Synnytysoireita

Voi herranen aika näitä alapäätuntemuksia :sad001 tuntuu kuin ois puukko alapäässä. Alapäästä viiltää alavatsaan saakka ja kestää ehkä jonkun 1-10 sekuntia. Tiiä sitten onko nämä liitoskipuja vai supistuksia? Viime viikolla näitä tuli vain sillon tällön ja liikkeellä ollessa, nyt jopa istuessa.
 
Tiuku, vaikea sanoa mitä ovat, mutta tuskin ainakaan supistuksia jos kesto on noin lyhyt. Ennemmin varmaan niitä sukkapuikkokipuja kohdunsuulta tai sit liitoskipuja. Jaksamista!
 
Mulle sanottiin äippäpolilla, että supistuksetkin voivat olla lyhyitä ja sykkivänkin tuntuisia.(siis pitää nekin nyt huomioida). Itsella niitä on ollut tuolla kohdunkanavassa. Muutoinkin mulla oli vasta pari päivää sitten ensimmäiset pitkäkestoiset supparit. Itselläni tais käyrällä näkyä toissapäivänä supistuksia, joita en ees ite tuntenut. :eek: Onneksi sukkapuikkokivut ovat taas olleet aika paikallisia, vaikkakin inhoja ja kivuliaita.
 
Pixieg; kiitti! Mietin itsekin, että varmaan jompia kumpia niitä. Neuvolan terkka sanoi, että minun menkkamaiset kivut (alavatsa-, selkä- ja reisikivut ja -polttelut ois suoistuksia). En tienny että ne on supistuksia...
 
Mä aina välillä ihmettelen, mitä kaikkea supistuksiksi sanotaan. Johtuu varmaan siitä, että on harkkasupistuksia ja synnytyssupistuksia, jotka vielä molemmat tuntuvat niin eri tavoilla eri ihmisillä. Lisäksi menkkakipukin on "kohdun supistelua" ihan ilmankin raskautta..ja aina löytyy joku, jolla paikat avautuu kaiken maan säryillä ja pistoksilla ilman niitä tavallisempia aaltomaisia, pidempiä kipusupistuksia. Mullekin joku sanoi, että sukkapuikkopistokset voi avata paikkoja..mutta ei ne ainakaan synnytyksen läheisyyttä mulla ole tarkoittanut. Olis joskus hauska saada joku tutkimustulos synnytyssupistustuntemuksista..mun tuntuma olisi, että suurin osa kuitenkin varsinaisessa synnytysvaiheessa kokee suht samanlaista aaltomaisesti nousevaa kipua vatsan puolella, joka voi säteillä reisiin, selkään ym. hermojen kautta myös voimakkaampina piikkeinä jossain päin keskikroppaa.
 
Tässä vaiheessa vähän epäilyttää, että tunnistanko edes niitä "oikeita supistuksia"... Vaikka varmasti ne kyllä sitten tulee huomaamaan, kun h-hetki lähestyy :D
 
Tiuku, huomaat juu varmasti :wink Mulle tuli ensisynnyttäjänä yllätyksenä, että supistuskivut tuntuivat vain selässä. Toki sekin on ihan yksilöllistä. Mulla ei myöskään tullut pitkiä supistuksia paitsi ehkä ihan lopussa. Muuten oli vain tosi kipeitä ja hurjan tiuhaan, mutta lyhyitä.
 
Supistukset laantuivat viiden aikaan ja sain vähän nukuttuakin. Mies lähti töihin ja kai se on vaan aloitettava tämä päivä esikoisen kanssa. Kunnon supistuksia ne silti olivat. Aaltomaisia ja kivuliaita. Nyt sitten odotellaan, että alkaisivat uudestaan.
 
Mulla sama kuin Ainolla, supistukset tuntui selässä. En edes muista, että olisin huomannu mahan kovettumista keskittymisen ollessa selkäkrampeissa esikoista synnyttäessä.
 
Mulle oli myös yllätys, että supistukset tuntuivat eniten selässä, nivusissa ja reisissä. Nyt eilisestä lähtien särkenyt juurikin selkää ja reisiä.

Kuukautiskipumainen jomotus on ollut myös melkoista. En tosiaan tiedä enteilisikö tämä synnytystä vai mitä. Tuskastuttaa.

Toivottavasti Leinan supistukset palaavat ja saat pikkuisen syliin!!
 
Mulla on ollut supistuksia viime torstaina ja perjantaina aika paljon kuten myös eilen. Viime yönkin hikoilin niiden kanssa ja välillä nukuin sikeästi univelkojani pois. Sukkapuikkokipuja myös. Kuitenkaan en usko, että ihan vielä tulee lähtö kun ei ollut niin kivuliaita tai säännöllisiä. Mutta ehkä tässä kuitenkin tapahtuu aika paljonkin. Iik, jännittää!
 
Nämä tuli alle viiden minuutin välein, sitten yhtäkkiä vain loppuivat. Useamman tunnin sitä kesti, kävin suihkussa ja otin Panadolin ja jatkuivat silti. Kai tässä edetään hitaasti tällä kertaa. Väsyttää ihan mielettömästi ja vatsa on sekaisin. Blaah.
 
Minä oon nukkunut viimeiset kolme yötä niin älyttömän hyvin, että oon ihan superonnellinen. Muutama vessakäynti yössä, mutta samointein oon uudelleen nukahtanu ko sänkyyn päässyt. Omassa pienessä mielessäni oon ajatellut, että ehkä minun kroppa valmistuu tällä tavalla tositoimiin :D
 
Mulla koko eilisen tosiaan alaselkä ja reidet tosi kipeät ja kova paine alakerrassa, illalla aaltomaisia supustuksia muttei vielä säännöllisinä. Yön nukuin kun tukki kertaakaan heräämättä ja tänään ei mitään, että eipä sitten vielä lähtenytkään käyntiin. No ootellaan, ootellaan ja tsemppiä kaikille muillekin näihin loppuhetkiin!!
 
Takaisin
Top