Synnytystä ennakoivat oireet

Hemppa:Mulla on aika kauan jo ollu tosi arat rinnanpäät ja niin oli esikoisen aikanaki ja imetys oliki sit tosi kivuliasta aluksi:/ Mut voihan joillain olla myös merkki tulevasta synnytyksestä:)
 
Moikka!
Limatulpan irtoamisesta sen verran et mulla alkoi tulppa irtoamaan ke-to yönä. Paksua rusehtavaa limaa. Perjantai aamuna se irtosi kokonaan, jolloin tuli tosi iso kirkkaampi klimppi ja siitä asti limaa on tullut koko ajan. Nyt on maanantai ilta eikä vieläkään muita merkkejä synnytyksestä. Mulla on ollut jo jonkin aikaa kohdun suu auki kahdelle sormelle ja kaulaa ei enää ole jäljellä. Supistuksia on ollut koko raskauden ajan. Vähän reilu viikko laskettuun aikaan. Parilla kaverilla synnytys on käynnistunyt vuorokauden kuluttua tulpan irtoamisesta, mutta ei tosiaan aina tarkoita sitä et syntyis heti.
 
Tääl hikoillaan ku pien sika, jos se nyt nätisti voi niin ilmasta. :D
Yöt tosi levottomia, tunnin välein herään.
Aaton jälkeen liikkeet vähentyneet, saan sen 10 jos keskityn laskemaan mut liikehdintä ei oo enää sellasta ronskia menoa.
Uloste ollu löysällä jo pidemmän aikaa.
Ja suppareita tulee jonku verran päivittäin.
Limasta valkovuotoa tullu nyt kans muutaman päivän.
Torstain ois onneks neuvola ni sitte taas tietää vähä enempi. :)
 
Jostain olen lukenut että limatulpan irtoamisesta synnytys alkaisi viikon sisällä. Olen tosin kuullut juttuja että limatulppaa olisi irronnut jo kuukautta ennen synnytystä. Tiedä näistä sitten...
Itselläni se irtosi samalla kun vesikin meni ja synnytys alkoi.

Mulla ei ole mitään merkkejä ja hyvä niin :o), ei tuon aika vielä ole tullakkaan, yli 2 viikkoa laskettuun.

Ja niitä merkkejähän voi ollla vaikka kuinka ja silti menee 2 viikkoa yli tai sitten toisinpäin, ei mitään ennusmerkkejä ja synnytys käynnistyy salamana täysin yllättäin.
 
Mä toivon kyl et päästään ton vuodenvaihteen yli. Ja jotenki sellanen tunne on muuteki ettei tää täält iteksee tuu et käynnistykseen joudutaan.
 
jep...täällä ei ole ollut mitään merkkejä missään vaiheessa.
Voihan se olla että turhauttais enemmän jos olis jo merkkejä ollut ja olis silti tässä 
 
täälläkään ei oo mitään merkkejä ilmassa. vauvan tahti ei ainakaan oo hidastunut, välillä meno on tosi villiä ja rauhallisia jaksoja vähän. luulen, että mulla on alkanu olemaan ennakoivia supistuksia, meinaan välillä tulee harkkareita kivuliaampia tuntemuksia alakerrassa ja vatsa menee kivikovaksi. täälläki toivotaan, että menisi tammikuun puolelle tuo synnytys, vaikka ei tässä nyt jalat ristissäkään aleta istumaan jos lähtö tulee :D
 
Täällä ei ole ollut merkkejä, kunnes viime yönä alkoi puoli kuuden aikaan viiltäviä supsituksia alamahassa ja selkä ihan tulessa.. noin tunnin verran niitä kesti, mutta onneksi menivät ohi. Ajattelin jo, että nytkö tästä on lähdettävä.. emoticon Haluaisin niinkuin varmaan moni muukin meistä tammimammoista, että vaavi syntyisi vasta ensi vuoden puolella... !! Ja olisi myös kiva parantua flunssasta ennen synnytystä, voimat aika vähissä tällä hetkellä.
 
täällä kanssa viime yönä supisteli, otin yöllä oikeen miehestä kiinni kun en tiennyt miten päin mennä! ja kaiken lisäksi oli niin kamala nälkä että meinas oksennus tulla kun sattui aika lailla. muutenkin alkanut kävely olemaan aika mahdotonta ja lantiota sekä häpyluuta särkee sekä painaa aivan tajusti. ja sitten mulla on nyt koko aika kestävää menkkamaista kipua lantiolla, onko normaalia ? :o huomenna on kyllä neuvola onneksi, pääseé taas kyselemään ja ihmettelemään ties mitä asioita :D
 
Mulla särkee kans alaselkää ja alavatsaa - ihan ku olis kuukautiset alkamassa. Neuvolatäti sanoi, että tämä on juurikin sitä "ennakoivaa" toimintaa - eli vauva siellä valmistautuu tulemaan maailmaan. Tosin sanoi, että ei löisi vetoa minkään päivämäärän puolesta - voi hyvinkin mennä sinne helmikuun alkuun (LA 19.1) vaikka kipuja onkin. Niitä nyt vaan on ja kuuluvat asiaan. Mun puolesta vois syntyä ihan koska vaan ensi viikosta alkaen.

Tänään kävin noin tunnin reissun alennusmyynneillä ja meinasin pyörtyä kassajonoon kun oli niin kuuma ja päässä alkoi heittämään. Eipähän tarvitse enää siis sinnekään mennä. Verenpaine on koholla, mikä sinällään on hieman ristiriitaista tuon pyörtymistuntemuksen kanssa, mutta mistäs näitä tietää.

 
Moi!

Mulla on nyt alkanu ihan selkeesti lantion luusto ja kroppa "aukiamaan".. eka synnytys tosiaan edessä ja la tammikuun lopussa vasta, mutta silti mulla on vahva tunne että synnytys on tulossa. Äskön koitin veskiin tässä lähteä näin yöllä kun kerrankin valvon vähän pidempään täällä lueskelemassa ja meinas lonkat "pettää alta", et piti mennessä könkätä.. onneks takastullessa kuitenkin pysty taas kävelemään suht normisti jo eikä seinistä tukien.

Onneks mulla on kävelykepit varastossa tallessa.. pitänee huomenna käyttää jos tuntuu ettei muuten pysy pystyssä kun yks sairaalakäväsy olis tälle viikolle.

Muutes mulla nyt rv 36 menossa, eikä neuvolaa/ultraa tälle viikolle. Johtunee siitä, että mul oli rv 35 eli viime viikolla neuvola kun rv 34 sf-mitta oli heittäny hieman (kun lapsi laskeutu raivotarjontaan "lähtökuoppiin" tuossa välissä) ja se varmistettiin rv 35 neuvolakäynnillä et sf-mitta on kunnossa. No seuraava ja "vika" ultra - eli se synnytystapaultra - on tammikuun alussa eli ens viikolla ja seuraava neuvola siis vasta rv 38 eli parin viikon päässä.

Mites pakko kysyä - onko muilla lonkka lähteny "aukiimaan" ja miten pitkä aika ennen synnytystä?

Tuli vaan mieleen et tässä on ollut tuota "suolen juoksua" nyt pari päivää paljon tehokkaammin kun normisti, mut pistäsin sen kyllä hyvin syödyn joulun piikkiin.. ettei vielä oo siitä synnytyshädästä kyse. :)

Harjoitussupparitkin on alkanu olemaan välillä hieman "kipeän olosia".. eli alavatsassa hieman menkkamaisen kaltasta kipua, mut ei vielä ihan niin kovia kun arvelisin niiden oikeiden sitten olevan?

Tosiaan, sanotaanhan sitä, että yleensä ensimmäinen syntyy vasta la:n jälkeen.. mut onhan noita aika paljon, jotka synnyttää sitä ennenkin (nyt mulla rv 36 eli 35+5) ja eikös ne anna syntyä jo vaikka rv 37:sta saakka? Emt...
 
En tiiä onko tää "ennakoiva" oire synnytyksestä mut mulla on nyt parina iltana tullu maitoa tisseistä puristaessa. Esikoisesta ei tullu koko raskausaikana, maitoa tuli ekan kerran vasta syntymän jälkeen. Tiedän kyllä että joillain maitoa tulee läpi raskauden mut mulla ei oo aiemmin tullu.

Vatsa on myös täällä joten outo, välillä todella löysällä ja välillä tulee ihan normaalia, itse en kuitenkaan yhdistäisi synnytykseen tätä :d Joululla voi tosiaan olla vaikutusta tähän.
 
Täällä eilen neuvolassa käyty ja sen verran että kerkesin neuvolamammalta kysyä että miltä ne supistukset tuntuu, nousin pöydälle ja terkka alkoi mahaa kokeilla kysyen samalla että enkö huomaa mitään, ihmettelin ja sanoin että no en ja se sanoi että mulla oli supistus justiinsa.. :O ja sitten kun mietin niin ihan tosi vähän oli semmosta menkkamaista kipua lantiolla koko sen ajan ja sitten helpotti. Nytpähän tiedän miltä ne tuntuu! kaikki aina sanoo että tulee semmoin paineen tunne ja selkeesti huomaa mutta mulla vetää masu ihan kireeks ja tuntuu että repee ihan justiinsa.. mulla sitten pitkin päivää supistelee aika kiitettävästi kun oon nyt tiennyt mitä ne on :D öisin tullut kovempia joihin herää ja hankala olla mut nekin menee ohi ja sitten voi jatkaa taas unia :O mullakin täällä joskus kävellessä, viimeeksi aamulla kun yritin koiraa käyttää ulkona, tuntui että lonkat on tulessa ja jalat lähtee alta, no eikun takaisin koiran kanssa sisään ja oottamaan eettä mies herää ja vie tuon ulos.. ja mullakin la on vasta tammikuun loppupuolella ja ihan semmoin tunne on että tulisi aikasemmin kuitenkin.. :O
 
Täällä taas kaikki oireet loppunu ku seinään ja olo on semmonen ettei tunnu edes että olis raskaana. :D Huhhuijaa! Yhtä vuoristorataa. No ainaki hyvät  mahollisuudet päästä ensvuoden puolelle. :))
 
Minulla maidon tapaista tullut rinnoista jo jonkin aikaa. Alkuun tuli vähempi ja nyt enempi. Ekassa raskaudessa ei tullut mitään maidon tapaistakaan. Laskettuaika ois 26.1 vasta! mut toivotaan ettei mene noin pitkälle. Yöllä oli menkkamaista kipua mahassa ja suppareita kun kävin veskissä. Mutta ei nyt lähelläkään oikeita supistuksia! kipeitä kumminkin ettei voinut olla huomaamatta. Jostain hiipinyt mieleen ajatus, että syntyy aikaisemmin. Ekassa raskaudessa synnytys alkoi ihan yht äkkiä! ei mitään viitteitä päiviä, saati viikkoja aikaisemmin.Pääasia, että ei ala syntymään tämän vuoden puolella, ois se vähän kurjaa.
 
Lueskelin joltakii sivulta supistuksista ja vauvan liikkeistä.. mietin että liikkuuko vauva supistusten aikana ? Ja joku oli aika hyvin kuvaillut sitä vihlonta kipua ja särkyä jota liikkeessä tulee, sanoi että aivan kuin joku veitsellä tökkisi alapäätä.. juuri sellaiselta se kyllä tuntuukin! Ja samalla sitten vihloo nivusia ja reittä hieman. Tänään taas ollut yhtä tuskaa liikkuminen, sängystä nousemiseen ja vessaan menoon tarvitsee melkeinpä jo apua kun tuntuu että heti käy vihlomaan. Ja pienellä iltasin viel jumpat menossa jolloin tuo vihlonta kipu tuntuu kolme kertaa pahemmalta :(
 
Heidh: Ite sain tuurillani kävelykepit viime kesänä ja tänään otin ne ihan tehokäyttöön.. suosittelen keppejä kävelyn tueksi, jos ei muuten kykene liikkumaan. Mulla ainakin heti helpottu liikkuminen ja olot. :)
 
Mulla maitoa on tullut koko raskauden ajan. Johtuu varmaan siitä että imetin esikoista vielä 2kk raskauduttuani. Ei sitä sen jälkeen ole tullut kuin just tippoja mutta kuitenkin.

Mulla liikkuminen on ollut helppoa ja niin oli ensimmäisessä raskaudessanikin. Jopa hölkkäsin (tietysti vain pieniä matkoja kerrallaan) ihan synnytykseen saakka ja tein päivittäin 1,5-2h lenkkejä. Nyt en ole jaksanut, laiskottaa vaan.
 
Se et kerkes sanomaan et kaikki oireet hävin ku tuhkatuuleen, ni eilisest illasta asti kauhee paineen tunne lantiossa ja nyt koko aamupäivän epäsäännöllisesti supistellu. Hui.
 
Takaisin
Top