Synnytystä ennakoivat oireet

Mulla ollut taas 2 tuntia kovia supistuksia 10 min välein.... Joskos minäkin pääsisin vihdoin...
 
voi eii.. olispa mullaki jo lähtö tulos, mut nyt tuntuu enemmän siltä ettei aio syntyy ikinä. jalat vaan krampannu koko päivän. no toivotaan että joku pääsee ees sinne synnyttää (: tänää tuli kyl ihme itkuraivari ku en housuja meinannu jalkaan saada :D neuvolassaki olin ja nyt mentäis rv 38plus4 eli sais luvan jo syntyä :DD
 
Huh, takana jo 15 tuntia supistuksia, en saanut nukuttuakaan yhtään. Nyt alkaa olla varmaa että nää on oikeita supistuksia, alkaa olla sen verran vaikeeta olla oikein kuinkaan päin niiden aikana. Mahakin meni äsken vielä vetelälle, jes. Otin tossa grammaisen Panadolin josko se jotenkin tois helpotusta, mut ei vissiin vaikuta vielä. Saakeli mä sanon jos tää on nyt vaan harjoitusta, miten kipeiltä ne oikeet sit tuntuis? :)

Onneks laitokselle on vaan vartin matka, mut en tie pitäiskö miestä käydä vähän jo herättelemäs tähän päivään!
 
Mulla jälleen illalla alkaneet supistukset loppui ja nyt vaan jäljellä jäätävät reisi säryt..... 
 
Brainfreeze: Läheppäs näyttämään itteäsi laitokselle :).

Zaralyn: Mulla tuntuu supistukset myös reisissä. Joten ei ne vissiin ne supparit ole sultakaan loppunut.

Ja täällä EI MITÄÄN :). Tää ukko ei ihan lähipäivinä ole maailmaan tulossa :D.
 
Just pam.... No ei ihan kokonaan mut ei enää samalaisia kun yöllä ja illalla.... Viikon jo ollu tällästä soutaa huopaa meininkiä...
 
Tuntuuko ne supistuset tuolla sisäreisissä ? Kun mulla ajoittain vetäsee ihan kunnolla sisäreidestä, mielestäni kyllä vaan toisesta, ihan julmetun kovaa ja kestää hetken ennenku häviää eikä auta asennon vaihdot eikä muut.. Ei jaksaisi enää odottaa yhtää että saisi pienen syliin !!
 
Täällä ei viime yönä ollut kuin pari kipeää supistusta masussa ja sitten tuntui vasemmassa reidessä...

Tsemppiä brainfreeze, kuulostaa siltä että sinulla on tosi tilanne nyt käsillä :)

Zaralyn, toivotaan että etenisi sinullakin :) !
 
Kolmen viime päivän ajan vauva on punkenut itseään ja möyrinyt huomattavasti tavallista enemmän. Aiemmin mulla ei ole tuntunut juuri mitään, mutta nyt alkaa kävely ja istuminenkin olla ajoittain kivuliasta erityisesti iltaisin. Tänä aamuna (40+3) taisi irrota limatulppa: vaaleanruskeaa limaista vuotoa. Supistuksia mulla ei ole vielä tainnut olla kuin ehkä joskus satunnaisesti, kun en osaa niitä tunnistaa.

Saa nähdä kuinka kauan tässä vielä menee. Nyt loppuviikosta sopis meille kyllä oikein hyvin vauvan tulla ja tänään sain vielä siivottua talonkin, joten olis ihan sopiva aika. Perjantai 13.päiväkin voisi olla ihan hauska synttäripäivä ;)
 
Brainfreeze: Tsemppiä synnytykseen!

Zaralyn: Vaikka oonkin ensisynnyttäjä, niin jostain luin, että pari viikkoa ennen synnytystä alkaa olla monesti tuollasia "soutaa huopaa" tunteita.. mut millonkahan niistä tietää et oikeesti nyt se tulee?
 
Nii.. Kyl tiedän että ne jossain  vaiheessa on sitten kovempia... Mut en tiiä miten tavallisesti lähtee käyntiin kun eka tosiaan käynnistetty ja lähti suoraan ne jalat alta supistukset käyntiin ja sillon ei ole enää epäselvyyttä siitä mitä se on... 
 
Lähdettiin tosiaan laitoksella käymään keskiviikkoaamuna ja olinkin jo auki 5 cm, että sinne jäätiin!'Muutama tunti myöhemmin tuli perillinen ulos, ja pikkunen tuhisija nukkuukin tossa vieressä, huomenna ilmeisesti päästään kotiin :)
 
brainfreeze: mä arvelinkin, että jotain on meneillään kun sua ei näkynyt täällä onnea pienen pojan syntymän johdosta
 
Brainfreeze: Paljon onnea teille! :)

Täällä kaveri vaan punkee itseään mahassa ja tuntuu, että väärään suuntaan: koko ajan jonnekin kylkiluihin/niiden päälle, rintalastan ja ihon väliin tai palleaan tulee potkuja/yrittää saada jotain terävää osaa ihon ja luiden väliin ym. Eaw.. vois vaihtaa hiljalleen suuntaa... Noh, mut toisaalta kun koiran toipumista odottelee tässä, niin ei pidäkään nyt hirveesti toivoa syntymistä ihan näinä päivinä.

Patistelin miekkosenikin tänään vielä baariin, kun ei varmana kohta enää kerkeä ja sen verran luottaa näihin kehon merkkeihin, ettei lähtöä vielä ainakaan tänään tule. :) Hehheh.. se on sitten kuitenkin menoa :D mut ei tässä nyt ole vielä tullu ees yhtäkään tosi kipeää supistusta alkuunsakkaan...
 
Supistuksia, supistuksia...
Yöllä alkoivat, mutta eivät edelleenkään ole mitään tosi kivuliaita eivätkä kestä juuri 15 sekuntia kauempaa, mutta tulevat noin 10-12 minuutin välein. Onkohan tämä nyt sitten ihan oikea merkki siitä, että synnytys olis käynnistynyt vai vain väärä hälytys?
Toisaalta tekis mieli soittaa synnärille ja kysyä, toisaalta joku sisäinen ääni sanoo, että ei tässä nyt mitään hätää ole kun olo ei ole tuskainen - vain epämukava aina supistuksen aikana.
Käytiin miehen kanssa kävelylläkin joku aika sitten ja se ei kyllä tehnyt muutosta suuntaan eikä toiseen.
Kai mä vaan odottelen...
Toivoisin niiiiiiin että tämä olis nyt menoa: 39+3 ja mulle sopis mainiosti että vauva tulis jo nyt.
 
Kiitos onnitteluista kaikille :)

Jälkikäteen ajateltuna mulla noi ennakoivat oireet oli sitten vaan ne supistukset ja kiihtynyt suolen toiminta. Limatulppaa ei näkynyt, eikä vedetkään menneet itsestään.
 
mulla oli eilen ihan eka oikeanlainen oire, tai siis järkytyin ihan järjettömästi, kun kävin vessassa ja paperiin tuli pyyhkiessä kirkasta verta :O huusin eka miehen paikalle kattoo asiaa ja hän sitten tajusi käskee mua soittaa synnärin päivystykseen. no, soittelin sinne ja siellä kätilö sanoi, että viittaa siihen, että kohdunsuu on aukeamassa ja kehotti laittaa siteen housuihin (minkä toki itsekin olin ymmärtänyt siinä järkytyksessä tehdä) ja tarkkailla et vauva alkaa liikkumaan normisti. kehotti vielä olemaan matalalla kynnyksellä yhteydessä, jos tulee enemmän verta ja tiheämmin supistuksia.

en sit uskaltanu lähteä edes kauppaan sinä päivänä, vaan jäin kotiin lepäilemään sohvaan ja illalla otin vähän aikaa uniakin. vuoto jäi "pyyhkäisyvuotoasteelle", supistuksia oli mut ne ei olleet säännöllisiä eikä mitään radikaalia sittemmin tapahtunut. vauva on laskeutunut ilmeisen alas, koska välillä tuntuu kipeitä vihlaisuja ja tänään oikea jalka meni hetkeksi tunnottomaksi. tiistaina mulla ois neuvola enkä oikein tiedä, miten uskallan kävellä sinne, en varmaan uskallakaan. kävely tekee aika heikkoa, koska alakertaa vihloo.

sain myös eilenillalla raivarin mun äidille (kirjoitan tämänkin tänne, koska en jaksa erillistä tekstiä kirjailla, kun tää koneellaolokin tekee pitkän päälle heikkoa). mun äiti lipsautti puhelun yhteydessä jutelleensa jonku randomin pikkuserkunserkkunsa kans puhelimessa ja tää "sukulainen" oli kyselly, joko oon synnyttäny. no, totesin äitille, et "ai sä oot silleki jo juorunnu mun raskaudesta ja lähestyvästä synnytyksestä" ja äiti yritti siinä kohtaa teeskennellä, ettei hän oo kertonu vaan joku muu. sanoin etten pidä siitä, että mun asioita levitellään ja mielestäni tein jo kesällä selväksi, etten halua mun asioita leviteltävän. no, äiti oli sitä mieltä et mun pitäis itse sanoa niille ihmisille, etten halua et mun asioita levitellään. tässä kohtaa kiihdyin ja sanoin, etten mä voi tietää, kelle äiti mun asioita juoruaa ja kysyin sitten, et onko se parempi, etten puhu asioistani ollenkaan äitille. äiti lätkäsi luurin korvaan, kun "mä kuulemma olin siinä tilassa, ettei mun kans voi jutella". raivosin kotona miehelle ja soitin siskolle raivopuhelun asian hyvästä. nyt äiti ei oo uskaltanu soitella, sieltä tuli ainoastaan tekstari, jonka mukaan "äiti ymmärtää mun väsymyksen ja ärtymyksen raskauden tässä vaiheessa". empä viitsiny edes vastata, aattelin et jos uskaltaa soittaa ja kysellä kuulumisia, sanon suoraan etten halua kertoa, koska en halua tietää, kenen tietoon ne seuraavaksi ois menossa. helvetti, ei uskoisi että tässä iässä pitää vielä vetää äidilleen pultit tuommoisesta asiasta!
 
Minulla oli perjantaina neuvola ja kyselin varsin siitä, että mitä oireita on tai merkkejä kun synnytys alkaa. Totesi yks kantaan, että ollut töissä synnärillä ja siellä oppi yhden tärkeän asian, todella vaikea arvioida millon. Mulle totesi, että synnytys voi alkaa kun lähdet tästä ovesta....lapsivedet menee tai alkaa kipeet supistukset. Voi alkaa hitaasti tai sitten käynnistyä nopeesti.

Tämä on kyllä turhauttavaa aikaa!!!! vaikka toinen raskaus ja synnytys niin silti yhtä jännää ja miettii millon MILLON MILLON. Sekin pelko on, että entä jos menee sen kaksi viikkoa yliajalle. Huh huh...
 
Takaisin
Top