Synnytystuntemuksia?

Tuitilla on jo ihan peli siellä käynnissä, loistavaa! :) Tsemppiä!

Mulla on nyt sen lekurikäynnin jälkeen alkanu ihan kivat oltavat..Huuh! Seisaaltaan ei oikein voi olla ja istualtaanki alkaa tuntuun siltä, että miten päin olis. Pitänee siirtyä petiin kyljelleen hengitteleen. Ainaki tämä tarkottaa sitä, että JEE, jotaki oikeesti tapahtuu! :)
 
Ihanaa Mamsi että kävit kuitenkin, parempi varoa kuin katua!!

Mä olin saunomassa ystäväni luona, joka tulossa mieheni lisäksi mukaan synnytykseen, oli viimeksikin ja korvaamaton olikin!!
Hän on fyssari ammatiltaan, joten voimia riitti hieroa mun selkää, jossa supparit pahimmin synnytyksen aikana tuntui.

Kotiin tultua istahdin sohvalle ja ihmettelin kun vuorokauden hiljaiseloa (liikkeitä kuitenkin tullut) pitänyt vauva jatkoi autossa aloittamaansa masumekkalointia. Sitten alkoi selkää poltella oikein toden teolla!! Hain juuri lainaksi saamani jumppapallon ja aloin pyöritellä innoissani tällaisesta uudesta tuntemuksesta.
No sehän meni ohi tietenkin, nyt vain ristiselässä kiputuntemusta, taidanpa painua pehkuihin. Jossain vaiheessa tämäkin vauva syntyy!! Nyt 39+1 vielä hetken :wink
 
No ohihan ne meni tietenki. Muutaman kerran yöllä heräsin hyvin laimeisiin vatsanväänteisiin, mutta tämä hoidettiin aamulla ihan luonnollisin keinoin. :D

Mutta silti, hyvä me ja hyvä meidän mammojen joukkue. Kyllä me aletaan jakaantuun tässä pikku hiljaa. :)
 
Supistuksia tullut nyt 3 päivää, en taaskaan saanut yöllä nukutuksi kun sattu niin paljon. Sain sitten joskus 10 aikaan aamulla unen ja nukuin kahteen päivällä, jonka jälkeen supistukset on hiljentyneet. vooi v*ttu sanon minä. Tuntuu että koetellaan ihan kunnolla!! Äsken jumppapallo poksahti altani ja tietenkin tipahdin persiilleen lattialle. Nyt mietityttää että pitäisikö käydä tarkistamassa onko kaikki ok. Soitin synnytysvastaanottoon ja tuntui että kätilö vaan nauroi! Vaivun pian epätoivoon!!! :sad001
 
Inhottavaa, että jouduit tuollaista kohtelua kuulemaan! Ja tosi ikävää, että just nyt kun pallo on kullanarvoinen, meni poksahtamaan. Uskaltaako sitä itsekään nyt sitten hyödyntää..
 
Oon jo Yosa kuvitellut, että olet jo synnärillä! Herranen aika tuota palloa, onneksi ei sattunut pahemmin. Ja siis ehottomasti pitää soitella synnärille tommosissa keisseissä, jos on kaatunut tai tullut iskua. Miten ihmeessä kätilö viittii nauraa?! Minä olisin noussu aivan raivoon..

Voimahalea! :)
 
Yosa mulle ne sano kans sillon maanantai aamuyöstä ku mentiin synnärille kovien suppareiden takii et tässä menee viel monta päivää ku kohdun kaulaaki oli viel se sentti jäljellä ja paikat vaan yhelle sormelle auki, olis passittanu mut kotiin mut en suostunu menee ku oli niin hirveet kivut et ne laitto mut sit päivystysosastolle nukkumaan ja saamaan lääkettä ja katos vaan 3h myöhemmin synnytys oliki jo ihan käynnissä ja 16.45 synty poika.. Että vaikka ne sanoo et joo tässä menee vielä päiviä nii kannattaa kyllä vaatii saada jäädä osastolle jos on niin kauheet kivut yms koska aina ei oo nekään oikeessa.. :)
 
täällä ei mitään merkkejä, että poika olisi vielä halukas tulla meitä kasvotusten moikkaamaan, mutta siltä ei enää huomenna lupaa kysellä kun sektioon on jo aika. kääääääääk, huomenna saan pienen syliin :Heartred3333
 
Tänä aamuna se limatulppa tuli kyllä sitten urakalla ulos. Tyhjennystäki tapahtui..

Eilen illalla mahassa kiersi ja olin jotenki tosi levoton koko yön. Nyt on hullun löysä ja väsynyt olotila, aivan kuin jäätävät menkat olis alkaneet ja vähän pääkin sekasin. Neuvolakin sattui olemaan tänään, siitä enempi asianmukaiselle palstalle. :)
 
mä olin äitiyspoliklinikalla yliaikakontrollissa päivä ennen pienokaisen syntymää ja silloin kokoarvio oli 4,4kg ja siksi ne käynnisti synnytyksen seuraavana päivänä. Ja hänen syntymäpaino oli 4,340 kg joten aika tarkka arvio se oli. Ja vaikka hän oli iso ja olen ensisynnyttäjä niin kaikki meni tosi hyvin :)
 
Voi pyhä jysäys, mikä meininki!

Illalla penska aloitti taas semmoset metakat, että alta pois. Pari tuntia valvoin, koska kävi jo tosi kipeää eikä voinut nukkua. Siltikään ei tule niitä kunnon supisteluja! Ei koko yönä. Silti oon kakkajäykkänä pysytellyt yhdessä asenossa, koska _joka_paikkaan_sattuu_. Ihan jäätävät vatsakivut/menkkakivut, selkä on jumissa ja haaroväli on niin hellä, etten pystynyt aamulla laittamaan itselleni edes sukkia jalkaan.

Ja se limatulppa ei kyllä tullut eilen kokonaan, vaan tänä aamuna hulahti taas lisää niin, että piti jo miettiä onko kyseessä ihan lapsivedet.

Miksei ne supistukset vois nyt oikeesti alkaa?! Ei kait tämmösessä tilassa voi kauaa olla, pitää pikku hiljaa alkaa muuten kehittämään omat epiduraalit ennenkä saa supistuksia edes aikaiseksi! :D
 
Täällä supisteli eilen suht kipeästi 5-10min välein klo 22-05, jonka jälkeen heikkenivät ja sain nukuttua kymmeneen (toki tunnin välein piti ravata vessassa..). Nyt tulee ehkä 20min välein melko kivuttomia supistuksia. En jaksais enää tällaisia öitä. Kohta neuvolaan, tänään on 40+6..
 
Täällä ekat kipeet supistukset. Seiskasta asti tullu 10-15 min välein, ei nyt merkittävästä koventunu. Mies lähti riskillä töihin, pääsee vasta kuuden jälkeen tarvittaessa tuleen... Vähän jännittää :) Kun joku osais sanoo kauan tässä sitten menee että tarvii lähtee mihkää sairalaan, onko se 3h vai viikko :) Katsotaan mihin kehittyy vai mihinkään.
 
Ihanaa, etten ole ainoa tuskailija. Mietin täällä, että missä vaiheessa minun pitäis niinkö tietää..
Kun kipeetähän tää tekee aika ajoin ja välillä melko kovastikin, mutta kun en tiedä että missä se raja menee. Täytynee vaan luottaa 100% siihen, että oma keho kertoo kyllä milloin se aika tosissaan on.

Se yksi "turha" synnärikäynti nyt jotenki kummittelee, että minä en sinne ole yhteydessä ennekä tuntuu, että en enää edes pysty. Jääräpää. :D
 
No jo tää on, en tajunnukkaan kuinka paljon voi ottaa pattiin kun supistukset harvenee ja harvenee... Kyllä mä nyt oisin ollu valmis lähteen hakeen pikkasta kotiin. Mutta huonolta vaikuttaa... Noh, eipä sitä synnytystä voi kai hoputtaa. Eli jos unohtas koko homman sit tältä päivältä. MUR!
 
Ohoh! Nyt vissiin ensimmäinen merkki siitä, että synnytys lähenee: vissiin limatulppa on alkanut irrota. Pikkuhousunsuojaan on kaks kertaa tullut jotain pinkkiä vuotoa :eek: Ja yhesti pyyhkiessä vaaleanpunaista limaa.
 
PINKKI vuoto hyvin todnäk lapsivettä!!! Se on niin eriväristä kuin veri, ettei voi vereen sekoittaa. Silti en esikoista synnyttäessä tullut ajatelleeksi sen olevan lapsivettä :) ja jos sulla vain tihkuu sitä, niin ei tuu mitään tulvaefektiä. Soitapa synnärille, haluavat sut varmaan näytille jossain vaiheessa :) (infektioriski, jos synnytys ei tapahdu 24h sisällä, antibiootille..)
Tsemppiä Menna!
 
Ohoh, empähän tullut ajatelleeksi. Katsonpa huomisaamuna onko sitä tullut vielä ja jos on niin soitan synnärille.. Kiitti neuvosta Hannatuuli!
 
Takaisin
Top