Synnytystuntemuksia?

Jep, ai fiil juu. Mutta uskoisin, että nää sun supistukset jo availee siellä paikkoja ja oot hyvää vauhtia kohti synnytystä jo. :)

Mutta mikä minä oon sanomaan, oon oikeesti niin kärtyperse tänään vaihteeksi, että ihan käsittämätöntä miten vihanen sitä voi olla, ettei tämä jo ala syntymään. Ja epätoivoinen. Eikä tilannetta auta yhtään se, että meidän äiti soittelee ja tekstailee 24/7, että jokojokojoko?! Ja käskee konttaamaan ja riehumaan ja tekemään sitä ja tätä, että syntyis. Tiedän, että se on kärsimätön ja oottaa innoissaan, mutta kun itsekin on jo aivan epätoivon partaalla, kun mikää ei auta eikä mitään tapahdu, niin toiset "kannustukset" itse asiassa vaan veeituttaa enempi.

Olin itse asiassa jo Hannatuuli kuvitellut, että oot synnärillä! :D Oon narsistinen ja sadistinen nyt kyllä, mutta onpa kiva kuulla, ettei kärvistele keskenään. :P
 
I FEEL YOU Mamsi, mun hyvällä ystävällä laskettu aika 9.10 ja mä "pelkään" koko ajan että synnyttää ennen mua..

Äippä on tulossa auttelemaan tänne esikoisen kanssa (asuu muutaman kilsan päässä), pikkuneiti halusi juuri soittaa ja kysyä, milloin on tulossa. Juttelin itsekin ja oli aika kypsää, kun kerrottuani viime yöstä sanoi mun äänen kuulostavan tasaiselta, että koenko saaneeni kuitenkin levättyä tarpeeksi. Kahden tunnin yöunilla?????
 
Mietin, että ainoa aika, jolloin en odota kärsimättömänä synnytystä ja oon tyytyväinen, ettei vielä, on illalla ihan tosi väsyneenä, kun saa mennä omaan sänkyyn.

Ja ootteko huomanneet, että on jotenki tosi turhauttavaa nämä "joo-o, ennakoi synnytystä"- kommentit? Esim. eilen neuvolassa. Montakohan niitä tulikaan? Pää tuntuu, täällä on jo ihan hyvät asetelmat, verenpaine noussut, vatsakipuja, oot saanu nukuttua yms. Ja jokaisen perään se merkittävä, joo tää enteilee jo, mm-m. Ja joka kerta oot silleen, että "voi jes!!!" ja odotat ku kuuta nousevaa, ja sitten taas toteat, että ai no ei vieläkään.

Tähän vielä voisin todeta, että olen niiiiiiiiiiiiin valmis luopumaan näistä hormooneistakoukeroista aivan totaalisesti, kun ei voi olla näin rasittava tyyppi ees itselleen. :taunt010
 
Hannatuuli, minulla oli vähän toisinpäin tuo tilanne. Veljen vaimolla oli laskettu aika elokuun puolivälissä ja kun ei heille pienokaista kuulunut (syntyi sitten aivan kuun lopussa tasan 42 vk), niin herättelin jo toiveita, että meidän poika ehtisi syntyä ensin. Noh, tässä sitä nyt sitten kärvistellään ja odotellaan kuinka paljon meillä menee yli.

Pari päivää ja sitten mennään eka kertaa sairaalaan (en jaksa uskoa, että sitä ennen ehtii yhtään mitään tapahtua). 41+4 on silloin ja käydään katsastamassa tilanne. Tuntuu ihan oudolta, kun katsoo vaikka Mcgonnorin tickeriä tuossa yläpuolella ja hänen pieni vauvansa on jo 1 kk 1 vk vanha. Onko siitä tosiaan jo niin kauan (tai pidempäänkin) kun tänne alkoi sadella ilmoituksia syntyneistä syysvauvoista. Oma aika tuntuu menneen niin hitaasti, mutta muilla näyttää aivan kiitäneen ohi.
 
Täällä tullut supistuksia hiljalleen päivän mittaan. Sitten ruoan jälkeen alkoi tulla kipeämpinä mutta edelleen ei säännöllisinä. Mutta sellaisia, että vetää kaksinkerroin ja alkaa kasvoja kuumottaa ja hikoiluttaa. Meinattiin jo lähteä, mutta sitten hiljeni taas puoleksi tunniksi, sen jälkeen tullut neljä tunnissa kevyempinä.
 
Supistukset, tulkaa jo.

Mulla tuo ihme kipu alavatsassa jatkuu, ja välillä se jo vetää kaksinkerroin. Se on semmonen vatsakramppi, niinku oikein kunnolla vääntäis vatsaa. Tää tulee seistessä ja erityisesti kävellessä. Mutta kun en miellä sitä edelleenkään supistukseksi. Ja kun vauva kuitenkin vielä liikkuu suht hyvin.. pitänee soitella huomenna synnärille ihan vaan tarkistaakseen, että onko se "normaalia", jos vielä jatkuu. :)

Hannatuuli, toivottavasti ees sulla alkais ne tositoimet jo! Tuo on/off-meininki on syvimmältä sieltä, minne aurinko ei paista..
 
Kipeitä kipeitä, välillä lievempiä, väliä kuitenkin vielä sen 10-15min.. Ja kotona pärjää.. Saas nähdä!
 
Minä täällä pohdin, että olikohan tuo lapsivettä vai tuliko mulla ihan autenttisesti pissit housuun.. Istuin sängyn reunalla aamulla, ja yritin vatsaltani laittaa sukkia jalkaan. Ensin lirahti vähän, ja ajattelin jo tottuneena, että voi ihana valkovuoto. Ja sitten lirahti lisää, kun nojauduin taas eteenpäin ja mietin, että no ei mulla kyllä edes pissitä! Ja sitten alko lirahtelemaan lisää ja yritin kyllä pidättääkin.. Housut ja sänkykin siinä ihan kastu, mutta en edelleenkään tiedä mitä se oli. Yritin haistellakin, mutta nyt kyllä täytyy sanoa, ettei sekään oikein kertonut juuta eikä jaata.

Nyt sitten seurailen, josko tulee lisää. Supistellut on nyt aamulla sen jälkeen, mutta tosi lievästi ja sievästi ja hyvin lyhyillä pätkillä ja epäsäännöllisesti. Esim tuossa 8min aikana tuli ehkä 3 sellaista melko lyhyttä ja lievää supistusta. Mietittiin miehen kanssa, että lähteekö se koulutukseen vai ei, mutta totesin, että mene pois. Sillä kestää 10min tulla sieltä kotio, niin soittelen perästä, jos niikseen tulee.

Nyt sitten seuraamaan, että säikäyttikö/huijasko tämä bebe taas olan takaa, vai oisko jo oikeesti tositoimet? :)
 
Hannatuuli tuossa sanoi että väliä kumminkin vielä 10-15min.. Minulla ei tullut sen tiheemmin ja synnytys oli käynnissä.
15h kesti 10min välein 1min kestäviä koviakin supistuksia ja sitten olikin käärö minulla sylissä :)
 
Täällä arvotaan, että onko vaiko eikö oo. Oon haistellut (ihanaa) niitä aamuisia pöksyjä mennen tullen ja palatessa, eikä ne tuoksu siis oikeestaan miltään. Löysin Pirkanmaan sairaanhoitopiirin sivuilta hyvän ohjeen - laittaa siteen päälle vielä paperia, niin näkee onko neste kirkasta, kastuuko paperi kunnolla jne. No kolmesti oon saanut sen paperin vaihtaa, ja kirkasta ja lähes tuoksutonta se neste on ollut.. Ja perään kun on sitten ihan varsinaisesti käynyt pissillä, se on ollut ihan pissin väristäkin. Nyt tässä viimeisen kerran vaihdoin ja soittelen synnärille, jos tämä kastuupi.

Mulla on vauvelin pää niin alhaalla, että se tuntui jo sisätutkimuksessa. Mietin siis, että josko se vähän blokkais sitä vedentuloa, jos se reikä kalvossa on ylempänä. Yritin äsken "heilua", eli kävelin ympäri kämppää, keikuttelin lanteita ja kävin pari kertaa kyykyssä. Ei ehkä paras idea, auts? :D

MUTTA kun mulla ei edelleenkään varsinaisesti supistele, niin kiinnostaa ku kilo kiviä lähteä mahdollisesti taas turhalle reissulle kuulemaan, että oonkin pissiny pitkin päivää housuun? :laughing014
Tai sitten, että joutuu osastolle kärvisteleen x-ajaksi.. Paitsi, että edelleenkin sen strepton takia pitäis vaan olla varovainen ja mennä, eikä arpoa. Onpa taas vaikiaa olla minä. :P
 
Keskustelen täällä nyt keskenäni, mutta soitinpa sinne synnärille sitten. Voi veeiiteeteeuu mikä ämmä siellä vastasi puhelimeen. Oli juurikin niin elämäänsä kyllästyneen oloinen ja kuuloinen, että päätin olla menemättä ainakaan ennen klo 22:00, ellei jotakin erikoista tapahdu.

Soitin katsokaas niiiin huonoon aikaan, että kun en enää omaan terveyskeskukseenkaan ehtis ja voi voi voi voi. Lopetin tämän jaarittelevan ja mihinkään johtavan puhelun sanomalla, että no jospa seurailen tilannetta ja teen sitten aivan omat päätökseni asian suhteen.
:smiley-angry019
 
No ei ole helppoa tuo loppu ajan kärvistely. Hirmusia voima haleja, nyt ei oikesti ole enää paljoo jäljellä siihen loppu rutistukseen. Tsemppiä tsemppiä tsemppiä. kauheesti muuta osaa sanoa....
 
Tsempit Mamsille lokakuulaisista!! Täällä ainakin mielenkiinnolla aina lueskelen miten sulla etenee hommat, että et sä yksin juttele! :)
 
Tympeää Mamsi että sulle osui tuollainen tyyppi taas langan päähän :sad001 kuulosti kyllä aikalailla lapsivedeltä sinun kuvaus. Tsemppiä!
 
Voi Marsi, jospa sinäkin pian pääsisit tositoimiin. Mie pidän sormet ja varpaatkin ristissä sun puolesta! Voimia :Heartred
 
Kiitos! Eihän tässä nyt vielä mikään kiire oo, mutta ei vaan jaksais odottaa, kun alkaa toi fysiikka pettää ja pahasti..

Sent from my GT-P5110 using Vau Foorumi mobile app
 
Enkä oo, ku täällä vielä töröttelen! :) Täällä ollu joku huoltokatko, niin en oo päässy juoruamaan. Kiitti kaverit tsempeistä. :D

Eipä se kuulkaa ollu lapsivettä. Pääsin keskusneuvolaan testiin, ja siellä kätilö vaikutti vähän ihmettelevältä, kun testi oli negatiivinen. Hän vielä ennen testin ottamista sanoi, että no kyllä se lapsivedeltä vaikuttaa, mutta testataan nyt varuiksi. Nimittäin tää on todella todella lapsiveden oloista, eli en tiedä luotanko testiin. Mutta supistele ei edelleenkään - itse asiassa tänään on ollu vähiten merkkejä pitkään aikaan minkäänlaisesta synnytyksen lähestymisestä. Näinpä siis odottelu jatkuu ja jatkuu.

Oon muuten huomannut olevani jonkin verran enempi turvonnut oikealta puolelta. Mistähän se johtuu? :O

..ja nälkä ainaki on koko aika. Voisin syödä hevosen. Siinäpä sitten yhtäkkiä lähtä ähkyssä salille, ei taida auttaa sormet kurkkuun eikä letkut perään. :D

EDIT: Ja pakko lisätä - terveyskeskuksen ajanvarauksessa ihmettelivät, että tämä on jo toinen kerta tälle viikolle, kun joku soittaa lapsivesitestiä tk:hon. Kuulema testejä EI tehdä tk:ssa, sillä ne ovat niin kalliita. Ainoat paikat on viikkoon 35 asti keskusneuvola ja sen jälkeen synnäri. Sain sitten vähän niinkö erityisluvalla tämän ajan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top