Syyskuista Supinaa!

Meillä on kyllä melkeen koko ajan telkkari päällä.. taustameluna, itelle viihdykkeenä tai esikoiselle viihdykkeenä. Ei tuo vauva sitä onneksi kovin paljoa kattele

Mullakin telkka usein päällä ja ihan itselleni. Vauvakin sitä joskus vaikuttaa katsovan, varmasti ihmettelee värejä ja valoja. Välillä on rauhoittunut kiukultaan kun on käännetty sylissä niin että telkan näkee. Eli oon sit vissiin tosi huono äiti tässä asiassa.

Haluun tarkentaa etten pudä ketään huonona äitinä jos lapsi telkkuu kattoo ;) jos miun tekstistä sai sen kuvan.. Mutta tutkimusten mukaan ei kannata hirveesti antaa katella..

Mä oon kanssa pitänyt auki taustahälynä, kun täällä on muuten aina niin hiljaista! Lähinnä että oppis poju nukkumaan vaikka onkin ääntä jne. Raskaana ollessa jo huoletti että mitenköhän sopeutuu maailmaan kun meillä kotona ei tosiaan muuta perhettä oo mölisemässä, ja itsekseen höpöttely, nooh tuntuu vähän hassulta... :D Nyt on onneksi joku jolle voi höpistä mielin määrin ;) Mutta siis vielä aiheeseen, en ole kyllä itse huomannut että vauva olis kertaakaan edes vilkuillut tv:tä? Tosiaan ne leikkimaton pikku ötökät ja äidin naama (joo, ja siis tietty neuvolan hymy naama) vie kaiken huomion :) Se on se neuvolan hymynaama niiiiiin ihana; alkuun sitä vain tuijoteltiin täysin lumoutuneena, sitten sille alettiin hymyilemään, ja nykyään jutellaan ja naureskellaan naamalle joka aamu ihan kunnolla ja pitkään :D

Meillä yritetään aina mahdollisuuden tullen kattoa telkkua :rolleyes: Sit ku menee tytön ja telkun välii nii hää siirtää sen verran päätä et taas näkee telkun.. Saa olla tarkkana ettei pääse kattomaan sitteristä tai leikkimatolta :) Myönnän kyllä myös käyttäneeni joskus rauhoittamiseen jos ei enää mikään muu oo auttanu.. onneks niitä kertoja ei oo kovin montaa :grin

Asiasta toiseen.... Onks kenenkään pikkuselle tullu / tulossa hampaita?
Siis meillä tyttö nyt 2,5kk ja alas on hammas tulossa ja sitä nyt itketään.. :sad001

Tuli kyllä yllätyksenä et noin nuorena tulee.. :wideyed:

Meillä on tv päällä, muttei vauvaa kiinnosta. Ja esikoisen hampaat tuli 3,5kk, joten nyt ootan niitäkin ajoissa.

Huoh. Huonosti nukuttu yö takana. Neiti yritti jutella vaan aina syötön jälkeen. Ja äiti kyllä nukahti syöttäessä niin että neiti oli nukkunu varmaan tunnin rinnalla. No iskä kun lähti, otin viereen nukkumaan, jonkun aikaan kitistiin mutta nyt nukkuu tuossa leuka tissiä vasten tyytyväisenä. Ilmaa tuntuu aina aamuisin olevan masussa kun piereskelee..

Meillä aamulla tyttö halusi syödä puol 8 muttei kelvannu kuin puolet maidosta. Kohta rupesikin kitisemään (masuvaivojako kenties) , ei maito eikä tutti kelvannut ni otin omalle paljaalle rintakehälle masulleen rauhottumaan. No siihen sammui alta viiden minuutin ja torkuttiin melkein tunti vielä :rolleyes:

Maitokin kelpasi sitten ja lisääkin piti tehdä:p
Jotenkin vaikuttais huomion hakuiselta tuo tyttö, sylissä kaikki on hyvin ja sitterissä viihtyy kunhan on isi tai äiti vieressä näkyvissä. Lyhkäsiä aikoja viihtyy lattialla lelukaaren alla , sillonkin sais joku olla tökkimässä leluja heilumaan :shy:

Päivisin kun mulle iskee väsy ni syötän tytön ja kun torkahtaa syliin ni itsekin pilkin siinä samalla. Eilen taidettiin melkein pari tuntia hengailla sylkyssä putkeen. Opetankohan tuosta nyt ihan syliriippuvaisen:nailbiting: kaikki syötöt tietenki tapahtuu sylissä ja jää vähintään puoleksi tunniksi siihen hengailemaan.

Ukko taas ei sylittele (tästä vielä tulen joskus räjähtämään sille :meh:) , hyvä että syötön ajan pitää. Sit äkkiä sitteriin se ja kiikkaakiikkaa lapsi heijataan uneen ettei tarvitse vaan pitää seuraa sille:sad001

no meillä se ukko ei taas pidä ollenkaan sylissä ja itse kun imetän, niin ei edes sitä syöttöäkään. Ja meidän pikku neiti ei viihdy kyllä missään muualla kuin rinnalla, eikä tuttikaan oikein tahdo kelvata :dummy1:

Meillä ttas ei viihdytä rinnan päällä tai sylissä pitkällään, pitää olla pystymmässä

Tuosta syliin nukuttamisesta ja syleilystä ylipäätään: itse alkuun mietin samoja asioita, että "tuleekohan tästä vielä myöhemmin ongelmia" kun myös nukutaan samassa vuoteessa. Alkuun nukahdettiin vain syliin, ja vuoteessa rinnan päälle. Siitä sitten pikkuhiljaa alkoi nukahtamaan itsekseenkin leikkimatolle, sohvalle ja sänkyynkin niin että hereillä ollessa on voinut laskea alas, ja siinä hetken tuumailtuaan onkin nukahtanut. Ei siis toki aina... Erityisesti jos on todella yliväsynyt, niin kaipaa sylittelyä ja nukahtaa sitten vain siihen. Ikää meillä tulee 24 pv 3kk.tta, ja uskon että kun iän ja rutiinien myötä alkaa nukahtaminen sujua myös ilman pitkiä sylittely nukutussessioita. En stressaa enää asiasta ollenkaan, vaan toimin just niin kuin hyvältä tuntuu, ja sylissä pidän aina kun syliä kaipaa. Tärkeintä omasta mielestäni mennä juuri niin kuin hyvältä tuntuu ja vauvan tarpeita kuunnellen, eikä miettiä toimiiko nyt tässä ja tässä asiassa oikein vai väärin. Pikkuvauva aikaahan tässä vielä eletään, ja rutiinit hakevat vielä muotoaan ja päivät on erilaisia. Sitten ehkä myöhemmin kun vauvallakin alkaa olemaan enemmän ikää, niin on varmaan ihan järkevää pohtia omaa toimintaansa enemmän, mutta mielestäni vielä tässä vaiheessa kannattaa ihan vain luottaa itseensä ja toimia niin kuin itsestä ja vauvasta hyvältä tuntuu ♡ olkaamme siis vähän armollisempia itsellemme ja sylitellään vauva sylissä tai rinnan päällä uneen hyvillä mielin :)

Ompas ihanaa kun mies on isyyslomalla. Eilen kävin kulmien laitossa, tänään ystävän kanssa syömässä ja shoppailemassa ja torstaina meen ripsienpidennykset laitattamaan. Vauva ollut kiltti koko ajan isän kanssa olessa eikä ollenkaan itkenyt. Ihanaa saada vähän omaa aikaa kun en tosiaan oo 6 viikkoon käynyt missään kaupassa. Mutta kyllä ikävä tuli jo kun shoppailemassa oltiin. Ja nämäkin menot vain sen takia, että pitää näyttää ihmiseltä kun on mummon muistotilaisuus ja pojan ristiäiset mutta silti oli kiva päästä kaupoille pitkästä aikaa:)

Katselin erilaisia perheitä ja siinä ne oli koko perhe saman mopon kyydissä Balilla. Isä ohjasi ja takana istui äiti vauva kantorepusssa. Eikä kellään tietenkään kypärää. Pikkasen laittoi väkisin miettimään että onkohan toi nyt ihan turvallista ja miten viranomaiset siihen Suomessa suhtautuisi.

Suomessa ei saa lain mukaan edes pyörällä kuljettaa repussa vaan pitää olla istuimessa tai peräkärryssä. Siinä jos kaatuu ni käy huonosti

Ei kyllä itelleni tulis mieleenkään lähteä vauva rintarepussa ajelemaan pyörällä, saatikka mopolla.

Kauhee kun tää aika menee. Mulla on ollu niin kauhee kiire vauvan ja kaikenmaailman vapaaehtoisestyön takia, että en oo yhtään ehtinyt käydä teidän kuulumisia lukemassa :o Ollaan tytön kanssa kaikki päivät liikenteessä kun mies on töissä, ja illat sitten kotijuttuja ja jokailtainen tunnin kiukuttelusessio, niin ei kertakaikkiaan ehdi koneelle :D

No ei kai kukaan kylmänä siks pidä, useinhan sitä tarjotaankin ajatuksella, että saat itse levähtää /syödä/juoda rauhassa :) Kyllä minäkin mielelläni annan, mutta huomaan kyllä pitäväni silmällä koko ajan :p (okei, tuijotan herkeämättä)

Isi on ainoa, joka saa poistua vauvan kanssa mun näköpiiristä ilman, että edes huomaan. Isiin on 100% luotto tietysti :) ja oma äiti.
Mä en ristiäisviikonloppuna isoa osaa ajasta ees tiennyt, missä mun vauva on. Sukuahan siellä vaan oli, niin kyllä luotin siihen et ne huolta pitää ja tuo sen sit mulle, kun tulee nälkä tai on muuten hädissään.

Joo ei kyllä tullu vauvaa syliteltyä ristiäisten aikana kuin valokuvien otossa ja jos joku kysyi missä vauva on ni oli pakko sanoa että en kyllä tiiä :D kiersi niin kovin sylistä syliin.

Vauva pisti vielä unille ni aattelin etsiä lehdestä kastetut -palstan ja leikata talteen (aattelin liimata vauvakirjaan) . No siellähän se meidän tytön nimi paistatteli ja kuinka ollakkaan kastettujen alapuolella oli kuolleet - no siellä oli mummun nimi. Leikkasinpa sitte isomman siivun lehdestä ..:sad001

Takaisin