Synnytysoireita

Mä olisin jo niin valmis synnyttää! Mä oon nähnyt viimeöinä useamman kerran unta että oon synnyttämässä. Kyllä harmittaa kun herään ja huomaan että täällä kotona vielä ollaan pallomahan ja kipujen kera.. Kotonakin on kaikki jo valmiina. Isosiskot odottaa malttamattomina vauvaa. Meidän herkkis 4v. itkeä tirautti yks päivä ja sanoi että haluais jo nähdä vauvan :,) On nää lapset vaan niin ihania :Heartred
 
Mä kans toivon että synnytys lähtis käyntiin. Huomenna bebe olis täysaikainen eli senkin puolesta vois jo tulla ulos. Yritän kyllä joka päivä maanitella sitä syntymään :D Ja lupaavia kipuja sekä suolen toiminnan vikastumista on havaittu
 
Mä puolestani toivon, että menis ainakin laskettuun päivään synnytys. Paljon on tehtävää vielä (tosin vauvaa varten on kaikki tarpeeksi valmista; vaatteet hankittu ja pesty, vaunut putsattu, sänky pedattu jne). Toistaiseksi mammis on mennyt lähinnä kivan puuhailuun, olen vähän yrittänyt ottaa takaisin sitä, mitä kesällä en järkyttävän työmäärän takia ehtinyt: urheillut, nähnyt kavereita, käynyt hemmotteluissa, reissuissa ja sisustellut. Vielä hetken haluan puuhata ja sitten vielä tylsistyä ennen kuin pieni tulee. Mut jos tulis jo ensi yönä, niin kaikki olennainen ois valmista. Mä oon vaan liian hyvä keksimään kaikkea hössötettävää.
 
Minä voisin ensi viikolla ottaa vauvan syliin ja maanantaina onkin jo 39 viikkoa kasassa. Vielä on joitain juttuja tehtävänä, eikä isompia vaivoja ole, mutta odotan jo kovasti käynnistymistä ja aion viimeistään maanantaina alkaa kunnolla yrittää vauhdittaa ulostuloa. :)
 
Seksi, sauna ja siivous?

Täällä toivotaan, että vaavi malttaisi olla masussa viikolle 37 ja sitten on lupa tulla! Mieheltä jos kysytään niin viikko siitä eteenpäin olis parempi :D
 
Urbaanitarinoita riittää, mutta mulla yks kaveri "vauhditti" synnytyksen alkua olemalla muuttoapuna joitain päiviä ennen la. No, vedet meni holahtaen seuraavana päivänä, mutta kroppa ei muuten ollut valmis synnyttämään ja käynnistys kesti kauan ja oli kivuliasta. Toinen lapsi tällä kaverilla menikin sitten yliajalle ja käynnistyi suppareilla, kun ei lähtenyt muuttopuuhiin. :D Tiedä näistä, olisko noin mennyt muutenkin, mutta vähän tuntui, että vedet meni "etuajassa" ekassa synnytyksessä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Jalkapohjissa synnytyksen käynnistäviä akupisteitä? Jooga-ohjaaja ei uskaltanut hierotuttaa meidän jalkapohjia golfpallolla tämän takia... Kuullut tarinoita puolesta ja vastaan.
 
Vyöhyketerapiassa voi käydä paineluttamassa kohtua, eli jalan sivussa, nilkan kohdalla olevan pyöreän luun alueella olevaa kohtaa. Enempää en tiedä, mut näin vastasi vyöhyketerapeuttiystäväni kun kysyin tuota Pauvelin mainitsemaa jalkapohja-asiaa.
 
Vauvahan lähettää verenkierron kautta signaalin äidin keholle, kun on valmis syntymään. Siitä slkaa äidin osuus.

Vyöhyketerapiasta oon kokenut vain, että se rentouttaa ja saa nesteet kiertämään, mutta akupunktion voiman on saanut tuta aikanaan erittäin hankalaan migreeniin. Olin pari vuotta aivan riippuvainen akuhoidosta.

Akupisteitä on, joita ei saa käsitellä raskaana olevilta. Esim. nykyinen fysioterapeuttini välttää hieroessaan tiettyjä nilkan ja jalkaterän alueita. Täällä päin vaikuttaa eräs vanhus, joka mielellään "käynnistelee synnytyksiä ottamalla tulpan pois" tiettyjä pisteitä käsittelemällä. Monet kertovat synnytyksen alkaneen parin päivän sisään kun ovat käyneet siellä. On ikäviäkin tapauksia monta. Mun ystävä kävi kyseisen mummun luona kahdessa raskaudessaan ja molemmilla kerroilla istukka irtosi ennen aikojaan. Ei uskonut käsittelyn vaikuttaneen asiaan. Henki oli lähteä äidiltä sekä vauvalta. Vaarallisempi kerta oli se, jolloin laskettu aika oli vielä kaukana, ja mummo oli hoitanut muita raskausvaivoja pisteitä käsittelemällä. Eihän voi tietää, mitä mummon käsittelyn vaikutus todella on, mutta itse en kokeilisi. Onhan kulttuureja, joissa akupainelulla tehdään abortteja.
 
Täällä ollaan kans toooodella ristiriitaisissa tunnelmissa synnytyksen suhteen... LA 3.10 eli hyvinkin PIAN.
Mutta saadaan avaimet uuteen asuntoon 30.9 niin tässä jahkaillaan aloitetaanko pakkaamaan tavaroita ja eletetään pahvilaatikoista, vai muutetaanko suosiolla vasta lokakuun lopussa?!

Ja vielä ois se supersyyskuukin tulossa, ett kuinka moni meistä sitten poksahtaa :wink
 
Niin, se on se täydellinen superkuunpimennys tulevana maanantaina. Ois kyl aikamoista jos useampi synnyttäisi kyseisen kuunpimennyksen aikaan. Ois myöhemmin jännä kertoa synnyttäneensä "punaisen kuun aikaan".
 
Mulla nyt vaan jotenkin kauhistuttaa koko ajatus synnyttämisestä. En kai ole vielä tarpeeksi kipeä. Yöunet ollu hakusessa, semmoista torkkumista ja pissalla ravaamista. Päiväuni ei jostain syystä tule vaikka mahdollisuus olisi. Oon UUPUNUT. Saisi muutaman yön oikeasti levättyä, vois mieli synnytyksen suhteen muuttua. Taas tullut sellainen typerä olo että en ollenkaan luota siihen että meille tulisi oikea vauva. Siis uskon kyllä että hän tuolla sisälläni tyytyväisenä kellii ja kasvaa hyvin, mutta et saisin hänet syliini?? Aivan ufoa.

Nyt lähden ulos ja yritän koirulin kanssa saada kunnolla happea. Maha on kerrankin suhteellisen kivuton. Raskausvyö on in.

Onko teillä maha pullistunut eteenpäin laskeutuessaan? Mulla suorastaan huvittavan näköinen soikula suoraan eteenpäin, niin kuin suunnaton luumu. Ei ihme että kudokset väsyvät. Kuin raahaisi jotain kiven järkälettä.
 
Sukkapuikkokipuja, vatsavihlontoja, menkkakipuja ja outoja kipuja emättimessä. Viime yönä kyljen kääntökin oli tuskaa jälkimmäisen oireen kanssa. Vauva edelleen perätilassa. Joten en usko että tässä vielä mitään tapahtuu.
Neuvolassa kysyin taannoisesta housujen kastumisesta ja terkka oli sitä mieltä että saattoi ollakin lapsivettä. Nyt pitää vaan toivoa, ettei ainakaan kahteen viikkoon vielä tulis enempää.
 
Ei kai sitä liikaa voi vaikuttaa, mutta nyt olen yrittänyt itse ottaa rauhallisesti, että lapsenvahti ehtii perille (anoppi tulee tänään). Esim. lenkkeilyä en ole uskaltanut reiluun viikkoon, mutta huomenna voisi taas voinnin mukaan mennä. Saunakin pitäisi siivota ja ehkä sitä seksiäkin voisi kokeilla. Viime kerran jälkeen tyyppi päätti laskeutua alaspäin ja edistää siten tilannetta. Liekö sitten sattumaa. Myös piikkimattoa haluan kokeilla piiiiiitkästä aikaa. Tulee kun tulee. :)
 
Takaisin
Top