Synnytystä ennakoivia oireita

Mulla meni juuri noin synnytyksen alku janinasd!:) Oli kaiken kaikkiaan mukava synnytys! Mulla mies sai olla heti yötä kun synnytys oli selvästi etenemässä eli jouduin olla vain yhden yön ilman miekkosta:) Ja kyllä se aika alkaa kummasti kulua kun supparit alkavat:D
 
Ihan kuin mulla olisi tänä aamuna ollut muutama kivulias supistus. Ensin tuntui tasaista jomotusta, mutta sitten muutaman kerran sellaisia aaltoja. Ei kyllä tuntunut kovinkaan kovaa, joten vielä mietin, että oliko vain jotain suolistoperäistä kipua, vatsa on nimittäin toiminut vähän oudosti. Sitten kun nousin aamiaiselle niin ei tuntunut enää kuin vähän jomotusta. Jotenkin niin jännää, kun ei voi yhtään tietää milloin ja miten alkaa synnytys! :woot: Heti kun vähänkään jotain tuntuu niin mietii, että alkaakohan tämä nyt tästä.
 
Mä en edes kunnolla tiedä miltä oikea synnytyksen alku tuntuu,kun edellisellä kerralla tihutti lapsivettä ja siks käynnistettiin lääkkeillä. En tuntenut ns. normaaleja supistuksia ollenkaan,kun ensiks en vaan tuntenu mitåån ja sit räjähti ja joka supistus oli ihan maailmanloppu kun oli niin helkutin voimakkaita. Lauantaina tuntu illalla kipeitä supistuksia loivana mutta tasasin väliajoin,mut sit ne loppu ja nyt elämä on ihan tasasta. Mä oon henkisesti vaan niin kypsä..
 
Juuh mukava kuulla :) yö selvitty ihan hyvin :D en meinannut unen päästä kiinni saada täällä mut sain vähän unilääkettä ja sit meniki hyvin yö :) aamupalalla käyty ja nyt käyrässä katotaan mikä meno. Vähän taitaa alkaa supistuksia tuleen ku ne tunteet tuol ala vatsassa alkaa tuntumaan enemmän, jonkunäköseltä kivulta tuntuu välillä mut ei satu vielä ainakaan pahasti :D mul ois kontrolli aika ollu tänää nii se lääkäri kai jossai vaihees tulee kattoo mitä aletaan tekeen :) ja jee tunnin päästä ukkoki saa tulla tänne seuraksi :)
 
Nyt rupee jo kyllästyttämään, koko päivän menkkajomotusta yhdellä parin tunnin tauolla.. Ja yöllä tosiaan supisteli 2h putkeen 5min välein, ei tosin ollut kauhean kipeitä vaan nekin tuntui menkkakivuilta, mutta kesti aina n. Puoli minuuttia. Tai no oliko sittten edes supistuksia.. En ole synnärillekkään soittanut kun ei tunnu voimistuvan kivut.. Ei oikeen tiiä mitä tässä pitäisi tehdä. Koko päivän maannut ja taas menkkajomottaa..
 
Mulla ollu kans heräämisestä asti kauheet menkka jomot alavatsalla. Nää menkkakivut siis on ilmeisesti suppareita? :D
 
Voi kyfi, ne menkkajomot voi jatkua vaikka kuinka kauan :D mulla ollut tosiaan oikeastaan tauotta jo 2vk... ja joo, ne menkkakivut johtuu kohdun supistelusta. Kyllä ne kipeät supistukset tuntuu erilaisilta ja varmasti tunnistaa kun alkaa tapahtua. Mulla noita kipeitä tullut melkein viikon verran aina silloin tällöin, nyt niitä tulee muutamia tunnissa. Onneks tiedän, että paikat on hyvin pehmeet ja kaulaa ei lähes lainkaan, eli saavat jotain aikaiseksikin. Ei vituta niin paljoa :D
 
Ei välttämättä erilaisilta. Miehen veljen vaimo käveli omin jaloin sairaalaan, valittamatta kipua, oli vaan menkkajomotusta, ne oli sitten ollut niitä synnytyssupistuksia kuitenkin ja oli otettu sisään. Tuskin kyllä näin mulla.

Vituttaa koko odottaminen kun pientä oravaa, joten ei varmasti johda mihinkään nämä kivut.

Terveisin: Helvetin huonosti nukkunut ja nyt kuin perseeseen ammuttu karhu
 
Todennäköisesti ne menkkajomotukset on supistuksia, lievempiä vaan. Mutta voivat hyvin kypsytellä paikkoja, tosiaan eri tavalla jokainen ne kokee. Toisilla ne avaavat supistukset eivät aluksi ole menkkakipuja kummempia.
 
Mun serkulla meni niin, että oli tasaista jomotusta viikkokausia, kunnes sitten yhtäkkiä tuli ponnistuksen tarve ja 15 minuuttia siitä poika syntyi omassa keittiössä. Ambulanssi ehti paikalle, kun pää oli jo ulkona. Hänen mielestään tämä oli aivan ihana synnytys, kaikki meni hyvin omalla painollaan eikä tarvinnut kärvistellä supistuksista taksissa.
 
Niin, kyllähän nämä jotain ainakin edistää jos ei muuta.. On vaan vähän turhan väsynyt olo ja kiukuttaa vaan. Turhauttaa vain kun eivät johtaneet mihinkään.. Tai no vieläkin niistä jomotuksista kärsitään, lievemmin vaan. Pitää toivoa, että kuitenkin ihan lähiaikoina jotain tapahtuisi.. :) onhan nämä tosiaan yksilöllisiä, nämä kivut ja voihan jollain ne jo jotain meinatakin :wink
 
Rondine, toi kuulostaa tosi hurjalta! Jaiks.. ei ihan noin nopeeta synnytystä tänne, kiitos :D jotenkin pelottaa näin ensarina ettei ehtisi sairaalaan... mulla kyllä ne "kunnon" supistukset tuli selvinä aaltoina ja tuntuivat aivan erilaisilta, sellaista polttavaa kipua selässä ja reisissä asti sen menkkakivun lisäksi. mutta siis joo, jokainenhan kokee kivun ja supistukset omalla tavallaan :)

Mä alan oikeesti olla aika loppu. Puol vuotta nukkumatta jäätävien kipujen kanssa ja nyt tosiaan pari viikkoa tauotta ollut sitä menkkajomotusta ja siihen noi vahvemmat supistukset päälle. Täytyy sanoo, että meinaa pinna palaa aika herkästi nyt... hirveetä koittaa vaan hammasta purren hillitä ittensä. Kissa huutaa 24/7 ja kusee nurkkiin, urokset huutaa juoksusten narttujen perään ja olotila on mikä on. Ei muute naurata :D
 
Takaisin
Top