Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei taasen tapahdu yhtikäs mitään :/ Tai siis joo, hiukan, menkkamaista kipua, vatsa kovistelee, sukkapuikkoa tungetaan alapäähän ja aikamoinen paineen tunne alapäässä ja hyvin satunnaisesti tulee napakoita supistuksia (ehkä 10-15/pvä) Muuten ei yhtään mitään, Huoh :/ Nyt rv40+4, 3 ässää ollaan kokeiltu (useampaan otteeseen), siivoaminen ei tehoa, eikä pihatöiden teko (oksasaksien kanssa heiluminen, talon maalaus, haravointi, yms), ei sen puoleen myöskään leipominen eikä lepäily.. Tänään ollaan isännän kaa menossa katsomaan n.1kk ikäistä pikkuista, jos vaikka toisen vauvan palluttaminen saisi meidän vauvassa aikaan jonkin sortin "mustasukkaisuutta" ja hän päättäis pikku hiljaa tulla ulos :D Tuntuu että muut keinot alkaa olemaan kokeiltuna..

Illalla alkoi heikotus ja huono olo. Kasin pintaan iski jumalaton selkäsärky ja nyt kellotetaan supistuksia 5-6 min välein!! Yhtään ei kestä maata vaan pakko olla kontillaan lämpötyyny selän päällä.. Oliskohan vihdoin lähtö käsillä??
Kerkesin just avautumaan tonne yliaikaisiin ettei tämä täältä tajua tulla :)

Huhhuhuh!! 24 tuntia supistuksia nyt tullut suht säännöllisesti. 7 aikoihin käytiin synnärillä kun supistuksia tuli 5min välein ja oli todella kipeitä. no kanavaa oli vielä 2cm ja olinko sentin verran tai sormen verran auki. Sieltä kun lähdettiin niin nytten ne vasta onkin nuo supistukset kipeitä, mietn että pitäisikö lähteä takaisin että sais kunnon kipulääkettä!

Tämä kipu on ihan kamalaa, ja kuullema voi supistella monta päivääkin!

Juupa juu :) kotona vieläkin yhtenä kappaleena. Supistukset loppuivat taas parin tunnin sisään..Huono olo ja vessaistunnot pitivät vain hereillä. Nyt vointi kuin pahimmassa krapulassa..
Että ennakointia ennakointia, mutta tajuais jo lähtee oikeasti käyntiin!!!

Siellähän on ihan äksönit päällä! Yosa, kohta sulla on se nykerö sylissä. <3

Minä aloin eilen pohtimaan, että onkohan tämä lapsivettä mitä välillä lirahtelee.. Kun aluksi mietin, että herranen aika, enkö yhtään pysty muka pidättään pissiä, kun ei ees pissitä! Ja sitten mietin, että no ei kait sitä valkovuotoakaan näin nyt vaan tule. Tätä siis ainakin lauantaista asti. Kirkasta se on. Kaipa se vois olla lapsivettä.. Mutta huoh, sekään mitään merkkaa, kun sitäkinhän voi tulla vaikka kuukausi ennen synnytystä. :D

Mamsi - mutta se pitää tarkistuttaa onko lapsivettä -tulehdusriskin takia! Soittoa vaan synnärille...

Huhhuh. Koko illan ja yön supisteli TODELLA kipeästi(enenpää ei voisi sattua, jotain ihan hullua), 10min välein. Limatulppakin irtosi! Mietin kokoajan että menenkö sinne synnärille, josta ne pistäisi osastolle ja antaisi kipulääkettä että saisi nukutuksi. Mutta en millään tahdo! Siellä ne sängyt sattuu ja pitäisi odottaa ahdistavassa paikassa synnytyksen käynnistymistä, johon voi siis mennä vielä päiviä :( Nytten nämä supparit on alkaneet hieman harveta tulee n. 10-20 min välein. Mies on ihan hiljainen, raukka. Ei kuulema ole mukavaa katsottavaa kun sattuu, ja ehottelee myös sairaalaan lähtöä. Uskoisin että supistusten aikana jumppapallosta olevan apua, pitää laittaa tuo mies käymään ostoksilla kun herää :)

Noniin, nää on taas niitä juttuja, että no ei kait pidä tarkistuttaa, ehkä se ei ookkaan ja no ihan tyhmää, jos se onki vaikka valkovuotoa vaan.. Tiiättehän te, tää perusmeininki näin suomalaisittain. "Mä mitään kipee oo." :) Kattelen, jos vielä valahtelee, ja soittelen vaikka illasta. Vai onkohan nämä neuvola-asioita?

Eikö ne vedet vaan vois mennä ja asia olla sillä selvä? :D

Seisominen on muuten jo aika tuskaa. Alkaa heti kiristellä siihen malliin, ku joku vetäis korsettia kireemmälle ja kireemmälle. Viikko laskettuun, jospa syntyis ajallansa. :)

Mä oon synnärillä! Ja ihan synnytyssalissa asti! Eilen käytiin täällä kahdesti, kohdunkaulaa oli enää paksu reuna jäljellä ja auki just ja just kahdelle sormelle. Pistivät samoilla lääkkeillä kotiin kun pe la yönä. Molempien kertojrn jälkeen supparit tietty paheni kun ronkittiin ja veristä limaa vuosi. Oli eri kätilöt ja se eka sano että jos ei lääkkeet auta niin takasin ja laitetaan osastolle saamaan jotain vahvempaa. Mut sit kun kolmen tunnin päästä tultiin takas oli eri täti ja se oli ihan tyhmä ja laitto kotiin. Koko yön supisteli silleen että huusin mutta kun tuo vika täti oli niin tyhmä ja hoki vaan että pitää olla 2 min välein supparit ja tosi kipeitä ja monta tuntia, ja mä unenpöpperössä luulin et välit on yli 10 min niin yritin vaan nukkua. Enkä noissa kivuissa pystynyt ees kellottaan.

Aamulla sit mies sano että nyt on pakko tehä jotain ja mullakin sit tuli jatkuva kipu vasempaan selkään, kylkeen ja vatsaan niin tänne tultiin. Auki 3-4 cm ja pääsin suoraan synnytyssaliin kun ei oo ruuhkaa Jane suppari välitkin oli oikeesti 1-6 min. Ihana kun tää kätilö kuunteli ja otti tosissaan ja kehui vielä sitkeäksi kun 3 vrk kestänyt suppareita. Täällä sain eka kipupiikin lihakseen ja ah sitä tunnetta kun ei koko ajan sattunut!!! Just sain vielä epiduraalin ja nyt seuraillaan puhkaistaanko kalvot kun supparit harveni. Mutta en enää täältä ilman vauvaa lähde!

Yöllä oli oikeesti sellaiset kivut että halusin peruuttaa koko homman, en halunnut synnyttää, mietin miksi oon halunnut lapsen, päätin haluta sektioon ja ajattelin etten sittenkään halua toista lasta koska en halua synnyttää. Nyt on jo mieli muuttunut.:smiley-bounce016

Niin ja tänään rv 40+0 eli täsmällinen kaveri

No ei sitä enää oo tänään oikein tullut ja kävin vielä mansikkamaankin miehen kanssa laittamassa syyskuntoon, kesäkukkaset pois ja toiset talvehtumaan. Kyllähän se vähän semmosta puhkuntaa oli, mutta ei tullut vesiä, ei verta eikä lasta tai kakkaakaan. :)

Oon melko vahvasti vaan sitä mieltä, että se oli valkovuotoa. Tai on. Otan kyllä yhteyttä, jos vielä lirahtaa. :) Kiitti kaveri!

..ja vielä ihan mielenkiinnosta - miten ne sen tutkii, että onko se ollu lapsivettä? :O Täällä hurjana laukkaa jo mielikuvitus, että pitääkö ootella jos sitä tulee lisää, tutkiiko ne siteen, vai mitä?

Jee Tuiti! Ehkä minäkin pääsen pian synnyttämään :) tässä reilut 39 h supistellut. Yöllä mullakin sama homma, että halusin perua koko homman, on nämä vaan vieläkin niin kipeitä että meinaa melkeen taju lähteä supistuksen tullessa.

Noni, soitin nyt kuitenki sen infektion pelossa ja sinnehän se pitää lähteä tekeen tikkutestiä. HYI. Nyt alko niin ahistaan.. Pelottaa, tärisyttää, paniikki iskee..

Ja ennenkaikkea jotenki mulla nolottaa se, että mitä jos se oliki vaan pissaa/valkovuotoa, ja saan lähteä kotiin naama punasena.

OMG. :sick006

Mamsi ne ottaa semmosella puikolla näytteen emättimestä, siitä ne sitten näkee onko lapsivettä.

Käyty on. Ei ollut lapsivettä - onneksi sinänsä, että ei tarvii miettiä sitä infektiota, kun mulla on se streptokin.

Kuitenkin sinänsä hyödyllinen käynti, että sainpas kokoarvion ultralla - 3775g. Käyrille piirtyi pari supistusta, limatulppaa lähti irtoamaan entistä enempi ronklaamisen jälkeen ja kohdunsuullakin tapahtunut edistystä. 1cm enää kanavaa jäljellä ja reilulle sormelle auki. :)

Nyt sitten on tietty paikat kipeenä, vatsaan sattuu ja selkä katkee. Josko tää tästä oikeestikin ihan lasketun rajoissa tulisi ulos! :happy112

PS. Odoteltiin aulassa lääkäriä, ja juuri miehelle sanoin, että toivottavasti se ei oo mieslääkäri, kun en oikein pidä niistä. Ja tsädääm! Sieltä tulee naislääkäri JA KAKSI MIESKANDIA!! :D Voi kiesus, ajattelin että mitä minä tehen? No eipä siinä, poijat oli oppimassa ja olivat oikeesti tosi ujohkoja. Helpotti omaa oloa ja ihan kannustin heitä kokeileen ultraa kovemmin jne. Täytyyhän meidän saada lisää pro-lääkäreitä, ja tekemällä oppii. :)

Toivotaan Yosa että säkin pääset pian hommiin! :)

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, kalvot puhkaistu ja oksitosiini tippuu, suppareita tulee harvakseltaan paitsi nyt tietty jo enemmän tipan ansiosta. Mulla meni epiduraali vaan oikeelle puolelle ja sit rupes taas sattuun tohon vasempaan puoleen jatkuvasti ihan älyttömästi. Sitä kävi pari lääkäriäkin ihmettelemässä ja laitettiin kohdunkaulan puudute ja lihasrelaksanttia pakaraan. Ne auttoi vain hetkeksi. Anestesialääkäri kävi sit vähän nykimässä sitä epiduraalia ja johan rupes puutumaan vasenkin puoli! Nyt sit ootellaan että paikat aukee kunnolla, viimeksi oli "vasta" 5-6 cm. Kyllä se tästä, nyt taas hyvä mieli kun ei satu. :)

Takaisin