Syyskuu!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea synttärisankareille :)!

Mä oon ihmeen hyvin saanut viimeöinä nukuttua, normaalisti oon heränny vaille kuus kun mies lähtee töihin ja pyöriny sängyssä ja sitten tuskastuneena noussu ylös kun ei vaan sit tuu uni enää. Nyt oon parina aamuna nukkunu kevyesti kymmeneen asti, kuten tänään :) Näin kun menis tää loppuaika niin olis sit oikeesti levänny ja jaksais sen synnytyksenkin :) Mä kun oon iltavirkku niin meillä mennään reilusti yli puolenyön vasta nukkumaan...

Ompas hassua kun niin monella meillä odottavalla äidillä (tai isällä) on synttärit tässä kuussa :happy7 Minulla synttärit 20.9 , mutta toivon kyl että saisin tän ihanan synttärilahjan ennnen omaa syntymäpäivää:dance008 Tänään tuli täyteen tasan 39+0 ja vähän jo jänskättää, mutta luulen että ainakin ens viikolle menee ennenkuin syntyy. Me käytiin äippäpolilla viimeviikolla verenpaineiden nousun takia mut kaikki kuitenkin kunnossa ja sain ultrassa pikkuisen taas nähdäkkin, painoarvioksi saatiin 3,3kg ja ihan keskikäyrällä mennään :blob9 Nyt kun malttais vaan rauhassa odotella, kenties sinne ensi viikkoon? ;)

Onnea synttärisankareille! :) Kaikki herää täällä kyllä hyvissäajoin, kun itse herään yleensä 11-14 aikoihin :D

Minä oon kans aamu-unista laatua ja kun oon aamupalalla tässä 11-12 välillä yleensä (tänään hiukan myöhemmin), niin tänne on aina tullu paljon viestejä :) Illalla tuntuu sit olevan hieman hiljaisempaa...

Hui, viikko enään laskettuun aikaa! Juuri sanoin miehelle eilen, että mieti olemme odottaneet nyt tätä vauvaa jo 8 kk 3 vkoa :D Ja kohta hän on sylissä, toivottavasti pian <3 Minulla alkaa olla jo päivät pitkäveteisiä, ei jaksaisi joka päivä siivoilla vaan :D Eilen ajelin työpaikalle katselee minkälainen meininki siellä on :) Yksi lapsosista tuumasi, että "miksi oot syöny vauvan?!" ja tökki mahaa, että iso maha! :laughing001 Tänään oli vuorossa nettishoppailua,hihiihhi. Miehelle on iskenyt kauhea autokuume ja tänään olisi tarkoitus mennä katsomaan uutta autoa, saas nähdä mitä siitä tulee :D

Onnea synttärisankareille! :wav

Kippu ei mulla ole helpottanu, vaikka vatsa on laskeutunut. Ei tätä ihan joka päivä ole, eli voi olla, että aamu yön on nukkunu hotelli huonossa asennossa ja sitten on aamu tukala!?

Ai niin tosiaan, me mentiin kihloihin 25.9 4vuotta sitten, saas nähdä tuleeko myöhästynyt kihlajaislahja :) aviossa ollaan ehditty olla tosin jo myös reilut 3v.

Onnittelut syntskäsankareille!!
Mä en tiiä mistä tää tunne tulee, että vauva syntyisi ajoissa. Koitan koko ajan kuitenkin puhua itelleni ja muille, että maksimissaan reilun viiden viikon kuluttua.. Yliaikaisuuskontrolli - miten mä muistan että se olis 41+5, täällä kuitenkin jotkut puhuneet 41+3? Mut jos se olis toi mun muistama, niin huomenna siihen olis tasa 5viikkoa, eli silloin viimeistään alkais tapahtua.. Esikoisen kohdalla en tiiä kuin pitkään olis sisällä viihtynyt kun käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi 40+4 ja syntyi sitten 40+5. Mutta eipä sitä voiskaan siitä mitään päätellä, mitä on juttuja kuullut...

Onko Kuudes jo tositoimissa, en ole bongannut foorumilta muutamaan päivään?
On se tuolla facen puolella kirjoitellut, ettei ainakaan vielä tapahdu mitään.. :)

Sent from my GT-P5110 using Vau Foorumi mobile app

Kiitoksia kaikille :) Ja onneksi olkoon Eleanora :wav Mies tuli hetki sitten kotiin ja toi minulle lahjoja, m.m. erilaisia muumi juttuja kun tykkään niistä kauheesti :) ja lupas viedä minut ulos syömään lauantaina (jos me ei olla synnyttämässä) <3

Ääh! en kestä tätä stressiä ennään! Lähden käymään synnytysvastaanotolla kun eilen tunsin vaan vähän liikkeitä ja tänään vähemmän.Pahimmassa tapauksessa saa stressata vielä VIISI VIIKKOA! Tämä loppuajan stressi on ihan jotain kamalaa! Haluan että vauva jo syntyisi!! Ainoaksi lapseksi varmaan jääkin, koska tämä loppuaika on niin kamalan stressaava.

Onnittelut synttärisankareille täältäkin :) Ja tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville, huonounisille ja muille. Kohta se helpottaa.

Mulla on tosiaan ollut aika hyvä olo, ja tänään jopa yritin ikkunanpesua. Ei olisi pitänyt. Olkkarin ikkunoita koitin pestä, mutta en mä saanut niitä edes puhtaaksi ja sekös harmitti kun muutenkin olin sitten niin rikki urakan jälkeen :/ En tiiä mikä oli, onko ne sitte vaan niin likaset, et tarvis toisen kierroksen. Kauheat jäljet siis jäi siitä kuivaimesta. Päätin, et en pese enää yhtään ikkunaa tänä syksynä. Meillä ois niitä neljässä huoneessa... :/ Mies lupasi yrittää seuraavaksi, mutta saa nyt nähdä saako hän aikaiseksi. Luulisi hänen siihen pystyvän, kun ei töissäkään käy. Mutta jos jää tekemättä, niin sitten tilaan vaikka maksullisen ikkunanpesun vähän syksymmällä.

Tänään jäi sitten ulkoilutkin väliin, vaikka oli niin ihana ilma. Josko tulevina päivinä sitten kerkiäis taas siitäkin nauttia. Iltaisin on nyt ollut kyllä tosi kiva sellainen alkusyksy-fiilis :) On mukava kun ehtii siitäkin nauttia kun ei tarvitse käydä töissä.

Apua, piti ihan tännekin tulla nauramaan kun facessa ihmettelin et mitkä hormonit viiraa kun tykkään ihan mielettömästi tuosta Andysta tuossa julkkis BB:ssä :D ihana, lutunen :D voi hyvänen aika!

Kyllä se kummasti kelloa kääntää. Kai tää on jotain harjotusta tuleville aamuille. Yleensä ite nukun johki 9-10 mut nyt tosi monena aamuna heränny 6-7 aikaan! Kyllähän sitä tulee laitettua nukkuunkin illalla 9-10 välillä,kun poikakin menee nukkuun sillon :)

Eilen tein puuhommat loppuun ja vähän siivoilin varastoja ja pihaa. Illalla tuli viel heitettyä kunnon lenkit koirien kans, kun oli niinmahtava ilma :) ei kyllä tällä kertaa aiheuttanu mitään tuntemuksia :D hyvin jaksa hääräillä. Ihanaa, kun välillä on sellasiakin päiviä, että oikeesti pystyy tekeen jotain. Sain kyllä jonkun ihme raivo kohtauksen isännälle, mutta mitäs soittelee ja kyselee kaiken maailman tyhmiä kysymyksiä, kunen mä voi luvata, että mitä Lauantaina tapahtuu ja kuka missäkin on ja voiko mennä jonnekin!!? Mistä minä tiiän? Päivä ja hetki kerrallaan. :D noh nyt se puhelu lähinnä naurattaa, mutta ei kyllä naurattanu eilen :D

Hetki aikaa höpötellä tänne. :) Me läpästiin tarkastukset ja saadaan olla kotona, päästiin siis jo seuraavana päivänä synnytyksestä kotiin niin meillä kävi kätilö kotikäynnillä tiistaina ja eilen oli sairaalalla vielä lääkärin tarkastus. Imetys on lähteny ihan kivasti käyntiin, on kyllä nännit hellänä!!! Mutta kestää sen ja on alkanu jo vähän helpottaakin. :) Itellä ihan kamala turvotus, varsinki aamusin. Pitäis juoda tosi paljon mutta tuntuu ettei meinaa ehtiä. Pitäs varmaan olla semmonen juomapullovyö koko ajan viritettynä ni ois vettä hollilla! :D
Esikoinen on ollu tosi hämmentyny uudesta tulokkaasta mut ehkä luulen ainaki jo näkeväni vähän merkkejä et alkaa pikkasen normalisoituu ja tajuu etten oo hylänny häntä! :)
Meillä tais synnytys saada pontta kun sunnuntaina päätettii lähtee vaan ajelee vaikka ei ois ollu varaa, mutta saatas ajatuksia pois eikä koko aika ois mielessä koska koska koska. Rentoutti se kummasti, kokeilkaa teki jotain millä saatte muuta ajateltavaa. ;)

Me kotiuduttiin pojan kanssa viime maanantaina. Labrassa juostiin parina aamuna antamassa bilirubiininäyte ja arvot jatkoi nousemista niin ollaan nyt kaksi päivää oltu kotivalohoidossa. Kiva, että saadaan olla kotona, mutta surettaa kun ei pääse pitelemään vauvaa sylissä kunnolla. (Kolmen tunnin välein saa olla korkeintaan puoli tunti pois valoista oli suositus). Imetys on lähtenyt alun takkuilun jälkeen hyvin käyntiin onneksi ja onhan tuo kamalan ihana,suloinen ja rakas <3

Jes!!! Tää mahan laskeutuminen on antanut tälle mammalle takaisin liikunta kyvyn ja se näkyy heti! eteisen seinä saa vihdoin kauan odotetun maalin pintaansa :) ensin tarvi vähän hioa ja nyt pohjamaalia ja sitten joskus se tapetti sinne :) Mut ihanaa, kun ei jokainen liike aiheita supistuksia, tuikkasuja tai muuta sellaista kivuliasta :) näin jos jatkuu saa raskaus mennä vaikka sen pariviikkoa ylikin, kyllä sen näin kestää :)

Oon niin kade sulle Heidi! :) Mä lähin äsken koiran kanssa pihalle ja pääsin tohon parkkipaikan päätyyn ja totesin että nyt olis u-käännös paikallaan, ei vaan tää selkä kestä, ei yhtään mitään. Äsken toi vauva monotti ihan täysiä tonne kylkiluuhun, joutu ihan rääkäsee, sen verran kipeetä teki. :D No, eipä siis ole edelleenkään laskeutunut vaikka viimeyönä vähän elättelinkin toiveita kun tuntu et se kairais tietään alemmas mut olikin sit jotain toista jomottelua :)

Kyllä mulla on ollutkin tuksaa viimeset kolme viikkoa. Koirien kans kun pihalle lähti, niin kyllä varmaan kyläläiset katteli, kun hampaat irves kuslenkkiä heitti niiden kans. kaikki liikkuminen sattu ja aiheutti kipuja. Joten nyt olen oikeesti Onnellinen tästä olo tilasta, kosa kyllä se rupes käymää mun nuppiinkin, koska olen tekevä ihminen ja paljo ois hommia kesken, mutta kun ei oo pystynyt, niin kyllä rupes pää repeileen sen tekemättömyyden kans.

Koita Anna_ kestää, kyllä se oikeesti helpottaa, kun se kairaa tiensä sinne alas. Eikun hampaat irves vaan sinne lenkille, se sitä sinne alaspäin laskee hyvin :) vaikka lenkki oiskin ihan hissusn kissun, mutta se pysty asento ja pien liikkuminen on hyvästä.

Takaisin