Syyskuu!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja puapru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin aika totaalinen väsymys tänään. Meinasin eilen, että kokeilisin tänään, miten ikkunanpesu sujuu, mutta ei sitten. Saa nähdä, onko tää vaan joku tavallista väsyneempi välipäivä, vai mistäkö nyt tuulee.

Oi jee ihania uutisia tuli tänään!!! Oon nyt kärsiny järkyttävistä maha, selkä ja lonkkakivuista jo pari viikkoo ja viimesen viikon unet on ollu sitä tunnin luokkaa ja oon ihan poikki kokoaika.. nii tänää sit neuvolatäti kirjotti lähetteen äitiyspolille lääkärille jossa mietitään sitä käynnistystä. Jeee!! Neuvolatädinki mukaan ei oo enää mitään syytä miks ne ei käynnistäis tätä ku vauvaki on jo tosi hyvän kokonen ja ei oo mitään järkee pitää mua enää tuskissa

Onpas kurjaa kun monella on niin tukalaa. Itelle tulee ihan melkein huono omatunto kun oon voinu niin hyvin ja jaksanu touhuta. Toki on päiviä jollon oon ihan poikki ja onhan sitä pitäny himmailla menoa normaalista jo aikalailla, mutta vähällä oon päässy. Laskettuun enää viikko, mutta tiedä häntä kuinka kauan menee. Toivottavasti lopussakaan ei tuu mitään järkyttäviä vaivoja....

No jos se vaikka sitten helpottais edes sitä synnytystä? :) voiei... miten me kaikki nyt ollaankin niin maamme myyneitä täällä.... :D

Sano älä muuta! Kaksi viikkoa mullakin vielä laskettuun aikaan, ettei ole sinänsä mitään kiirettä, mutta kuitenkin... =) No ei, tulee kun on tullakseen. Kiva olis vaan päästä jo opettelemaan uudenlaista elämää. Nyt olis hyvä sauma vaan syntyä, ehdittäis "oman perheen" kesken ensin vähän tutustua ennen kuin sisarukset sitten taas tulee kylään. Mutta kuten sanottu, tulee kun on valmis. Odottavan aika vaan on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkä!!!

Täälläkin teenjuonti aloitettu tänään :) en kyllä tiedä, nyt jotenki jännittää milloin synnytys alkaa vai alkaako ilman apuja. Mutta jotain hyvää kun synnytys ei oo alkanut, pääsen huomenna vielä kampaajalle! Ihanaa! Ja jos synnytys ei ala tällä viikolla, koetan saada jostain ajan jalkahoitoon vielä ensi viikolle. Hahaha, sinne meni ekat äitiyspäivärahat :D mutku ei oo vauvaakaan...

Vauvakirjoista oli ollut puhetta. Ostin noin kuukausi sitten vauvakirjan. Tietysti voi olla, että semmoisen saa lahjaksikin, mutta sitten niitä saa olla useampi. Minullekin on sellaista pienenä täytetty ja sitä on ollut monta kertaa kiva selailla läpi - selvästi minusta on tiettyjä luonteenpiirteitä paistanut läpi jo pienenä, joita löytyy edelleen.
Vauvakirjan lisäksi sain äidiltäni pari viikkoa sitten päiväkirjan, jota hän oli minulle kirjoittanut kun olin syntynyt. On ollut aivan ihanaa lukea millaista äidillä on ollut ensimmäisinä päivinä, viikkoina ja kuukausina kun olen ollut vauva. Joka kerta kun luen sitä alan itkeä, kun tekstistä huomaa miten paljon rakkautta äidillä on minulle ollut. Aika lyhyesti siihen on kirjoitettu ja sellaisia joka päiväisiäkin pikkujuttuja, mutta sitä on niin ihana ollut lukea, että haluan ehdottomasti täyttää omalle vauvalle samanlaista päiväkirjaa ja antaa sen hänelle sitten joskus. Odotan kylläkin poikaa, niin voi olla ettei pojilla ole samanlaista arvostusta sellaiselle, mutta aika näyttää.

Eilisen neuvolakäynnillä ohjeistettiin tekemään liikelaskentaa ja vähän epäröin, koska vauva on ollut niin rauhallinen koko raskauden ajan ja sanoinkin tästä hoitajalle, että en välttämättä haluaisi tehdä laskentaa, etten sitten ala huolehtia turhaan. Ilmeisesti poika on nyt kuitenkin päättänyt osoittaa hieman mieltään mokoman kommentin jälkeen, koska eilen ja tänään on ollut niin kamala myllerrys mahassa, että liikkeet tulevat kyllä täyteen ihan hetkessä. Pakko kyllä sanoa, että nautin aivan jokaisesta töytäisystä :love2

Tänään neuvolantäti kertoi mulle, että lapsen tuloa voi yrittää jouduttaa nännejä stimuloimalla. Sen olin kuullutkin jo aikaisemmin, että synnytyksessä se toimii kivunlievityksenä. Tänään sitten kokeilin nännien näpläystä tv:tä katsellessa ja mun maha rupes supistelemaan! :happy3 Täytyy ottaa tavaksi!

Nukuttaa!! NOT!! Herätty tos kolmelta! Kukkuu!! Pitäskö ruveta nännejä näplään ajan kuluksi :D no ei viitti, kun isäntä lähti jo töihin ja jos nyt rupee synnyttään, niin se ei kyllä pääse töistä lähteen. Jos sitä vaan kylkee kääntäis.

Mä lähden tästä kohta viettämään aamupäivää raskaanaolevien työkavereiden kanssa, noin 80kilometrin päähän kotoa. Huomenna meinaan tavata lahtelaisia mammoja ja lauantaille ollaan suunniteltu isännän kanssa reissua Vantaalle, Heurekaan ja Ikeaan. :dance018 Eilen illalla tulla tupsahti mieleen sitten, että voihan se olla että tässä on pikkusen liikaa liian usealle peräkkäiselle päivälle.... Mutta kokeiltava on tätä käänteistä ajatusmaailmaa, auttaisiko starttaamaan synnytyksen? :happy093

Mä olen kahtena yönä/päivänä nyt nukkunut ihan tosi hyvin ja sikeästi. Tiistaina otin siis hyvien yöunien lisäksi pitkät päikkärit ja eilen nukahdin vielä muutamaksi tunniksi sen jälkeen kun olin käynyt hevoset syöttämässä. No, eilinen menikin sitten muuten ihan käsille, mitään en saanut aikaiseksi ja melkein koko päivän oli jotenkin tosi huono olo. En tunnistanut "oireita" närästykseksi mutta illalla kun hoksasin kokeilla Rennietä niin olo vähän helpottui.. Öiseen aikaan on vaikeata nykyään nukahtaa uudestaan kun herää vessaan. Mun ei edelleenkään tarvii öisin nousta pissalle kuin kerran, mutta tuppaa olemaan tuo nukkuminen sen jälkeen aika kiven alla. Viime yönä sattui postiauto kulkemaan pihassa samalla kun tulin takaisin sänkyyn, jostain syystä säikähdin tätä kamalasti ja ei sitten tahtonut se uni enää tulla. Ehkä tunnin sitten kuitenkin vielä torkuin ennen kuin kello soi... ja nyt väsyttää!

Minkähän takia tuo mun Tickery ei kulje eteenpäin? Näyttää omalla koneella ainakin edelleen vaan rv 38 vaikka mennään jo 38+2? Ilmankos ei tulekaan mitään oireita, kun "päiväni murmelina"-tyyliin päivät ei vähene ollenkaan.... :laughing025

Minäkin on juonut vadelmalehtiteetä jo viikon ja mitään ei ole tapahtunut.. Noh, pitää vaan odottaa että hän on valmis tulemaan ulos :) Tänään on mun synttärit, täytän 25 :smiley-bounce013 odotan innolla että mies tulee töistä kotiin niin saan nähdä mitä kivaa hän on keksinyt mulle :happy112monet ovat sanoneet että synnytän varmaan silloin kun mulla on synttärit mutta epäilen sitä vahvasti koska mul ei oo mitään oireita tai tuntemuksia tänään :laughing002

Minä heräsin ennen kuutta ja käytin aikani foorumin lukemisen lisäksi nännien näpläykseen ja sain kunnon alavatsajomotukset aikaiseksi! Hetken aikaa nännejä joutuu näpeltämään ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan, mutta mulla ainakin toimii! :happy090

Onnea sofiaelisabeth synttärikaimani! Minä täytän tänään 29 ja ehdin jo yöllä, kun tuli jokunen supistus ja ainakin yks tai kaks kipeämpääkin miettiä, että syntyykö meidän poika kans samana päivänä ja jos syntyy, niin ens vuonna sitten vietettäisiin yhdessä toisen 1-v synttäreitä ja toisen kolmikymppisiä :) Mutta vaikka muuten oon malttamaton saamaan tämän tyypin ulos, niin ehkä silti haluaisin pitää vähän itsekkäästi tämän päivän mun päivänä ja pojalle sitten oma päivänsä. Katotaan...

ONNEA Sofiaelisabeth ja Eleanora :) Kyllä mä onneks nukahin takas ja kasilta sitten heräsin. Muuten kyllä sain nukuttua hyvin ja kävin vaan kerran pissalla. Ahdistaa vaan taas hengittää ihan sikana! Tuntuu, että ei saa kunnolla vedettyä happea! Jospa se taas tästä, kun lähtee ulkoiluttaa koiria. Huomenna ois ihan kiva synnyttää, kun se mun mamma täyttää 75vuotta ja oishan 69 päivä muutenkin kiva ;D

No joo :D menee aika varmaan ens viikkoon. tai sitä seuraavaan tai sitä seuraavaan. Kyllä se sieltä lopulta pihalle tulee. Meitä vaan jo niin jännittää, että kumpi se on, kun ei tiedetä sukupuolta :) Ja onhan tää olo välillä aika tuskallinen. Mutta tänään on luvattu kaunista päivää ja siksi heti aamusta lakanapyykkiä pyöriin laitoin ja petivaateet pihalle tuulettuun. Ihana mennä sitten raikkaisiin lakanoihin illalla nukkuun :)

Heidi, mullakin on ollut jo pitkään noita hengitysongelmia. Nyt vähemmän kuin kuukausi, pari sitten. Usein nukkuminen oli hankalaa kun tuntui ettei saa tarpeeksi ilmaa vaikka kuinka hengittää!

Onnea synttärisankareille minunkin puolesta! :gen014

Mulla nää Kippu tulee tällei aamulla. Ei yöllä vaivannu. Yöllä menee vaan nenä tukkoon ja tulee räkää ja se haittaa hengitystä. Inhottavaa vaan kun sitten ei jaksa oikee tehä mitään, kun ei toi happi tunnu kulkevan kunnolla. Neuvolassa sen kummemmin siitä mitää sanonu. Vauva vissiin välillä painaa johki tonne niin, että tulee tälläi olo!? :dontknow

Puapru, eikun puuhaat vaan niin paljon kun sielu sietää! Itsellä tuo laskettu aikakin jo ohitettu ja joka päivälle sovittu menoa ;) kauas en enää kotoa uskalla lähteä, mutta muuten päivät täynnä suunnitelmia. Eikä näytä muuten käynnistävän synnytystä, sekään :D toisaalta ihana että jaksaa puuhata edes vähän jotakin vaikka yöt on jo mitä on vähintään kahden tunnin välein tehtävien vessareissujen, kipujen ja levottomien unien kanssa.

Onnea synttärisankareille :) meillä olis juurikin tuona jonkun mainitsemana 69 päivänä eli huomenna tulevan isän synttärit. Saappa nähdä saako isi erikoisen lahjan :) ja sitten 10. päivä oliskin mun ja miehen ekojen treffien vuosipäivä <3 hyviä päiviä syntyä. Ja hei, syntyy milloin tahansa niin ei voi sanoa muuta kuin tervetuloa pikkumuru :)

Heidi: mulle sanottiin neuvolassa, että hegitysongelmat johtuis siitä että kohtu painaa palleaa. Helpottaa loppuraskaudesta kun vatsa alkaa painumaan alas.

Takaisin