Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt oli mullakin alushousut märät..... en kyl tuntenu mitään, saatikka nähny mitään limatulppia... ehkä se vaan oli jotain muuta, esim.hikoilua kun kämpässä pitää muutenkin olla 18ºC lämmintä että mulla on sopiva...

Sanna mä varmaan paleltuisin jos meillä olis noin kylmä. Mulle sopiva on 24 :)
Ja sulle kanssa samaa neuvoo mitä muille jaettu, et side housuun ja jos kastuu nii synnärille näytille.

Tämä limatulppa lepää nyt hetken. Oli pakko lähtee kenkäkaupoille esikoisen kans. Kävin pissalla joka liikkeessä... Kengät onneksi löytyi ja sanoin, että tää oli mun viimenen kaupunkireissu. Vauva on levoton mahassa ja supistelee, millane lie ens yöstä tulee.

Aika hurjaa Happy :) mulla oli aiemmista niin selvä synnytyksen käynnistymisen merkki toi limatulpan irtoominen.. Niin ihan sen takii jännään sun puolesta! :)

No vähän mua jännittää itteekin kun mua väsyttää ihan pipona ja posket punottaa niinku ois lämpöö. Ja semmonen terävä tunne tuolla alhaalla, voisin lyödä vetoo että pikkasen on auki. En tiiä. Nyt kun puhelen tämmösiä niin menee sit maaliskuulle. No sitä en usko kyllä kun kaikki nuo on tullu ennen LA:aa. Mutta ois se parempi synnyttää valmis vauva jonka saa heti kotiin! Aion nyt ihan varmasti vaan levätä. Äiti kielsi jo hiihot ja hyppimiset... en ole kyllä hyppinytkään.

Happy mulla on kans jo pari päivää ollut sellanen olo kuin olis kuumetta vaikkei olekaan. Poskia kuumottaa ja hiukan huippaa ja mieskin kommentoi että mun kasvot punoittaa! Onneks on neuvola huomenna. Hiukan pelkään jo pre-eklampsiaa kun on tuo radikin taustalla...

Eilen sain muistutuksen miks supistuksia sanotaan myös poltoiksi... Oli illalla aika kivat poltot selässä. Siltikään en meinaa alkaa odottaa tätä syntyväks, kun tulee muuten pirun pitkät 4-6 vkoa. :-D

Mulla oli eilen kans pariin otteeseen pientä polttoo alaselän sä, mut meni nopeeta ohi :)

Mulla alkoi tänään klo 12 säännölliset supistukset, joita tuli ensin 10min välein tunnin ajan ja sitten sen jälkeen 6min välein parin tunnin ajan ja sitten ne alkoivat epäsäännöllistyä. Tekivät jo kipeää kunnolla ja kun supistus tuli, mua alkoi oksettaa. Esikoisesta oksensin ensimmäisen kerran 4cm kohdalla eli ajattelin heti, että joko nyt pääsee tositoimiin. Lähdin näytille TAYS:in synnytyspäivystykseen. Siellä oli aivan ihana kätilö ja lääkäri vastassa. Olin vasta pari senttiä auennut ja niinpä lähdin takaisin kotiin. Sanoivat, että voin tulla osastolle lepäämään, jos kotona ei kivut hellitä. Olin jo nimittäin aika puhki, kun en ollut saanut nukuttua yöllä.

Sisätutkimuksessa lääkäri kertoi, että mulla valuu reippaasti limaa kohdunsuulta eli limatulppa on lähtenyt tulemaan. Itse en ollut huomannut mitään! Vedet eivät ainakaan vielä ole menneet. Nyt vaan odotellaan kotona, että supistukset alkavat taas kunnolla ja tulevat vielä paljon kipeämmiksi. Hyvä kuitenkin nyt tietää toi kohdunsuun tilanne.

Illalla kotona supistukset lakkasivat täysin ja sain nukahdettua. Nyt yritän vaan levätä ja tankata ruokaa ja juomaa itseeni, jos alkaa pian uudestaan :)

Mulla ne supistukset tuntuivat polttavana ja viiltävänä alavatsalla. Koko maha meni kovaksi, mutta kipu keskittyi alavatsalle, josta se säteili myös alaselkään. Oli jo sen verran napakoita, että en pystynyt olemaan paikoillaan tai istumaan. Lantion heilutus esim. polvillaan tuntui parhaalta supistuksen tullessa. Pystyin kuitenkin vielä hyvin puhumaan ja tekemään muutakin supistusten aikana.
Makuullaan tunsin vauvan liikkeet hyvin, vaikka supistikin ja lääkärin kokoarvio vauvasta on 3kg (ihan keskikäyrällä koon puolesta näillä viikoilla 36+2).

Voih! Te ootte aivan ihania :D <3 Elätte hetkessä mukana. Nyt olo on ainakin suht normaali. Heräsin käymään vessassa (molemmat hädät) ja juomaan, kun suu tuntuu hiekkapaperilta nyt reilu 3h unien jälkeen. Vauva liikuskelee tosi paljon. Alaselkää vähän särkee, mutta nyt ei supista yhtään. Toivon, että saan vielä vähän nukuttua ennen kuin alkaa taas. Omat tunteet on nyt toiveikkaat ja positiiviset. Oon ollut jo monta päivää tosi alakuloinen, kun mitään ei ole tapahtunut. Nyt tuntuu ihanalta tietää, että kyllä siellä koko ajan jotain tapahtuu, vaikka tää alku mulla näin hidasta onkin. Esikoisesta oli sama juttu: kesti tajuttoman pitkään (2 päivää) ennen kuin vesien menon jälkeen alkoi kunnolla supistaa.

Ihanaa Mama kohta siellä on nyytti maailmassa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin