Syyskuista Supinaa!

Olipa virkistävää päästä metsään. Sitä tällainen maalaistyttö kaupungissa välillä kaipaa :) vaikka asutaankin siis ihan puistoisella asuinalueella metsän vieressä. Laitoin tytön rintareppuun, tutti suuhun ja koira mukaan. Ihan pikkumatka metsässä mutta oli ihana päästä vähän vapaammin kulkemaan kuin mitä nuo tiet antaa myöten. Meillä kun on tällainen lenkkitie niin aina pitää palata samoja reittejä takas. Ei ole risteäviä katuja. Nyt sitten tuo vauva nukkuu tyytyväisenä. Ei välittäny vaikka minä sen tosi kömpelösti irroitin kyydistä ja nostin pesään. En uskaltanut kypärämyssyä, villasukkia tai tunppuja riisua edes.

Mies lupasi hoitaa yön vauvaa että saan nukkua putkeen vähintään 7 tuntia. No eikös sitten koira herätä kuudelta aamulla että ulos on päästävä NYT!!! :sour: ripulihan sillä.. No siitäpä tuliki sen verran pitkä lenkki että ulkoilma herätti, ei sitten nukuta. Ne mummon hautajaiset on nyt sit tänään vuorossa ja mies lähtee laivalle bailaamaan. Eka vuorokausi kun saa pärjätä kolmen koiran ja vauvan kanssa nelisteen :nailbiting:

Esikoinen herättelee täällä enemmän kuin vauva ! :/ollaan siis muutettu kolmioon ja nyt yritetään saada sitä nukkumaan omassa huoneessa. Aika huono ajankohta sillekin. Esikoinen heräilee jatkuvasti ja hakee viereen nukkumaan. Heräsi toissayönäkin jo kahdelta eikä suostunut menemään enää nukkumaan. Nukahti sitten kuitenkin kolmelta ja kuudelta jäi ylös.. Eikä nuku tietenkään päikkäreitä, joten uneensaanti jää vähälle. Ihmetyttää miten tuollaisella pienellä riittää energiaa koko päiväksi. Tälläistä meillä nyt jatkunut muutaman viikon ja nyt sen näkee jo olossakin.. Ei ajatus kulje yhtään ja ulkopuolinen saattaisi varmaan luulla,että olen kännissä. Sen verran seiniä pitkin menen ja puhe sammaltaa :D:D

Meillä kans esikoinen 1v 5kk ei oo kohta reiluun viikkoon nukkunut päiväunia...onneks suostuu silti olemaan omassa sängyssä 1,5h, leikkii ja juttelee siellä.

Mies ei suostu siihen. Unikouluun pitäisi tutustua paremmin.. Mutta ei tämä esikoinen tunnu tarvitsevan niin paljoa, että sitä ainakaan aamulla riittää pidemmälle.

Mutta jos sais sen yöheräilyn ainaki pois. Harmi ku mies ei suostu, helpottaishan se häntäki.

Minä kävin tänään noin viis tuntia pois kotoa kun koulutuksessa olin ja mitä täällä kotona. Neiti oli ilmeisesti päästäny iskän liian helpolla! Olivat käyneet tunnin vaunulenkillä ja tämä oli jatkanu unia vielä sen jälkeen puolituntia. Aamusta oli kans nukkunu puoli tuntia ja ollu suht tyytyväinen muutenkin. Paska. Minä ajattelin että se vähän kiusaisi iskää kiukuttelemalla. Kunnon itkut alko vissiin just vähä ennen ku minä tulin ku oli heränny noilta uniltaan. Mutta sinänsä hyvä ku iskä oli pyyhkinyt pölyjä ainakin olkkarista sillä välin ku tyttö nukkui :D

Haha, jotenki sitä aina toivoiski et vauva ainaki vähä kiukuttelis iskän kanssa ku tekee sitä kumminki äitin kanssa. Yleensä vaan niin ei ole.. Tässäki miehet pääsee helpolla

Täällä oli aikaisemmin keskustelua vellistä ja yöunista, nyt on pakko jakaa omat kokemukset! Meillä oli alkanut yöt menemään kohtuu hyvin, ja jonkin sortin rytmiä oli havaittavissa. Mutta yks kaks alkoi taas heräilemään ihan tunnin - kahden välein, ja jatkuvasti kova nälkä, hotki maitoa menemään ja siinä sit toki tuli tuota pulauttelua kans ihan huolella... No nyt sit kokeilin tuon Vellin antamista, ja pakko sanoa, että ainakin täällä palautui unirytmi takaisin, eli nukkuu taas pidemmät pätkät, pulauttelu väheni radikaalisti, ja vauva vaikuttais muutenkin tyytyväisemmältä! Mulle ainakin vahvasti tuli se fiilis että pojulle ei enää oikein tuo maito riittänyt, ja nälkä jäi päälle! Ikää täällä kohta 2kk 3vk.a. Tuntuu myös että masu itkut olis vähän vähentynyt? En tiedä oliskos sitäkin sitten että tuo Velli maito sekoitus vähän paksumpaa, niin vaikuttaa syövän sitä vähän rauhallisemmin, niin ei ilmaa mene mukana? Tiedä häntä... Toki tässä myös tuo 3kk ikäkin lähenee ;) Mutta rohkeasti vain kokeilemaan jos siltä tuntuu, varmaan yksilöllistä kenelle sitten tuo unta ja tyytyväisyyttä, ja toki on varmaan myös noita joilla eroa ei oo havaittavissa!

Meillä poika juonut yleensä noin 80-150ml maitoa aina kerralla, joten aloitin aluksi antamalla illalla sekoitettuna 60ml Velliä ja 60ml korviketta. (Oon käyttäny kaupan Onni maissi tai riisi velliä, alkuun yritin keitellä itse maissijauhoista, mutta ei toivoakaan että olis menny tuttipullon tutista läpi...!) Sen jälkeen lisäsin myös päivään samanlaisen sekoituksen, jonka jälkeen vetelee myös ne yhdet pitkät päikkärit :)

Nyt kun masu ei oo reagoinut mitenkään huonosti, niin eilen illalla annoin vielä vähän tuhdimman sekoituksen, eli velliä 80ml ja maitoa 40ml. Hyvin ovat myös noilla suhteilla menneet mam koliikkipullon 1 tutista läpi ongelmitta :)

Eli tällä hetkellä mennään 2xvrk. Velli-maito senoituksella, katsotaan joskus kohta lisäis vielä aamuun. Muut syötöt sitten ihan vaan maidolla niin kuin ennenkin.

Eli kannattaa varmaan antaa tuollaisella puolet maitoa puolet velliä senoituksella sen mukaan paljonko maitoa yleensäkin menee ;) Tosin jälkeen päin mietin, että jos oliskin masu reagoinut jotenkin huonosti, niin sitä ajatellen olis ehkä toki kannattanut aloittaa vellin antaminen aamusta/päivästä, ettei sitten yötä vasten tulis vatsanpurut. Tosin, en oo kyllä mistään lukenut että jonkun vatsa olis vellistä mennyt sekaisin?

Ja vielä lisäys: Eilisen tuhdimman iltavellin jälkeen nukkui klo.20.15 - 2.00, ja aah, äiti ymmärs mennä samaan aikaan nukkumaan... Tänään sitten siivoiltu ja touhuttu, nyt nukuttu päikkäreitä klo.11 alkaen ja vieläkin jatkuu :)

Hyvä homma! :) meillä alkanut kans yöt pidentyä. Nukahtaa n.klo 19.30 ja seuraava syöttö ollut klo 3 tai 4!! Ihan hullua. Ja meillä maitomeiningit vaan. Jonain iltoina ihan imetyksellä ja jos isi nukuttaa, ni tietty tuttipullolla. Siinä milloin korviketta ja milloin äm. Molempia kotoa löytyy. Meillä korvikkeena little baby organic, kuten esikoisella oli. Ihan hyvä et tuttipullohommat onnistui, mulla jatkuu työt taas vuodenvaihteessa. Siihen ei oo montaa kuukautta...

Jeee, meillä on pieni neiti ruvennu vetelee 6h yö unia ja tänään otettiin jo 4h päiväunet :joyful: Voi olla kun tämän päästän suustani ni meillä ei nuku kukaan :hilarious:

Mites toi telkkari teitin perheissä? Vauva tuijottaa sitä tietysti heti, kun lähelle osuu, mutta en anna katsoa ja mieskin uskoo kun sanon. Mutta taustahälynä mies tykkää pitää enkä viiti siitä alkaa vikisemään.. Vauvakin nukkuu ennemmin kun telkkari on taustalla verrattuna radioon.

Meilläki telkku on päällä taustahälynä ja välillä pää kääntyy sinne mutta käännän sen poispäin sitte. Vauvat ei sais kattoo telkkaria ollenkaan. Tämmösen tekstin löysin netistä
"Vauvan vuorokausirytmiin pääsemistä ei helpota television ja videoiden katselu. Aivotutkijat sanovat, että alle kolmivuotiaan aivojen kehitys häiriintyy television, videoiden ja tietokonepelien katselusta. Niistä tulee liikaa ärsykkeitä lapsen aivojen käsiteltäväksi." (Kuten mie sillo jo sanoinki aikanaan kun täällä keskusteltiin tableteista yms. ni meillä en kyl annan lapselle heti tablettii tai puhelinta ku oppii tavaraa pitelemään)
Monissa lähteissä myös lukee että esim. puheen kehitys viivästyy tv:n katselusta.

On kattonu telkkua kyllä joku aika sitten parinakin päivänä :D nykysin on todella levoton jos jää yksin ni eipä paljoo telkkuun päin edes VOI kääntää lasta ku rauhotuu vaan vanhempia katsellessa.. Tai lelukaaren leluja ihmetellessä :)

Huono äiti täällä hei, kyllä meillä on telkkari päällä useinkin. Ei vauvalle vaan itselleni. Yleensä laitan Netflixistä jotain hömppäsarjaa pyörimään imetyshetkinä ja vauvan päikkäriaikaan. Muulloinkin saattaa olla taustalla, eipä tuo vauva ole siitä juurikaan kiinnostunut. Omat lelut ja vanhempien naamat kiinnostaa enemmän.

Takaisin