Synnytysoireita

TNHT muutto asioissa kuuntele tarkkaan omaa kroppaasi. Omasta kokemuksesta ja M&S:n kertomuksesta, voin ainakin heti kehottaa että nyt jos päätätte muuttaa niin älä kantele niitä muutto laatikoita/tavaroita, vaan jätä se touhu tykkänään muille, lähde itse vaikka kokonaan pois niistä kuvioista ja anna puolisosi ja muiden apureiden hoitaa koko muutto sisältäen mahdolliset siivoukset.
Siinä tulee niin paljon touhuttua ja alitajuisesti stressattua, että aikavarmasti saa jonkunsortin supistuksia aikaseks. Mene ihan oman voinnin ja tuntemuksien mukaan! Jos tuntuu että ei muuttoa nyt, niin on hienoa tietää että sen voi tehdä myöhemminkin.
 
Täällä ollut tänään kans kaikki kivut alapäässä taas esillä, sukkapuikot, vihlonnat, valkovuotoa, maha ihan ruikelilla aamusta iltaan, kunnon tyhjennystä. Typy möyrinyt nyt kohta 6h pitkin poikin mahaa ja kaupassa käydessä kävellen jo aattelin kassajonossa että kohta lähtee lapsivedet siihen paikkaan. Huomenna saunaa ja seksiä, josko ne enää puuttuu :wink
 
Viime yö oli kyllä kivuliain tähän mennessä :sad001 hirveää polttelua ja kipua ympäri lantionseutua. Todellakin toivon, ettei nui pehmennä paikkoja :eek:
 
Epäilin jo, että lapsivettä olisi alkanut tihkumaan. Tuli vessakäynnin päätteeksi "jotain" reittä pitkin, joka ei haissut oikein millekään. Laitoin siteen ja paperin ja hermostuneena odottelin tunnin verran. Sen jälkeen ei ole tullut mitään, joten luokittelen tämän vetiseksi valkovuodoksi. Kyllä siinä hetken oli pieni paniikki päällä, että nytkö jo ja pitääkö miehelle/synnärille soittaa ja mites toi esikoinen ym. Ehkä en ole vielä (henkisesti) ihan valmis.
 
Eiks maidon vuotaminen oo (joillekin) merkki että synnytys vois pian lähestyä? Koska jos niin, niin maailmankaikkeus on kuullut mun tuskan! Mulla on lisäks ollut jo n. viikon vatsa löysällä ja supistuksia tulee selkeesti useammin. Ehkä oon epätoivoinen mut haluun uskotella että kohta olis lähtö :D
 
Mulla on rinnat vuotanu juhannuksesta, eikä oo synnytys onneksi vielä käynnistyny :D
Nyt on kyllä kivut pahentuneet ja soitin polilleki, mutta kuulemma ihan normaalia. Pitää toivoa, että vauva pysyy ainakin 2 viikkoa vielä..
 
On mullakin esimaitoa tullut jo jonkin aikaa. Ei siis varsinaisesti synnytysoire vaan liittyy tähän loppuraskauteen ja siihen, että rinnat valmistautuu imetykseen. Nännit on myös tummemmat.
 
Niin tottahan tuo on, lähinnä mietin vaan sitä että kun aiemmin maitoa ei ole tullut ja nyt selkeästi sitä tulee niin voisikohan se olla merkki. Nännit myös kutisee aivan jäätävästi.

Toisaalta ei se laskettu aikakaan kaukana ole..
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Mulla ei esikoista oottaessa tainnu maitoa rinnat vuotaa ja kun poju oltiin pihalle saatu, nakkasivat kätilöt pojan heti rinnalle imemään. Isäntä oli hiljaa mielessään tuuminut että ei siltä kuitenkaan nuista rinnoista mitään heti irtoo, et miks ne heti tollai tekee? Älys kuitenkin pitää asiasta suusa sillon kiinni ja vasta jälkeenpäin kerto mietteensä:joyful: ja ihan hyvin se imetys siitä starttas.
 
Luultavasti vaan oon epätoivoinen ja haluan etsimällä etsiä merkkejä synnytyksen alkamisesta :D Luin kyllä monelta palstalta, että maidon vuotaminen voi olla merkki että synnytys käynnistyisi muutaman päivän kuluttua.

Hyvä juttu tässä on ainakin se, että tissit tuntuu toimivan halutulla tavalla!
 
Kyllä tässä on epätoivoisena itsekin googlettanu synnytyksen alkamisen merkkejä. On sitä ihminen kärsimätön! sitten mietityttää että miten ihmeessä jaksaa synnyttää kun koko ajan on ihan tajuton väsymys ja heikotus (Pistin eilen sairaalakassiin pari energiajuomaa) :wink
 
Nyt alkoi itelläki jännittää ku luin ett maidon tihkuminen rinnoista saattaisi tietää lähestyvää synnytystä. Vähän aika sitten käydessäni normisti suihkussa, rinnoista tuli pisara jos toinenkin maidon kaltaista valkoista nestettä. Hämmästyin kyl hetkeksi. Jokohan kohta pääsis tositoimiin?
 
Mulla on kuukauden tai ylikin, aina suihkun jälkeen valunut maitoa tisseistä. Välillä on pitänyt käyttää liivinsuojia. Tällä hetkellä jo nännivoide käytössä, kun alkoi nännit halkeilemaan ja oli niin kovin kippeet :sad001
 
Mulla monta kuukautta jo tissit vuotanut. Etenkin juuri nukkuessa / kyljellään ollessa. Ja ei mitään pieniä määriä, sänkyyn pitänyt viritellä suojaa jottei mene petariin enkä jaksanut myöskään joka päivä vaihtaa uutta lakanaa :D
 
Täälläkin tullut vkon 20 jälkeen silloin tällöin viikottain tihkua, mutta nyt ei pariin viikkoon yhtään. Toivottavasti tää ei tarkota sitä, että synnytys viivästyy. :D
 
Kertokaapa te , jotka ootte useammin synnyttäneet, oliko synnytyssupistelut samanlaiset eri synnytyksissä. Siis tiheys ja kesto? Mua rassaa, kun esikoista tein niin supistusten välissä ei ollu mitään taukoa. Onko mulla toiveita, että nyt tahti olisi inhimillisempää? Vai onko tyyli yleensä eri synnytyksissä joka naisella sama?

Tänään taas supstellut lahjakkaasti ja oon ihan väsynyt tähän oloon.Nää on puolitoista min pitkiä ja kahdessa aallossa eteneviä, 5-15 min välein toistuvia. Muilla tämmöstä arki? Oon ihan raivona jo.
 
Kia, onpas rankan kuuloista että tuolla lailla supistelee! Luulisi että synnytys on aika lähellä jos tollasia suppareita jo on.

Mulla on harkkasupparit vajaan viikon aikana selvästi napakoituneet. Eivät ole vielä kivuliaita, mutta kuitenkin voimakkaampia kuin ennen ja tulevat tiheämmin. Erityisesti tänään on ollut jotenkin "outo" olo koko päivän, kaikenlaisia alapääkipuja on selvästi enemmän kuin eilen, ja harkkasuppareita on nyt levossa 30 min välein ja liikkeessä oikeastaan koko ajan. Ei vieläkään satu mutta suppareiden aikana on selvästi enemmän painontunnetta alapäässä ja pepussa kuin ennen. Ja luulen just bonganneeni limatulpan palasen!:nailbiting: (ällövaroitus) Mulla on ollut valkkari tosi vetistä viime viikot, mut äsken pyyhkiessä jäi paperiin sellanen kellertävä paksu geelimäinen rantu, jota oli kyllä aika pieni määrä, mutta oli selvästi täysin erilaista kuin mun vuoto muuten nyt on ollut. Luulen siis että se oli pala limatulppaa, mutta varma en tietenkään voi olla. Viime synnytys joudutiin käynnistämään aika epäkypsässä tilanteessa enkä koskaan päässyt mitään tulppia bongailemaan.

Itse tulkitsisin tämän nyt niin että jotain kypsymistä siellä taitaa tapahtua, mutta synnytys voi silti olla vasta parin viikon päästä. Onneksi huomenna on äitipolikäynti, alkoi meinaan just kiinnostamaan kohdunsuun tilanne! :p
 
Takaisin
Top