Syyskuista Supinaa!

Kannattaa kuulemma leikata kun vauva nukkuu. Meillä mies on hoitanut leikkaamisen, eikä vauva ole silloin edes nukkunut. Ottaa vaan kädestä hyvin kiinni ja napsii. :-) Pitää vaan varoa ettei liikaa lähde.

Meilläkin kynsien leikkaaminen on ollu miehen hommaa, ja tehty vauvan nukkuessa.

Meillä ei oikeen syödessäänkään anna edes koskea käsiin, ku aina sillon innostuisin kaivelee pölyjä ja tomuja sieltä nyrkistä pois.. Niin kovasti ärähtelee, että äläpä äiti tongi :p

Jos koiran kynsiä leikkaa niin eiköhän nää vauvan oo lastenleikkiä!

Meilläkin leikataan imettäessä, nukkuessa ois helpoin mutta hyvin harvoin onnistuu sen vauvojen kuudennen aistin takia... :shy: pakko leikata pari kertaa viikossa sormista kun kasvaa niinnopeeta. Varpaista oon leikannut vasta kerran.

Joo imettäessä mäkin leikkailen. Asettelen silloin tyttelin aina tyynyn päälle niin, että itsellä on molemmat kädet vapaina. Sit kun hän on saanut hetken lutkutella, niin aloitan vasta leikkaamaan, alussa on niin hanakkaa toi imeminen ja ruoantarve, et sillon ei tuu muuta kuin hirveet raivarit äitiä kohtaan :D Laitan oman peukun aina siihen sormien ja kämmenen väliseen taitteeseen, niin saan beben sormet sen verran koholle, et on helppo leikata.. :)

Juu yritän leikata joka toinen viikko - on pitkät ja terävät kynnet kyllä mutta tumputhan meillä on lähes koko ajan kädessä. Todella pelottavaa hommaa! Jos koiralta leikkaa verirajaan asti ni se on "no voivoi kyllä se siitä", vauvalta ku leikkais niin että sattuu ni varmaan itkettäis sitä sitten yhdessä ku pientä sattuu :D

Eipä olla muuten varpaan kynsiin täällä vielä kajottu. Sormista muistaa hyvin kun rintaraivoissaan pikkunen iskee kyntensä tissiin. Olipa mulla poskessakin viukeloita yks päivä.

Mun oli pakko leikata isovarpaan kynnet ja muutama muu kun alko tehä jo äitiin naarmuja kun monesti yösyönnillä samalla hierustaa ja potkii kylkiä

On pitänyt meilläkin sormien kynsiä leikata jo useamman kerran. Jos ei leikkaa niin alkavat repeytyä reunoista. Musta vaan tuntuu, että sen jälkeen kun on alkanut leikkaamaan, niin kasvukin on kiihtynyt. Varpaankynsiä ei oo tarvinut leikata vielä.

Me ei olla uskallettu leikata, kun sairaalassa ohjeistivat ettei "saa" (eli varmaan heidän mielestään ei kannata) leikata. Oon varovasti aina repäissyt niitä irtoavia ja teräviä pois, niinkun hoitaja mua opasti... Eikä tuo vielä oo itseään saanut raavittua ja kynnet on kyllä pysyneet sopivassa mitassa. Varpaankynsiin en oo kajonnut :wideyed:

Edit. Autocorrect...

Muokattu viimeksi:
Kynsiä ei saa leikata infektioriskin takia ensimmäisenä kahtena viikkona mutta pitäähään niitä sitten leikata.. Äitiyspakkauksessa oli sakset siinä pussukassa. Ostin kyllä kaupasta paremmat

:eek:Eli meidän pojalla ei juuri kynnet kasva. Tarttee alkaa leikkaamaan, jospa ne siitä kasvais o_O

Se on vaa hyvä jos eivät kasva :D vaikeeta välil se leikkaus. Joskus oon iteki nippassu vaa irti liuskan jos semmonen on.. Siin vaa jos kävis nii et repee, niiku itellä joskus ni vois tehdä ilkeetä

Minä oon pari kertaa leikannu sormien kynnet. Niitten alle kertyy äkkiä likaa ja sitte raapii myös ittiään niillä. En tosiaankaan jaksa tumppuja pitää koko aikaa ja nehän ois maidossa.. nips naps kynnet lyhyeksi. Varpaan kynsiä ei oo tarvinnu leikata. Muistan että esikoiseltakaan ei varpaan kynsiä tarvinnu niin tiheään leikata

Hitto vie ton ukon kans. Se lupas että hänen vapailla saan nukkua yhden yön ilman yösyöttöjä. No en saanut, hän menee huomenna taas töihin. Viime yönä (aamuna, kello oli 6.30) kun oli aika toisen syötön ni yritin herättää miestä että syöttäis . No eipä noussu ku vasta sitten ku olin lämmittäny ja laittanu maidot valmiiks - ei se siinä vaiheessa enää hyövää ku oon piristyny jo :shifty:

Saapa kokea nyt sit työkierron aikana kiukkusen ja väsyneen mamman ku ei saanu yhtään lieventää univelkoja :angry4

Suunniteltiin nyt kun miehellä on loma,että nukun yhden yön jossain muualla yksin,että saisin ekan kerran vauvan syntymän jälkeen nukkua kokonaisen yön. No, ei tuu tapahtuu. Lähdetään yhdessä vuokramökille. Enkä oikein edes voi jättää yöimetyksiä väliin,tissit räjähtää muuten. Mutta auttaisi paljon jos mies nukuttaisi vauvan uudestaan kun se yöllä herää liikaa. Viime yönä mies heräsi kun vauvan tuli kakat,mutta varmaan tahallaan nukahti uudestaan ettei sen tarvii sitä hoitaa. Minun oli se sit taas vaihdettava kun olin jo valmiiksi hereillä.

Ite ei kans voi vielä haaveilla kunnon yöunista ku tissit tosiaa menis heti tukkoon.. Sinänsä onnellises asemas on pulloruokkijat ku voi tosiaan nukkuu yönsä joskus

Jaaha. Parin päivän rintaraivareiden jälkeen poika päätti sitte pitää kunnon syöntimaratonin yöllä, kymmenennen syöttökerran jälkeen lopetin laskemasta.. liekö maitotilaus mennyt vähä överiksi :p saapa ainaki sitte ehkä pakkaseenjotain. Sama meno tuntuu jatkuvan nytki, tuntuu vaan ettei rinnoista tuu enää ku kuiva pihahdus :rolleyes:

Minä haaveilen siitä kun saa alkaa antamaan iltavelliä, jotta pikkuinen jaksaa nukkua pidempään. Ehkä jo jouluna. :-) Toisaalta pitää olla iloinen siitäkin että imetys onnistuu. Ja olenhan minä, melkein itku tuli kun pieni suostui tänään syömään ilman raivaria. :-)

Mitä mie oon tuolta imetystukiryhmästä lukenu ni iltavelli ei ole se onni ja autuus joka pidentäisi yöunia, eikä sitä ilmeisesti velliä nykyään edes suositella..

Takaisin