Synnytystä ennakoivat oireet

Eli tos päätellen voi kuvitella että itelläkään ei oo enää pitkä aika lähtöön, just vessas kävin ni paperiin jäi taas klöntti tota limaa. Mut tosiaan ku ei noi supparit oo mitenkään säännöllisiä ollu. Ja ku ois tää kipukynnys edes vähä matalampi ni ois helpompi.
 
DiaLia: mulla oli just joulun aikaan tuollaista kuvaamaasi lonkan löystymistä varsinkin iltaisin ja tuntui että jalat menee alta. Sitä kesti jotain viikon ja nyt en ole enää tuntenut sellaista uuden vuoden jälkeen.
Iltaisin saattaa särkeä alaselkää (menkkamaista kipua) ja maha on helposti sekaisin, mutta muuten ei oikeastaan mitään oireita. Musta tuntuu, että meidän pientä saa vielä odottaa, kun en ole vielä kokenut ensimmäistäkään supistusta (tai en oikein tiedä miltä ne tuntuu käytännössä). 
 
Mulla on supistellut jouluaatosta asti, semikipeesti. Joka päivä niitä tulee, varsinkin iltaisin kun yrittäisin nukkumaan, samoin kun käyn yöllä vessassa, niin sen jälkeen menee hetki supistusten kanssa. Ei ne mitään säännöllisiä kyllä ole, eikä tosiaan mitään normaalia menkkasärkyä kovempaa, mutta kyllä näin ensisynnyttäjänä mä kuulostelen tosi tarkasti joka nippailua

Valkovuodosta joku jo sanoikin, ja mulla on myös tosi runsasta. Muutaman kerran lenkillä on hulahtanut pikkareihin kunnon satsi valkkaria, ja oonkin siinä pienessä paniikissa vaappunut kotiin tarkistamaan että mitähän sieltä alakerrasta oikein tulvahti! Sitä tosiaan tulee välillä niinkin paljon että ihan tulee pikkareiden läpi päällyshousuille asti. Ei kuitenkaan niin paljoa että farkuistä näkis ulkopuoliset että pikkuhousunsuoja jäi kotiin...

Lisäks mulla on tuntunut alakerran luissa sellasta painetta nyt pari päivää. Kävelyllä kun oltiin miehen kanssa, niin ihan teki kipeetä nivusiin, ja mä tunsin missä kohtaa mulla menee lantion luut. Mies vaan meinas että olisko se sitä löystymistä, mikä ennakoi synnytystä?
 
Valkovuotoa hulahtaa housuihin täälläkin ja välillä se todella raivostuttaa!!!!! nyt on astunut kuvioihin menkkakivut. Tuntuu ihan samalta kuin kuukautiset olis alkamassa. Neuvolan mukaan tuo tunne kypsyttää paikkoja synnytykseen. Kohta on tosi kyseessä, ei auta kuin odotella tulevaa.
 
Heips.. Mulla kävi tossa niin että hetki sitten aivastin voimakkaasti niin hulahti housut ihan märäksi ja nyt sitten siteen kanssa katselen että onko lapsivettä... Luulen että vaan reilua vuotoa... Pissaa se ei ollut siitä olen varma...
 
Oli vaan todella vetistä valkovuotoa, kun ei sitä siteeseen tullut eikä ole tullut yön aikana tai tänään enempää.... Pieni pettymys oli... :(
 
Huh, täällä on ollut kamala yö takana... ensin alkoivat supistukset ja sitten suolen tyhjeneminen + supistelu... ja ihan ripulille meni :/ No sitten loppuivat ennen aamua... Nyt vaan odotellaan :) Eikös tuo ripuli ole yksi enteilevä merkki...

Ja la-su välisenä yönä oli kova päänsärky taas...

Että tällaisia oireita täällä...
 
mulla oli kans supistelua yöllä, maha toimi eilen ihan hyvin ja nyt taas joutui syömään kuivattuja luumuja. pää on myös kipeänä, mutta luultavammin johtuu vaan huonosta nukkuma-asennosta, koska jouduin nenän tukkoisuuden vuoksi ottamaan ylimääräisen ohuen tyynyn nukkumatyynyn alle. mun yöt menee aikalailla tunnin välein wc:ssä juosten, viime yönä oli kahden tunnin kokonainen nukkumapätkä ja aamulla klo 5 kävin koneella, ja palasin nukkumaan puoli tuntia myöhemmin. mies heräsi tuntia myöhemmin ja munki piti tulla ainaki joksiki aikaa hereille. palaan kohta takas yrittämään unia ja myöhemmin sit ois neuvola, joka aikaistettiin tälle päivälle, koska viime viikolla mulla oli verenpaineet koholla.

vähän ailahtelee mieliala, välillä tuntuu että vauva voisi jo tulla ulos ja välillä oon ihan tyytyväinen, että on vielä masussa, kun epäilyttää, etten mä osaa edes hoitaa sitä.
 
Mulla on alkanu noi supistukset öisin hieman kipeytyä, eli ei enää aina harjotussupistuksia, vaan välistä tulee muutama oikea supistus.

Lähipäivinä kun on asioitu kaupoilla ym. niin on alkanu tosissaan tuntua, että kunhan jo tässä pian syntys (nyt rv 38, eli 37+1). Siis totta kai ois varmana hyvä jos muutaman viikon vielä olis syntymättä, mutta päätin just, että voin ihan hyvin ottaa kotona rennosti nyt tän loppuajan ja antaa miehen hoitaa nuo kauppa-asioinnit tässä välissä.

Lonkka toimii välillä täysin normaalisti ja kävellä voi ihan normaalisti. Mut sit välistä tuntuu, että kohta lähtee jalat alta jos astuu askeleenkin ja tietysti just kun oot jossain keskellä isoa kauppaa menossa ja et voi tukea edes kärryihin tai mihinkään.

Mut kyllä tätä tuskaakin pitää tuntea, että tietää ainakin lapsen tehneensä!

Onko kukaan muu muutes kokeillu oliiviöljyhoitoja? Ihana rentoutumiskeino ja luonnollinen. :)
 
Morjes! 
Miulla sinällään melko hauska juttu jotta kipeitä supistuksia ei oo ollu, menkkakipuja vastaava alavatsa kipu vaan, viime viikon tiistaina irtosi limatulppa ainaki osittain. Tänään sit neuvolassa annettiin lupa lähteä saikulle heti jos alavatsa kipu tulee takas tai kovottelee, vaikka ei kipeitä kovoja oliskaan ja vaikka loppuisivat välillä. Neukkutäti meinaan tarkisti alakerran tilannetta ja sanoi paikkojen olevan niin pehmeät jo ja melkeen kolme senttiä auki jottei missään nimessä saa jäädä kotiin odottamaan kipeitä supistuksia :) Eli saa nähä joko tänään tämä tammimamma saa pikkuisensa syliin <3
 
Voi sanetus oon vähä kyl kade jos sulla noin helpolla jo auennu vähä:) Itellä ku ollu jos jonkulaista kipua ja ainaki viime viikolla tilanne vielä et täysin kii. Ja esikoinen ku käynnistettiin aukesin vaan kahteen senttiin ja siitäki olin tosi kipee.Mut tsemppiä toivottavasti pääset pian tositoimiin.:)

Täällä ny makaan kivuissa sohvalla en suinkaan supistuksista kipee vaan hirveet liitoskivut:/ ehkä joku supistus tulee väliin mut ei kovin kipeenä.menkkajomotus taas ollu koko aamun mut ei sen kummempaa edelleen uskon et ainakin ens viikkoon mennään. Mutta enää 2pv laskettuun et max 2,5vko hui!
 
Tänään THE päivä! Monena yönä supistellu ja kipeetä tehny mut sit muutaman tunnin jälkeen kaikki loppuu ku seinään. :/ Jos huomena sitte jotain jo tapahtuis...
 
jee löysinpä ihanan keskustelun aiheen, itellä LA 20 tammikuuta, ja pistää ihan miettimään milloi ois aika ku rupee jo vähän nihkeeltä tuntumaan.. itsel ollu kans vähän noita kipuiluja mut ei mitää sietämättömiä, enimmiksee mahaa juilii ja selkää. välil saattaa vihloa nivusista ja esim aivastaminen tuntuu inhottavalta. tulppaa en oo huomannut vielä..saa nähä huomaako ollenkaa. maha oli tossa muutaman päivän iha sekasin ja huonoo oloo ollut en tiiä voisko olla joku oire. mut sitä oon miettinyt onko kellään ollut sillai et illalla syönyt ihan hyvin mut aamulla saattaa herätä sellaseen etovaan oloo koska on ihan kauhee nälkä! mulla on ollut sellasta nyt muutamat aamut eikä auta jatkaa nukkumista ennenku on käynyt popsii ees paripalaa juustoa. ja herään yleensä siihen nälkään 4-7 aamulla ei kivaa :(( ja onnea kaikille odottajille, ihanaa päästä purkamaan sydäntään :D 
 
Juu täällä on ainakin aamu pahoinvointi tullut takas kuvioihin, joskus jopa yöllä herään kamalaan oloon kun niin nälkä, ei auta kun käyä syömässä sitte :D ja täällä herätään ekan kerran kahden maissa, seuraavaks neljän aikoihin ja viimeseks kuuden aikoihin jolloin nousen ylös ja syön ja ihmettelen telkkaria pari tuntia ja sitte pakko käyä pariks tunniks taaas nukkuun :p ja tuossa neljän aikoihin heräillessä ei meinaa milläään saada unta enää! väkisin pyörin ja hyörin.
 
juu no lueskelin kuinka monella mennyt ruokahalu ennen kun on lähteny synnyttää ku itellä tuntuu et ruoka maistuu kaksinverroin paremmin :D inhottaa vaan ku ei saa nukuttua ja pakko nousta parin juustosiivun takia :D vessassaki saa ravata valehtelematta puolentunnin välein en alkuraskaudessa joutunu juuri yhtää, kai se nyt kostautuu :D
 
Juuh, täällähän oli eilen ja su-ma välisenä yönä ripulia.. toiveissa oli että synnytys käynnistyisi.. eilen oikein kaikki Sauna, Siivous, Seksi ja lenkki ripulin lisäksi, mutta ei mitään... nukuin erinomaisesti viime yönä. Tänäänkin kaupungilla, imuroitu ja lenkkeilty.. ei mitään... huh :/ No se ei sit vaan halua tulla vielä... pakko uskoa :D
 
Mulla on supistellut tänään jo iltapäivästä asti. Aamulla jo oli outo olo, vitutti ja masensi vaan, en olis jaksanut edes herätä. Ensimmäisen kerran jätin lenkinkin väliin koko raskauden aikana! Kutakuinkin tasan kello 14 alkas supistukset, ja nyt ihan selkeesti kipeinä. Eli siis alaselkää juili oikein kunnolla, maha kivikova ja alavatsaa jomottaa. Ja koko ajan tulleet enemmän tai vähemmän tasaisesti sellasen 5-15 min välein, kesto ollut koko ajan sellasta puolta minsaa.

Kello on nyt 21:30 mut en mä osaa sanoa pitäiskö tässä tehdä jotain? Suihkuun ajattelin mennä käymään josko se auttais, vaikka en koekaan että olo olis "tuskainen" tai hankala. Kätilö sanoi viime neuvolassa vaan että siinä vaiheessa kun tuntuu ettei pysty olla kotona, on hyvä lähteä laitokselle. No just nytkin supistaa, ja en oikeestaan osaa sanoa onko tää tuskaista vai ei? Kai mä meen nukkumaan pian ja katon sit jos yöllä heräis kunnon kipuihin, josko sitten tajuais että pitääkö asialle tehdä jotain.
 
Brainfreeze: Jännät paikat sulla... mä elän toiveissa vaan jos heräisin yöllä suppareihin ja pääsisin lähtemään tosi toimiin :) Meillähän on LA sama... :) Kumpihan kerkeää ensin... hih.. Veikkaan sua kyllä nyt :D Tsemppiä, toivotaan että ovat oikeita suppareita !
 
Takaisin
Top