiin suosiolla hoitopöytä hommaamatta ja hoitoalusta laitetaan pyykkikoneen päälle, sitku se saapuu postiin :) Me kasattiin pinnasänky viime vkolla makkariin. Vielä on makkarissa sellasta tavaraa mitä pitää viedä pois, kuhan kerkee kuten esimerkiks kuntopyörä ja peili :) Meillä on makkarissa oma sänky, pinnis, tietsikkapöytä, lipasto + kiinteet kaapit. No eiköhän se tästä, kun pääsee näkemään mitenkä se arjessa tämä asunto toimii :)

Hannatuuli, enpä oo tollasista kuullutkaan, pitää käydä vähän gooooglailemassa ;) Onko sulla ite millasia imetyspaitoja käytössä, onko h&m:n paidat ihan rutkuja, kannattaako sellasia ees aatella ostavansa? Ja mitkä merkit oot todennut hyviksi? :)
Musta on tosi jännä kun ei esim. pk-seudulla Isossa Omenassa ole ollenkaan mitään lastentarvikeliikettä, eikä mitään mammavaateliikettä, ainoo paikka mammavaatteille on h&m. Sellossa ihan sama tilanne. Siellä on se Vauvatalo Johanna, mutta siellä ei mitään vaatteita tmv. ole. Sit esim. Pirkanmaalla Ideapark, niin siellä tuntuu olevan mammaliikkeitä vaikka millä mitalla! Mä kun en jaksais lähtee johonkin Jumboon tai Itikseen koska ne on ihan tooooooosi kaukana.

Onneks on noi nettikaupat mut mä oon jotenkin vähän huono shoppailemaan nettikaupoissa ja olis kiva päästä sovittelemaan ennen kun ostaa. Se palautusrumba on jotenkin niin kauheen vaivalloista mulle :D

Minun ystävä sanoi, et ei oo oikein omaksunut noita imetyspaitoja vaan käyttää mieluummin harsoa siinä suojana... Hänellä puolivuotias vauva. Itselle on vähän epäselvää kummankin tavan käyttö. Mut ajattelin että voisin hankkia aluksi yhden tai enintään kaks imetyspaitaa, ja kokeilla niillä sitten... Lähinnä kai niitä tarvii, jos on vieraita tai liikkuu jossain. Aluks opettelen kotona vaikka ilman paitaa vauvan kanssa, että miten se syöminen oikein toteutetaan. Toivon, että meillä ei ole siinä vaiheessa kamalasti vieraita... ;)

Mä oon aina jotenkin mieltänyt ne imetyspaidat niin että niistä saa helposti sen tissin esiin kun aikoo imettää, ettei just tartteis koko paitaa aina riisua imetyksen ajaks...?

Joo se kai siinä on ideana. Ja että saa rinnan esiin siten, että on maha peitettynä. Kuulostaa ihan hyvältä, mutta sen näkee miten toimii käytännössä ja omien liivien kans. Ja oon ymmärtänyt, että niitä on hieman erilaisia..? Että joissain olisi joku sellainen viisto leikkaus, ja sitten joissain sellainen läppä siinä koko yläosassa tai jotain. Et kumpikohan olisi parempi... en oo oikein kerennyt tutustua asiaan.

Jee... Mä oon päässy peruskäyttäjäksi, vaikken ole edes kauaa pyöriny täällä huutelemassa :) kiva olla teidän seurassa <3

Foorumi on taas hiljennyt yöksi ja minä vaan ihmettelen, että oonko ainoa joka opettaa vauvalle huonoa unirytmiä jo mahassa... :O Onneksi neuvolatäti jossain vaiheessa sanoi, että ei mun unirytmi varmaan niin pielessä oo, että se haittaisi. Alussa se unirytmi on varmaan kuiteskin sekaisin sitten kun vauva on...saa nähdä miten meidän perhe onnistuu sitten myöhemmin nukkumaan öisin... miehellä esim. on paljon yöllisiä urheilun katsomis -harrasteita. Ehkä minä oon sitten niin väsynyt, että nukahtaminen onnistuu heti kun vauvakin vaikenee...

Anna_ mä ostin jonkun Boobin paidan hesan kampin bebesin kesäalesta niin tiesin sopivan koon. Itse käytän normaalisti 46/48 ja ostin xl-kokoa. Niissä on tärkeää, ettei koko ole liian iso rintojen kohdalta, imetysluukku valuu muuten, eikä pysy päällä. Mä en niitä vinoja aukioita tykännyt käyttää, kun ei rinta mahtunut siitä kunnolla esiin, kiristi ja oli ikävä.. Mulla oli jotain Momzelle-toppeja (sisko asuu Amerikassa, toi sieltä tullessaan). Nyt oon tilannut Frugi-merkkisiä, ne tuntuu olevan boobia isompia, L-kokoisia ostanut.
Mä en ite jaksa taas juosta kaupoissa, joskus kyllästyin niihon sovituskoppifiiliksiin JA etsiskelemään omaa kokoa. Nettikaupoissa näkee niin nopeasti, onko omaa kokoa jäljellä.. Ja nyt varsinkin, kun on toi smartpost-systeemi, noin tulee tohon lähikauppaan paketit, josta saa ilman postissa jonottelua haettua paketin vaikka myöhään illalla tai viikonloppuna. Palautukset joutuu toki tekemään sit ihan postin kautta. Mutta tunnustaudun nettikauppojen suurkäyttäjäksi. :)
Eli Boob, Momzelle ja nyt ilman käyttökokemusta Frugi-paitoja on mulla varastossa. Liiveinä Bravadon Body Silk Seamless ja samaa merkkiä urheilutopin näköisiä imetys"liivejä". Mä käytin niitä virttyneimpiä imetyspaitoja kotona ja parempikuntoisia kyläillessä ja "ulkona" ollessa. Kyllä se helpotti elämää, kun sitä imetystä tulee tehtyä aika monta kertaa päivässä ja alussa varsinkin aikamoisen pitkiä toveja kerrallaan. Esikoista muistan imettäneeni joskus kylässä 1-1,5h, niin ei viittinyt niin pitkäksi aikaa vetäytyä johonkin toiseen huoneeseen...

En oo itse kokeillut hm- ja muiden ketjujen imetysvaatteita. Silloin kun 2011 koitin etsiä niistä, en löytänyt hesasta sitä oikeaa liikettä, missä äitiys/imetysvaatteita olis ollut valikoimassa, sen takia en niihin sitten ikinä perehtynyt. Ikinä en oo ostanut noita "merkki"imetysvaatteita normihintaan, vaan kyttäilen ale-hintoja ja vielä jos tulee lisäale-koodi sähköpostiin, niin sitten tilaus vetämään..

Nyt kun saadaan syksyä ja talvea vasten vauvamme, niin on se ihanaa, että oikeanlaiset vermeet! :) jos huppareista tykkää, niin se Boobin B-warmer imetyshuppari on ihana :) normihintaan suolainen, joten alesta alesta... Uudet värit kun tulee, edellisen sesongin värit myydään jonkinlaisella alella.

Ja voihan sitä harsolla peittää joo, mutta sitä peitettävää on aika paljon, jos joutuu oman paidanhelman nostaa. Kyllä mä oon jotain huivia saattanut vielä lisäksi laittaa, jos läsnäolevat tuntuu häiriintyvän tai itseä häiritsee läsnäolevat vieraat ihmiset. Mut siinä ei sitten paljoa tarttekaan peitellä, kun imetyspaita itsessään suojaa katseilta jo niin hyvin.

Hannatuuli, kiitos! täytyypä alkaa ihan tosissaan kattelemaan noita imetysvaatteita :)

Onko muuten sulla tai jollain muilla kokemuksia noista imetysliiveistä? Mä itse siskon suosittelemana tilasin just bebelanesta yhdet imetysliivit jotka olivat sellaiset urheiluliivien malliset. No, jouduin ne sitten palauttamaan koska eivät olleet mulle sopivat ollenkaan (niissä ei ollut kaaritukia) :( Mä oon myös ostanut ihan perus h&m:stä kaarituettomat imetysliivit mutta ovat ihan liian epämukavat mulle eikä tue ollenkaan :( Lisäks ne näyttää mun mielestä ihan hirveiltä mun päällä (tissit näyttää jotenkin ihan kamalilta sivuista kun ei ole kaaritukia:D). Kävin FunkyLadystä ostamassa kaarituelliset imetysliivit (65eur!!!) ja totesinpa kotona että ne taas on ihan liian pienet ja malli oli vääränlainen mulle. Siis mä kokeilin niitä myyjän kanssa kaupassa ja ne siellä tuntui hyviltä. No, käytössä tuli todettua ihan muuksi... Meneepä hankalaks ja kai se taitaa olla tässäkin tapauksessa niin et se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle ja vaan etsimällä ja kokeilemalla löytyy se oma. Paljonkohan se ympärys muuttuu synnytyksen jälkeen, musta tuntuu et oon saanu ihan megana senttejä tohon rinnanympärykseen ja jos se nyt sitten pienenee synnytyksen myötä, niin kannattaako sitä nyt sitten kauheesti edes tuhlata aikaa tässä vaiheessa imetysliivien etsimiseen...

Elenna, mulle neuvolassa terkkari sano, kun tuota unirytmii mietin, et vauva nukkuu, kun nukuttaa :) Tai itse lähin mietin, sitä kun olen saattanu valvoo pitkäänki, että minusta sillon vauvallakin on eri rytmi, mutta terkkari oli sitä mieltä, että kyllä se vauva siellä nukkuu omia menoja :D Viime tuli taas pyörittyä ja heräiltyä useesti. Välillä tuli supistuksii ja välillä toinen käsi oli niin kipee, että valvotti :/
Ja apua, minä en ole vielä mitään imetysjuttuja ostanut.. Tai yhdet liivit olen tilannu, mutta eivät oo vielä tullu. Pitää varmaan ryhdistäytyä ja alkaa miettii noita paitoja. Jotenki mulla on sellanen usko ja fiilis, et jos hirveen aikasin laitan kaikki valmiiksi, niin kaveri on tullu mahassa vielä piiiiitkän yli lasketun :smiley-ashamed008 Täytyy myöntää, että en ole vielä sairaalakassiakaan pakannut..

Kaveri vinkkasi että sekä Lindex että Kapphall myy imetysliivejä 2kpl/20e ja että liivejä kuulemma kuluu paljon. On aika sottasta puuha aluksi... Mä en ainakaan mitään kalliimpia uskalla ostaa jos ei sitte sovikkaa kun maito nousee ja muuta. Nuo vinkatut oli ihan hyväntuntusia perusliivejä. Setissä aina yksi pari mustia ja yksi valkosia liivejä. :)

Itse ajattelin ainakin aluksi käyttää toppeja kotona ja napillisia paitoja sitten muualla. Saa nähdä miten pärjään.

Minä oon ostanut tasan yhet, ja ne vaikutti ainakin oikein kivoilta. Ostin ne BabyStylestä, Carriwell saumattomat imetysliivit. Maksoi 24,90€, eli ei minusta mitenkään kalliit. En oo vielä ehtiny miettimään useampia. :D

Mulla on omasta takaa tätä rintavarustusta ja käytän muutenkin niin työn kuin mukavuudenhalunkin vuoksi oikeestaan aina urkkaliivejä. Oon miettiny, että testaisin niillä toimimista myös alussa. Jos ei toimi, niin mies osaa kyllä hakea samanlaiset paketin kanssa BS:stä. :)

Yhtään paitaa en ole hankkinut, en jotenki koe niitä yhtään omaksi. Kaikki, mitä oon tähän mennessä nähnyt, tekee vaan naisen kropasta aivan ihmeellisen mallisen eikä istu ollenkaan. Kaipa niissäkin on ajatus vain se käytännöllisyys? :D
Ja antakaa toki vinkkejä noviisille, jos tiedätte jotaki oikeesti kivan mallisiakin paitoja!

Pikkuruusu, ne lindexin ja kappahlinkin taitaa olla kaarituettomia? :( Mulla on myös ihan tarpeeks tota rintavarustusta jo valmiiks, sen takia kaipailen just sellasia missä olis ne kaarituet :)

Minusta Lindexillä nimenomaan on useampaa erilaista. Oli kaarituellista ja -tuetonta. Itse nimittäin taas etsin tuettomia, ja hylkäsin suurimman osan Lindexin liiveistä juuri siksi. :)

Juu mun mielestä molemmista löyty molempia, mutta tosiaan nuo halvimmat setit on kaarituettomia! Mullakin on aikasiso rintavarustus 75 D tai DD ja tuntui että ne tuki ihan riittämiin. Mua painaa kauheesti ainakin tällä hetkellä kaarituet ja jostain luin että ne voi painaa rintatiehyitä sitte ku imettää, josta voi seurata rintatulehdus. Mutta toki varmaan kaarituelliset sopii joillekin. :)

Niin ja nuo mitä ostin niin ovathan ne aika tylsän näkösiä, mutta tässä asiassa mukavuus ja hinta menee kyllä viettelevyyden ohi!

Takaisin