Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään rv 36+0. Todettiin sairaalassa että kohdunkaula vähän lyhentyny, 3cm jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki. Nyt iltapäivästä lähtien tosi kovat nivus-/häpyluukivut ja välillä semmosta polttavaa jomotusta alapäässä ja alaselässä :S viime torstaina kohdunsuu oli vielä visusti kiinni, että jotai edistystä tapahtunu. Vauva ollu laskeutuneena tosi alas jo parin viikon ajan :) jospa tää tästä alkais pikkuhiljaa edistyä. Mullakin alkaa nimittäin raskaana olo aikalailla tympiä...

Nyt oikeesti ei jaksais enään ! Mä oon ihan rikki tähän oloon ja ennakoiviin supistuksiin ! Plääh !

Susamama, i feel you... mä vaan itken. Vittu mandariinin kuoriminenkaa ei onnistu ilman itkua tän monen vrk valvomisen jälkeen. Mä oon nyt niin loppu.

Näistä ei tuu kun posket punaisiks ja vessahätä ! Ja todellakin saa itkut pienestäkin asiasta..

Kuten toiseen ketjuun kirjoitin niin neuvolasta lähetettiin kättärille protskun ja verenpaineiden vuoksi. Siellä olin käyrillä ja tutkittiin muutenkin. Vauvalla juuri nyt kaikki kunnossa eikä minullakaan mitään akuuttia, mutta raskausmyrkytyksen riski on. Menen huomenna taas testeihin. Lääkäri puhui, että harkitaan mahdollisesti käynnistystä. Tarkastuksessa oli kohdunkaula auki sormelle ja jäljellä noin sentti, mitä ikinä merkitseekään. Huolestunut olo... :( En minä mitään käynnistystä halua. Ei tämän näin pitänyt mennä. Eikö raskausmyrkytys ole tosi harvinaista?

rondine, huutelen tuolta toukokuisten puolelta. :)
Lääkärilehti Duodecimin arkistot kertovat näin: "Pre-eklampsia (eli raskausmyrkytys) on yleisimpiä raskaushäiriöitä, johon sairastuu 3-5 % raskaana olevista." (suomalaisten tutkijoiden v. 2004 tekemän tutkimuksen mukaan).
Toivotaan, että kaikki menee sinulla hyvin!

Eli todennäköisyys sairastua on aika pieni. Aika huono tuuri, jos juuri minulle tulee, mutta toisaalta tosi hyvä tuuri, että vasta nyt tässä vaiheessa raskautta. Jotenkin epätodellinen olo, kun ei itse tunne mitään oireita.

Nyt illalla on ollut jonkin verran supistuksia ja vähän kipeitäkin. Ekaa kertaa myös sellaisia, jotka tuntuvat selässä. Eivät kuitenkaan tunnu kovinkaan kipeiltä ja niistä on vaikea sanoa milloin alkavat ja loppuvat. Mutta hyvä kuitenkin, kun jotain tapahtuu.

Musta tuntuu, että mulla tihkuu lapsivettä.. Nyt täällä paperi pöksyissä odotan, että pitääkö minun soittaa synnärille. Tosiaan eilen kun kävin neuvolassa sanoi veden olevan toiselta puolen vauvan selkää vähissä, muttei sen enempää kommentoinut, kuin , että jos rupee näyttämään, että jotain vuotoja on niin sitten tarkastuttamaan. Eilen oli ekan kerran kun tunsin jonkun lorauksen, ehkä rkl jotain hyvin vetistä, tuli ihan housuista läpi. Nyt jatkunut yön, että välillö jotain tl-rkl lorahtaa..

Tulipas soitettua, illalla klo 20.00 synnärille. Sanoi, että kuulostaa lapsivesiltä. Ja varaudutaan jäämään sisään. Jos lapsi ei liiku kunnolla, supistukset alkaa, veden väri muuttuu tai lämpö nousee niin sitten aikasemmin mennä. Ei edes jännitä, kun jotenkin on tunne ettei se ole lapsivettä.. Oon luovuttanut vauvan ajoissa syntymisen suhteen :D

Erottaahan sen sitten ihan selvästi millon lirahtaa lapsivettä ja milloin jotain muuta, erottaahan?

Yleensä joo kun se on oikeesti niinkuin vettä ja varmaan tulee housunläpi mitä valkovuoto ei tee.. mutta jos sitä tihkuu tosi tosi vähän niin sit ei välttist huomaa..

Kyllä mulla ihan vetinen valkovuoto on pariinkin otteeseen mennyt housuista läpi... ja kun se lapsivesi ei aina oo sitä makeaa ja vaaleanpunaista, vaan voi olla ihan kirkasta ja hajutontakin. Näin mulle ainakin lääkäri sanoi. Sillä sitä kai itekin ressaa, että jos ei sitten huomaakaan, jos vaan vähän tihkuu. Olis se kauheeta, jos sen takia vauvalle sattuisi jotain, ettei huomaisi :(

Mutta kyfi, isosti tsemppiä!! Teillä onkin jännä päivä edessä. Toivotaan, että nyt lähtis supparit ja synnytys itekseen käyntiin päivän mittaan ;)

Joo, mulla ainakin tuli ihan housuista läpi vaikka joku teelusikallinen vaan lirahti. Paperin kanssa tutkailin, että paperinkin läpi tuli. Ja kirkasta täysin, eikä haise pissalle. Joten en sitten keksinyt muita vaihtoehtoja. Sen näkee sitten illalla oliko lapsivettä.

Kiitos maatunen! Toivotaan joo, jotenkin kauhistuttaa jos pitäisikin käynnistää..
Tosin edelleen olen lähinnä varautunut kotiin tulemaan illalla vielä :D

Maatunen prkl älä ala pelottelemaan... Mietin kun mulla on koko ajan pikkuhousunsuoja ja vaikka käyn jatkuvasti pissalla, niin näyttää (ei tunnu) että jotain karkailee. Nuo suojat on vielä tuoksullisia, niin ota tuosta nyt selvää. Taidan jättää suojat pois ja lirutella tyytyväisenä housuun ettei oo epäselvää tuoksusta :)

Jos tulee läpi on kyl vettä. Ei kuulemma niin kauhén vaarallista jos ei oo vihreetä eikä ruskeaa.. toki riski aina silloin on kun ei pääse liikkumaan kunnolla ja napanuora voi jäädä kiinni. Toisaalta vettä kertyy kokoajan lisää! Jostain olisin lukenut että vaihtuvuus olis 3litraa tunnissa ? Joten tutkimuksiin vaan !

Möttönen, ei ollut tarkotus pelotella :( oon vaan vähän hermoheikko :D mä oon kans ollu ilman suojia kun housuissa näkyy paremmin. Välillä huomaa et on ihan lirua valkovuotoa, mut välillä on ihan pelkkää nestettä... ääh.pitää kysyä neuvolassa :D

Gartsu, hyvä niin :) Ei tää niin ryppyotsaista oo. Oikeesti pissakin tuppaa välillä olemaan niin hajutonta ja väritöntä (varmaan myös mautonta?) että mistä tuosta tietää.. ;)

Takaisin