Synnytystä ennakoivat oireet

Moi!

Mulla kanssa ollu tuota "millonmillonmillon"-oireilua, kun uhkailivat et syntys viimestään laskettuun aikaan, eli parin viikon sisään... hmph. Nyt mä kyllä oikeasti haluan asennoitua siihen, että tätä raskautta kestää vielä sen kuukauden, 4 viikkoa ja kaputt! Jotenkin paljon helpompi elää elämää normisti päivittäin jos varautuu siihen, että syntyy vasta ihan käynnistyksen kautta, kun että kelailee joka ilta nukkumaan mennessään että oisko tänä yönä? ja sit aamulla pettyneenä "no ehkä huomenna". :D.. :) Kyl tää tästä..
 
Huomenia.. jaahas.. sitä on täällä sitten viimeks kirjotellu, että "Nyt mä kyllä oikeasti haluan asennoitua siihen, että tätä raskautta kestää vielä sen kuukauden, 4 viikkoa ja kaputt!" Tää on just niin tätä: mene nyt mitään sanomaan, ku EI VOI TIETÄÄ.

Viime yö olikin liskojen yö.. just soittelin neuvolaan ja sieltä totesi, että voi mennä jopa viikkoja tai päiviä vielä, että syntyy. Sillain ärsyttävää, kun 00.00-01.00 supistukset tosi säännöllisiä: noin 3 min tauot ja n. 35 sek supistus. Ja sit ne loppuu kuin seinään. No joo.. tää ny on ihan normia ensisynnyttäjällä vissiin ja jo siinä vaiheessa kun ne kipeet supistukset alko, niin miestäkin käskin vaan kääntämään kylkeä ja kerroin, että supistukset voi lukemani (täältä) mukaan loppua kun seinään. :D... Heh.. ja silti olin ihan et kun tunnin oli niin säännöllisesti olleet, et pitäskö johonkin lähtee vai ei. Sit puol kahden maita roudauduin sängystä syömään kun nälkä palas heti yhden jälkeen mut koitti nukahtaa.. ja sit soitteli vielä synnärille ja kyseli että mikä tää jamis nyt on.. ne totes saman, minkä neuvolasta tänään: ensisynnyttäjän normioireita, jotka voi jatkua jopa viikkotolkulla vielä. Voi PIIP. :D :)
Just jotain, mitä ei kaipais, ois että öisin alkaa tihentymään tollain kipeet supistelut, miksei ne vois päivällä tulla? :) :D .. pitänee oikeesti siirtyä vaikka olkkariin nukkumaan, ettei miehen aikaset töihinlähdöt häiriinny. Tässä rasittavinta on, jos tällästä nyt jatkuu vielä tonne helmikuun lähes puoliväliin saakka, niin jeejee! Taidan siinä tapauksessa nukkua päivisin mahdollisimman paljon.

Pitänee aatella positiivisesti - koti on kyl ihan tosi hoidetussa ja valmiissa kunnossa lapsen tuloa varten ja synnärilaukut ja kaikki valmiina ja pakattu ja paljoa ei ole puuhailtavaa enää jäljellä. Ja pitänee nyt alkaa vaan kunnolla liikkumaan sen minkä kykenee - vaikka lähimaastossa lyhyitä mut ripakoita lenkkejä ja omassa pihassa rämpii vaikka lumihangessa. :D... Mä en vaan oikeesti halua nähdä tilannetta, missä synnytystä käynnistellään ja lapsi on liian iso enää syntymään alakautta ym ym.. pergee neljää viikkoa en kyllä enää tällästä kahtele. :) Ja pitänee se 3 ässääkin kokeilla, vaikkei siitä mitään näyttöä ole, että sen avulla syntys yhtään nopeemmin. :D Huhhuh.. yöllä mietin, et oonkohan masokisti, kun oikein petyin yhden jälkeen siihen, ettei supparit kipeytyneetkään? Oli jotenkin tosi pirtee olo, että nytkö? ja sit vaikka itekin aavisteli alusta saakka olevan ohimenevää, niin peekana.

Muuten, mein koira on toipunut todella nopeasti kohtuleikkauksesta. Tässä parin viime päivän ajan en tiedä kumpi on ollut enempi huolissaan/paaponut toistaan - koira minua vai minä koiraa? :D Koiramme aistii selkeästi synnytyksen lähestyvän. Vaikka sillä on kipuja yhä leikkauksen jälkeen ja ärtynyt on varsinkin kun kipulääkettä hiljalleen vähennelty pois siltä, niin silti: seurailee joka paikkaan, lenkeillä ei vedä, meinaa koittaa koko ajan pestä meikäläistä, nojailee mahaan ja tarkkailee koko ajan olemustani.. Toinen on selkeesti enempi musta huolissaan kun omasta voinnistaan. Ite taas oon tässä viime viikon ajan ollu huolissani koirani kivuista ja olotiloista ja paaponut toista parhaani mukaan leikkauksen jälkeiset vaikeimmat päivät. Tosin mitä nopeemmin päästään koiran kanssa arkeen kiinni sen palauduttua, sen parempi: koiraa pitäisi paapoa vasta sitten kun se on saanut tarpeeksi liikuntaa ja positiivista kuria. Ja kyl on alkanu näkymäänkin ikäviä merkkejä taas koiran käytöksessä, kun ei ole saanut stressiään purkaa liikuntaan+aktivointiin. Mut hiljalleen hiljalleen.....

Mitenkähän tässä nyt esittäs toiveita mihinkään suuntaan? Eli kun koira tässä toipuu hyvin ja kerkeis sitä vähän vielä piristää tässä ennen kun synnytys käynnistys.. et jos se olis vaikka aikasintaan viikon päästä mut viimestään kahden viikon päästä se synnytys? :D :)
 
Täällä alkaa olla aika hiljasta taitaa kaikki melkein jo olla synnyttäny.Vai onko kaikki siirtyny vaan facebookiin?

Mutta niin niitä oireita. Eilisillan taas supisteli koko illan mut väli liian pitkä eikä kipukaan ihan vielä sellanen et olisin lähteny vaikka koko ajan kyl kipeempiä.Jonkulaisia supistuksia on ollu nyt koko viikon mut eilen kyl vasta alkas mennä oikeeseen suuntaan kipu. Yön sain onneksi loppuviimein nukuttua kun varmaan yli yhteen eka nukuin aina välin mut heräsin supistukseen otin sit vielä panadolia ja yö meni tosiaan ihan ok jonku kerran heräsin vaan supistukseen.

Tää on kyl niin turhauttavaa sais alkaa kunnon kivut niin et sais lähtee viikkoja nyt 41+1 et olis jo aika tulla!Mä vielä aattelin et en ny ihan viimesten joukos täällä pyöri kun laskettu ennen puolta kuuta mut näinpä tässä sit kävi:/ No viimestään ens viikon aikana on ihan varmasti nyytti sylissä:)
 
Jiha: täällä ollaan kanssa... tänään 40+6... :/ Tää on niin masentavaa..

Oireita täällä: Ihanjörjettömät liitoskivut alkoivat tällä viikolla oikein kunnolla, itku tulee ihan välillä kun koittaa liikkua sohvalta jääkaapille esim. No maha on toiminut hyvin täällä nyt eilisestä asti ja eilen supisteli, mutta ei kovin kipeästi eikä säännöllisesti. Tänään menen sitten illalla akupunktioon, jos vaikka auttaisi !:) En haluaisi käynnistykseen....

Tsemppiä kaikille, vielä täällä yhtenä kappaleena oleville !
 
Viime yönä ei mitään.. :) Hehheh, no onhan tää hauskaa, kun jänskäilee ja se on sit sillon helmikuun puolivälissä vasta synnytyksen käynnistys.. :D..

Mut noh.. toissayönä siis ekat oikeet "puolikipeet supparit" = kipeemmät kun harjotussupistukset, mut ei kuitenkaan vielä älykipeet. Toissaöisen liskoyön jälkeen tuli päätös, et nyt kyl alan päivittäin lenkkeillä tahaltain ja muutenkin tekemään kaikkea testinkiä: 3S:sää ym. pitää nyt kokeilla vaikka päivittäin ^^....

Jiha ja lumikki84: tsemppiä ja toivottavasti syntyy pian teillä, se on varmana tuskaa yliajalla olla!
 
Täällä on tänään ollut supistuksia neljä tuntia ja häpyliitosta jomottaa ja viiltelee. Toivottavasti nämä edistävät jotakin tuolla alakerrassa, että sitten kun alkaa kunnon kipeät supistukset, niin olisi tapahtunut edistystä.

Laitoin isommille valmiiksi yökyläkassin, jos vaikka pitää lähteä. Ite vaan on asennoitunut, et menee laskettuun tai yli :) Mut pelataan nyt varman päälle, et ei tarvii tavaroita ja varusteita etsiä tosi paikan tullen.
 
Täällä ei mitään viime viikkosen yhen tasasen supistuaaltoilun jälkeen. Ainoastaan lonkkaosasto ja liitokset juilineet öisin, muttei päivällä enää mitään. Eikun asennoitumaan kolmeen seuraavaan viikkoon tässä vielä. Hmph..
 
Mä luulen että meidän vastarannan kiiski ei oo lähdössä tuolta yksiöstään kuin häätämällä... Mulla ei oo vielä ollut minkäänlaisia oireita - ainakaan sellaisia et olisin ne tajunnut - lähestyvästä synnytyksestä. Vajaa vko on laskettuun aikaan tosin vielä, et onhan tässä kolmekin viikkoa vielä mahdollisesti odoteltavaa... Jaan DiaLia sun tuntemukset - vaikka ei mulla toisaalta ole mikään kiire eroon tästä mahasta, mut jalat/selkä alkaa oleen aika lujilla, ja olishan se kiva jo nähdä se tyyppi sen sijaan et nukkuu toinen silmä auki ja kuulostelee et joko kohta tosihommat alkais... :)
 
 
Nyt menossa 39+4 ja tuntuu ettei tämä synny ikinä!!! alaselkä ja lonkat on irti ja kipeet, mutta muuta ei ole. Pe/la välisenä yönä tuli kipeitä suppareita vajaan tunnin, mutta meni ohi. Tämä ei tule syntymään vielä tälläkään viikolla tai sitä koetan iskostaa päähäni etten pety. Henkisesti tämä onkin raskainta kun asia pyörii mielessä jatkuvasti, teit mitä tahansa.
 
Bandida ja Aurinkopuuteri: Kuulun teidän kanssa samaan kerhoon... mut täähän on vissiin se pahin vaihe raskaudessa tää loppu? Ja ihan satavarmana mulla tyyliin käynnistys, kun niin väittivät, että syntyy viimestään tammikuun loppuun. :D.. 

Bandida: Mustakin tuntee, että puskee ihan väärään suuntaan kaveri: koko ajan saa potkuja kylkiluihin/palleaan ja tunkee jalkojaan kylkiluiden ja ihon väliin - jo tottunut meininkiin. Lapsena luulin, että lapset syntyy navasta. No nyt tuntuu, et toi puskee oikeesti kohta suoraan navasta läpi ja ulos. :D.. Mun yöunet muuttu muutes paljon levollisemmaks kun päätin lopettaa sen aattelun et syntys tässä kuussa. Hyväksyin ajatuksen, et syntyy helmikuun puolivälissä. Ehkä parempi niin päin niin saa ees jotain lepoo.

Aurinkopuuteri: mulla oli viime viikolla sama jamis kun sulla.. eli suppareita tunnin ja sit loppu kun seinään. Kerkes jo innostua, et josko näistä ekoista, muttei tietenkään meikäläisen tuurilla.

Tsemppii vaan teillekin ja hyvää mieltä ja vointeja!
 
Eilen oli ekat kipeät supistukset. Nyt ollut kahtena iltana supistuksia, jotka on loppunut yöllä. Nyt taas alkoi supistukset.. Tää on ollut niin erilainen raskaus kuin kaksi edellistä. Niissä synnytykset alkanut kerrasta kun supistukset alkaneet. Tämä vauva ilmeisesti pohtii, että olisiko vielä mukavasti masussa vai joko tulisi näyttäytymään :)
Kummasti alkaa synntys mietityttään, positiivisessa mielessä ja se, että minkähän näköinen vauva sieltä tulee, sukupuolikin on vielä mysteeri. Aika ihanaa aikaa siis, jännitystä ilmassa emoticon
 
Täällä kasassa edelleenkin.. itelläkin alkaa koti olemaan laitettuna ja kaikki valmista, että nyt tuntuu et keksimällä keksii vaan tekemistä täällä kotosalla.. hmph..
 
Mulla alkoi päivää ennen kuin supistukset tulivat vuoto, semmoista rusehtavaa. Tämä kuulemma enteilee että kohdunsuu alkaa valmistautua ja tulee pientä verenvuotoa. Seuraavana yönä sitten alkoivatkin ekat kunnon supistukset tuntua..limatulppa mulla irtosi vasta sairaalassa. Tässä oli mun ainoat ennakoivat oireet josta päättelin että alkaa lähestyä. Tuota vuotelua tuli myös vielä silloinkin kun jo kovin supisteli ja avautui tuo kohdunsuu.
 
Hei,

minulla oli maha ehkä vähän paremmin toimiva pari päivää ennen synnytystä. Muuta ennakoivaa oiretta en huomannut.

Kävin siellä akupunktiossa torstai-iltana ja supistukset alkoivat sitten to-pe välisxenä yönä. En tiedä oliko sillä vaikutusta, mutta ei haittaa ainakaan ollut :)
 
Mulla ei ollu mitään oireita alkavasta synnytyksestä. Olin myös ihan varma, että yli mennään ja reilusti. Mutta niin vaan kävi, että supistelut alkoivat ihan yllättäen juuri laskettuna päivänä ja tyttö syntyi siitä seuraavana. Ja mielummin näin, kuin että olisi ollut päivien "oireet" ja varpaillaan olot.
 
Täälläkin jotain edistystä helmikuun puolella.. Viime yönä sain nukuttua tosi hyvin, ihanaa! Peitto olikin märkä, kun maitoa vuotanut ihan huolella :)
Tänään limaista ja rusehtavaa vuotoa. Alapää on hellänä.. Ehkä siis tällä viikolla <3
 
Pikkuinen-12  > tuohan kuulostaa erittäin lupaavalta!!
Itselläni on tänään 40+2 täynnä, ja sinällään ei uusia oireita, mutta ehkä hieman voimakkaampia!? Supistuksia on ollut jo kaaauan kauan... jäin jo loka-marraskuun taitteessa saikulle, kun on tuo kohtu niin supistelevaa sorttia :/ Mut ei se näköjään vaikuttanut aikaisempaan synnytyksen käynnistymiseen.
Nukkumisesta ei oikeen enää haluu tulla mitään, ei voi ollenkaan kyljellä maata, ja selkää pakottaa... Nyt ollut jonkinasteisia supistuksia 20 min välein (osa kestää yli minuutin), jo eilen illasta n 19 lähtien (saattoi yöllä olla välillä taukoa) . Mutta eivät sen voimakkaampia, kait... tosin, nyt kun sängystä nousin, kävin suihkussa, ja nyt vasta sen jälkeen istun, niin selkeesti on kovempi paine alapäässä, ja sohvakin tuntuu aika kovalta. hmmm...oliskohan liikettä alaspäin :D
-> jW
 
Heissan! Mulla on nyt rv 40+3. Ei kyllä mun mielestä supistele eikä paljon muutakaan. Jotain "viiltelytuntemuksia" alakerrassa on ollut, ei juuri muuta. Vauva möyrii vatsassa niinkuin ennenkin melkein. En oo huomannut, että olis mitään limatulppaa irronnut tms. Joka aamu vaan tulee runsasta valkovuotoa kuten jo aika kauan on tullut. Kyllä osaa olla turhauttavaa. :) No, joo tänään neuvolaan taas. Eikä siellä kyllä mitään erikoista tapahdu varmaankaan. Meilläpäin th ei tee sisätutkimuksia eikä vauvan kokoa arvioi millään tasolla...eikä paljon muutakaan. Mitataan paineet, katotaan virtsa, otetaan sf-mitta ja kuunneellaan sykkeet + punnitaan meitsi tietty. Siinäpä se. 15 minuutin reissu taas. Hehehe. Aika narinaa tämä mun kirjoitus.
 
..jaahas, tuli nukuttua 06-13.30, ja herätessä kaikki supistelut veks.... Näin jo unta että istuin pitkän käytävän päässä lattialla (sairaala?) ja siinä sitten totesin että istuin verensekaisessa "lammikossa" (limatulppa?). Mut untahan tuo vain oli...huoh..
Neuvolassa kävin kans eilen, eikä meilläkään (HKI/koillinen) th tee muuta kuin samat KatNip'in mainitsemat toimenpiteet - toki, 45-60 min ajassa :P
....odotellaan odotellaan..

-> jW
 
Takaisin
Top