Synnytystuntemuksia?

Menna on ollutkin niiiin rautahermoinen odottaja että näinköhän tulee lähtö salakavalasti :thumleft Tsemppiä!
 
Rautahermoinen varmaan siksi, kun tähän saakka ei olekaan ollut mitään synnytyksen lähestymiseen viittaavaa xD
 
Minulla on tullut kahtena aamuna limatulppaa oikein hulvahtelemalla. Sekin nimittäin lirahtaa housuun. Ja kyllä sen lapsiveden ja tulpan erottaa. Lapsivesi on oikeesti lirua ja limatulppa on sitä itseään - limaa. Konsultoin tästä juurikin kätilötuttavaani, koska itsekin mietin, että ei kait tämä lapsivettä ole.. :)

Ja käsittääkseni lapsivettä tulee kuitenkin sitten ihan lisää ja lisää, eikä se voi täysin stopata, vaikka se reikä kalvoissa olisikin ylhäällä? Mutta siis ehottomasti tarkkaile tilannetta!

Täällä on tänään imuroitu ja luuttuttu, pyyhitty pölyt, käyty metsälenkillä koirien kanssa, löllerrelty äipän kanssa kaupoissa ja käyty saunassa. Aaaand nothing. Tai no ei "ei mitään tuntemuksia, koska samat vilhomiset ja menkka/vatsatautikivut nyt on jo aika vakio meininki, mutta ei edelleenkään niitä supistuksia. Kyllä täällä tunteet käy vuoristorataa koko ajan. Yrittää itselleen sanoa, että no se tulee kun tulee, ja seuraavassa hetkessä on sitä mieltä, että vois raivota ihan hulluna, että NO MIKSEI SE JO TUU?! Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.. :wink

Mutta noh. Ei se auta. Joitaki asioita ei voi hoputtaa. Kolmatta ässää meillä ei enää voi kokeilla edes, koska alapää on jo sen verran hellänä ja tuota tulppaa ilmeisesti pudottelee vieläkin - tai ainakin pöksyissä on sitä vaaleanpunaista valkovuotoa aika ajoin.

Toivon vaan, että tänä yönä saisi nukuttua kivuttomammin. :)
 
Keskustelen keskenäni, mutta toive toteutui ja sain nukuttua. Nukuin jopa 5 tuntia putkeen ilman veskikäyntejä tai heräämisiä. Tottakai aina kääntyessä tai liikkuessa käy kipeetä, mutta muutoin sain kyllä täyttä unta. :)

Jälleen on painetta alapäässä/alavatsalla/lantiossa ja selässä, mutta oon ainakin nyt vielä niin pirteä ja hyväntuulinen unen vuoksi, että ei poka haittaa! Jee! :)

(..ja se vuoristorata - katellaan kauanko tää pirteys kestää! :D )
 
Mamsi: voin minä keskustella kanssasi. Kiva kun sait vähän paremmin nukuttua :)

Minulla ei tullut vuotoja yöllä eikä aamulla. Illalla ennen nukkumaan menoa vessanpönttöön tipahteli selvästi pieniä veripaukkuja. Sit äsken tulin koiran kanssa kävelyltä, niin oli tullut rusehtavaa vuotoa=veristä. Eli ei ollut sitten lapsvettä. Onneks. Sellainen uusi asia tuli, että koin eilenillalla ja yöllä ekat oikeammat, mutta tosi miedot ja lyhytkestoiset supistukset! Siis sellaiset, jotka tuntui menkkakivuilta ja tunsin, kun supistus alkoi aaltomaisesti, ensin hiljaa, sitten tuntemus koveni ja sitten pikkuhiljaa hiljeni. Näitä tuli noin kaks kertaa tunnissa koko illan ja yön. Nyt aamulla suppareita ei enää ole tullut.Huippua! Hassua, miten ihminen voi olla onnellinen tuollaisista tuntemuksista, ehkä minulla voi olla vielä toivoa :wink
 
On sulla Menna toivoa, koska sisään niitä lapsukaisia ei kuulema jätetä! :wink

Mulla on myös ollut aamulla taas näitä menkka/selkäkipuja tai supistuksia, mutta ei näillä puusta pitemmälle päästä. Mutta noooooh, ei sais tieten vielä valitella hirveesti, kun laskettu aikakaan ei ole ohittunut. Maanantaihin asti aikaa ootella "kärsivällisesti", sitten voi alkaa jo kärsimättömäksi. :D

Ja pssst, se todellakin on hassua, miten sitä voi olla onnellinen niistä tuntemuksista! Kipeetä käy, ku piru välistä, mutta toivoo ja odottelee vielä niitä tositoimia, jotka käy sitten ihan oikeesti kipeetä. Nainen on luonnostaan masokisti. :)
 
Ei nyt mennyt terkkarin veikkaukset ihan putkeen ettei mee laskettuun aikaan saakka, tänään kasassa viikkoja 41! Soittelin äpolille ja varasin yliaikaisuuskontrolliin ajan, kuulemma niin ruuhkaista että ma ja ti on tupla-aikoja lähes kaikki.. Onneksi en siis ole yksin.. Sanoi vielä puhelimessa vitsinä, että mielellään jos tulisit vaikka heti, hehheh.. Ei paljon naurata.. :finger004
 
Mulla on myös vuotanut tuota pinkkiä lirua muutamia kertoja, ja tänään sitten ajattelin, että käyn varmuuden välttämiseksi synnytysvastaanotolla tarkastamassa tilanteen. Pötköttelin käyrillä jonkin aikaa, kun sikiön syke oli alkuun turhan tasainen (verensokeri todnäk alhainen). Teki parikin testiä, ei ollut lapsivettä niiden mukaan. Mutta jotain hyötyä käynnistä kuitenkin oli...kanavaa sentti jäljellä ja sentin verran jo auki, eli vaikka mitään sen kummempia tuntemuksia ei juurikaan ole ollut, jotain alkaa tapahtua, jeeee :D
 
Nyt tuli sitten reilu ruokalusikallinen limatulppaa kerralla. Osina sitä on tullut eilisestä illasta lähtien. On mukavaa, että keho antaa edes jonkunlaisia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Tänään on myös yhdestä saakka tullut noita eilen alkaneita suppareita 4-6 kpl tunnissa, mutta ovat edelleen mietoja ja lyhytkestoisia.
 
Supistuksia..EI OLLEEEE! Voi hermo.

Alan jo epäileen itseäni, että ehkä se minun 3 päivän limatulppa olikin vaan runsasta valkovuotoa, koska _mitään_ ei tapahdu. Vaikka siis joojoo, järjellä kyllä tiedän sen olleen sitä itseään, mutta kuinka turhauttavaa se on, että sitä tuli kaatosateella, mutta that's it.

Ei sitte. En halunnutkaan räjähtää, luopua mahasta tai liikkua, kuin normaali ihminen. Vali, vali, vali ja kerran vielä vali. :P
 
Tehdään Mamsi niin, että ens viikolla alkuviikosta ollaan yhtä aikaa synnärillä, mulla maanantaina tuo äitipolin yliaikaiskontrolli. Sullahan on LA kahden päivän päästä, joten nyt sellanen käänteispsykologia käyttöön: älä vauva tuu vielä :D
 
Nyt on klo.02 eteenpäin tullut tuntuvia säännöllisiä supistuksia n.8-10min välein ja supistus on kestänyt keskimäärin 50s. Sen verran tuntuvia, etten nyt ole tähän viiteen tuntiin saanut nukuttua. Saa nähdä alkaako supistuksia tulla lyhyemmällä välillä (edistyykö mihinkään), jatkuuko tälläisena vai loppuuvatko vielä. Kohta ajattelin lämmittää sellaisen lämpötyynyn, jos vaikka sen avulla saisi vielä vähän nukutuksi..
 
Hei jee Menna!!! Nyt vain vauhtia supistuksiin!!!

Mulla tänään se maaginen laskettu aika!! Tässä jo ollaan :) jipii...!!!
Tähän mennessä on ollut pidempään iltaisin alaselässä ja pakaroissa juilimista, joitakin yksittäisiä kipeähköjä supistuksia levossa mutta ei oikein mitään muuta synnytyksen lähenemiseen viittaavaa.

Eilen oltiin kaverin synttäreillä alkuillasta ja katottiin sitten leffan loppu kotiin tultua. Mentiin nukkumaan jo klo 23, mut oli jotenkin levoton/rauhaton olo, vauva potkiskeli ja sain unta vasta sitten joskus klo 01. Aamulla oli aikamoisen väsynyt olo, onneks on sunnuntai ja mies töissä, niin sain jatkaa pötköttelyä esikoisen heräillessä seiskan aikoihin. Siinä makoillessa puolvalveilla tuli useampia lievästi kipeitä supistuksia selässä kestoltaan 0,5-1min, välejä en kellottanut, vähän laskeskelin noita "aaltoja" vain. Nousin sitten kasilta ja vessassa paperiin tuli (eka kerta tällainen!) kirkasta limaa, jossa hitunen verta joukossa. Mä olin ihan että jee, jotain edistystä! Eikös se verihitunen joukossa ollut merkki paikkojen aukeamisesta??? Ja TIEDÄN kyllä, että tässä ei nyt välttämättä lähdetä synnyttämään tänään tai ees lähipäivinä, mutta olihan tuokin jotain edistystä tilanteeseen :)
Mitä mieltä ootte???
Täällä nyt aamupalan syöneenä istuskelen pyörittelemässä lantiota jumppapallon päällä, oon huomannut tän aiheuttavan mulle tuntemuksia tuolla oikeissa paikoissa :)
 
Hannatuuli, kyllähän nuo selviä merkkejä jo on! :) Ehkä sullekin tulee nurkan takaa tämä loppuvääntö!

Nyt vaan seuraile tilannetta, jos kerta oot jo noin saanut kunnon supistuksiakin aikaiseksi. :)

Täällä ei uutta auringon alla. Eilen käytiin tuttavien juhlissa illasta ja normaalit sirkushuvirallit oli meneillään taas siinä 22-00, juilimiset, vihlomiset, pikkusupistukset, tuntemukset ja sitten uni, joka oli kolmatta yötä putkeen melko kivutonta ja mielekästä aamuun saakka (miinus tietenki ne pissareissut). En enää reagoi mihinkään, mitä tuolta alhaalta tulee. En jaksa, ku lähtee hermo ja turhaan herää toiveet..

Pian minä kärvistelen täällä keskenäni. :D
 
Kiitos tsemppauksesta Mamsi :) tsemppiä sullekin, voi tulla sit yllättäen SULLEKIN, kuten mulle sanoit :)
 
Hannatuuli: joo samalla viisiin minulla torstaina ja perjantaina tuli aluks niitä limatulpan rippeitä. Kirkasta limaa ja verijuovia. Ja sittenhän se limatulppa kokonaisuudessaan irtosi perjantai-iltana. Hyvältä siis sullakin vaikuttaa! :)

Ei se lämpötyyny vaikuttanut millään lailla supistuksiin. Tulin just koiran kaa tinnin kävelyltä ja siinä ajassa tuli 6 tai 7 supistusta. Että samalla tahdilla edelleen, ehkä tuo kävely vaikutti siten, et supistukset ei tuntuneet niin voimakkailta. Vitsit vaan, kun sais vähän nyt nukutuksi. Alkaa olla kohta vähän töttöröö-olo. Synnärillekään on vielä turha haikailla lährevänsä, ei näillä supistuksilla vielä vauvaa synnytetä :D
 
Täällä supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti ja tullut rusehtavaa limaa tunti sitten.. "Niukka vereslimainen tai rusehtava vuoto on usein merkki synnytyksen käynnistymisestä, tällöin voi rauhassa seurata tilannetta."
Tällainen osui silmiin, juuri tuollaista tullut..
 
Hei liikkuuko teillä lapsi supistusten aikana..? Kun aina, kun se supistus tuntuu (ja mulla se tuntuu kankuissa ja nivusissa), tää lapsi liikuskelee. Mietiskelen vain, että johtuuko ne tunnot juurikin siitä kun lapsi liikkuu, vai liikkuuko se penska ku supistelee? :D
 
Mulla on liikkunut kovasti supistusten välillä. Ekaks en ollut varma just tosta, että ovatko supistuksia vaiko vauvan
Liikkeistä johtuvia kipuja, mutta kyllä nämä nyt tunnistaa supistuksiksi. Mulla alkaa alavatsalta ja leviää vatsalle ja haaroväliin/kankkuihin. Tulee myös vaalean punertavaa limaa hiukan pyyhkiessä. Aamulla tuli ekan kerran, sitten ei tullut moneen tuntiin (tai vessakertaan), sen jälkeen tuli rusehtavaa limaa ja nyt taas vaaleanpunertavana.
 
Takaisin
Top