Synnytystä ennakoivia oireita

Täällä on pähkäilty tuota ennen aikaisuutta, kun itse oon syntynyt 5 viikkoa etuajassa (eli siitä ollaan jo myöhässä ☺) ja sisko pari viikkoa ennen laskettua.. saas nähä miten käy. Jotenkin vaan tuntuu, että aikasemmin tulee vaikkei mitään ennakoivia oireita ole oikeastaan ollutkaan ☺
 
Jokohan kohta alkaa olemaan Maatusen ja limpun synnytys lähellä..? Kuulostaa nuo kivut sellaisilta. Vaikka, eipä ne ennakoivat oireet kyllä aina takaa nopeasti alkavaa synnytystä.
 
Mulla la 29.4, mutta oon jostain syystä asennoitunut siihen että vauva syntyy vasta toukokuussa. :p Isoveljeni oli ilmeisesti hiukan yliaikainen, itse tulin melkein laskettuna, joten eiköhän tämä päätä tulla vappuaattona tai vappupäivänä :D
 
Tänään taisi tulla lisää limatulppaa! Supistukset vieläkin aika lieviä, joten ei sieltä varmaan ketään ole tulossa ihan lähiaikoina. Mutta kyllähän limatulpan meno on ainakin merkki siitä, että jotain tapahtuu. On tämä jännää aikaa! :woot:

Aloin kerätä läheisten veikkauksia syntymäpäivästä. Laskettu aika on suosituin päivämäärä tähän asti. Pitäisi itsekin veikata, ei kyllä hajuakaan, että pitäisikö veikata ennen vai jälkeen lasketun ajan. :p
 
Hah, mä oon ihan varma, että tää kaveri ihan vaan kettuillakseen koputtelee tuolla ja tulee kuitenkin vasta viikolla 42 :D Olis niin mun tuuria.
 
Mulla kans sama olo että loppuun asti pysyy :D tänään kyllä ehkä alkanu lähtee limatulppaa :D hui. Ja tosiaan tänään onkin jo 37+5 että eipä ole kauaa laskettuun. :) häpyluu myös extra kipee tänään ja pikku suppareita ja sukkapuikkoja.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Ei kauheesti toi ''kantoajan'' perityminen mua lohduta/lämmitä kun synnyin itse noin 3 viikkoa la:n jälkeen!:p Nyt on kumminkin menossa 35+jotain, niin kyllä tää saa vielä pari viikkoa olla, mutta sitten voisi alkaa pikku hiljaa syntymään! Onneksi ei ole mitenkään ihan mahdoton olo, mutta kyllä nää lantiokivut ja alkaneet kipeät supistukset alkaa naista nakertamaan. Nukkuminenkin on vähän niin ja näin ja tuntuu ihan siltä, että keho alkaa olla jo aikas uupunut tähän hommaan:confused:
 
Ihan hassua tai siis ei mitään hauskaa tietenkään kenenkään tukalassa olossa, mutta sius lukea suppareista ja liitos-ja muista kivuista täällä teiltä. Itellä oli niin hankala se alku ja kolmas lapsi tulossa, että olis voinu kuvitella et tässä raskaudessa nuo, mistä on aina lukenu, tulis omalle kohdalle. Mut ei MITÄÄN. Täällä kotona pyörittelen peukkuja nyt kun mammaloma alkoi. Mitä ihmettä sitä keksis???? Aattelin kuleksia kaupungilla ja käydä kattoon Kiasman uuden näyttelyn ja vielä nähdä kavereita kun niitä ei työputkessa ehdi tavata kun kuitenki perhe menee aina etusijalle. Nyt lapsukaiset saa tehdä vajaata hoitopäivää niin lepäilen varastoon ja ihan itsekkäästi vain nautin ja näen välillä vanhempianikin joita en oikeen tässä pikkulapsirumbassa aina näe. Eli mun ennakoivat oireet on nada! Ja tietty hyvä niin. Viikkoja 34. No eipä onneks synny ennen aikojaan kuten alun komplikaatiossa pelättiin. Mut on tää vika kuukausi piiitkä! Mitä te meinaatte puuhata? Itsellä lista että aika kuluisi: pihakukat pian ruukkuihin, etuportaan siivous ja uusi matto, tuttipullojen desinfiointi ja minigripitys ja tiskikaapin siivous, ruokaa pakkaseen, kirpparitavaran laittoa huutonettiin( oon ihan koukussa), pesulareissua, ompeluhommia ja aion ostaa kaappiin uudet farkut!!! Sellaset 25" jotka odottaa et masu veks! Tällaista ajatuksen virtaa täällä...
 
Mulla alko tänän ihmeellinen paineen tunne ylävatsassa? Ei närästystä, siihen on jo kovat tropit ja on pysynyt poissa. Ja tuntuu kuin poitsu olisi noussut ylöspäin vatsassa, outoa kun on niin monta viikkkoa alhaalla ollut ja lääkäri viikko sitten sanoi, että on todella alhaalla..
 
Paine ylävatsalla ei hyvä. Kunhan muksu liikkuu ja ei tuu muita oireita. Päänsärky.verenpaine.näköhäiriöt...
 
Fashionhunny, mä oon viettänyt päiväni pyykäten kaikkea vauvalle tulevaa ja vähän muutakin, siivonnut vaatekaapit, laittanut kevätkukat ruukkuihin ja vaan lepäillyt! Ja ennenkaikkea nähnyt niitä kavereita, monien kanssa lounastellut ja juonut päiväkahveja kotona olevien kanssa jne. On ollut IHANAA omaa aikaa, eikä yhtään tylsää. Mulla esikoinen myös päiväkodissa, joten olen saanut viettää päivät miten lystään, tosi luxusta :-). Toki välillä pidetään yhdessä vapaata ja käydään leikkitreffeillä jne. Mutta en voi väittää, etten olisi nauttinut tästä yllättävästä vapaudesta. No, kohta sitä taas rajoitetaan...
 
Täällä viikkoja 37+2 ! Välillä parempia päiviä, välillä pahempia. Tää tytsy on tosi aktiivinen ja ne ihanat sukkapuikkotunteet on tullut jäädäkseen.. päivittäin, monta kertaa päivässä! Tarkottaako se siis sitä, että pehmetään entistä enemmän, ja ruvetaan oleen ns. lähellä? Pää painaa ikävästi, öisin heräilen selkäpolttoon ja iltasin paineen tunne alavatsalla kasvaa! Anoppi on sitä mieltä, että pikkunen syntyy lähiviikkoina, omat vanhemmat odottelee menevän pari vk yli..
 
Karpalo7, mulla oli suurin piirtein sun rv ajasta lähtien ihan hirvee nälkä ja teki mieli koko ajan kylmää vettä. Nyt rv38 ruokaa ei tee mieli eikä ole tarvetta saada kylmää vettä. Eli ei ainakaan mulla enteillyt synnytystä, vaikka vähän sitä aavistelin.

Onpa taas hyvä olla, ei käytännössä katsoen mitään oireita. Luulin jo synnytyksen lähentyneen kun tossa yksi päivä maha oli arka ja vihloi alakertaa, nivusia ja reisiä. Seuraavasta päivästä lähtien ei mitään, tänäänkin ollut liikenteessä koko päivän ja sitten vielä käytiin pitkällä kävelylenkillä. On tää vaan niin kummallista aikaa, että ihan turha ennustaa synnytyksen alkamista.
 
Oon ollut aika ärtynyt tänään...

Täällä tehdään supistuslaskuja..
Koko päivän supistellut, Saunan jälkeen pamahti oksettava olo. (20:00)
Kävin oksentamassa ruuat ja juomat pihalle ja supparit alko nouseen,
Kattelin tunnin telkkaria ja huomasin kuinka niitä tulee koko aika enemmän,,
Paha olo, oksentelua, pakki sekasin, kakaklle... ja voimakkaammin suppareita..
Tossa puolisen tuntii sitten aloin merkkaileen jo suppareita ylös ko tuntu et tulee ja tulee ja tulee ja tulee..
No niinhän niitä tuleekin, 2-10 min välein..

Saas nähä jatkuuko tää, vai pääsenkö vielä tänään nukkumaan..
Oli pakko nousta sängystä nyt ylös et mies saa nukkuu rauhassa ees hetken..
 
Hui, jaicallahan on jännät paikat! Tsemppiä ja voimia koitokseen, jos synnyttämään lähdet!
 
Tuon viestin jälkeen alko tulee taukoa suppareihin. .
Meni jopa 15-30 min. .

Yö tullut oksennettua, mikää ei vaan pysy sisällä. .
Onneksi oon saanu nukuttua liki puolen tunnin pätkiä.
 
Hui jaicalla onkin ollu jännät paikat! Tsemppiä! Toivottavasti saat nukuttua ees hieman :wink

Täällä taas valvotaan niinku joka yö tähän aikaan :sad001
 
Tänään alkanu tuntuu tosi kovaa painetta alavatsalla ja lantiossa. Suppareita tulee, mutta ei kipeitä. Edelleen häpyluu ja nivuset kipeenä. Suoli tyhjenee aika vauhilla ja hieman huonoa oloa, jota ollu kyllä koko raskauden ajan. Tsemppiä jaicalle! :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Takaisin
Top