Synnytysoireita

Mulla ei ehkä edes käynnistetä. Joka aamuinen verikoe kertoo että arvot on hyvät. Valkosolutkin oli laskeneet torstaisesta. Mä vaan ventttaan. Vähän että keltä kysyy niin saa eri vastauksen.. Joku sanoi että käynnistetään jossain vaiheessa mahdollisesti, toinen että ei. Toinen sanoo että menee viikoksi keskoskaappiin jos nyt syntyy ja toinen että ei.. :D
 
Eiköhän se keskoskaappiin joutuminen riipu ihan vauvan kunnosta. Meille varoitettiin 36 viikolla syntyneestä ennen sektiota, että kannattaa varautua, että vauva joutuu lastenosastolle ja keskoskaappiin, kun oli vielä viikkojen lisäksi niin pienikokoinenkin vauva tulossa. Synnyttyään poika olikin kuitenkin niin hyvävointinen ja jaksoi heti syödä ja hengittää itse, että kävi vain vähän aikaa keskoskaapissa lämmittelemässä sillä aikaa, kun itse olin vielä leikkauksen jälkeen seurannassa ja pääsi heti mun kanssa vierihoitoon osastolle. Tietysti apujen tarve on todennäköisempää, mitä vähemmäm viikkoja on kertynyt, mutta eihän se täysiaikaisen vauvankaan kohdalla varmaa ole, etteikö vaikka sitä keskoskaappia tai muita apuja tarvisi syntymän jälkeen.
 
Tuttuni syntyi 4,7 kiloisena ja tarvitsi hetken aikaa keskoskaappia. Kuulemma hyvin hauska näky pikkiriikkisten vauvojen vieressä kun yks ei meinannut edes mahtua koko kaappiin :D
 
Voi ei Hepsuli, ikävää kun ei tiedä mitä tapahtuu ja henkilökuntakaan ei osaa sanoa mitään.
 
Tuttuni syntyi 4,7 kiloisena ja tarvitsi hetken aikaa keskoskaappia. Kuulemma hyvin hauska näky pikkiriikkisten vauvojen vieressä kun yks ei meinannut edes mahtua koko kaappiin :D
hah, mä oon just tällainen tapaus. 4,6kg ja plösö tursuilee kaapin reunoja vasten ja vieressä niitä maitopurkin kokoisia sinttejä. :D
 
Mulla ei ehkä edes käynnistetä. Joka aamuinen verikoe kertoo että arvot on hyvät. Valkosolutkin oli laskeneet torstaisesta. Mä vaan ventttaan. Vähän että keltä kysyy niin saa eri vastauksen.. Joku sanoi että käynnistetään jossain vaiheessa mahdollisesti, toinen että ei. Toinen sanoo että menee viikoksi keskoskaappiin jos nyt syntyy ja toinen että ei.. :D

Meidän 32+4 syntynyt neiti ei ole ollut kaapissa, ei edes hengityskoneessa. Lisähappeakaan ei ole tarvittu, nasaali oli 12h keuhkojen ylipaineistuksen vuoksi. Kaikki riippuu niin vauvan kunnosta :) tsemppiä!
 
Muokattu viimeksi:
No vähän taitaa riippua sitten monesta asiasta ja varmaan vielä sairaalan käytännöstä. Nyt on alavatsassa menkkamaisia kipuja. Sydänkäyrä mitattiin yöllä kolmen aikaan kun eilen illalla sen löytymisessä oli vähän ongelmia. Nyt käyrä oli erinomainen ja minä sain huokaista helpotuksesta.. Sydänkäyrässä oli näkynyt yksi yksittäinen supistus mutta se välttämättä tarkoita mitään ellen sitten itse ala niitä tuntemaan. Menkkakipuihin sain avuksi lämmitettävän geelipussin. Kohta tulee aamun antibiootit suoneen. Täytyy ainakin esittää nukkuvaa :D kun sain illalla rauhoittavan tabletin. Että nukkuisin paremmin :) no olenkin nukkunut. Pissa hätä on vaan ainainen vaiva.
 
Sitä sai 3 vrk:tta kanyylin kautta suoneen ja vielä tablettina suun kautta. Eli tänään aamulla tuli viimeiset. Nyt vauva on siltä suojassa kaksi viikkoa..mutta sehän voi uusia.
 
Nyt kun saisi nukkua kun kukaan ei tipan takia neljän tunnin välein käy herättämään ja sain rauhoittavan tabletinkin niin yö on mennyt menkkapoltteluissa ja vettä tulee runsaastikin. Supistuksia on nyt ollut 4. Väliä n. 20minuuttia. Yksi herätti minut jo aiemmin mutta nukahdin heti sen jälkeen. Hoitaja kävi lämmittämässä pari lämpöpussia ja makoilen nyt niiden välissä. "yritä nukkua". Supistus kestää noin puoli minuuttia menee ohi nopeammin jos hengittää syvään nenän kautta sisään suun kautta ulos. :) ..maha kurnii.. Lapsivettä on myös valunut runsaasti ilta kymmenestä asti. Ei nämä mitään välttämättä merkkaa. Voivat hyvin loppua aamuksi kokonaan.
 
Hepsuli, eikö tosiaan aleta käynnistelee vaikka vedet jo tullu? Voiko vaan ootella että synnytys alkaa itsekseen?
 
Ei. Vauva on paremmassa olossa mun mahhassa kuin olis keskolassa. Kannattaa lukea mun aiemmat viestit.ne kyllä edelleen pitää paikkansa. :) Voi elämä tää yö on ollut ihan #€%%&&**!!?! Alaselkää polttaa. Hoitajaa en ole uudestaan kutsunut. Äsken kävin lämpöpussit lämmittämässä. Paikat puutuu ku pitää olla kyljellään koko ajan. Seisoessa oli myös hyvä muuta mihin saan lämpöpussit? Supistanut siis koko yön:supistus 30s-nukun 15min-supistus 30s- jne. Kiitos ja anteeksi.
 
Niin ja täällä kuulemma naisia joilla vedet menneet jo viikolla 23.. He saavat tietysti estoja jos alkaa supistaa enemmän kuin minä jopa 7 viikon ajan. Kuulemma estot ei aina auta lapsi voi sitten syntyä keskosenakin.
 
Hepsuli laita lämpöpussit käyrävyön alle. Eiks ne vyöt ole ns henkilökohtaiset ja käytettävissä käyrien ottamisen välillä...?
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Hepsuli! Lapsivettä jos tulee tarpeeksi, niin eiköhän se kohta etene. Muutoinhan lapsivettä kyllä tulee koko ajan lisää, niin siksi vesien meno ei välttämättä tarkoita pakkosynnytystä.
 
Mä oon aina luullu että jos vedet menee niin vauvan täytyis syntyä siinä muutaman päivän sisällä.. Mistähän lie taas lukenu moista hömppää
 
Hepsulille tsemppiä, etenkin henkiselle puolelle! Kyllä se fiilis on sitten mahtava kun saa pienokaisen syliin ja tietää ettei oo enää raskaana. :p

Meille ohjeistettiin, että jos kotona menee vedet niin sairaalaan 12h sisään infektioriskin takia tai jos ei tiedä miten päin vauva on niin heti. Mutta varmaan tässä tapauksessa eri, kun on jo sairaalassa ja viikkoja vähän?
 
Takaisin
Top