Synnytystä ennakoivat oireet

Susq87, jospa se tietäs lähtöö noi oireet!

Täällä ei minkäänlaisia tuntemuksia. Tai no semmosta vihlovaa kipua on alamahalla mutta se nyt voi olla ihan normaaliakin eikä vielä viitata mihinkään. Yhtään ainutta supistusta (harkkareita lukuunottamatta) ei ole tullut.
 
Eli jos haluun pelaa varman päälle ni siivon koko kämpän, laitan saunan tulille ja sit jos sitä seksiiki viel sais. :D:D
 
Mitä olette mieltä seuraavasta?

Oltiin menossa saunaan ja kun riisuin pikkarit pois jalasta tipahteli mun reisille jotain. Aloin katsoa, että mitä se oli niin valkoista nestettä?? rinnoista se ei tullut kun olivat kuivat.. Oliko tuo valkovuotoa vai lapsivettä johon oli tullut mukaan valkovuotoa??? ei mulla ole supistuksia tai muuta... aika outoa kun noin nestemäistä valkkari..
 
Aurinkopuuteri, loppuraskaudessa valkkari voi olla todella nestemäistä ja sitä voi tulla runsaasti joten jos vuoto ei ole lisääntynyt niin luulempa että ollut vain valkovuotoa. Mutta jos edelleen tihkuttelee runsaasti, kannattaa käydä vaikka neuvolassa teettämässä se testi onko se lapsivettä.
 
Täällä on nyt supistellut vähän kipeästi eilisestä asti, voi vaikuttaa kun eilen saunottiin, sulatettiiin pakastin, koiran kanssa lenkki ja illalla vielä seksiä... :) Mutta en kyllä usko, että näin pienillä kivuilla lähiaikoina synnyttämään päästäisiin..

Huh, jännittä se että todella lähtö voi tulla milloin vain. Ei oikein käsitä sitä :) Varmaan sitten iskee tajuntaan, kun oikeasti se lähtö tulee...
 
mulla oli eilen hieman kipeämpiä supistuksentapaisia, en pysty kyl sanoo, olivatko varsinaisesti niitä itseään. kaikkinainen oleminen oli myös hankalaa. mua jännittää myös se, milloin lähtö tulee ja tallensinkin Naistenklinikan puhelinnumerot jo omaan puhelimeen ja kattelin nyt aamulla, minne auton saa parkkiin. muuten mulla ei kummempia merkkejä ole edelleenkään ollut, vauva painaa alakertaa ja pakottaa ajoittain jatkuvaan wc-käyntiin. mulla on kyl vähän kutina et tää menee yli, mut saapa nähdä.
 
Just kun tässä päivittelin itsekseni ettei mitään oireita ole suuntaan eikä toiseen niin johan sitä alkaa jotain tuntumaan.
Kivuttomia suppareita tulee, alakertaa vihloo samalla ihan tosissaan. Ei vielä kuitenkaan mitään kun supistukset on harkkareita. Ajateltiin tuossa lenkille viel lähtee kunhan mies tulee töistä, jospa se sais vähän vauhtia tähän touhuun :D
 
Mulla oli viime viikolla parina yönä supistuksia, jotka jo tuntuivat joltain... Selkää juilii lähes koko ajan ja lonkat on kipeet...
Sit ei ollu muutamaan yöhön mitään ongelmaa nukkua.
Nyt su-ma yönä valvoin neljä tuntia ku ei vaan voinu olla missään asennossa, supistukset oli kivuliaita, mut tosi epäsäännölliset... Vauva työnsi itseään aika kovasti alaspäin, tuntu suorastaan siltä et se levitteli lantioluita, et olisin nyt täältä pikku hiljaa tulossa! Ja sellasta ihme "kaapimista" tuntu alapäässä...
Nyt en pysty kävelemään juuri ollenkaan ku paine on niin sietämätöntä tuolla alapään luissa!

Onko muilla lisääntyny valkovuoto? Tai siis luulen et se on valkovuotoa...
Välillä tuntuu et jotain valuu tuolta jalkovälistä, joskus lirahtaa enemmänkin... täytys varmaan alkaa käyttää ihan jokapäiväsesti pikkuhousunsuojia...
Meinaa, oon pari kertaa joutunu kaupassa ollessa kesken kaiken lähtemään vessaan tarkastamaan et mitä sieltä tuli ku lirahti, ja sit se et onks housut kuinka märät, tarviiko lähtee vaihtamaan!!

Viime yö sujui ongelmitta, heräsin vaan pari kertaa vessaan, joka on normaalia, muuten sain nukuttua... Outoo...
Viikkoja tänään 38+5, joten sais jo syntyä. Olo on tuskaisa ja olen ihan itkenytkin sen asian takia kun en esikoisen (4v.) kanssa jaksa tehdä yhtään mitään...
Huomenna viimenen neuvolalääkärikäynti, siellä selviää sit taas mikä on tilanne, ja joko sieltä oltas pikku hiljaa valmiita tähän maailmaan!


 
Mulla ainaki kokoajan tota valkovuotoa ollu niin paljo et ilman pikkuhousun suojia ei pärjäis. :)
 
Juu täälläkin on sellaisia lirahduksia tullut valkovuotoa ja tosiaan aina miettiin että mitähän tää oli.. :D

Viime yö oli täällä taas hankala, heräsin kipeisiin supistuksiin, mutta niitä ei kestänyt kauan.. Nukahdin aina niiden välillä ja sitten taas heräsin nipistykseen. Vauva kuitenkin on liikkunut ihan todella paljon... Pelottaa, että olisi taas kääntynyt, koska liikkeet tuntuu eri kohdissa, mutta ihmettelen miten olisi enää mahtunut  No huomenna onneksi neuvola, täti saa katsoa mitenpäin pieni on..

 Mites se nyt oli, rauhoittuuko vauvan liikkeet ennen synnytystä vai ??
 
Mulla ainaki liikkeet rauhottunu tosi paljon, ne ei oo enää sellasia teräviä vaan lähinnä sellasia muljahduksia puolelta toiselle...

Välillä on jopa ihan keskityttävä seuraamaan liikkeitä, mut tarpeeks niitä vielä tulee. Varsinkin ku vähän "härnää" pikkusta, niin sit kääntyy peppu tai tulee jalalla tönäsyjä.
 
Täällä supisteli eilen koko päivän epäsäännöllisest..seläs tuntu aivan kamalalt :( Menin sitte eilen illal siivoilee ja yöllä sit yhtäkkii alko kovat supistukset.Miehelle sanoin et pakko päästä ylös ku yhtää ei kyen makuuasennos olee.Loppupeleis supistukset loppu sit seinää ja alko todella paljo turhauttamaan :( eilee päiväl ei oikein ruokakaan maistun ku oli niin etova olo ja teki pahaa,mut pakko sit oli jotain syödä.Keskel yötä piti sit mennä jääkaapille ku iski kamala nälkä :s
 
mulla ei ainakaan oo vauvan liikkeet rauhoittuneet, vaan kumpikin kylki saa edelleen osansa potkuista ja tönäisyistä ja nukkuma-asennon hakeminen on hankalaa. mietin minäkin eilen, et josko siellä on käännytty jotenkin väärinpäin, mutta koska koko maha tuntuu olevan "täynnä vauvaa" niin ehkä se liikkuminen on enemmänki sellasta venyttelevää ja akselinsa ympäri pyörimistä. eilen vauva tunki jotain jalkansa osaa kylkeen kiinni ja siinä oli mulla sit pitkän aikaa sellainen pieni pahkura. eilen illalla möyriminen vaan jatkui ja jatkui syömisten jälkeen vielä kiihtyi ja mun piti pyytää miestä laittamaan käsi vatsalle vähäksi aikaa, koska miehen kädellähän on edelleenki vauvaa "jäädyttävä" vaikutus.
 
Niinpä, toivotaan että johtuis juuri siitä että maha on täynnä "vauvaa".. Meillä myös tuolla miehen kädellä on rauhoittava vaikutus :D

Mulla oli liikkeitä pari päivää aikaisemmin vähemmän, mutta nyt tosiaan on alkanut riehumaan ihan tuolla masussa...
 
Täällä on kyl liikkeet rauhottunu selvästi parina päivänä. Siis liikkuu kuitenkin muttei läheskään yhtä paljon kuin ennen. Eikä tosiaan samanlaisia potkuja tulee enää vaan semmosia muljahduksia kylläkin.

Eilinen lenkki ei tehnyt mitään. Supparitkin loppu lenkin aikana eikä yhtään tainnu enää illalla tulla vaikka kuinka yritin lenkillä ahkerasti potkurin kanssa mennä.

Valkovuoto on välillä runsasta ja ihan vetistä. Mut harvemmin kyllä.
 
Laitoin saman asian jo tonne fb.n puolelle, mut jos kaikki ei siellä oo niin saa sitte vastauksia tätäkin kautta. Eli:

Millanen se limatulppa on? :o Ku olin suihkussa ja sit ku kädellä tuolt vedin ni mul jäi käteen sellanen ruokalusikallinen semmosta valkosta / läpikuultavaa venyvää limaa? :o Ja sit ku vedin uusiks ni tuli sellanen sormenpään kokonen klöntti samaa tavaraa. :o
 
Eka susq:lle:mulla se limatulppa lähti esikoissen aikana ku oltiin käynnistelty niin mitä nyt muistan niin oli ihan kirkas ja sellasia verisiä viiruja siinä ja muistaakseni tuli osissa parilla vessakäynnillä.En tiedä oliko nyt apua musta mut toi sun klöntti voi kyl olla vaan valkovuotoa toki voi myös olla se limatulppa:)

Täällä ei ihmeemmin mitään oireita eilen oli sellasta"paineen"tunnetta lantiossa että ehkä vauva kunnolla laskeutu tai jotain. Välillä jotain menkkamaista kipua ja ehkä pieniä supistuksia mut ei mitää kunnollista. Senverran oon yrittäny hommaa vauhdittaa et oon esikon kans pihalla touhannu ja sit on kuulin tuos joskus tutusta jolla lähti käyntin synnytys nännien hieromisella niin sitä koitin:D Eipä hirveesti apua tosi kipeet on vaan nännit toki varmaan tekee ihan hyvää valmistaa niitä vähän vauvaa varte:)Huomenna sit on äippäpolin käynti et näkee mikä tilanne ja mitä ne sielä päättää:)
 
Huomenta!
Tänään on siis laskettuaika, mutta jälleen kerran totean pettyneenä "Ei sitten vielä tänäkään yönä... =( ". Koko eilisen päivän mulla oli menkkamaisia kipuja selässä enkä pystynyt liikkumaan. Mutta vauva tuntuu viihtyvän mahassa liian hyvin... Limatulppa on irronnut jo kohta kaks viikkoa sitten ja paikat on ollut auki jo pitkään, mut näin tässä vaan kävi... Edelleen kokonaisena..
 
Tääl kans viime yö meni ihan tuskissa, olin varma et lähtö tulee mut 3h.n pyörimisen ja kipujen  jälkeen olin kuitenki nukahtanu ja tässä sitä viel ollaan, selkää tosin jomottaa vieläki.
 
En nukkunu silmällistäkään viime yönä! Kahentoista jälkeen alko supistukset, niitä tuli 2-9min välein ja kestot vaihteli 15-60 sekuntiin. Mut edes kaks peräkkäistä supistusta ei ollu säännölliset, niin aattelin ettei tarvii vielä hätäillä mihinkään. Valkovuotoa valui runsaasti ja kun pyyhki, tuli sellasta ruskeeta limaa.

Edelleen supistelee, nyt onneks vähän rauhallisemmin, saattaa olla jopa 15min väliä...
Mulla oli neuvolalääkärille tänään aika, kävin siellä. Kaula on lyhentynyt ja on sormelle auki, eli kun supistuksia tulee 5min välein, edes muutama, tuli lupa lähteä sairaalaan.

Nyt alkaa jo vähän jännittämään!

Mut mun tuurilla tässä käy niin et supparit loppuu kokonaan ja saadaan lähtöä ootella vielä useempi päivä!
 
Takaisin
Top