Syyskuu!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, kun puhutaan "isoista" rinnoista. Mulla on normaalisti n. 75-85E/F (kyllä, voi vaihdella näinkin paljon..), eli ymmärrän kyllä pikkuruusu tuon kaarituettoman mukavuuden.
Käytin kesällä parissa juhlissa ihan kaarellisia rintaliivejä, ja mietin valehtelematta koko illan, että joko saa vaihtaa vaatteet?! :gen113

Mutta Lindexillä tais ne tuelliset liivit olla myös jotakin 25€/kpl tienoilla. Ei siis superkalliit nekään. :)

Mä sain kaverilta ohjeistuksena et Triumphin kaarituettomat liivit kantsii hankkia. Niissä ympäryskin joustaa. Alle 30€ maksoi. Mulla kans 80E tissit ja oon jo useemman viikon käyttäny erilaisia imetysliivejä, sillä ne on niin paljo mukavammat päällä ku ne kunnon törröttimet....:)

Kokemuksesta sanon, että kannattaa olla ainakin yhdet kaarituettomat. Koska kaari tuolliset voi painaa rintaa niin, että tekee rinta tulehduksen ja jos saa rinta tulehduksen, kaarituelliset on aika kivuliaat käyttää. Varsinkin, kun meille tulee nää syysvauvat, niin rinnan ei tarvi isoa viimaa saada, kun jo pukkaa rinta tulehdusta. Itse ostin esikoisen aikaan ihan prismasta imetysliivit. yhdet kaarilla ja toiset ilman ja kummatkin oli hyvät. Nyt kävin ihan liivikeskuksesta ostaan imetysliivejä, koska anoppi makso ne :) taaskin ostin yhdet kaarelliset ja yhdet kaarettomat. itsellä kans liivit kokoa 70 E/F. Vaihtelee kyllä valmistajan mukaan, että kannattaa oikeesti kokeilla. koska itsellä menee valmistajasta riippuen 70-75/E-F.

Mikään ei ole niin raivostuttavaa kun rintaliivien sovittamnen kaupoissa! Loppuraskauden olen kulkenut samoilla liian pienillä, kaarituetkin irronneilla rintaliivellä. Ostin puolessavälin raskautta n. 3 rintaliivit joista kahdet aivan liian pienet ja yhdet nytten liian isot, ja selkään tulee kamalat makkarat. Olen saanut 2 imetysliivit miehen sukulaiselta, ja pitäisi ostaa niitä myös.. Ei kun kauppoihin hikoilemaan! :D

Mä sain kaverilta lainaan kolmet liivit, ite ostan vasta kun nään mitkä kannut näistä muotoutuu. Vielä ei rinnoissa oo tapahtunu muutosta

Se on kyllä niin totta yosa, että kalojen raivostuttavinta on kokeilla rintaliivejä! Liivikaupassa on kyllä se hyvä puoli, että siellä myyjä tuo sulle sinne koppiin uudet, jos ei olenkaan sopivat ja osaavat kyllä sanoa, jos ne ei istu kunnolla. Ainakin Lahdessa Liivineskuksessa oon aina saanu niin hyvää palvelua, että liivien ostaminen on ollut mielyttävä kokemus ja liivit aivan loistavat :)

Mua jänskää, aiotaanko mulle järkätä. Viimeksi mun ulkomailla asuva sisko oli sopivasti Suomessa käymässä ja oli ideoimassa niiden toteutuksen. Tällä kertaa ei ole tulossa ja toisen siskon kanssa oli juuri äskettäin aika iso ja merkittävä yhteenotto, joten sieltä päin ei kyllä odotettavissa mitään.. Olis kiva tavata kavereiden kanssa porukalla, kun ei oo tullut monia nähtyä aikoihin. Pitäisköhän ihan ite pyytää vaan "tyttöjä" kylään ja leipoa jotain helppoa?

Vauvakutsut oli kyllä kivat! Oon itse aina järkkäämässä muille kaikkea, niin oli erikoista olla juhlinnan kohteena. :)
Ja meillä kans oli mies suunnitelmissa mukana, enkä tajunnu mitään. Olin vaan tyytyväisenä auton kyydissä, kun kerranki mieskin "suostui" kylästelemään oikein olan takaa. :)

Siellä sitten jengi ootteli yllätysten kanssa!

Ja hei, leipomisesta puheenollen. Tässä on ehkä ollu pari tämmöstä puuhapäivää, _vähän_. Oon pari päivää ommellu ja virkannu, ja tänään "pyöräytin" muutamat pitsat, korvapuustit ja mustikkapiirakan. :rabbit Nyt sitten luonnollisesti aivan poikki.. onneksi mies tuli sopivasti mettäreissulta siivoaan minun jäljet.. ;)

mulla kans lähti lapasesta toi keittiö puoli. Olen siis aatellut olla leipomatta jouluun asti, mutta eihän se millään onnistunut! Tänäänkin piti tehdä alunperin raparperi kiisseli, mutta kun hain raparperejä penkistä niitä tulikin mukaan niin paljon, että tein raparperivispipuuroa ja raparperipiirakan :) no näillä selviää huomiseen. Ja tietty iltapalaks piti tehä ihanat mättöruisleivät :)

Tuo raparperilappapuuro kuulostaa niiiin hyvältä! Koskaan kuullu raparperiä käytettävän, mutta tämä täytynee vielä kokeilla. :P

Mulla olis tuossa vielä ainekset valkosuklaa/mangojuustokakkuun, mutta se saa odottaa nyt pari päivää. :D

Lisäksihän tähän päälle on tullu tää jäätävä pesänrakentaminen. On pitäny pyykätä ja tuunata ja tarrojaki heittelin vauvan huoneen seinälle ja ompelin verhoa ja tyynyliinaa. Haha, aivan ko se vauva niistä mitään ymmärtäis! Nyt polttelis hulluna virkata iso pinkki matto... :dance008

Mä oon niin rannevammanen ettei musta oo tekemään enää yhtään mitään. Byäääh. Meillä siis ei kokata, ei siivota, ei tehä yhtään mitään... :sad001 :sad001 :sad001 Oon ihan negis, mutta fiiliksetkin on sellaset..... Sorry!

Oi Anna_, kyllä täälläki on niitä negispäiviä - älä huoli! Mulla on vaivannu kans selkä niin kovin välillä, että oon märissy täällä ihan lapsellisesti itsesäälissä. Kipu on pyllystä, se saa mielenkin huonoksi pidemmällä ajalla.
Sillon ku ärsyttää ja suruttaa, saapi olla ihan negis. Kyllä se silti siitä aina jossaki vaiheessa iloksi muuttuu. :)

Niille jotka huolehtii painosta niin lohdunsanaksi voin sanoa että Kyllä niitä kiloja aika paljon jää laitokselle, lapsi 3-4kg, jälkeiset 0,5-1kg ja lapsivesi+muut mömmöt. (Tai siis niin mä ainakin selittelen täällä itselleni ettei montaa kiloa jäisi tiputettavaksi jotta olisin taas mitoissani) Vaa'alla vaan ei välttämättä heti ne kaikki kilot näy kun maito nousee ja tissit alkaa painamaan. Niin ja kilojahan lähtee tietenkin kun pääsee tästä prkln turvotuksesta. Enää en saa edes käsiä nyrkkiin. Argh

raparperivispipuuro on kyllä hyvää, kun on ihanan kirpeetä. Mulla ainakin tekee nyt ihan hirmusesti mieli kaikkee kirpeetä :)

ISO hali kaikille joilla on huono päivä! Mulla oli eilen Seppänen, mutta tänään onneks jo vähän parempi :) kyllä se siitä taas iloks muuttuu ja kaupastahan saa kaikkia herkkuja kans :)

Aika kipeetä tekee täälläkin.. Jalkapohjat ja ylipäätään jalat on tuon turvotuksen takia kauhian kipeät, helpottavat onneksi vähän kävellessä. Mutta nyt on nivuset ihan tolkuttoman kipeät, että askel on kyllä entisestään lyhentynyt. Vauhti ei enää päätä huimaa. Sormet on turvoksissa niin ettei kunnolla enää taitu, ja turvotus painaa käsivarsissa hermoja niin että tulee oikein sähköiskuja tietyissa asennoissa....Sain kaikesta huolimatta tänään kuitenkin makkarin pölyt pyyhittyä, vaikka se vähän inhottavaa olikin, kun piti lattian tasossa olla. No, nyt on makkari siistinä, ainakin hetken!

Mä tein tässä yhtenä päivänä vielä tiikerikakkua, pitäis laittaa osa pakkaseen. Jos sinne siis enää mahtuu... Minäkin jossain vaiheessa niin innostuin tuosta leipomisesta, että piti hankkia oikein lisäpakastin niille kun ei pystypakastimeen enää mahtunut.. Ruokaa voisi vielä tehdä valmiiksi, mutta koitan olla enää leipomatta... =) Siinä vaan menee niin mukavasti aikaa, että päivä sujuu joutuisasti isännän ollessa töissä. Jotain vaihtoehtoista pitäisi keksiä?

Heti kuluu kyllä aika hitaammin, kun mies on poissa. Tsempitykset vain kaikille, jotka ootte paljon yksin kotona! Meillä on mies siis työttömänä, mikä on ollut kyllä tällä hetkellä tosi mukavaa, vaikkakaan jatkossa ei toivottavaa. Jonkin verran sillä on harrastusmenoja kyllä, kuten nytkin yöaikaan urheilun katsomista kavereitten kanssa... :O Onneks sillä on puhelin ja koitan uskoa että se kuuleekin sen jos mä soitan... :)

Takaisin