Syyskuu!!!

puapru

Kommentoinnin ninja
Ehdinpäs aloittamaan tämän viimeisen kuukauden keskustelun! :laughing025

Mä nukuin kuun vaihtumisen kunniaksi vaikka kuinka pitkät yöunet, 10 tuntia ainakin. Aamulla vaan kävin viemässä hepoille eväät ja jatkoin unia. Olipa kiva!! Nyt on aika levännyt olo. Isäntä sanoikin hyviä öitä toivottaessaan illalla, että nuku vaan, niin jaksat sitten synnyttää. No, ei tullut lähtö ei.
 
Ihanaa syyskuuta kaikille ja hei, jollain on tänään varmaan jo laskettu aikakin :) jännää!!!!

Itsellä LA ensi keskiviikkona ja fiilikset vaihtelee ihan laidasta laitaan. Haluis jo niin kovasti synnyttää ja saada pikkumurun syliin, vaikka toisaalta ei raskaanakaan ole niin hankala olla. Viikonloppuna kaikki S:t kokeiltu (mukavimmat oikein useaan kertaan :wink ) ja todeta voi ettei ne toimi :D

Täällä nukuttiin kanssa hyvin, niin minä kuin mieskin. Nyt olis virtaa synnytellä. Vauvalle on annettu lupa alkaa syntyä tänään, jos ei tänään, niin sitten pysyköön masussa ainakin ensi perjantaihin. Aiemmin vauvan hiljaiset liikkeet on muuten perjantain jälkeen voimistuneet ihan mahdottomasti! Ollaan miehen kanssa niitä viikonloppu naurettu ja kauhisteltu vuoronperään :)
 
Kyllä se lokakuu-ketjukin joudutaan varmaan meille loppukuulaisille perustamaan.... Viikkoja kasassa vasta tasan 36!
 
Mäkin nukuinkun kyllä tosi hyvin. Pari kertaa pissalla ja aamulla olin kyllä 7aikaan syömässä aamupalaa, mutta sitten menintakas isännän kainaloon koisii pariksi tunniksi :) nyt on virkee olo kyllä :)
 
Syyskuu! :blob6 :blob10 :blob7 Pakko saada laittaa noita hyppiviä hymiöitä :) Meidän vauva kaiken järjen mukaan syntyy tässä kuussa, kun LA on 13. päivä. Mutta kyllä kai sitten vauvautuneenakin jatketaan kirjoittelua täällä, sen mukaan mitä ehtii (ehkä ei ihan koko aikaa sitten tule roikuttua netissä niinkuin nyt) :)

Mulla pyörii synnytys nyt ihan jatkuvasti mielessä, tosin ei se tunnu ikävältä. Paitsi että nyt oon pohtinut sitä, että jos joudutaankin käynnistykseen, enkä niin yhtään toivo sitä. Mulla ei edes lääkkeellinen tyhjennys keskenmenon jälkeen onnistunut niillä cytoteceillä. Ja muutenkin toivoisin, että synnytys ainakin alkaisi luonnollisesti... Mutta taidanpa murehtia vähän etukäteen. Yliaikaiskontrolliin on vielä 3,5 viikkoa. Tuntuu vaan, että vauva ei synny vielä... ei ollut kiinnittynytkään vielä, eikä muutenkaan mitään synnytystuntemuksia oikein oo. Tosin voihan se synnytys alkaa ihan yhtäkkiä.
 
Minäkin nukuin ihmeen rauhallisesti ja vessassakin kävin vasta aamuyöllä. Ei laittanut lauantaisauna synnytystä käyntiin. Nyt oon silti ihan hirmu väsynyt ja tekis mieli vaan nukkua. Vääntäydyn väkisin pihalle haravoimaan ja metsään puolukoita poimimaan. Ei auta nyt makoilut!

SYYSKUU!! :smiley-bounce005 :blob1 :blob9 :smiley-bounce013 :dance011
 
Syyskuu! Tätä onkin odotettu kauan!!! :excited001 Enään 24 päivää laskettuun aikaan! Mahtavaa! Maha on laskkeutunut jo melkosen paljon, en ole varma onko jo kiinnittynyt. Kävin ostamassa eilen vadelmalehtiteetä ihan kokeilumielessä, ja se on kaikenlisäksi hyvääkin :)
 
No juu, ehkäpä valitsin huonosti sanani tuohon aloitukseen, luultavasti jollakulla menee lokakuun puolelle ja periaatteessahan se on itsellekin mahdollista... Mutta siis tsemppiä vaan meille kaikille, viime metrit tai kymmenet sellaiset nyt kuitenkin on edessä!

Mä olen tuota vadelmanlehtiteetä juonut viime tiistaista saakka. Se tosiaan on yllättävän hyvää, vaikka en tee-ihmisiä olekaan ollenkaan. Niin, ja ei se mitään ole saanut aikaan, vaikka aamuin illoin mukillisen juon. =) No, syntyy sitten kun syntyy ja on siihen valmis!
 
Joo tätä syyskuuta on kyllä venattu!! 17pv laskettuun aikaan!! ei malta odottaa enää sekunttiakaan!! Mulla on suppareita aikalailla joka päivä! jei! kivuliaitaki on ollu aika monta jo parina yönä! ehkä se tästä jo tulee kohta :) Jotenki itellä mielessä että se syntyis viikolla 39 eli puoltoist viikkoo jos tuntemukset pitäis paikkansa :D
 
Älä Elenna huoli. Mullakaan ei esikoisesta ollut mitään tulemisen merkkejä tai edistymistä ennen laskettua tapahtunut, mutta niin se vaan synnytys silloin alkoi laskettuna ja 40+1 se sieltä ulos tuli. :Heartred Nytkin haaveilen sponttaanista.. Mutta eivät kuulemma anna mennä yliajalle insuliinihoitoisen tädin kanssa. Niinpä max 11 päivää enää. Jännää!!! Oikein vatsan pohjassa muljuaa kun on niin perhosia! :D
 
Vähän piti lähteä shoppaileen, kun täällä himassa istuminen rupee käymään nuppiin. Ei vaan jaksa kauheen pitkiä kauppa lenkkejä tehä, kun rupee tuntuu lonkissa. Mutta tulipa ostettu isommalle mukalalle vähä vaateita. Kun näin sortsi-kelejen jälkeen vetää taas gollarit jalkaa, huomaa, että niistä puuttuu lahkeista noin 5-10cm. Sukissakin kantapään paikka puolessa välissä jalkapohjaa :D Kyllähän se kesällä taas kasvu kipuja valittelikin. Meidän iso poika :Heartred

Hauskaa oli kauppa reissulla, kun muutaman tuttu tuli vastaan ja kyseli, että millos LA ja sai sanoa "Ei tänään, mut 15 päivä!" :D hahahahah ja sainhan mä karkkiakin ostettua kauppa reissulla, taas on hetkeksi makeanhimo tyydytetty :)
 
Elenna, mulla kans samat fiilikset. 12 päivä on LA ja ei niiin yhtikäs mitään merkkejä mihkää suuntaa ja ei oo vauva kaiketi edes laskeutunut kunnolla saati kiinnittynyt... Mulla olo et menee viikolla yli ja se on myös isännän toive :) (tulisi siis 19. jolloin osännän synttärit). Ei mul mitää tätä odotusta vastaan ole, mutta toi issias/selkäkipu on ajoittain todella lamaannuttavaa... Ja väsyttää koko ajan.
 
Ei se laskeutuminen mitää meinaa tai kiinnittyminen! Toi meidän eka ei ollu kunnolla laskeutunut, saatika kiinnittynyt. Mitää ennakoivia oireita sen kummemmin, kun harjotussupistuksia. Synty 38+5 eli 9päivää etuajassa. Vedet meni ja siitä 13h eteenpäin poika pihalla. Ainut mihin kannattaa olla varautunut, että jos ne vedet menee ennenkun vauva on laskeutunut. Sitä vettä tulee kun niekaranputouksesta :D en edes huomannut, että limatulppa ois irronnu. Meni varmaan vesien mukana. Mikään siis ei sanele millon vauva syntyy :) ja sehän tästä odottamisesta tekee niin tuskasen ihanaa. Varsinkin, kun tää toinen raskaus on ollut ihan erinlainen.
 
suzelle ja pikkuruusu, kiva kun on muitakin samassa tilanteessa olevia :)

Joo kyllähän tuo neuvolatätikin sanoi, että lapsivesi voi mennä milloin tahansa jos vauva vaikka potkaisee tarpeeksi lujaa. Siinähän se on sitten menoa. Mut luin jostakin, että lapsiveden menolla alkaa vain 10% synnytyksistä. No tiedäpä siitä sitten. Luulisin että jos maha on laskeutunut niin on kuitenkin todennäköisempää että synnytys alkaa pikemmin, mutta eihän sitä koskaan tiiä. Toisaalta nyt täytyy ainakin itse nauttia kun on ihan hyvä olo, voi olla että kolotukset lisääntyy sitten tuon laskeutumisen yhteydessä... :) Mulla oli tosiaan raskauden eka puolisko paljon rankempi...nyt on ollut ihmeellisen hyvä olo, tietty johtuu siitäkin kun saa olla kotona :)
 
Niin ja kiitti tsempeistä Viima ja Heidi... miten sinulla Viima alkoi se eka synnytys? Supistuksilla vaiko lapsiveden menolla?

Milloinkahan viitsisi ruveta suojaamaan sänkyä lapsivettä ajatellen :D
 
Mikäs onkaa parempi tapa alottaa syyskuu, ku viettämällä omia synttäreitä ja todeta, et tässä kuussa musta tulee äiti ja vihdoin syksy tekee tuloaan?! :) Laskettuun aikaan olis nyt viikko ja yks päivä (la 9.9)...ihan ei kerenny poika äitin syntymäpäiväks syntymää, mut ehkäpä se sit isännän syntymäpäivänä vois tulla, sillä ku noi synttärit on 19.9? Ei tiiä...kovin ollaa jo odotettu, et toi jässikkä jottai merkkei itestää antais, mut aika hissuksee syntymän suhteen on kyl ollu! :wink

elenna: mulla on ollu sänky suojattuna jo muutaman viikon ;D
 
37 viikkoa täynnä! Ei sitten syntyny vauva tällä viikolla, vaikka sitä useampi veikkaskin tapahtuvaks. Eipä silti, ei oo mikään kiire. Kasvakoon rauhassa mahassa ja tulee sitten kun on valmis :Heartred
Eilen säikähdin että vedet alko meneen, mutta kyse oli onneks valkovuodosta. Melko villi tunne, kun oltiin ihmisten ilmoilla :)
 
Mieki muuten suojasin sängyn jo pari viikkoa sitten. Tänään otin suojan pois :D ainoa mitä varon on meidän uuden auton penkit. Ei tää näytä täältä tulevan niin yllättäen.
 
Takaisin
Top