Syyskuu!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ajattelin täällä udella että onko joku ostanut tuommoista "vauvakirjaa" mihin sää lisätä erilaisia tietoja ja kuvia vauva-lapsi ajasta? katsoin että on erilaisa... Olisi kiva sitten joskus jälkikäteen lueskella ja antaa lapselle itselleen muistoksi? Tiesti jonkunmoisen leikekirjankin vois tehdä ,mutta itsellä tuskin riittää mielikuvitusta tai käden taitoja semmoiseen

Mä ostin Mauri Kunnaksen vauvakirjan mitä oon täyttänyt ja sitte oon kirjoittanut tietokoneella semmoista päiväkirjaa joka raskausviikon tapahtumista ja lisänny sinne valokuvia mahasta ja muista tapahtumista. Tulostan sen sitten kirjan väliin..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

wingless, mä ajattelin pyytää sellaista kastelahjaksi joltain ja täytellä sitten. Kävin jo suomalaisessa vähän kurkkimassa millasia kaikkia niitä on. :) Itestä on kanssa sellainen vauvakirja ja äitini on aikoinaan kirjotellut vihkoon vointejaan kun mua odottanut. Ne on ihana ja kallisarvoinen muisto joten ehdottomasti haluan omillekin vaaveleille sellaisen :) Harmi vaan kun ite en oo mitään oloistani kirjotellut/ottanut valokuvia, jotenkin se on vaan jäänyt...

Minä sain babyshowereista sellaisen vauvakirjan :) Pitäis vaan muistaa ja keretä kirjotella. Se on kyl mukava sit lukea niitä. Meillä on molemmilta tallessa nuo siis minulta ja mieheltä. Olemme molemmat toisia lapsia, niin on jääny mammoilla vähän vähelle tuo kirjottaminen, mutta on kuitenkin kirjoteltu :)

Joo mullakin on sellainen, jonka olen omalta kummiltani aikoinaan saanut, mutta oon jäänyt aika pitkälti täyttämättä. Kummeilta voisi tosiaan pyytää, mutta jotenkin kauhea hinku olisi jo ostella sellainen ja täytellä sitä heti kun pikkuinen on maailmaan tupsahtanut .:happy093 Pitääpä käydä itsekkin vähän pläräämässä noita kirjoja suomalaisessa, kun huomenna lähden tuonne kaupunkiin autoa katsastamaan. Ties vaikka sieltä joku mukaan tarttuisi! Ostin tuommoisen "muistion"/ päiväkirjan johon ajattelin sitten sairaalassa ehkä jotakin rustata. Vaikka saapa nähdä, että onko missä kunnossa ja kauanko siellä joutuu ylipäänsäkkään makoilemaan. :happy118

Meille kummi osti nimiäislahjaksi sen vauvakirjan esikoiselle ja siihen on tullut kyllä kirjoteltua, alussa tietty enempi, kun on ollu aikaa, mutta kun töihin lähti takas, niin jääny vähän vähiin. kyllä meinasin tällekin hankkia sellaisen. Itsellä ei ole ei mun veljillä, mutta anoppi on kyllä lapsistaan kirjoitellu vauva kirjaa ja sieltä oli hauska vertailla tohon meijän pätkän kasvuun, että mitä kaikkee isä on tehny sen ikäsenä :)

Mun vauvakirjan mukaan mulla on puhjennut vaan viis hammasta, ha ha ha :D ..mä kun oon kolmas lapsi, niin annettakoot se äipälle anteeks ettei ihan "täydellinen" se kirja ole :D

Minun ja miehen vauva-ajasta on sellaiset Kulta-aika lapsuuden -kirjat, ja kun niitä saa vieläkin niin aion vauvalle hankkia samanlaisen. Ei oo vaan vielä voinut ostaa, kun ei tiedä, että pitääkö ostaa vihreä vaiko vaaleanpunainen. :) Toivon, että vieraat ei ehi ensiksi tuomaan jotain muuta kirjaa. Mutta ostan sitten vaikka itse tuollaisen minkä haluan. Tyhmä olisi kyllä kahtakaan täytellä...

Mulla on Muumi-vauvakirja ja Vau-kirjakerhosta liittymislahjaks saatu Kirja minusta-vauvakirja. Toivottavasti kukaan ei tuo meillekään ristiäislahjaks kolmatta, mies sano jo noista kahdesta että ethän sä ehdi sitä vauvaa hoitaa kun joudut vaan täytteleen kirjoja :biggrin Tossa Vau-kerhon kirjassa on enemmänkin odotusajan juttua mutta en oo ihan kaikkia vielä saanu täyteltyä. Toi elennan mainitsema Kulta-aika lapsuuden-kirja mulla on itestäni täytettynä niin kiva sieltä sit vertailla miten kehitytys menee oman vauvan kanssa yksiin :)

Minä ostin jo hyvän aikaa sitten sellaisen Nalle Puhin kirjan vauvalle.. Itsestäni on olemassa myös vastaava kirja, ja minusta sitä on hauska selailla aina silloin tällöin. Sitä ajatusta vasten siis koitan saada täytettyä Monsterille omaansa.

Mulla on oma vauvakirja tallessa ja sitä on välillä ihana lukea <3 tälle pikkuselle hommattiin mauri kunnaksen vauvakirja joka on ihana <3 myös kaikille tuleville lapsille hankitaan kyllä vauvakirjat kanssa :) nyt jo saanu vähän täyteltyy noita odotusajan tuntemuksia yms sinne kirjaseen :) sinne laitan myös ultrakuvat ja masusta pari kuvaa :)

Kyllä mieliala vaihtelee!! Välillä pelottaa ja välillä odottaa ihan sata! Varsinkin näin iltasin mieli villiintyy. Mutta eiku unta kaaliin ja huomenna uusiks ;)

Illan viimeset pikku-hikatkin <3

Heidi, täälläkin fiilikset menee ihan vuoristorataa. Huomenna laskettu aika ja vauvan tulo on niiiiin lähellä. Synnytys hirvittää mutta tiedän että selviän siitä kyllä, paremmin tai huonommin :) mutta se vauva <3 ei vaan jaksaisi odottaa!

Täälläkin mahahikka meneillään :) jysähtelee tuolla vasemmalla alavatsalla hauskasti.
Vitsi mulla teki muuten aivastus kipeää tänään, onneks en ite ollut ratissa! Repi ihan törkeesti sivuilta alavatsalta, varsinkin oikealta, huusin ihan suoraa huutoa ja perään "anteeks anteeks", kun mies ajoi siis autoa parhaillaan.
Yleensä koitan vähän kumartua eteenpäin ja tukea vatsaa käsillä kun yskim tai aivastan, mut tää tuli niin yllättäen ja istuin vielä hieman takakenossa että tais venyttää tms oikein kunnolla. Ihan törkee kipu!!
Mies sanoi säikähtäneensä vähän kun huomasi miten paljon muhun sattui. Tuntu hyvältä kun sanoi niin, etten turhan takia tuntunut huutavan..
Kaikkea kanssa!

Mulla kans aivastaessa, yskiessä tai niistäessä pitää tukea käsillä vatsaa. Nyt on muutenkin maha niin iso ja tukala.

En tiedä johtuuko siitä että mun kohtu on kallellaan eteenpäin vai tuntuuko kaikilla, mutta mä tunnen sen vauvan tossa käsilläni. Se on hassua miten se välillä, ainakin iltaisin roikkuu tossa mahassa niin että saan käsilläni kannatella sitä. Se painaa jaloillaan tosi lujaa mun käsiä vastaan tai kääntää peppunsa käsiini. Ihan kuin nyt jo pitelisin sylissä pientä rimpuilevaa pakettia. Maha siis edelleen rimpuilee, vaikka viikkoja on 39. Tilaa on pienellä hyvin siellä.

Mulla ei ole enää montaa yötä kun menen synnyttämään, melkein jo tärisen innosta. Aivan mahtavaa, eikä vain se että näen vauvan vaan odotan jo niin kovin pääseväni mahasta eroon!

Kävin tänään kaupungilla ja löysin aivan ihanan takin, jonka haluan!! Melkein itku tuli kun eihän se päälle mahtunut tän mahan kanssa ja näytti ihan kamalalta. No, kunhan pääsen tästä mahasta eroon niin ryntään kyllä heti sen ostamaan. :D erehdyin muutenkin tavalliseen vaateliikkeeseen joissa en oo käynyt sen jälkeen kun maha alko kasvamaan ja olisihan siellä ollut vaikka mitä kivaa. No, säästyi rahat ainakin toistaiseksi!

Mä oon aatellut että hyvin jaksan odottaa laskettuun aikaan asti ja oon tykännyt kantaa tätä mahaa, mut nyt viime päivät on kyllä olleet niin tukalia että voisihan se sieltä jo tulla tälle puolen...

Eevei, you lucky, siistii! :) Mä "kauhulla" odotan että paljon mulle jää näitä kiloja tähän varteen... Oon aina ollut sellanen pömppömahainen ja taisin olla 14-vuotias kun multa ekan kerran kysyttiin et oonko raskaana... Joten vähän pelolla mietin et millanenkohan tää mun maha tulee raskauden jälkeen olemaan :/ Toisaalta oon taas koittanut olla stressaamatta kiloista ja tästä mahasta - vaunuilen kilot pois ja kun palkinto on maailman ihanin niin viis tästä kropasta jos vähän jotain jää.. :) Onneks mulla on maailman ihanin mies, joka aina jaksaa muistuttaa että rakastaa mua just tällasena kun oon <3 :)

Voi väsymys. Nytkö se iski tännekin. Ärsyttää kun tuntuu että muutenkaan saa mitään aikaseks ni ny sit vielä vähemmän. Eikä pysty oikein keskittyyn mihkään, vois alkaa käsitöitä tekeen mutta ei malta...

Mahasta kuuluu riks raks, odotellu kuulusko kohta poks :) Hassua, kalvotko ne siellä napsuu?

Pikku-tikru: minunkin maha välillä narisee tuolta yläosaltaan. Ihan kuin joku narskuttelisi kumista ilmapalloa :D

Takaisin