Syyskuista Supinaa!

Mulla oli esikoisesta se vaihe, etten antanut melkein kenenkään pitää toista sylissä. Hirveä suojeluvietti. Mutta nyt toisen kanssa olen uskaltanut muiden jopa vaihtaa vaipankin :wink.. Tämä kuopus on "hieman" vaativampi.(koko ajan pitäisi olla sylissä ja saada tissiä), olen yllättänyt itsenikin kun huomaan kuinka nautin siitä kuinka muutkin välittävät vauvasta ja pitävät siitä hyvää huolta. Ja onhan se ihana silloin kun kummit pitävät sylissä,niin saa kerrankin juoda kahvin lämpimänä ja rauhassa :) mutta en olisi uskonut, että minusta näin luottavainen kuoriutuu :D
 
Olen itsekkin miettinyt että näytänkö kylmältä kun anopilassa mielelläni annan vauvan muiden hoivaan kun niin kovin pientä haluavat sylitellä.siinä talossa ollut niin paljon pikkuväkeä että en epäile ollenkaan etteikö häntä pidettäisi oikein tai hyvin. . Kotona tosiaan kerkee senki eestä, ja kiikuttavat kyllä heti luokse kun nälkä tulee. Minusta on sitäpaitsi kiva päästä välillä katselemaan vauvaamme " ulkopuolelta"
 
Eikai kukaan mene vauvan kanssa kylään, ilman että ei anna kenenkään sylitellä vauvaa ? Sehän vissiin sen kyläilyn tarkoitus on, että muutkin pääsevät ihastelemaan vauvaa.. En siis koe että kukaan on kylmä ihminen sen tähden..
 
No ei kai kukaan kylmänä siks pidä, useinhan sitä tarjotaankin ajatuksella, että saat itse levähtää /syödä/juoda rauhassa :) Kyllä minäkin mielelläni annan, mutta huomaan kyllä pitäväni silmällä koko ajan :p (okei, tuijotan herkeämättä)

Isi on ainoa, joka saa poistua vauvan kanssa mun näköpiiristä ilman, että edes huomaan. Isiin on 100% luotto tietysti :) ja oma äiti.
 
Ainii jes me vaihdetaan kämppää! Samassa kompleksissa vieläkin, saadaan neliö, kerrosta alempana joten meri tuskin enää näkyy, mutta saanpa uuden alun homeen kanssa :D!! Ja yhden lisämakkarin siis :)
 
Ainii jes me vaihdetaan kämppää! Samassa kompleksissa vieläkin, saadaan neliö, kerrosta alempana joten meri tuskin enää näkyy, mutta saanpa uuden alun homeen kanssa :D!! Ja yhden lisämakkarin siis :)
Toivotaan et olis parempi asunto :)
 
Joo, hirveetä vauhtia kyllä meni elokuu. Lukemassa käyn joka päivä, mutta ei saa aikaseksi kirjottaa.
 
Kylläpä oli semmoinen neuvola lääkäri käynti että... Halusin keskustella pystynkö imettämään niin lääkkeen takia niin vastaus oli että totta kai ! Nooh nyt sitten on pikku neidin ensimmäinen verikoe 2vk:n päästä ja seuraava siitä 2vk:a. Sitten on 1kk väli ja näin mennään niin kauan kun imetän. Tosin en tiedä pystynkö tähän !! Lääkäri jopa meinas että mamman pitäis olla paastolla ennenkuin koe otetaan, no just joo. Toisinsanoen lääkäri täti ei tienny eikä osannu neuvoa mitenkään.. Että jos nyt joku sattuu tietämään toista äitiä joka sairastaa kilpirauhasen liikatoimintaa tai täällä ois joku ?! Olisi kiva tietää miten muualla toimitaan..
Joo ja pullohomma menee huuto-potku raivareilla :sad001
 
Huh huh.. Vinkki vitonen: älkää tehkö kädenjälki -taideteoksia. Jalanjäljet on jees. T. Klo 22 ja huomenna isänpäivä, onneks mies lähti yllärinä leffaan!
 
Meillä vauvelilla on käet nyrkissä lähes aina että ei käen jäljet oikeen onnistuis. Ja vauva hermostuu kun yrittää putsata käsiä kaikesta töhnästä mitä sinne ihopoimuihin ja sormien väliin kertyy.. kylvyssä saa onneksi vähän pestyä. Jalan kuvan vois kyllä joku päivä painaa! :)
 
Jep käsi on tooosi hankala, ainakin ekat kolmisen nelisen kuukautta, kun automaattinen refleksi on, et käsi visusti kiinni, niin paljon kuin voimia vaan on, äläkä vaan päästä irti:D
 
Btw: Tuo on muuten tosi kiva refleksi silloin kun nyrkin sisällä on tuppo äidin tukkaa ja tekee mieli vielä heiluttaa sitä nyrkkiä samalla ees ja taas kun viimeistä päivää! :D
Pahempaa on se, kun nyrkissä on vauvan omaa tukkaa, itkuhan siitä tulee - tätä käy meillä lähes päivittäin, yllättävä haittapuoli siinä että vauva syntyi tuuhean tukan kanssa. :P
 
Naks: meillä oli alkuun ihan sama! Vauvalla kans ihanan tuuhea tukka mutta alkuun repi sitä minkä ehti ja ihan kauheeta oli katsoa! Ja samoin se oman naaman repiminen.... Ei kiva ei! Nyt tosin ei enää aikoihin ole omaa tukkaa tai naamaa räpeltänyt? Kädet tohottaa nykyään siellä äidin tukassa ja naamassa :D
 
Neuvolan täti sanoki miulle et sie et näköjää ole tukkaa viel leikannu ku tukka kuulemma lyhenee äkkiä ku vauva tulee.. Noh yritän muistaa pitää kiinni :wink
 
Nukkuessa koitin kädenjälkeä painaa, mutta kun niitä yrityksiä tarvi muutaman ni johan tuo havahtu :D Niinpä harjoituspohjasta tulikin lahja.. :D molemmilla on vieläki kynnen aluset sinisenä :P

Onkos kukaan onnistunut muuten leikkaa vauvan kynsiä! Mulla on leikkuri, mutten uskalla yrittää.. Ne on kyllä niin pitkät ja terävät, että pakko kohta..
 
Minä oon jo pari kertaa leikannu! Aika helppoahan se on, ko on tottunu koiran kynsiä leikkaamaan. Ja meijän koira on semmonen venkoilija :D
 
Juu, vauvan saksilla on leikattu. Leikkaan imettäessä tai sillo ku on muute rauhallinen
 
Takaisin
Top