Synnytystä ennakoivia oireita

Voi maatunen mä niin komppaan sua ! Ihan hermo loppu ! TULIS JO !!! koirat kiehnää ja paikat kipeenä. Ei voi istuu ja tukala makaa ja kun on tottunu touhuumaan niin päähajoo !
 
Serkkuni sai siis toisen lapsensa tällä tavalla, ensimmäinen tuli myös nopeasti, mutta ehti hyvin sairaalaan. Ja siis kirjoitin jomotusta, mutta sekin oli kyllä vähän sellaista aaltoilevaa, ettei sentään ihan puskista alkanut synnytys. Mutta sellaisia selviä tosi kivuliaita supistuksia ei tullut lainkaan. Ajattelin vain selventää, ettei kukaan vaan pelästynyt. :)

Voimia Maatunen. :Heartred Tänä yönä kun nukuin levottomasti niin tuli ensin sellainen ärtynyt olo, mutta sitten ajattelin miten rankkaa esim sulla on ollut ja päätin, että nyt en kyllä näin vähästä valita.
 
Rondine antaa palaa vaan, pieni valittaminen ja purkaminen helpottaa kummasti! :D
Hurja kyllä että synnytys meni ilman sen kummempia kipuja. Tai siis ihanaahan se on! :D jospa mullakin nää monen vk kärvistelyt olis hoitaneet homman niin, ettei niitä hullun kipeitä suppareita tarttis! Aina saa toivoa... :D
 
Hei, missä vaiheessa teillä on raskaus meneillään? Siis te, joilla on ollut jo turhautumiseen asti supistuksia, menkkamaisia kipuja ja jomotusta? Millä viikoilla suunnilleen näitä tuntemuksia alkoi olla häiritsevästi? Itsellä kohta rv.36 ja yritän vähän kartoittaa omaa tilannettani muihin nähden. Tietty aika vaihtelevaa ja yksilöllistäkin, kuka mitäkin kokee ennen synnytyksen alkamista, ja toisilla kun mitään ennakoivia suppareita ei edes tule!
 
Tänään 35+6 ja menkkajomoilla mennään ja harkkari suppareilla. Pari viikkoa sitten tais alkaa nää vähän kovemmat kivut.
 
Mulla 39+1 ja eilen tosiaan ekat oikeat kivut alkanu. Tai noi menkkajomotukset. Nivus ja häpyluu kipuja on ollu jo muutaman viikon niin että välillä kävellessö jalka mennyt lukkoon. Kivuttomia suppareita jo moooonta viiikkoa.
 
Tänään on laitettu tippa joka antaa sitä ainetta et antaa niitä supistuksia. Ja on niitä tullukki hyvään tahtiin ja kyllä kait ne kipeää käy :S :D josssin vaihees tuli 4 min välein .. nyt heittäny vähän. Kohdunsuu oli aamulla sormen verran auki ja pikkusen pää oli ihan lähellä et tuns sen heti, ei kuulemma pitkään varmaa tartte ponnistaa :) ja kanava lähteny. Nyt illemmalla se on parille sormelle auennu.. kauanhan menee et aukenee loppuun :D oon ilokaasua ottanu avuksi suppareihin ja myöhemmin sain oxynormia nii se kyl helpotti niitä pahimpia.. onneks mies on täällä nii jaksaa :)
 
Joo niin on alkais jo tulemaan, käy tosi kipeetä nää supistukset huhhuh..... voin kuvitella kyl mitä on vielä eessä mutta kuitenki... kohta katsotaan tilanne ja jtn lievitystä saan.. yöllä tai viimeistää aamulla alkaa varmana tapahtuu :)
 
POKS 37+0!! :happy:
Edellisviikon la-su välinen yä meni kärvistellessä luultujen supistusten kanssa (+selkäkipu ja kipu palleassa ja ylävatsalla) ja pari päivää päivittäin kunnes keskiviikkona pääsin päivystykseen. Siellä tutkivat verikokeista että tulehdusarvot 160, alat ja asat yli 100 ja päivystyslähetteellä samana päivänä suoraan Poriin keskussairaalaan osastolle kolmeksi päiväksi. Epäilivät että kyseessä on akuutti sappirakon tulehdus. Pirun kipiä olin, mutta nyt kotiuduin edellispäivänä antibiootit mukana. :hungover::inpain:
Nyt odotellaan parin viikon päähän aikaa gastrokirurgian "osastolle".
Jäin ihmettelemään kun kuitenkin ALAT ja ASAT molemmat koholla eikä niitä siellä osastolla noteerattu mitenkään.. ettei olisi hepatoosia puhkeamassa? Tänään synnytystapa-arviossa lääkäri katsoi noita arvoja koneelta ja kysyi kutiseeko.. no kutisee välillä joo..
Mitään ei sitten siitäkään tehty että tiedä sitten onko syytä huoleen vai ei??
 
Muokattu viimeksi:
Ai että kun iskee oikeen kateus teitä kohtaan joilla jotain merkkejä on siitä että jotain tapahtuu tai olisi kohta tapahtumassa. Täällä ei kyllä ole niin minkään moista merkkiä siitä että jotain vois ehkä joskus tapahtua... huoh, alkaa jo niin kyllästyttää tää raskaana oleminen että ei tosikaan :)
 
Kevään lapsi. Mulla sappikivien aiheuttamat kipukohtaukset nostatti maksa-arvoja, just nuo alat ja asat. Olivat korkeampia ku sulla. toki olis kiva käydä kontrollikokeissa kun ab-kuuri alkaa olla lopuilla.
 
No nyt on taas klo 2.00 asti valvottu ja supistuksia tulee 5min välein. KIpeempiä kuin eilen.. Soitin jo synnärille, mutta panadoliahan ne käskee nappasemaan ja odottamaan vielä.. Mies tulikin eilen kotiin yöksi nyt vaan pulmana, että se on kohta taas lähössä töihin.. Uskaltaakohan päästää.. Matkaa kun sillä on se pari sataa kilsaa..
 
Täällä on valvottu taas koko helvetin yö supistusten kanssa. En oo oikeesti nukkunut minuuttiakaan taas vaihteeks. On melkonen olotila taas :D aamuyöllä mietin jo lähtöä, mutta sitten kivut taas laantu menkkajomoiksi. Jeejee. Kuinkaha helvetin kauan tätä pitäis vielä jaksaa. Oon niin loppu.
 
No voi kehno ja minä hermoilin sen kolmen päivän käynnistyksen kanssa. Tosin kovin kipeähän en edes ollut ja eniten tympi se sairaalassa oleminen.

Toivottavasti saatte nyytit syliin mieluummin vähän aiemmin ku myöhemmin.
 
Takaisin
Top