Mulla alkoi tänään klo 12 säännölliset supistukset, joita tuli ensin 10min välein tunnin ajan ja sitten sen jälkeen 6min välein parin tunnin ajan ja sitten ne alkoivat epäsäännöllistyä. Tekivät jo kipeää kunnolla ja kun supistus tuli, mua alkoi oksettaa. Esikoisesta oksensin ensimmäisen kerran 4cm kohdalla eli ajattelin heti, että joko nyt pääsee tositoimiin. Lähdin näytille TAYS:in synnytyspäivystykseen. Siellä oli aivan ihana kätilö ja lääkäri vastassa. Olin vasta pari senttiä auennut ja niinpä lähdin takaisin kotiin. Sanoivat, että voin tulla osastolle lepäämään, jos kotona ei kivut hellitä. Olin jo nimittäin aika puhki, kun en ollut saanut nukuttua yöllä.
Sisätutkimuksessa lääkäri kertoi, että mulla valuu reippaasti limaa kohdunsuulta eli limatulppa on lähtenyt tulemaan. Itse en ollut huomannut mitään! Vedet eivät ainakaan vielä ole menneet. Nyt vaan odotellaan kotona, että supistukset alkavat taas kunnolla ja tulevat vielä paljon kipeämmiksi. Hyvä kuitenkin nyt tietää toi kohdunsuun tilanne.
Illalla kotona supistukset lakkasivat täysin ja sain nukahdettua. Nyt yritän vaan levätä ja tankata ruokaa ja juomaa itseeni, jos alkaa pian uudestaan :)