Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mama, toivottavasti synnytys nyt alkaisi etenemään, ainakin hyvälle kuulostaa. Mua supistellut ilta-viidestä saakka. Nyt on sen verran kipeitä, että ei just nyt pysty nukkumaan, yhden supistuksen kesto muutamista sekunneista muutamaan minuuttiin ja supitusten välit kaikkea 5-20 min. välillä. Viimeksi viikko sitten sama meininki, joten en odottele, että tästä tarttis synnärille lähteä.

Tsemppiä!!!

Mua rupes ahdistamaan! Huomenna poksahtaa 36+0 ja eihän sitä tiedä missä vaiheessa lähtö tulee. Mulla ei todellakaan oo täällä kotona vielä kaikki sillä mallilla, että vauva sais tänne tulla! o_O Nyt pitää kai vaan ottaa itseään niskasta kiinni. :eek:

Mullon ollu tuskasia öitä kera supistusten ja limatulppaa irtoo, mutta vasta rv33 menossa ja ME EI OLLA VALMIITA VIELÄ :oops: Niin minä toivon ja toivon ettei vielä synnytä. Kaikki tyttäret on kyl tullu viikkoo ennen LA:aa ja niin oletin nytkin käyvän, mutta eihän näihin voi ite vaikuttaa.

Kertokaas nyt tyhmälle, et mistä erottaa mistä supistus alkaa ja mihin se loppuu? Joskus tuntuu sellasta menkkakipua, mut ei oikeen osaa erottaa mistä se alkaa ja mihin se loppuu...

Kyllä sen vaan tuntee. Se on jotain sellaista, mitä ei milloinkaan muulloin ole tuntunut ja kun se alkaa, sattuu ja kun se päättyy, voi taas hengähtää.

Kyllä ne ekat supistukset synnytyksessäkin voi olla sellasta menkkamaista kipua mikä tulee ja menee aaltomaisesti mutta ei oo niin pahoja vielä. Niin mulla ainakin oli molemmissa kun alko vesien menolla niin alussa tuntu vaan sellasta oikeen kuumottavaa menkkakipua selässä. Mutta ei ollut siis niin selkeetä alkua ja loppua kuin sit vähän ajan päästä. En tiedä sit miten sen vois kellottaa... Mä kellotin sillon vaan suunnilleen koska alko mut en kestoa niin sain jonkinlaisen välin niihin laskettua.
Täytyykin kaivaa jostain mun silloin kirjoittamat kokonaiset synnytyskertomukset. On ollut tarkoitus luetuttaa ne miehellä että hän tietää vähän mitä voi olla tulossa. En vaan tiedä mitä hän tykkää kun siinä kuitenkin oon kirjoittanut eksästä kans... Tosin ei paljoa vaadita et mies tekis synnytyksessä parempaa työtä kuin eksä! :D

Minä oon kuvaillut sitä supistuksesta aiheutuvaa kipua samanlaiseks kun menkkakipu, mutta paljon paljon vahvempana! Se on semmonen kipu joka kovenee, ei sen kans kotona pärjää eikä sitä voi hallita. Sinä oot sen kivun kourissa ihan avuton. Näin nätisti sanottuna...

Minä muistan minun synnytyksistä parhaiten alkuvaiheen, sen kun odotetaan niitä supistuksia. Siinä ne sitten kovenee ja tihenee ihan omiin luokkiinsa.. siitä loppuvaiheesta en paljon muistakaan. Ponnistusvaihe on kipeä myös, mutta helpotus kun siihenhän se kovin työ päättyy. Jokainen selviää omalla tavallaan ihan varmasti.

Onneks harvemmin kipuun kuolee tässä tilanteessa :) Ja tieto siitä, että se loppuu joskus on varmasti myös ainaki hiukan helpottava. Näin mä yritän tän nyt romantisoida :D Mentaalipuolen psyykkausta :)

Jos kivut ovat "menkkamaiset" mutta kovempana niin pelottaa että taju lähtee.. täällä nimittäin menkat koskee niin että taju meinaa lähteä jos ei oo heti särkylääkettä ottanut.. asiakaspalvelutyössä joskus asiakkaat ruvenneet jo kyselemään että onks kaikki hyvin.. eli jos koskee viellä enempi niin oon varmaan vainaa, kun pitäis synnyttää ! :(

No mutta tämän hetkinen tilanne -> eli nyt vk 36+4 menossa ja lääkäri oli uudenvuoden aattona. Kohdunsuu oli kiinni mutta puolipehmeä ja lyhentynyt 3cm --> 2cm, vauvan pää on todella alhaalla ja lonkat "kovilla" samoin selkä ollut nyt kipeä. Nyt olen päättänyt että liikuntaa harrastan normaalisti, eli en enää arkaile kolata ja kävellä.. Jalkovälin vihlonta ja sisäreisiin kohdistuva vihlominen vähän hidastaa kylläkin tahtia kun tuntuu että jalat ei kanna :D

Millainen se limatulppa sitten oikein on ? "Liisterinen" ja kirkas ? jos semmoinen niin lähti jo joku aika sitten :D... Supistuksia tulee mutta eivät ole olleet kipeitä.

Multa irtos limatulppa tai osa siitä torstaina. Se oli sekä kirkas että valkee, tosi paksu ja sitkeä lima. Aika iso klöntti. Tämä on neljäs raskaus, mutta eka kerta kun huomasin tuon. Ei hajuakaan minne ne aiemmat on menneet :confused:

Tuosta kivusta vielä, että jokainenhan kokee sen eri tavalla. Itellä on aika korkee kipukynnys ja nuo synnytykset on menty ilman epiduraaleja, spinaaleja ym. Mulla on tosin ollut suht nopeita, 2-7 tunnin synnytyksiä eli olen jaksanut/pärjännyt senkin vuoksi.

Takaisin