Syyskuista Supinaa!

SuperTaateli

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuunmammat 2015
Toukomammat 2017
Huhtikuiset 2023
Toukokuiset 2023
Olin kirjoittelemassa jo elokuun ketjuun kunnes tajusin että hitto taas on kuu vaihtunut! :eek: vähän menee eri tahtia tää aika synnytyksen jälkeen kuin raskaana ollessa :p vai oottekos toista mieltä?? :wink
 
Tää kuukausi alkaakin sillä isyyden tunnustamisella. Onneksi oon sen verran väsyny etten jaksa stressata, muuten saattais jännättää :P ällö-syksyinen ilma, sumuista ja aika koleaa onneksi ei sentään vettä tuu (vielä. Sitäkin luvattiin :wtf:)
 
Joo ei o ihan perillä päivistä tai muusta nyt kotona ollessa vauvan kanssa, toisin ku raskaana ollessa tuli koko ajan vissii kytättyy kalenterii..
 
Tunnustushommissa meni 20min joista varmaan puolet ajasta täti naureskeli ku meiän pikkuneiti kuorsas kaukalossa :D täti oli sen verran kartalla että hoksas edellisen ajan peruutuksen ja pisti meidän paperit kiireelliseksi. Sanoi että kyllä saadaan isän sukunimi lapselle vkloppuna :)
 
Meillä alkais tää kuukaus pulloon opettelulla :sad010minulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta jonka raskaus todennäköisesti puhkasi. Kyllä harmittaa !! Eniten ressaa miten opin pullosta neitiä syöttämään. On meinaan ihan hämärä alue :shy: Paljon annan, kuinka monesti,,, PANIIKKI !!
 
Estääkö kilpirauhaslääkkeet imetyksen vai muutenko pitää opetella?
 
Kyllä elokuu meni niin nopeasti! Elämäni kiireisin kuukausi:D täällä ei syyskuu alkanut niin hyvin. Nyt on sitten yhdet ristiäiset ja yhdet hautajaiset järjestettävä. Mummini kuoli eilen. Onneksi on tuo pikkuinen hymysyy tätä syksyä piristämässä.
 
KirsiElina täällä on lauantaina ristiäiset ja viikon päästä mummon hautajaiset :/ mummo joutui sairaalaan päivä sen jälkeen kun minä ja vauva kotiuduttiin - tuntuu kuin hän olisi odottanut että vauva syntyy ja sitten kunto romahti. Sitten kävin pari päivää ennen poisnukkumista kertomassa että vauva voi nyt hyvin ja kasvaa (mummo ehti nähdä vauvan vain kerran kun vave oli vielä tarkkailuosastolla letkuissa kiinni).
 
Kevään ensimmäinen päivä :wink! Sitä en nyt kyllä ymmärrä, kun heinäkuun vika oli viimeinen talvipäivä, niin mikäs tuo elokuu sitten oli?? Kummallista tämä meininki.
 
Estääkö kilpirauhaslääkkeet imetyksen vai muutenko pitää opetella?

Ei estä mutta voi altistaa lapsen elikkäs sairastumaan samaan vaivaan. Ja vaavin kilpirauhasasrvoja ruvettaisiin seuraamaan. Verikoe on 4vk:n päästä :sad001 Itku multa tulee..
Minulla menee tällähetkellä niin suuri annostus että en uskalla riskeerata neitiä.. Huomenna on neuvola lääkäri niin keskustellaan vielä siellä ja haluan kuulla vielä hänenkin mielipiteen lopettamiseen :shy:
 
Eiköhän pulloruokinta mene tavallaan samalla periaatteella kuin rintaruokintakin. Lapsi kertoo kun on nälkä ja myös sen koska on kylläinen. Sen verran pullosta sapuskaa, kuin syö... Tai niin meillä ainakin mennään lisämaidon kanssa. En laske millilitroja vaan syötän sen verran että on kylläinen. Äkkiä sen sitten oppii, kuinka paljon noin suurinpiirtein kannattaa pulloon maitoa laittaa, ettei mene kamalasti hukkaan.
Enemmän säätämistä on pullojen pesun ja desinfioinnin kanssa... Se se on tylsää hommaa..
Tsemppiä Mummomammalle! Kaikki järjestyy, ja ehkäpä löytyy jokin ratkaisu niin että voit jatkaa rintaruokintaa *toiveikas*
 
Onko teillä neuvolassa suositeltu lisämaitoa? Vai annatteko oman tuntemuksen mukaan ? Itsellä ei ole käynyt mielessä antaa lisämaitoa vaikka toinen syö 5min välein.. Enkä siis itse koe lisämaitoa huonona asiana. Tunnen vaan itseni hölmöksi kun en ole tajunnut antaa.
 
Se joku laskennallinen kaavahan on 30ml/h, eli jos väliä vaikka 3 tuntia ni vauva juo 90ml..
 
Onko teillä neuvolassa suositeltu lisämaitoa? Vai annatteko oman tuntemuksen mukaan ? Itsellä ei ole käynyt mielessä antaa lisämaitoa vaikka toinen syö 5min välein.. Enkä siis itse koe lisämaitoa huonona asiana. Tunnen vaan itseni hölmöksi kun en ole tajunnut antaa.

On suositeltu, kun maito ei alkanut nousta ja vauvan paino vain tippui. Ei mitään määriä sanottu vaan että vauvan tarpeen mukaan. Ensin tissiä ja pullo päälle :) Ja on suositeltu että jatkaa tällä systeemillä ja pikkuhiljaa korvikemäärät on vähentyneet.
 
Elokuu kyllä meni ihan huippu nopeesti. Käytiin tukholman risteilyllä nyt viikonloppuna ja 3 viikkoinen poitsu viihtyi ja nukkui reissussa todella hyvin :) paremmin jopa kuin kotona
 
Itsekin tuossa mietin että joko muka heinäkuu meni?! Jep, kyllä aika menee nopeaan, kohta meidän vauvat on jo vuoden :eek:
 
Byääää ei saa minun pieni änkyrämato kasvaa isoksi ja kohta se hylkää äitin :'(
 
Oih sydän meinaa pakahtua ylpeydestä kun on niin hieno vauva minulla :P :P neuvolatäti ihmetteli kuinka tuo heräs kopassaan (olin sisätutkimuksessa toisessa huoneessa) ja vaan hengaili ja katteli että missähän sitä ollaan, höpöttelikin vähän . Itku tuli vasta kun mitattiin pituutta ja sit ku lääkäri osoitteli kirkkaalla valolla silmiä liian kauan :D

Tää äidillinen rakkaus ja kaikki tunteet tuota nyyttiä kohtaan on ihan mielettömät! :love7Ulkopuolisen silmin (oon pohdiskellut tätä!!:laughing002) vaikutan kai kylmältä äidiltä kun mielelläni annan kaikkien syliteltäväksi vauvan enkä ulospäin kaipaa tai ota isompaa kontaktia vauvaan vieraissa (sisälläni ääni huutaa vauvan hoito ohjeita vieraille kun hötkyttävät mukulaa ja mummu syöttää väärin ja kroppa kaipaa sitä läheisyyttä mitä mukula antaa :D). Joku kysyi kerran että miltä tuntuu antaa muiden hoivata vauvaa. Vastasin heti että "hyvältä" . Hiljensi kysyjän ?? :D
Tottakai otan hyödyn irti vierailuista ja seurustelen aikuisten kanssa . Jaksaa kotona sitten paijata beibiä täysillä :P Sitäpaitsi miksi meidät kutsutaan joka paikkaan, no vauvan takia - oishan se aika tylyä mennä kylään ja pitää vauva omassa sylkyssä koko ajan :D
 
Takaisin
Top