Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mju82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Semmonen seikka tosin, että nuo 2 tytärtä joitten synnytys alkoi vesien menolla, syntyi reilusti nopeemmin kun tuo keskimmäinen jonka synnytys alkoi supistelemalla. Sain tosiaan ohjeen tilata ambulanssin kun meiltä on tunnin matka synnärille ja synnytykset on olleet suht nopeita.
Tuli vaan mieleen, että kyllä sen vaan jostain tietää kun se synnytys alkaa. Minä en ole koskaan yhtään "väärää hälytystä" tehnyt. Joka kerran se on syntynyt kun olen luullutkin synnytyksen alkavan. Vaikka olenkin vähän hajamielinen ja hälläväliä...

Must tuntuu et noil menee koht hermot muhu ku oon nii herkkä tämmösis :D Mut saimpaha mieleni rauhotettuu ku kävin ja sanoin ettei se tänää vielä tuu vaikka monet oli sitä mieltä et tulee :D

Muokattu viimeksi:
Mäkään en oo turhii lähtöi tehny. Kolmannen kohalla jännitti osaako lähtee ajallaan kun kaks ekaa käynnistetty. Vaan kun eka synnytyssuppari tuli ni muistan miettineeni jotta olipas napakka! Muutaman jälkeen otin särkylääkkeen, olin kuullu jotta jos särkylääke auttaa ei oo tosi kyseessä.. No ei auttanut. Mulla siis supistellut paljon ennakkoon ja kipeestikkin mutta kyl sen hooheyken kuitenkin erotti. Lähtökohtasestihan hyvä neuvo on jotta niin pitkään ku kotona pystyy kipujen kaa oleen ni on ja sit sairaalaan ku ei kestä. Vaan sit jos on kovin pitkä matka ni ei varmaan toimi. Tai uudelleen synnyttäjä..

Mä en vieläkään yöllä ottanut tuota laskuria käyttöön, yritin vaan nukkua. Supparit yltyi kyllä hurjiksi, alkoi siis mahan kovettumisella mutta ne viimeiset oli sitä luokkaa mitä joskus synnärillä avautumisvaiheessa. Supistus lähti "nousemaan" selästä, kiersi sieltä vatsalle, reisiin ja jalkapohjiin. Siinä vaiheessa nousin ylös kun niitä tuli niin tiheetä ja voimakaina, että tuntu etten hallihe niitä. Kävelin ja venyttelin etukumarassa, se helpotti. Kävin välillä pitkällään, mutta olo paheni heti. Jostain takaraivosta muistin, että kokeile särkylääkettä. Olin nimittäin vähällä herättää jo miehen. En kyllä uskonut, että mistään synnytyksestä on vielä kyse, mutta henkinen tuki alkoi houkuttamaan. Se 1 grammanen Paracetamol kuitenkin alkoi vaikuttamaan melko pian. Tunsin kun kohtu "suli", se jännitys hävis siitä pikku hiljaa ja samoin kipu supistuksista. Nukahdin vajaassa tunnissa. Nyt se selkäjomotus ja vatsan pingottuminen meinaa alkaa uudestaan. Kipukin siellä haamuilee. Särkylääkkeen otosta on se 6h.
Toinen seikka, nyt on tullut painontunne tuonne alas, hyvin alas. Äsken tuntui Tirpan hikkakin alempana kuin ennen. Mä luulen, että otan nyt lisää särkylääkettä ja koitan levätä tämän olon pois itestäni. Jos tätä menoa jatkuu niin Tirppa ei todellakaan synny helmikuun 26.pv...

Mullei oo missään aiemmassa raskaudessa ollu näin kovia ennakkosupistuksia. Nyt heräsin ja jännittää lähtee tästä liikenteeseen, että menikö ne ohi vai uhitteleeko vielä?

Tää voi kuulostaa oudolta mut mä oon niin kateellinen teille joilla on jo kipeitä supistuksia! Mulla on vaan täysin kivuttomia (yhtä autoilupäivää lukuun ottamatta ennen joulua) ja epämääräisiä vihlontoja alapäässä. Mutta kun noi kivuttomatkin on saaneet aikaseks kohdunkaulan lyhenemistä ja kohdunsuun pehmenemistä ja avautumista. Jos ne supparit tuntuis niin vois arvioida koska jotain vois olla tapahtumassa, nyt voi vaan arvailla tapahtuuko etenemistä vai ei... Onneks ens ma on kontrolliultra äippäpolilla niin saa kuulla onko jotain tapahtunut joukun jälkeen.

Siis nämä alko mulla ihan yks kaks su-ma yönä ja nyt viime yönä. Tunnustan, että yhdynnän jälkeen nuo supistelut alkoi. En kyllä ole vielä valmis Tirppaa synnyttämään. Meiltä puuttuu auton turvakaukalokin!!! Mutta en tiedä mitä oisin tehny jos se särkylääke ei ois yöllä laukassut tuota tilannetta. Herkästi tuntuu tuo vatsa reagoivan vaikka ihan pientä liikettä pidän tässä kotosalla. Tirppa liikkuu ihan normisti onneksi.

Mulla on nyt 2 kertaa ollut todella kovia supistuksia, viimeksi sairaalassa mittasivat kohdunkaulan varmuuden vuoksi. Koko alamaha oli ihan tulessa, alkoi oksettaa ja kaikki tuli kyllä suolistosta ulos. N.30min ja se meni ohi. Mutta, tuskin meilläkään tarvii ihan LA:ta odotella.

Täällä neiti ei vissii pitäny tost pullan leipomisest :D Sen jälkee ollu järkyt kivut alapäässä ja selänki kipu yltyy vaan :/

Meidän jätkä ei meinaa laskeutua ollenkaan. Ei oo kipeitä supistuksia. Ei mitään mikä viittais siihen, että tuo meinais ikänä tulla ulos tuolta! Olin kyllä iteki kuulemma viihtyny 13 päivää yli lasketun ajan mun mutsin mahassa. Ei vaan jaksais enää kanniskella tätä jättipalloa.

Eli päteekö se tässäkin, että minkä taakseen jättää sen eestään löytää :wink

Hei, mä löysin tämmösen julkasun; http://www.terve.fi/raskaus-ja-odot...nenaikaisen-synnytyksen-kaynnistymisen-oireet

Eli jos mulla vielä jatkuu nuo yölliset supparit (varsinkin ilman mitään "syytä") niin soittelenpa taas eteenpäin...

Siis tämän kohdan perusteella:

Synnyttäjä lähetetään erikoissairaanhoitoon, jos säännölliset kivuliaat supistukset alle kymmenen minuutin välein kestävät yli tunnin ajan tai on veristä vuotoa tai epäillään lapsiveden menoa. Syynä lähettämiseen voivat olla myös tähystystutkimuksessa näkyvät sikiökalvot tai jos tutkimuksissa todetaan epäsäännöllisiin supistuksiin tai painontunteeseen liittyvä kypsä kohdunkaula ennen raskausviikkoa 35 +0.

Takaisin